Рішення
від 27.02.2018 по справі 809/1686/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" лютого 2018 р. справа № 809/1686/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Главача І.А.;

суддів: Чуприни О.В., Остап'юка С.В.,

за участю секретаря судового засідання - Савченко Н.В.,

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представників відповідача - Кінаш М.А., Жарського Т.В.,

третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду позовну заяву Івано-Франківської обласної ради до Івано-Франківської обласної виборчої комісії, голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є., про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

08.12.2017 Івано-Франківська обласна рада звернулася до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківської обласної виборчої комісії (надалі - відповідач 1), голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є. (надалі - відповідач 2) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 17.10.2016 Івано-Франківська обласна виборча комісія прийняла постанову №48 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , однак в зазначеній постанові не вказала замість якого депутата обласної ради є обраною та зареєстрованою ОСОБА_5 Представники позивача зазначили, що кількісний склад депутатів Івано-Франківської обласної ради становить 84 повноважних депутати, а тому обласна рада позбавлена можливості зареєструвати ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради за умов невирішення Івано-Франківською обласною виборчою комісією питання про припинення поноважень одного із 84 депутатів Івано-Франківської обласної ради. Окрім цього, представник позивача неодноразово звертався до відповідача 1 з проханням надати офіційне роз'яснення з вказаних питань, у відповідь на які голова Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабін З.Є. повідомляв про припинення повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 Однак, на думку представників позивача, факт припинення повноважень депутата має бути зафіксованим Івано-Франківською обласною виборчою комісією як колегіальним органом, шляхом прийняття на засіданні відповідної постанови. З огляду на наведені обставини, позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність голови Івано-Франківської виборчої комісії Карабіна З.Є. в частині не скликання (організації) засідання комісії за зверненнями обласної ради з питання про встановлення замість якого депутата обласної ради є обраною ОСОБА_5 та зобов'язати голову Івано-Франківської виборчої комісії Карабіна З.Є. скликати засідання з метою розгляду вказаного питання, а також зобов'язати Івано-Франківську обласну виборчу комісію внести зміни до постанови від 17.10.2016 №48, уточнивши замість якого депутата обласної ради є обраною та зареєстрованою ОСОБА_5

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, викладених у позовній заяві. Просили позов задовольнити.

Представник Івано-Франківської обласної виборчої комісії щодо задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві №2018/2-22 від 06.02.2018 (а.с.171-176). В обґрунтування своєї правової позиції зазначив, що жодна з норм чинного законодавства не вказує на наявність у відповідача 1 обов'язку зазначати в рішеннях про реєстрацію депутатів інформацію про те, замість якого іншого депутата він є зареєстрованим. Окрім цього, представник Івано-Франківської обласної виборчої комісії зазначив, що підставою для прийняття постанови від 17.10.2016 №48 було рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.12.2015 в справі №809/4390/15, якому наведено обставини, зокрема, про припинення повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 та наявність підстав для визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради. Таким чином, представник відповідача 1 в судовому засіданні зазначив, що під час прийняття постанови від 17.10.2016 №48 Івано-Франківська обласна виборча комісія діяла в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений нормами діючого законодавства, просив суд відмовити в задоволенні позову.

Представник голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є. щодо задоволення позову заперечила з підстав, наведених у відзиві від 06.02.2018 (а.с.142-145). В обґрунтування своєї правової позиції зазначила, що згідно протоколу №2 під час засідання Івано-Франківської обласної виборчої комісії від 13.10.2016 - 17.10.2016 виносилось на порядок денний та було прийнято рішення про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради, а тому немає необхідності проводити ще одне засідання Івано-Франківської обласної виборчої комісії для вирішення вищезгаданих питань. Щодо позовної вимоги про внесення змін до постанови від 17.10.2016 №48, уточнивши замість якого депутата обласної ради є обраною та зареєстрованою ОСОБА_5, то представник відповідача 2 вказала на відсутність передбаченого чинним законодавством такого обов'язку, покладеного на Івано-Франківську обласну виборчу комісію. Окрім цього, представник відповідача 2 зазначила, що повноваження депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 були припиненні в силу вимог Закону України Про місцеві вибори та Закону України Про статус депутатів місцевих рад , а тому немає потреби в прийнятті будь-яких додаткових рішень з цього питання головою Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіним З.Є. Представник відповідача 2 просила суд відмовити в задоволенні позову.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Івано-Франківської обласної виборчої комісії, ОСОБА_5 щодо задоволення позову заперечила.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Івано-Франківської обласної виборчої комісії, ОСОБА_7 щодо задоволення позову заперечив.

Івано-Франківський окружний адміністративний суд ухвалою від 12.12.2017 відкрив провадження в даній адміністративній справі.

11.01.2018 Івано-Франківською обласною виборчою комісією та депутатом Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_5 через представників подано до суду клопотання №2018/01-11/2 та №2018/1-107 відповідно про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Івано-Франківської обласної виборчої комісії - депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_5. Також, 25.01.2018 Івано-Франківською обласною радою заявлено клопотання про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_7.

Івано-Франківський окружний адміністративний суд ухвалою від 25.01.2018 задовольнив вищевказані клопотання та залучив в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Івано-Франківської обласної виборчої комісії, ОСОБА_5 та ОСОБА_7.

11.01.2018 Івано-Франківською обласною виборчою комісією подано до суду заяву №2018/01-11/1 про залишення позовної заяви без розгляду.

Івано-Франківський окружний адміністративний суд ухвалою від __.02.2018 відмовив в задоволенні вищевказаної заяви Івано-Франківської обласної виборчої комісії від 11.01.2018 №2018/01-11/1 про залишення позовної заяви без розгляду.

Розглянувши матеріали адміністративного позову, заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, дослідивши подані учасниками справи письмові докази, суд встановив наступне.

17.10.2016, на виконання постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.12.2015 в справі №809/4390/15 та постанови Центральної виборчої комісії від 04.10.2016 №404, Івано-Франківська обласна виборча комісія прийняла постанову №48 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року (а.с.13-14).

Голова Івано-Франківської обласної ради листом від 16.11.2016 №10-213/1928/096 звернувся до Івано-Франківської обласної виборчої комісії із проханням надати офіційне роз'яснення щодо виконання вищевказаної постанови від 17.10.2016 №48 (а.с.21).

У відповідь на наведений лист від 16.11.2016 №10-213/1928/096 голова Івано-Франківської обласної виборчої комісії повідомив позивача листом від 24.11.2016 №43 про те, що внаслідок затвердження ОСОБА_7 на посаду першого заступника міського голови міста Коломия він припинив свої повноваження як депутат Івано-Франківської обласної ради сьомого демократичного скликання (а.с.23).

28.12.2016 голова Івано-Франківської обласної ради звернувся до голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії з листом №10-213/2169/096, в якому знову просив надати офіційне роз'яснення щодо виконання постанови від 17.10.2016 №48, оскільки із її змісту не зрозуміло повноваження якого депутата обласної ради припинено достроково (а.с.22).

Листом від 26.01.2017 №49 голова Івано-Франківської обласної виборчої комісії повідомив позивача про те, що ОСОБА_5 є обраним та зареєстрованим депутатом від Політичної партії Об'єднання Самопоміч у зв'язку із припиненням повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 (а.с.24).

24.02.2017 голова Івано-Франківської обласної ради звернувся до Івано-Франківської обласної виборчої комісії з листом №11-197/258/071, в якому повідомив, що ОСОБА_7 продовжує здійснювати повноваження депутата Івано-Франківської обласної ради, а тому позивач просив надати офіційне роз'яснення щодо виконання постанови Івано-Франківської обласної виборчої комісії від 17.10.2016 №48 (а.с.25).

24.03.2017 голова Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабін З.Є. виступив на тридцятій сесії Івано-Франківської обласної ради сьомого демократичного скликання, під час якої обговорювались питання щодо припинення повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 та виконання постанови Івано-Франківської обласної виборчої комісії від 17.10.2016 №48 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року (а.с.26-32). Згідно витягу зі стенограми тридцятої сесії Івано-Франківської обласної ради сьомого демократичного скликання, голова Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабін З.Є. повідомив позивача про те, що до повноважень Івано-Франківської обласної виборчої комісії не входить питання позбавлення депутатських повноважень.

20.07.2017 Івано-Франківська обласна виборча комісія прийняла постанови №52 Про визнання обраною депутатом Івано-Франківської обласної ради замість вибулого та №53 Про реєстрацію депутата Івано-Франківської обласної ради , згідно яких відповідно до частини 1 статті 90 Закону України Про місцеві вибори визнано ОСОБА_8 обраною депутатом Івано-Франківської обласної ради та зареєстровано депутатом Івано-Франківвької обласної ради (а.с.15-16).

08.12.2017 рішенням Івано-Франківської обласної ради від 08.12.2017 №668-19/2017 Про звернення до суду доручено голові Івано-Франківської обласної ради звернутися до суду з даним позовом.

У зв'язку з відкриттям провадження в даній справі до набрання чинності редакцією Кодексу адміністративного судочинства України, передбаченою Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" №2147-VIII від 03.10.2017, відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд даної адміністративної справи з 15.12.2017 здійснювався за правилами, що діють після набрання чинності новою редакцією Кодексу адміністративного судочинства України.

Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відносини, що виступають предметом даного публічно-правового спору регламентовані Законами України Про місцеві вибори , Про статус депутатів місцевих рад та Про місцеве самоврядування в Україні .

Так, основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, визначає Закон України Про місцеві вибори .

В свою чергу, правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради, визначає Закон України Про статус депутатів місцевих рад .

Частиною 2 статті 4 Закон України Про статус депутатів місцевих рад встановлено, що повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Згідно матеріалів справи суд встановив, що за результатами виборів депутів Івано-Франківської обласної ради у багатомандатному виборчому окрузі, що відбулися 25.10.2015, Івано-Франківська обласна організація політичної партії Об'єднання Самопоміч отримала 8 депутатських мандатів, на підставі одного з яких ОСОБА_7 було обрано депутатом Івано-Франківської обласної ради.

Дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради регламентовано статтею 5 Закон України Про статус депутатів місцевих рад . Так, згідно пункту 4 частини 1 вказаної статті передбачено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі, зокрема, обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень.

Суд звертає увагу на те, що обставинам дострокового припинення повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 була надана правова оцінка Івано-Франківським окружним адміністративним судом у постанові від 10.12.2015 по справі №809/4390/15 за позовом ОСОБА_5 до Івано-Франківської обласної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7, про визнання дій протиправними, зобов'язання до їх вчинення та визнання незаконним протокольного рішення №20 від 05.12.2015 (а.с.52-56).

Так, згідно вказаного судового рішення від 10.12.2015, яке набрало законної сили 13.12.2015, суд дійшов висновку, що ОСОБА_7 на момент його реєстрації депутатом обласної ради, входив до складу виконавчого комітету Коломийської міської ради та перебував на посаді першого заступника міського голови.

Вищевказане підтверджується рішенням Коломийської міської ради Івано-Франківської області від 10.11.2015 за № 4-1/2015 "Про затвердження першого заступника, заступників міського голови та керуючого справами виконавчого комітету міської ради", згідно пункту 1 якого затверджено на посаду першого заступника міського голови ОСОБА_7, а також рішенням Коломийської міської ради Івано-Франківської області від 10.11.2015 за №5-1/2015 "Про утворення виконавчого комітету міської ради та затвердження його складу", згідно якого утворено виконавчий комітет міської ради чисельністю 21 особа та затверджено склад виконавчого комітету, до якого увійшов ОСОБА_7 - перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Відповідно до частини 4 статті 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Окрім цього, частиною 7 статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.

На підставі наведеного, Івано-Франківський окружний адміністративний суд в постанові від 10.12.2015 по справі №809/4390/15 дійшов висновку, що ОСОБА_7 займав посаду щодо якої встановлено законом заборону перебування на посаді депутата, яка підтверджена офіційними документами. Таким чином суд вважав, що оскільки така заборона прямо передбачена Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", не потребує прийняття рішення відповідної ради, то позовна вимога щодо визнаня ОСОБА_7 таким, що припинив повноваження як депутат Івано-Франківської обласної ради, не підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.12.2015 по справі №809/4390/15 встановлено факт припинення повноважень ОСОБА_7 як депутата Івано-Франківської обласної ради в силу вимог статті 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , оскільки останній займає посаду щодо якої встановлено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" заборону перебування на посаді депутата.

Відповідно до частини 7 статті 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , у разі дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вибори чи заміщення депутата, який достроково припинив повноваження, проводяться відповідно до закону про місцеві вибори.

В свою чергу, порядок заміщення депутатів та проміжні вибори депутатів сільської, селищної ради регламентовано статтею 90 Закону України "Про місцеві вибори". Так, частиною 1 статті 90 Закону України "Про місцеві вибори" передбачено, що у разі якщо депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії. Якщо черговість для отримання депутатського мандата вичерпана, депутатський мандат залишається вакантним до проведення чергових або позачергових виборів.

В даному випадку, після ОСОБА_7 наступним за черговістю кандидатом у депутати від Івано-Франківської обласної організації політичної партії Об'єднання Самопоміч є ОСОБА_5.

17.10.2016 Івано-Франківська обласна виборча комісія прийняла постанову №48 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , однак вказана постанова не містить положень замість якого депутата обласної ради є обраною та зареєстрованою ОСОБА_5, що, на думку представників позивача, суперечить вимогам Закону України "Про місцеві вибори".

З огляду на зміст постанови №48 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , суд зазначає наступне.

Повноваження територіальної виборчої комісії регламентовано статтею 25 Закону України "Про місцеві вибори". Так, пунктом 16 частиною 2 даної статті встановлено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна територіальна виборча комісія реєструє депутатів, обраних до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної ради, повідомляє відповідну раду та населення про зареєстрованих депутатів відповідної ради та основні відомості про них.

Відповідно до частини 15 статті 27 Закону України "Про місцеві вибори" рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити: 1) найменування комісії; 2) найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер; 3) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 4) посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; 5) резолютивну частину. Рішення виборчої комісії підписується головуючим на засіданні. Зміст та номер рішення повинні бути відображені у протоколі відповідного засідання комісії.

В свою чергу, частиною 21 статті 27 Закону України "Про місцеві вибори" передбачено, що ведення діловодства виборчих комісій здійснюється в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Так, з метою однакового застосування положень Закону України "Про місцеві вибори" з питань організації роботи територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, розроблений Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 №228, який визначає правила документування діяльності цих комісій, крім Центральної виборчої комісії, встановлює єдиний порядок роботи з документами, заявами, скаргами, запитами, пропозиціями, клопотаннями, зауваженнями з моменту їх створення або надходження до відправлення чи передачі на зберігання до відповідної місцевої державної архівної установи.

Згідно пункту 9.6 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.

Так, пунктом 9.7 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів встановлено, що постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування рішення (постанова); час, дату та місце прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обґрунтування; резолютивну частину.

Найменування постанови виборчої комісії повинно бути лаконічним та відображати її основний зміст. Якщо в постанові йдеться про кілька питань, найменування може бути узагальненим.

Мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії, встановлені факти та підстави для ухвалення рішення.

Нормативно-правовим обґрунтуванням постанови є посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови.

Резолютивна частина повинна містити відповідне рішення виборчої комісії, викладене у формі висновку, із зазначенням завдань і заходів, спрямованих на реалізацію повноважень комісії з питання, що розглядається.

Резолютивна частина може містити вказівки на необхідність доведення змісту постанови до суб'єктів, на яких поширюється її дія, виконавців, осіб, на яких покладається контроль за виконанням документа, а також строки його виконання та додатки.

Резолютивна частина постанови складається з пронумерованих пунктів та підпунктів.

Натомість, мотивувальна частина постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року містить лише підстави для її прийняття, якими слугували постанови Івано-Франківського окружного адміністравтиного суду від 10.12.2015 в справі №809/4390/15 та Центральної виборчої комісії від 04.10.2016 №404. При цьому, в зазначеній постанові №48 від 17.10.2016 відсутні будь-які посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради, та будь-які встановлені факти з приводу прийняття вказаної постанови.

З огляду на встановлене судом вище, обставинами для прийняття Івано-Франківською обласною виборчою комісією постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року було встановлення фактів дострокового припинення повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7 у зв'язку з зайняттям останнім посади, щодо якої встановлено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" заборону перебування на посаді депутата, внаслідок чого ОСОБА_5 отримала право бути обраною та зареєстрованою депутатом Івано-Франківської обласної ради.

Наведені обставини неодноразово підтверджувались головою Івано-Франківської обласної виборчої комісії в листах до позивача, зокрема від 24.11.2016 №43 та від 26.01.2017 №49, однак не знайшли свого відображення в постанові Івано-Франківської обласної виборчої комісії від 17.10.2016 №48 (а.с.23-24).

Також, про обов'язковість зазначення в мотивувальній частині будь-якої постанови виборчої комісії обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії, встановлення фактів та підстав для ухвалення рішення, свідчать інші постанови Івано-Франківської обласної виборчої комісії, зокрема, №46 від 03.06.2016 Про заміщення депутатів Івано-Франківської обласної ради , №47 від 20.09.2016 Про заміщення депутатів Івано-Франківської обласної ради , №52 від 20.2017 Про визнання обраною депутатом Івано-Франіквської обласної ради замість вибулого , №53 від 20.07.2017 Про реєстрацію депутата Івано-Франіквської обласної ради , в яких чітко вказано обставини, що зумовили розгляд відповідних питань на засіданнях Івано-Франківської обласної виборчої комісії, викладено встановлені факти та підстави, необхідні для прийняття вищевказаних постанов (а.с.15-20).

Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що зміст постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року не відповідає обов'язковим вимогам частини 15 статті 27 Закону України Про місцеві вибори та пункту 9.7 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, оскільки не містить викладу обставин, що зумовили розгляд питання про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на засіданні виборчої комісії, та встановлених фактів про дострокове припинення повноважень депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7

На підставі наведеного, суд дійшов висновку зобов'язати Івано-Франківську обласну виборчу комісію внести зміни до постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , якими вказати про заміщення ОСОБА_5 депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7, який достроково припинив повноваження депутата Івано-Франіквської обласної ради.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є. в частині не скликання (організації) засідання комісії, по зверненню обласної ради, питання про встановлення замість якого депутата обласної ради є обраною ОСОБА_5 та зобов'язати голову Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є. скликати засідання з розгляду питання про встановлення замість якого депутата обласної ради є обраною ОСОБА_5, то суд звертає увагу на таке.

Відповідно до частини 2 статті 27 Закону України Про місцеві вибори , основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

З огляду на положення наведеної норми, частина 2 статті 27 Закону України Про місцеві вибори не містить обов'язкових підстав та строків, в межах яких виборча комісія зобов'язана провести засідання за вимогою органу місцевого самоврядування.

Окрім цього, згідно пункту 13.1 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, при реєстрації та розгляді документів і звернень, що надходять до виборчої комісії, комісія керується Законом, іншими актами законодавства України, постановами Центральної виборчої комісії та цим Порядком.

Документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар або інші члени комісії, уповноважені на це її рішенням (пункт 13.2 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів).

Відповідно до пункту 13.1 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, за підсумками попереднього розгляду документа, звернення, член комісії у разі доцільності розгляду питання на засіданні комісії готує проект постанови відповідно до пункту 4.7 цього Порядку, про що інформує голову комісії (у разі його відсутності - заступника голови комісії). Якщо звернення не потребує прийняття рішення виборчою комісією, суб'єкту звернення може бути надана відповідь головою комісії (заступником голови).

В даному випадку, згідно змісту листів Івано-Франківської обласної ради до Івано-Франківської обласної виборчої комісії, позивач просив надати йому лише офіційне роз'яснення щодо постанови Івано-Франківської обласної виборчої комісії від 17.10.2016 №48, а не зобов'язував скликати засідання Івано-Франківської обласної виборчої комісії для вирішення питання про встановлення замість якого депутата обласної ради є обраною ОСОБА_5

Таким чином, суд вважає, що позовна вимога про визнання протиправною бездіяльності голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є. в частині не скликання (організації) засідання комісії, по зверненню обласної ради, питання про встановлення замість якого депутата обласної ради є обраною ОСОБА_5, не підлягає до задовлення.

Що стосується вимоги про зобов'язання голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є. скликати засідання з розгляду питання про встановлення замість якого депутата обласної ради є обраною ОСОБА_5, то дана вимога також не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як зазначено судом вище, основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії (частина 2 статті 27 Закону України Про місцеві вибори ).

Згідно пункту 9.1 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, за результатами розгляду питання на засіданні виборчої комісії приймається рішення.

Рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.

Постанова, прийнята на засіданні виборчої комісії, підлягає відповідному оформленню для підписання, надсилання і оприлюднення. Оформлення постанови здійснюється секретарем комісії (секретарем засідання).

У разі ухвалення на засіданні виборчої комісії пропозицій щодо внесення змін до тексту постанови секретар комісії (секретар засідання) вносить відповідні зміни при доопрацюванні постанови.

Прийнята на засіданні виборчої комісії постанова після її оформлення підписується головуючим на засіданні комісії (пункти 10.1-10.3 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів).

На підставі наведених норм, суд вважає, що виконуючи дане судове рішення в частині внесення змін до постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , Івано-Франківська обласна виборча комісія зобов'язана провести відповідне засідання виборчої комісії, оскільки прийняття постанов та внесення змін до них обов'язково здійснюється лише на засіданнях виборчої комісії.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов Івано-Франківської обласної ради до Івано-Франківської обласної виборчої комісії, голови Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабіна З.Є., треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Івано-Франківської обласної виборчої комісії, ОСОБА_5 та ОСОБА_7, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити частково: зобов'язати Івано-Франківську обласну виборчу комісію внести зміни до постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , якими вказати про заміщення ОСОБА_5 депутата Івано-Франіквської обласної ради ОСОБА_7, який достроково припинив повноваження депутата Івано-Франківської обласної ради; в задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Щодо судових витрат, то в силу вимог частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України за рахунок бюджетних асигнувань Івано-Франківської обласної виборчої комісії на користь Івано-Франківської обласної ради підлягає стягненню сплачений нею судовий збір пропорційно до розміру задоволених позовних вимог у розмірі 1600,00 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Івано-Франківську обласну виборчу комісію внести зміни до постанови №48 від 17.10.2016 Про визнання обраною та реєстрацію ОСОБА_5 депутатом Івано-Франківської обласної ради на чергових виборах депутатів обласної ради 25 жовтня 2015 року , якими вказати про заміщення ОСОБА_5 депутата Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_7, який достроково припинив повноваження депутата Івано-Франіквської обласної ради.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Івано-Франківської обласної виборчої комісії (76004, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, будинок 21, кабінет 510, код ЄДРПОУ - 33860506) на користь Івано-Франківської обласної ради (76004, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, будинок 21, код ЄДРПОУ - 00022510) сплачений судовий збір в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Івано-Франківська обласна рада (76004, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, будинок 21, код ЄДРПОУ - 00022510).

Івано-Франківська обласна виборча комісія (76004, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, будинок 21, кабінет 510, код ЄДРПОУ - 33860506).

Голова Івано-Франківської обласної виборчої комісії Карабін З.Є. (76004, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, будинок 21, кабінет 510, інд. код - 2091003230).

ОСОБА_5 (76004, АДРЕСА_2, інд. код - НОМЕР_2).

ОСОБА_7 (78203, АДРЕСА_1, інд. код - НОМЕР_3).

Головуючий суддя: Главач І.А.

Судді: Остап'юк С.В.

Чуприна О.В.

Рішення складене в повному обсязі 05.03.2018

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2018
Оприлюднено05.03.2018
Номер документу72561836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1686/17

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Постанова від 24.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 03.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні