Рішення
від 05.03.2018 по справі 815/343/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/343/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 березня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гусева О.Г.,

за участю: секретаря судового засідання - Музика А.О.,

представника позивача - Ходирєва Ю.В..

представника відповідача - Токар В.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укровоч" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу №315 від 22.01.2018 року,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Укровоч" з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області №315 від 22 січня 2017 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укровоч", код ЄДРПОУ 41220032.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених в адміністративному позові та відповіді на відзив.

Представник відповідач позов не визнав за підстав викладених у відзиві на позовну заяву

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, заслухавши пояснення сторін судом встановлено наступне.

13 жовтня 2017 року ГУ ДФС в Одеській області направлено позивачу запит про надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень №10328/10/15-32-14-07, відповідно до якого відповідно до п.п.1 абз.3 п.73.3 ст.73 ПКУ встановлено факти документально оформлених нереальних господарських операцій з придбання ТМЦ, (робіт, послуг) від:

- ТОВ "СПРИНТ ЮГ" (код 41271113), за липень 2017 року, на загальну суму ПДВ - 39,2 тис. грн., оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження товару, що є підставою для надання запиту.

19 жовтня 2017 року ГУ ДФС в Одеській області направлено позивачу запит про надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень №10504/10/15-32-14-07-12, відповідно до якого відповідно до п.п.1 абз.3 п.73.3 ст.73 ПКУ встановлено факти документально оформлених нереальних господарських операцій з придбання ТМЦ, (робіт, послуг) від:

ТОВ "Зенит-Трейд" код ЄДРПОУ 41020279 за період серпень 2017 року, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження товару, що є підставою для надання запиту.

ТОВ "Укровоч", згідно із відповідями від 24.11.2017 №11/7-1, №11/7-2 на вказані запити, повідомило, що письмові запити про надання інформації та її документального підтвердження не містять інформації про підстави для надання документів, не відповідає вимогам Податкового кодексу України, зокрема, запити не містять конкретних фактів, які б свідчили про порушення позивачем податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Пояснень та документального підтвердження по господарських взаємовідносинах ТОВ "Укровоч" з контрагентами ТОВ "Спринт-Юг", ТОВ "Зенит-Трейд" позивачем надано не було.

У подальшому, ГУ ДФС в Одеській області прийнято наказ від 22.01.2018 №315 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укровоч" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з платниками податків ТОВ "Спринт Юг", код ЄДРПОУ 41271113 за період липень 2017 року та ТОВ "Зенит-Трейд", код ЄДРПОУ 41020279 за період серпень 2017 року, з 25 січня 2018 року тривалістю 5 робочих днів.

Не погоджуючись з правомірністю прийняття наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 22.01.2018 №315 та діями з проведення такої перевірки, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно із п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі - ПК, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно із абз. 4, 5 пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК, документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Відповідно до положень пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності такої обставини, зокрема, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Вимоги до оформлення запиту визначені п. 73.3 ст. 73 ПК, відповідно до якого контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом (абз. 3 п. 73.3 ст. 73 ПК).

Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (абз. 4 п. 73.3 ст. 73 ПК).

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом) (абз. 5 п. 73.3 ст. 73 ПК).

У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків (абз. 6 п. 73.3 ст. 73 ПК).

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит (абз. 7 п. 73.3 ст. 73 ПК).

Пунктом 9 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245 (зі змінами та доповненнями, далі - Порядок №1245) також визначено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації.

Запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують (п. 10 Порядку №1245).

Згідно із п. 12 Порядку №1245, письмовий запит про подання інформації надсилається суб'єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; подання щодо платника податків скарги про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.

Суд встановив, що відповідач просив позивача надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) відповідно до запитів:

- від 13.10.2017 №10328/10/15-32-14-07 які стосуються господарських відносин ТОВ "Укровоч", код за ЄДРПОУ 41220032 (документальне оформлення придбання: ТМЦ) виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ "Спринт Юг" (код 41271113) за липень 2017 року, в частині придбання товарів та їх реалізації;

- від 19.10.2017 №10504/10/15-32-14-07-12 07 які стосуються господарських відносин ТОВ "Укровоч", код за ЄДРПОУ 41220032 (документальне оформлення придбання: ТМЦ) виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ "Зенит-Трейд" код ЄДРПОУ 41020279 за серпень 2017 року, в частині придбання товарів та їх реалізації.

Суд вважає, що вказані письмові запити контролюючого органу про надання пояснень та їх документального підтвердження, відповідають вимогам, встановленим п.73.3 ст.73 ПК та пунктам 9, 10 Порядку №1245, позаяк такі запити пов'язані з виконанням покладених на органи державної фіскальної служби функцій та завдань; містять посилання на норми закону, відповідно до яких контролюючий орган має право на отримання такої інформації; в них зазначені підстави для надіслання запиту; вказано про наявну податкову інформацію, яка свідчить про можливі порушення податкового законодавства платником податків, та інформаційні системи фіскальної служби, з яких таку інформацію отримано; наявний детальний опис інформації, що запитується.

З огляду на вищевказане, суд зазначає, що доводи позивача щодо невідповідності запитів контролюючого органу вимогам закону не знайшли свого підтвердження та спростовуються дослідженими судом доказами. Відтак, судом не встановлено підстав для звільнення позивача від обов'язку надавати пояснення та їх документальне підтвердження на запити контролюючого органу.

Наказом ГУ ДФС у Київській області від 22.01.2017 №315, на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп. 78.1.4 п.78.1 ст.78 ПКУ, призначено провести документальну позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ "Укровоч" з питань дотримання вимог податкового з податку на додану вартість з платниками податків ТОВ "Спринт Юг", код ЄДРПОУ 41271113 за період липень 2017 року та ТОВ "Зенит Трейд", код ЄДРПОУ 41020279 за період серпень 2017 року, з 25 січня 2018 року тривалістю 5 робочих днів.

За змістом пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК, який був правовою підставою для прийняття спірного наказу, документальна позапланова перевірка здійснюється у разі виявлення недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

За таких обставин суддів вважає, що ненадання ТОВ "Укровоч" пояснень та їх документального підтвердження на письмові запити контролюючого органу від 13 жовтня 2017 року №10328/10/15-32-14-07 та від 19 жовтня 2017 року №10504/10/15-32-14-07-12 слугувало законною підставою, передбаченою пп. 78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК, для призначення документальної позапланової перевірки такого платника податків.

Ураховуючи наведене, підстави для визнання протиправним та скасування оскарженого наказу відсутні.

Відтак, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Відмовити у повному обсязі в задоволені адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Укровоч" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу №315 від 22.01.2018 року.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів в порядку приписів ст. 295 КАС України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя: О.Г. Гусев

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2018
Оприлюднено05.03.2018
Номер документу72562202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/343/18

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Постанова від 24.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 05.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні