Рішення
від 05.03.2018 по справі 826/14488/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/28 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 05 березня 2018 року                      № 826/14488/17 За позовом                              Товариства з обмеженою відповідальністю "АНОТ ТОРГ" До                                        Головного управління ДФС у м. Києві Про                                        визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Суддя О.В.Головань Обставини справи:           Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 17.10.17 р. №0029651207.           В судовому засіданні 08.02.18 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 9 ст. 205 КАС України.           Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, - ВСТАНОВИВ:           Товариство з обмеженою відповідальністю "АНОТ ТОРГ" (код 40313969), 04201, м. Київ, вул. Полярна, 8а, оф. 21, зареєстроване в якості юридичної особи 02.03.16 р., перебуває на обліку як платник податків у ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві; є платником податку на додану вартість.           Підприємством за червень 2017 р. задекларовано податкові зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 3 811 832 грн. За даними Єдиного реєстру податкових накладних у червні 2017 р. зареєстровано 26 виписаних податкових накладних на суму ПДВ 3 990 569, 8 грн. по взаємовідносинах з ТОВ "АТЛОН ТРЕЙДС".           На підставі п. 200.10 ст. 200, пп.75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76 Податкового кодексу України контролюючим органом проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість Товариство з обмеженою відповідальністю "АНОТ ТОРГ" за червень 2017 р., про що складено акт від 19.08.17 р. №5832/26-15-12-07-20.           Згідно акту встановлено невключення до податкових зобов'язань за звітний період червень 2017 р. податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН, на загальну суму ПДВ 178 737, 6 грн. за №26 від 27.06.17 р. по взаємовідносинах з ТОВ "АТЛОН ТРЕЙДС", що є порушенням п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України та призвело до заниження податкових зобов'язань з ПДВ за червень 2017 р. на суму 178 737 грн. та завищення суми, яка підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 5 718 грн.           На підставі акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 17.10.17 р. №0029651207, яким позивачу донараховано 173 018 грн. зобов'язань з податку на додану вартість та 43 254, 5 грн. штрафу.           Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "АНОТ ТОРГ" - вважає вказане рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.           Позивач зазначає, що податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2017 р. подана ним 03.07.17 р., тоді як податкова накладна №26 від 27.06.17 р. по взаємовідносинах з ТОВ "АТЛОН ТРЕЙДС" зареєстрована в ЄРПН 12.07.17 р., за десять днів після цього.           В подальшому на підставі п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України позивачем 15.09.17 р. подано уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість з виправленням самостійно виявлених помилок.           Контролюючим органом через місяць після подання уточнюючого розрахунку винесено оскаржуване рішення, яким ще раз збільшено позивачу суму податкового зобов'язання на 173 018 грн.           Також позивач зазначає, що згідно п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення мало бути винесене протягом 10 днів з дня вручення позивачу акту перевірки, що контролюючим органом зроблено не було.           У додаткових поясненнях позивач зазначив, що ним не сплачено 3% від суми недоплати згідно п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України, оскільки за результатами подання уточнюючого розрахунку податковий кредит був більший, ніж податкові зобов'язання  з ПДВ за червень 2017 р.           Відповідач -  Головне управління ДФС у м. Києві — проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.           Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.           Згідно п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).           Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.           Згідно пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.           Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.           Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.           Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.           Згідно ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.           Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.           Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.           Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.           Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.           Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.           Камеральна перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "АНОТ ТОРГ" за червень 2017 р., про що складено акт від 19.08.17 р. №5832/26-15-12-07-20, проведена контролюючим органом згідно вказаних вище положень законодавства, для перевірки задекларованих позивачем за червень 2017 р. податкових зобов'язань з податку на додану вартість.           Зокрема, перевірку проведено з дотриманням передбачених ст. 76 Податкового кодексу України строків - протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації з ПДВ за червень 2017 р. (по 20.07.17 р. включно).           Щодо висновків акту перевірки по суті суд зазначає наступне.           Згідно п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:           а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;           б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.           Згідно п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.           Позивач не заперечує, що ним не включено до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 р., поданої 03.07.17 р., податкову накладну №26 від 27.06.17 р. по взаємовідносинах з ТОВ "АТЛОН ТРЕЙДС", оскільки вона зареєстрована в ЄРПН 12.07.17 р., за десять днів після подання податкової декларації.           Згідно п. 50.1, 50.2 ст. 50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.           Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.           Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:           а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до статті 39 цього Кодексу у строк не пізніше 1 жовтня року, наступного за звітним;           б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.           Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період або подає у наступних податкових періодах уточнюючу декларацію внаслідок виконання вимог пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.           Платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.           Це правило не поширюється на випадки, встановлені статтею 177 цього Кодексу.           Згідно матеріалів справи позивачем подано відповідний уточнюючий розрахунок до податкової декларації за червень 2017 р. лише у вересні 2017 р. - 15.09.17 р., де включено податкові зобов'язання за вказаною податковою накладною на суму 178 738 грн.           Вказаний уточнюючий розрахунок був поданий до ЄРПН після проведення камеральної перевірки 19.08.17 р., проте, до винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення 17.10.17 р.           Оскільки відповідачем порушено строки винесення податкового повідомлення-рішення, передбачені п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України, при винесенні вказаного рішення він мав враховувати всі зміни, що сталися в обліку платника податків за конкретним видом податків.           Крім того, суд зазначає, що згідно п. 50.2 ст. 50 Податкового кодексу України платник податків лише під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом, тоді як щодо інших видів перевірок таких обмежень не передбачено, тому позивач мав право подати уточнюючий розрахунок до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 р. після проведення камеральної перевірки за вказаний період.           Окремо суд зазначає, що 173 018 грн. зобов'язань з податку на додану вартість станом на час прийняття оскаржуваного рішення вже були зареєстровані в ЄРПН шляхом подання позивачем уточнюючого розрахунку, відповідно, вказана сума не може бути нарахована позивачу двічі.           Позивачем на виконання п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України разом з поданням уточнюючого розрахунку не сплачено 3% штрафу з посиланням на те, що за результатами подання уточнюючого розрахунку податковий кредит був більший, ніж податкові зобов'язання з ПДВ за червень 2017 р.           Суд не може погодитися з вказаним висновком, оскільки 3% є штрафною санкцією, застосування якої не залежить від показників декларації.           Проте, несплата позивачем вказаної штрафної санкції не впливає на відповідність законодавству оскаржуваного податкового повідомлення-рішення і не є предметом розгляду по даній справі.           На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, - ВИРІШИВ: 1. Позовні вимоги задовольнити. 2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 17.10.17 р. №0029651207. 3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві 3244, 1 грн. судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АНОТ ТОРГ". 4. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення. Суддя                                                                                                О.В. Головань Повний текст рішення виготовлено і підписано 05.03.18 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.03.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72618857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14488/17

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 05.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Рішення від 05.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні