Ухвала
від 12.03.2018 по справі 804/5474/16
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ВЕРХОВНИЙ СУД УХВАЛА 12.03.2018           Київ           К/9901/15493/18804/5474/16   Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Бившевої    Л.І. розглянув матеріали заяви Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 11.10.2017 у справі за позовом Приватного акціонерного товариства «Північний гірничо-збагачувальний комбінат» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,   У С Т А Н О В И В: Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби подав 14.12.2017 (згідно з відбитком календарного штемпелю поштового відправлення) подав до Верховного Суду України заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 11.10.2017 з підстав, передбачених у пункті 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній до 15.12.2017). Згідно з пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 № 1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, з дня початку роботи Верховного Суду у складі, визначеному цим Законом, Верховний Суд України, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України припиняють свою діяльність та ліквідуються у встановленому законом порядку. Відповідно до пункту 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 № 1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, постановою Пленуму Верховного Суду від 30.11.2017 № 2 «Про визначення дня початку роботи Верховного Суду» днем початку роботи Верховного Суду визначено 15.12.2017. Законом України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017, Кодекс адміністративного судочинства викладено в новій редакції. Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017, заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше. Верховний Суд ухвалою від 09.02.2018 повідомив заявника про встановлені цією ухвалою недоліки заяви про перегляд судового рішення та зобов'язання їх усунути протягом 15 днів з дня вручення цієї ухвали. Верховний Суд в ухвалі від 09.02.2018 встановив, що заява подана заявником без додержання вимог статей 239 та 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України, тому заявник має у встановлений судом строк надати/надіслати Верховному Суду: докази, які підтверджують юридичний статус заявника та право звертатися із заявою про перегляд судового рішення у справі самостійно або в інтересах відповідача; оригінал або копію довіреності, оформленої належним чином та засвідченої особою, яка має на це підтверджені повноваження; документ про сплату судового збору в сумі 2    224    135,92 грн. Заявник подав до Верховного Суду у визначений судом строк документи, які підтверджують його правонаступництво щодо відповідача у справі, та оригінал довіреності, виданої особі, якою підписана заява. Документа про сплату судового збору у встановлених законом порядку та розмірі заявник у встановлений судом строк не надав. Заявник подав до суду клопотання про відстрочення сплати судового збору, яке обґрунтовує тим, що його операції з бюджетними коштами зупинені, у підтвердження чого надає листи Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі від 12.01.2018 № 05-17/148 та від 06.02.2018 № 05-17/143. Суд не вбачає підстав для відстрочення строку сплати судового збору з огляду на таке.   Статтею 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом. Частина друга статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній до 15.12.2017) покладала на осіб, які беруть участь у справі, обов'язок добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.   ДФС та її територіальні органи (органи доходів і зборів) є державними органами, що здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів. Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 «Інші поточні платежі», розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом. Після прийняття Закону про Державний бюджет України на поточний бюджетний період до затвердження в установлений законодавством термін бюджетного розпису на поточний рік в обов'язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. Бюджетні установи складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси (з довідками про зміни до них у разі їх внесення). У пункті 45 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (зі змінами та доповненнями), зазначено, що під час складання на наступний рік розписів відповідних бюджетів, кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету та планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів) і помісячних планів використання бюджетних коштів враховуються обсяги здійснених видатків і наданих кредитів з бюджету згідно з тимчасовими розписами відповідних бюджетів та тимчасовими кошторисами, тимчасовими планами використання бюджетних коштів і тимчасовими помісячними планами використання бюджетних коштів. Ураховуючи наведене та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, суд вважає, що обставини, пов'язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть бути підставою для продовження строку для усунення недоліків заяви. У заявника було достатньо часу для сплати судового збору за подання заяви про перегляд  ухвали Вищого адміністративного суду України від 11.10.2017. Верховний Суд ухвалою від 09.02.2018 також встановив достатній строк для надання скаржником документа про сплату судового збору, однак заявник такого документа суду не надав. У листі Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі від 12.01.2018 № 05-17/148, який заявник надав на обґрунтування своїх доводів про неможливість сплати судового збору у встановлений судом строк, повідомило Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби про надходження до управління заяви від 09.01.18 № 0-517/18 Державної судової адміністрації з вимогою стягнути з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби судовий збір за подання до суду апеляційної скарги в сумі 15    812    303,49 грн. та про визначення, у зв'язку з цим, рахунку, з якого необхідно провести безспірне списання коштів: КПКВ 3507010, р/р № 35218045089047, КЕКВ 2800. Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі також зобов'язало Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби не пізніше п'яти робочих днів з дати повідомлення надати інформацію, що може на законних підставах вплинути на процес безспірного списання коштів, і до надання зазначеної інформації зупинило операції з бюджетними коштами за всіма рахунками, кодами програмної класифікації видатків та кредитування і зупинило операції з бюджетними коштами заявника за всіма рахунками, кодами програмної класифікації видатків та кредитування на строк до надання зазначеної інформації, який становить п'ять днів з дати повідомлення. У листі Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі від 06.02.2018 № 05-17/143, який заявник також надав на обґрунтування своїх доводів про неможливість сплати судового збору у встановлений судом строк, повідомило Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби про надходження до управління заяви від 22.12.2017 № 09-1897 ПАТ «Металургійний комбінат «Азовсталь» з вимогою стягнути з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби судовий збір в сумі 9    343    736,31 грн та про визначення, у зв'язку з цим, рахунку, з якого необхідно провести безспірне списання коштів: КПКВ 3507010, р/р №    35218045089047, КЕКВ 2800. Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі також зобов'язало Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби не пізніше п'яти робочих днів з дати повідомлення надати інформацію, що може на законних підставах вплинути на процес безспірного списання коштів, і до надання зазначеної інформації зупинило операції з бюджетними коштами за всіма рахунками, кодами програмної класифікації видатків та кредитування і зупинило операції з бюджетними коштами заявника за всіма рахунками, кодами програмної класифікації видатків та кредитування на строк до надання зазначеної інформації, який становить п'ять днів з дати повідомлення. Таким чином, Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі у листах від 12.01.2018 № 05-17/148 та від 06.02.2018 № 05-17/143 повідомило заявника про зупинення операцій з бюджетними коштами за всіма рахунками, кодами програмної класифікації видатків та кредитування лише на строк до надання заявником  інформації, який становить п'ять днів з дати зазначених повідомлень. Заявник не надав суду доказів, що встановлений Управлінням Державної казначейської служби України у Печерському районі строк зупинення операцій з бюджетними коштами станом на 02.03.2018 – дату надіслання заявником до суду клопотання про відстрочення сплати судового збору не закінчився. Таким чином, заява подана без додержання вимог статей 239 та 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України і заявник у встановлений судом строк не усунув недоліки заяви про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 11.10.2017. Відповідно до частини четвертої статті 239-2 Кодексу адміністративного судочинства України заява повертається заявнику, якщо заяву подано без додержання вимог статей 239 та 239 1 цього Кодексу і заявник не усунув її недоліки протягом установленого строку. Керуючись підпунктом 1 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, – У Х В А Л И В : Заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 11.10.2017 повернути Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає. Суддя                                                                                          Л.І. Бившева Верховного Суду                                                                                                    

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення12.03.2018
Оприлюднено14.03.2018
Номер документу72696437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5474/16

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 13.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні