Справа №766/5104/17
н/п 1-кс/766/2615/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.03.2018 року слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Херсоні клопотання слідчого СВ Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 про встановлення строку ознайомлення з матеріалами досудового розслідування, внесеного до ЄРДР за № 1201723004000907 від 17.02.2017 року, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області старший лейтенант поліції ОСОБА_2 звернулась до слідчого судді із даним клопотанням, у якому просить встановити строк для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017230040000907 від 17.02.2017, в 4 томах (том № 1 на 105 арк., том № 2 на 154 арк., том № 3 на 190 арк., том № 4 на 179 арк.) для підозрюваного ОСОБА_3 та його захисника ОСОБА_4 з урахуванням обсягу, складності матеріалів та умов доступу до них з 14.03.2018 по 16.03.2018 року.
Мотивуючи клопотання, слідчий вказує, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_3 , відповідно до розпорядження Херсонського міського голови № 499-к від 17.06.2016, перебуваючи на посаді директора Департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради (далі Департамент ЖКГ ХМР), будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, у період часу 10.10.2016 по 28.11.2016, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, вчинив службову недбалість, що спричинило тяжкі наслідки у вигляді матеріальних збитків Херсонській міській раді за наступних обставин.
Так, діяльність очолюваного ОСОБА_3 Департаменту ЖКГ ХМР, згідно з розділом 2 Положення про департамент житлово-комунального господарства Херсонської міської ради (далі-Положення), погодженого Заступником Херсонського міського голови та затвердженого рішенням Херсонської міської ради № 1589 від 28.11.2014, спрямована на виконання повноважень з метою задоволення потреб та інтересів територіальної громади у галузі житлово-комунального господарства, благоустрою, екології.
У зв`язку з цим, основними завданнями Департаменту ЖКГ ХМР у розділі 2 вищевказаного документу визначено: реалізація державної політики у галузі житлово-комунального господарства та благоустрою міста; контроль за станом благоустрою міста Херсона, дотримання Правил благоустрою території, забезпечення чистоти і порядку в місті Херсоні, сприяння розвитку та поліпшенню стану благоустрою міста Херсона.
При виконанні покладених завдань Департаменту ЖКГ ХМР керівництво уповноважене відповідно до розділу 5 Положення: укладати та розривати договори (контракти), стороною в яких виступає Департамент; виступає розпорядником коштів Департаменту в межах, затверджених бюджетом, та забезпечує їх використання за цільовим призначенням.
Згідно із вимогами п.2.1 посадової інструкції директора Департаменту ЖКГ ХМР ОСОБА_3 , яка затверджена 06.09.2016 Херсонським міським головою (далі посадової інструкції), директор Департаменту ЖКГ ХМР здійснює керівництво діяльністю департаменту та забезпечує виконання покладених на департамент завдань.
У відповідності до вимог п.1.4 зазначеної посадової інструкції, директор Департаменту ЖКГ ХМР у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами відповідних міністерств та держкомітетів, підзаконними нормативно-правовими актами, що стосуються розвитку відповідних сфер департаменту, розпорядженнями голови облдержадміністрації, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, регламентом Херсонської міської ради та її виконавчих органів, положенням про департамент житлово-комунального господарства Херсонської міської ради.
Розділом 2 вказаної посадової інструкції передбачено, що на директора Департаменту покладено, зокрема:
2.1.Здійснення керівництва діяльністю департаменту та забезпечення виконання покладених на департамент завдань.
2.2.Контроль роботи працівників департаменту, визначає ступінь відповідності заступників, керівників управлінь, відділів, секторів та інших посадових осіб і працівників, які входять до складу департаменту.
2.3.Внесення пропозицій міському голові щодо структури та штатного розпису департаменту, за погодженням із заступником голови з питань діяльності виконавчих органі міської ради згідно з розподілом обов`язків.
2.5.Організація розроблення та впровадження, в межах компетенції департаменту, стратегічних планів, комплексних, регіональних, місцевих програм та планів розвитку відповідної сфери управління.
2.6.У межах компетенції видача наказів з основної діяльності, які є обов`язковими для виконання на території м. Херсона всіма органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами.
2.7.Організація підготовки проектів рішень міської ради, виконавчого комітету та розпоряджень міського голови з питань, віднесених до компетенції департаменту, та внесення їх на розгляд міського голови, міської ради та її виконавчого комітету.
2.8.Здійснення аналізу стану та тенденцій розвитку відповідної сфери управління, хід виконання проектів, програм які стосуються діяльності департаменту, вживає заходів щодо усунення недоліків та закріплення позитивних тенденцій.
2.9.Організація підготовки аналітичних матеріалів, балансових розрахунків, планових показників, комплексних заходів, пропозицій, прогнозів розвитку сфери управління на відповідній території у певній сфері діяльності.
2.10.Здійснення організаційної роботи, спрямованої на реалізацію завдань, покладених на департамент у відповідній сфері управління.
2.18.Виступає розпорядником коштів департаменту в межах, затверджених бюджетом та забезпечує їх використання за цільовим призначенням через начальників відділів, управлінь, секторів, що входять до департаменту, здійснює контроль за використанням коштів.
2.19.Укладення та розірвання договорів (контрактів), стороною в яких виступає департамент та в межах повноважень департаменту, погоджує контракти з керівництвом підприємств, установ, організацій, що належить до сфери управління департаменту.
2.23.Відкриття рахунків в органах Державного казначейства.
У зв`язку з покладеними на нього завданнями та обов`язками, ОСОБА_3 , як директор Департаменту ЖКГ ХМР, відповідно до розділу 3 посадової інструкції, уповноважений: без довіреності діяти від імені Департаменту та представляти його в інших структурах з питань, що входять до його компетенції; організовувати перевірки та здійснювати контроль за виконанням встановлених вимог або договірних зобов`язань щодо забезпечення життєдіяльності міста підприємствами житлово-комунального господарства міста, іншими суб`єктами господарювання незалежно від форм власності, громадянами, які постійно або тимчасово проживають на території міста; вимагати якісного та у повному обсязі виконання працівниками департаменту посадових обов`язків.
Згідно з вимогами Розділу 4 зазначеної посадової інструкції, директор Департаменту несе персональну відповідальність за ефективне та цільове використання бюджетних коштів департаментом згідно своїх повноважень та за невиконання покладених на департамент завдань.
Тобто, ОСОБА_3 , постійно здійснюючи функції представника влади, пов`язаного з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, наділеного правом у межах своєї компетенції ставити вимоги, а також приймати рішення, обов`язкові для виконання його підлеглими, відповідно до примітки 1 ст. 364 КК України є службовою особою.
З`ясовано, що Департаментом ЖКГ Херсонської міської ради в особі директора департаменту ОСОБА_3 (далі - замовник), з однієї сторони і ПП «Обрій-Транскон» (код 39279506), в особі директора ОСОБА_5 (далі - підрядник), з іншої, уклали договір № 869 від 10.10.2016, згідно з п.1.2 якого підрядник зобов`язується виконати замовникові роботи з капітального ремонту огородження Шевченківського (Міського) парку за периметром (далі - роботи).
Відповідно до п.3.1, ціна цього договору становить 649130,00 грн. (шістсот сорок дев`ять тисяч сто тридцять гривень), з урахуванням ПДВ 108188,00 грн. (сто вісім тисяч сто вісімдесят вісім гривень). Розрахунки за виконані роботи по цьому Договору здійснюються шляхом перерахування відповідних коштів на рахунок Підрядника протягом п`яти календарних днів з дня підписання Сторонами актів виконаних робіт (п.3.3 договору).
Після цього, також встановлено, що відповідно до проектно-кошторисної документації та актів приймання виконаних робіт до вищевказаного договору №869 від 10.10.2016, вартість будівельних робіт (капітального ремонту) становить: акт №1 «Приемки выполненных строительных работ за Октябрь 2016», «Ведомости ресурсов к Акту № 1 приемки выполненных строительных работ за Октябрь 2016», «Расчет № 1-2 общепроизводственных расходов к акту № 1 за Октябрь 2016 194739, 00 грн., в тому числі ПДВ - 32456,50 грн.; акт № 2 «Приемки выполненных строительных работ за Ноябрь 2016», «Ведомости ресурсов к Акту № приемки выполненных строительных работ за Ноябрь 2016», «Расчет № 1-2 общепроизводственных расходов к акту № за Ноябрь 2016» - 454334, 00грн., в тому числі ПДВ - 75722,00 грн. Загальна вартість виконаних робіт становила - 649073,00грн., з ПДВ 108188,00 грн.
Водночас, відповідно до офіційної інформації наданої ГУ ДФС у Херсонській області встановлено, що Приватне підприємство «Обрій-Транскон» (код 39279506) з моменту реєстрації не зареєстроване платником податку на додану вартість.
Таким чином, у актах приймання виконаних робіт за вищевказаним договором № 869 від 10.10.2016 містяться неправдиві відомості щодо виконання робіт з капітального ремонту - на суму на суму 235 562 гривень 40 копійок, а також щодо відшкодування Приватному підприємству «Обрій-Транскон» (код 39279506) суми податку на додану вартість - у розмірі 108188,00, однак, ОСОБА_3 , перебуваючи на посаді директора Департаменту ЖКГ ХМР, будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, в період часу з 10.10.2016 по 28.11.2016, знаходячись за місцем розташуванням департаменту ЖКГ Херсонської міської ради за адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 45, в денний час доби (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), в порушення вимог «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, Положення про Департамент житлово-комунального господарства Херсонської міської ради (далі-Положення), погодженого Заступником Херсонського міського голови та затвердженого рішенням Херсонської міської ради №1589 від 28.11.2014 та посадової інструкції директора Департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради ОСОБА_3 , яка затверджена 06.09.2016 Херсонським міським головою, неналежно виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, зокрема, не забезпечив виконання покладених на департамент завдань з реалізації державної політики у галузі житлово-комунального господарства та благоустрою міста; контролю за станом благоустрою міста Херсона, та затвердив:
акт №1 «Приемки выполненных строительных работ за Октябрь 2016», «Ведомости ресурсов к Акту № 1 приемки выполненных строительных работ за Октябрь 2016», «Расчет № 1-2 общепроизводственных расходов к акту № 1 за Октябрь 2016» щодо виконання вищевказаного договору №869 від 10.10.2016 в частині проведення капітального ремонту огородження Шевченківського (Міського) парку за периметром;
акт № 2 «Приемки выполненных строительных работ за Ноябрь 2016», «Ведомости ресурсов к Акту № приемки выполненных строительных работ за Ноябрь 2016», «Расчет № 1-2 общепроизводственных расходов к акту № за Ноябрь 2016» щодо виконання вищевказаного договору №869 від 10.10.2016 в частині проведення капітального ремонту огородження Шевченківського (Міського) парку за периметром.
Після чого забезпечив передачу вказаних актів разом з відповідними платіжними дорученнями № 450 від 12.10.2016 та № 584 від 28.11.2016 до управління Державного казначейства м. Херсона для здійснення перерахування з бюджету на рахунок Приватного підприємства «Обрій-Транскон» (код 39279506) коштів, внаслідок чого грошові кошти Херсонської міської ради у сумі 343750 гривень 40 копійок незаконно перераховано на користь Приватного підприємства «Обрій-Транскон» (код 39279506).
Згідно з висновком судової будівельно-технічної експертизи № 27/17 від 15.06.2017 встановлено завищення підрядником - Приватним підприємством «Обрій Транскон» об`єму виконаних робіт з капітального ремонту огородження Шевченківського (Міського) парку за периметром, на суму 235 562, 40 грн. (двісті тридцять п`ять тисяч п`ятсот шістдесят дві гривні сорок копійок), які сплачено Департаментом житлово-комунального господарства Херсонської міської ради на рахунок Приватного підприємства «Обрій Транскон».
Відповідно до висновку судово-економічної експертизи № 132-ек від 27.12.2017, яку проведено експертами Херсонського НДЕКЦ МВС України, встановлено завищення Приватним підприємством «Обрій-Транскон» (код 39279506) заявленої суми відшкодування з податку на додану вартість за договором №869 від 10.10.2016, укладеним між Департаментом ЖКГ Херсонської міської ради в особі директора департаменту ОСОБА_3 (далі - замовник), з однієї сторони і ПП «Обрій-Транскон» (код 39279506), в особі директора ОСОБА_5 (далі - підрядник) становить 108178 гривень 50 копійок.
Своїми діями ОСОБА_3 завдав Херсонській міській раді збитки на загальну суму 343750 грн. 40 коп. (триста сорок три тисячі сімсот п`ятдесят гривень сорок копійок).
29.12.2017 року слідчим СВ Херсонського ВП ОСОБА_6 та процесуальним керівником прокурором Херсонської місцевої прокуратури Херсонської області ОСОБА_7 , повідомлено про підозру ОСОБА_3
27.02.2018 року було відкрито матеріали кримінального провадження іншій стороні.
Про це належним чином були повідомлені підозрюваний ОСОБА_3 та його захисник адвокат ОСОБА_4 . Останнім було повідомлено, що вони мають право з`явитись для ознайомлення з матеріалами до слідчого ОСОБА_2 27.02.2018 року.
Проте 27.02.2018 до слідчого прибув лише захисник ОСОБА_4 , причину неявки підозрюваного ОСОБА_3 не пояснив. При цьому захисник лише засвідчив надання йому доступу до матеріалів досудового розслідування, з матеріалами кримінального провадження не ознайомлювався. 27.02.2018 в ході усної бесіди з захисником було визначено дату ознайомлення з матеріалами, а саме 05.03.2018. Проте 05.03.2018 року ні підозрюваний, ні його захисник для ознайомлення матеріалів не з`явились.
В подальшому підозрюваному ОСОБА_3 та його захиснику ОСОБА_4 були направлені повідомлення про надання можливості для ознайомлення з матеріалами 07.03.2018 о 10.00 годині. На визначений час підозрюваний ОСОБА_3 та його захисник також не прибули до слідчого.
Вищевикладене свідчить про зволікання сторони захисту в особі підозрюваного ОСОБА_3 та його захисника ОСОБА_4 при ознайомленні з матеріалами, до яких їм надано доступ, а саме матеріалів кримінального провадження № 12017230040000907 в 4 томах (том № 1 на 105 арк., том № 2 на 154 арк., том № 3 на 190 арк., том № 4 на 179 арк.).
Приймаючи до уваги вищевикладене, з метою дотримання розумних строків досудового розслідування, враховуючи зволікання підозрюваного ОСОБА_3 та його адвоката ОСОБА_4 при ознайомленні з матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017230040000907 від 17.02.2017, а також враховуючи, що матеріали кримінального провадження відкрито сторонам 27.02.2018, про що підозрюваному та його захиснику було повідомлено належним чином, слідчий просить клопотання задовольнити.
Слідчий в судове засідання не з`явилась, надала до суду заяву, зі змісту якої вбачається, що клопотання підтримує в повному обсязі та просить розглянути клопотання за її відсутності, додаткових пояснень до клопотання не має.
Підозрюваний та його захисник в судове засідання не з`явились, повідомлялись належним чином, причини неявки не повідомили.
Вивчивши клопотання та додані до нього документи, слідчий суддя приходить до наступного.
27.02.2018 р. підозрюваний ОСОБА_3 та його захисник ОСОБА_4 належним чином повідомлені про відкриття матеріалів кримінального провадження та про своє право для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування в повному обсязі.
Проте 27.02.2018 до слідчого прибув лише захисник ОСОБА_4 , причину неявки підозрюваного ОСОБА_3 не пояснив. При цьому захисник лише засвідчив надання йому доступу до матеріалів досудового розслідування, з матеріалами кримінального провадження не ознайомлювався. 27.02.2018 в ході усної бесіди з захисником було визначено дату ознайомлення з матеріалами, а саме 05.03.2018. Проте 05.03.2018 року ні підозрюваний, ні його захисник для ознайомлення матеріалів не з`явились.
В подальшому підозрюваному ОСОБА_3 та його захиснику ОСОБА_4 були направлені повідомлення про надання можливості для ознайомлення з матеріалами 07.03.2018 о 10.00 годині. На визначений час підозрюваний ОСОБА_3 та його захисник також не прибули до слідчого.
Відповідно до ч.10 ст.290 КПК України у разі зволікання при ознайомленні з матеріалами, до яких надано доступ, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження з урахуванням обсягу, складності матеріалів та умов доступу до них зобов`язаний встановити строк для ознайомлення з матеріалами, після спливу якого сторона кримінального провадження або потерпілий, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, вважаються такими, що реалізували своє право на доступ до матеріалів.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про необхідність встановлення підозрюваному строку для ознайомлення з матеріалами обґрунтоване та з урахуванням обсягу, складності матеріалів та умов доступу до них вважає необхідним визначити строк ознайомлення з 14.03.2018 р. по 16.03.2018 р., після спливу якого підозрюваний вважатиметься таким, що реалізував своє право на доступ до матеріалів.
Керуючись ст.ст. 303-307 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 про встановлення строку ознайомлення з матеріалами досудового розслідування, внесеного до ЄРДР за № 1201723004000907 від 17.02.2017 року - задовольнити.
Встановити строк для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017230040000907 від 17.02.2017, в 4 томах (том № 1 на 105 арк., том № 2 на 154 арк., том № 3 на 190 арк., том № 4 на 179 арк.) для підозрюваного ОСОБА_3 та його захисника ОСОБА_4 з урахуванням обсягу, складності матеріалів та умов доступу до них з 14.03.2018 по 16.03.2018 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2018 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 72726248 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні