27.02.2018
Справа № 522/13929/17
У Х В А Л А
27 лютого 2018 року
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , розглянувши клопотання т.в.о. слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 про тимчасовий доступ по кримінальному провадженню № 22017160000000109 від 07.06.2017 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України,
В С Т А Н О В И В :
23 лютого 2018 року т.в.о. слідчого СУ ГУНП в Одеській області лейтенант поліції ОСОБА_2 звернувся до суду з клопотанням, про тимчасовий доступ до речей і документів.
Як вбачається з клопотання слідчого,
Досудовим розслідуванням встановлено, що колишній заступник директора з технічної частини ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (далі - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_3 , зловживаючи своїм службовим становищем, а саме використовуючи Довіреність № 20/7-1919 від 21.10.2015 (з правом підпису від імені Порту видаткових договорів та актів виконаних робіт, що не перевищують 1000000,00 (один мільйон) гривень, в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), в особі директора ОСОБА_4 , в порушення вимог Положення № 518 від 23.07.2013 «Про затвердження порядку підготовки, укладання виконання, розірвання договорів у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », підписав акти прийомупередачі виконаних робіт №№ 1/19750, 1/19751, 1/19752, 1/19753 від 08.12.2015, з розробки проектно-кошторисної документації на роботи з модернізації 4 (чотирьох) індивідуальних теплових пунктів на території адміністративних будівель ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », обсяг проведених робіт по яким фактично до приймання в експлуатацію не готовий, що призвело до безпідставної та необґрунтованої виплати комерційній організації державних коштів та спричинило тяжкі наслідки державному підприємству, у вигляді дебіторської заборгованості на суму 3349019, 04 гривень.
Підписанню вищевказаних актів прийому-передачі виконаних робіт колишнім заступником директора з технічної частини ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_3 з директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ОСОБА_5 передувало укладання між ними, як особами, наділеними організаційно-розпорядчими функціями, чотирьох договорів про виконання робіт з модернізації індивідуальних теплових пунктів на території ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а саме:
-КД-19750 від 07.12.2015, на суму 978493, 79 грн. Інв. № 073500;
-КД-19751 від 07.12.2015, на суму 998565, 60 грн. Інв. № 076105;
-КД-19752 від 07.12.2015, на суму 975692, 40 грн. Інв. № 100089;
-КД-19753 від 07.12.2015, на суму 979298, 40 грн. Інв. № 072503.
Як зазначено вище, укладання саме чотирьох договорів, вартістю до 1000 000,00 гривень, дало змогу ОСОБА_3 вже наступного дня, знаходячись на посаді заступника директора з технічної частини державного підприємства, минаючи вплив та контроль збоку безпосереднього директора державного підприємства, всупереч узгодженій первинній документації, якою було затверджено устаткування теплових пунктів двома котлами, потужністю 200, 300, 400 кВт, прийняти та підписати одноособово акти прийому-передачі виконаних робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 08.12.2015, обсяг проведених робіт яких фактично не виконаний представниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », що як наслідок слугувало устаткуванню теплових пунктів всього одним котлом, потужністю 199 кВт, завищенню вартості робіт і обладнання і неможливості приймання теплових пунктів в експлуатацію.
Тобто, своїми діями, колишній директор з технічної частини ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - ОСОБА_3 , зловживаючи своїм службовим становищем в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », узгодив дозвіл на виконання робіт, обсяги по яким значно зменшені (що не виключає факт привласнення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » державних грошових коштів), в результаті чого підрядній організації безпідставно та економічно необґрунтовано було виплачено передплату в сумі 3,349019 млн. грн.
Затвердження та підписання актів прийомупередачі виконаних робіт №№ 1/19750, 1/19751, 1/19752, 1/19753, в тому числі без узгодження попередньо наданого розрахункового рахунку представниками ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " з директором ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », як то передбачено Положеннями, свідчить про фіктивність обрання підрядної організації та неможливість у дійсності виконати останніми передбачені роботи (серед іншого, у зв`язку з неможливістю відвідати місця де мали встановлюватись теплові пункти, які станом на укладення договорів ще не затвердженні, підтвердженням чого є відсутність акту вибору місць, в усіх пропозиціях ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на виконання робіт по об`єктам відсутні відомості про конкретне найменування та виробника обладнання, експертні звіти про розгляд проектної документації в частині міцності, надійності і довговічності датовані 02.11.2015, а зазначене свідчить про виготовлення проектної документації по договорам до встановлення підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в особі ОСОБА_4 переможцем конкурсу, тощо.)
Крім того, проектно-кошторисна документація на технічне переоснащення індивідуальних теплових пунктів по об`єктам затверджена Розпорядженням № 4 від 25.11.2015 лише заступником директора з технічної частини ОСОБА_3 . Тобто вказані проекти не узгодженні з іншими службами порту та державними контролюючими органами. Більш того, згідно посадової інструкції ОСОБА_3 не мав право на затвердження кошторисної документації. Зазначене дало змогу ОСОБА_3 , використовуючи свою службову владу та вплив на співробітників Інженерної служби ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (яка безпосередньо підпорядкована йому), внести у відповідну документацію зміни, щодо встановлення кількості котлів та забезпечити своїми діями незаконне зарахування на розрахунковий рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в особі директора ОСОБА_4 оплату повної 100% вартості обладнання та матеріалів.
Вищевикладене знаходить також підтвердження в Акті за результатами роботи комісії по перевірці готовності до прийому виконаних робіт з технічного переоснащення і воду в експлуатацію індивідуальних теплових пунктів від 08.08.2016 та висновком комісії з проведення службового розслідування від 30.08.2015, тощо.
Згідно відповіді Управління СБ України в Миколаївській області та витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) фактично здійснює свою діяльність за адресою: АДРЕСА_1 .
Отже, у зв`язку із тим, що достеменно встановлений факт вчинення кримінального правопорушення, а речі й документи, до яких планується отримати тимчасовий доступ, мають істотне значення для досудового розслідування та відомості, які містяться у вказаних речах та документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, є наявність достатніх підстав для отримання тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають у віданні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », розташованому за адресою: АДРЕСА_1 .
Посилаючись на зазначене, беручи до уваги тяжкість злочину і неможливість отримати відомості в інший спосіб, та враховуючи,що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий просив про надання тимчасового доступу до речей і документів, які мають істотне значення для досудового розслідування та які перебувають у віданні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, які свідчать про фінансово-господарські відносини між ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " щодо виконання останнім робіт, з модернізації індивідуальних теплових пунктів ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 "; проектно-кошторисної документації, яка була виготовлена ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " і затверджена посадовими особами ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 "; комп`ютерної техніки, електронних носіїв інформації, з метою виявлення та перекопіювання електронних документів, щодо взаємовідносин між ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " на предмет виконання останнім робіт з модернізації індивідуальних теплових пунктів та які мають суттєве значення для встановлення об`єктивної істини в даному кримінальному провадженні та повного, об`єктивного і всебічного дослідження обставин, можуть бути засобами для викриття осіб, винних у вчиненні тяжкого злочину.
При цьому, з огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, розгляд даного клопотання просив провести без виклику особи, у володінні якої знаходиться інформація, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.
У судове засідання слідчий не з`явився, проте звернувся до суду з заявою в якій підтримала подане клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів і просила розглядати його за її відсутності.
Особа, у володінні якої знаходиться зазначена в клопотанні інформація в судове засідання не викликалась у зв`язку з заявленим слідчим клопотанням.
Розглянувши клопотання, дослідивши надані докази, суд, приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню, так як:
Згідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Аналіз наданих суду матеріалів провадження, дозволяють суду прийти до висновку, що у справі наявні всі передбачені законом підстави для задоволення клопотання та надання тимчасового доступу до речей і документів, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні з наведених вище обставин.
Підстав для відмови в задоволенні клопотання суд не вбачає.
За таких обставин, керуючись ст.ст. 159-163 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого ОСОБА_6 про розгляд за її відсутності - задовольнити.
Клопотання т.в.о. слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити.
Надати дозвіл слідчому СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , т.в.о старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 начальнику відділу СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_7 , слідчому СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_8 , старшому слідчому СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_9 старшому оперуповноваженому на ОВО УСБУ в Одеській області ОСОБА_10 , старшому оперуповноваженому на ОВО УСБУ в Одеській області ОСОБА_11 за дорученням слідчого, членам слідчої групи або іншим особам за їх дорученням, або на підставі постанови про здійснення процесуальних дій на іншій території на отримання тимчасового доступу до речей і документів, які мають істотне значення для досудового розслідування, а саме до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, які свідчать про фінансово-господарські відносини між ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 " щодо виконання останнім робіт, з модернізації індивідуальних теплових пунктів ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 "; проектно-кошторисної документації, яка була виготовлена ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " і затверджена посадовими особами ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 "; комп`ютерної техніки, електронних носіїв інформації, з метою виявлення та перекопіювання електронних документів, щодо взаємовідносин між ДП " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " на предмет виконання останнім робіт з модернізації індивідуальних теплових пунктів та які мають суттєве значення для встановлення об`єктивної істини в даному кримінальному провадженні та повного, об`єктивного і всебічного дослідження обставин, можуть бути засобами для викриття осіб, винних у вчиненні тяжкого злочину, які перебувають у володінні ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " за адресою: АДРЕСА_2 .
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 72778040 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Пислар В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні