Постанова
від 13.03.2018 по справі 701/681/17-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 701/681/17-а

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Бужак Н. П.

Суддів: Костюк Л.О., Степанюка А.Г.

За участю секретаря: Івченка М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Черкаського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року (повний текст ухвали виготовлено 27.11.2017 року, суддя Рідзель О.А.) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Іванківська сільська рада Маньківського району Черкаської області про визнання незаконним та скасування витягу,-

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернулась до Черкаського окружного адмінінстративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області в якій просить визнати незаконним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну правову оцінку земельної ділянки від 16.02.2017 року №12/0/198-17, виданного відділом Держгеокадастру Маньківського району Черкаської області.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року провадження у справі закрито, оскільки спір не належить розглядати у порядку адміністративного судочинства.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, ОСОБА_2 подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції про закриття провадження у справі, а справу направити для продовження розгляду до суду першої інстанції у новому складі, мотивуючи тим, що суд невірно застосував норми матеріального права та прийняв протиправне рішення. Дана категорія справ відноситься до юрисдикції адміністративних судів про що свідчить числена судова практика.

Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Закриваючи провадження у справі з підстав, передбачених п.1 ч.1 ст. 157 КАС України, суд першої інстанції зазначив, що спір, який виник між сторонами, не є публічно правовим, так як оскаржуваний витяг не є рішенням, яке б впливало на права позивача, які потребують захисту відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства. Крім того, суд першої інстанції в оскаржуваній ухвалі зазначив, що даний спір підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.

Погодитись з такими доводами суду першої інстнації колегія суддів не може з огляду на наступне.

Як убачається із позовної заяви позивач уклав договір оренди водоймища з Іванківською сільською радою Маньківського району Черкаської області.

У зв'язку з укладенням договору оренди постало питання сплати оренди за землю, у зв'язку з чим відповідно до ст. 20 Закону України Про оцінку земель позивач звернувся до відділу Держгеокадастру у Маньківському районі Черкаської області для отриманя витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, яку він орендує.

Такий витяг позивачу було надано.

Проте, з зазначеною нормативною оцінкою позивач не погодився, оскільки застосовані коофіцієнти, на думку позивача, є невірними.

Оспорюючи розраховану відповідачем нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 4 КАС України у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: 2) публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг.

Статтею 2 Закону України "Про плату за землю" визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Згідно з приписами частини пятої статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та відповідно до ст.6 цього ж Закону витяг з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, виданий уповноваженим органом виконавчої влади, містить інформацію про грошову оцінку орендованої земельної ділянки, обов'язкову для врахування й сплати орендарем орендної плати.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення, зокрема, розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

Вищевказаним Законом визначено, що нормативно-правові акти щодо нормативно-методичного регулювання оцінки земель використовують у своїй діяльності саме суб'єкти оціночної діяльності, які мають ліцензію на виконання землеоціночних робіт. За результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.

Статтею 15 Закону встановлено, що підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Згідно ст.23 Закону виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, дії управління Держгеокадастру щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки із застосування коефіцієнту індексації при формуванні витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки можуть бути предметом оскарження у порядку КАС України.

Суд першої інстанції, закриваючи провадження у справі, оцінку вищезазначеним обставинам не надав та прийшов до необгрунтованого висновку, що даний спір належить розглядати за правилами цивільного судочинства.

Вищий адміністративний суд України у подібних справах № К/800/16903/16 постанова від 21 вересня 2016 року, №К/800/15291/16, постанова від 04 серпня 2016 року прийшов до висновку, що спори, які стосуються оцінки землі, належить розглядати у порядку адміністративного судочинства.

При розгляді справи суд першої інстанції повинен перевірити, чи є витяг з технічної документації рішенням суб'єкта владних повноважень у розумінні КАС України, чи створює він певні права та обов'язки для позивача, чи є лише способом оформлення даних та, виходячи з зазначеного, прийняти законне та обґрунтоване рішення.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку про помилковість прийнятої Черкаським окружним адміністративним судом ухвали від 22 листопада 2017 року, оскільки остання прийнята з порушенням норм матеріального права.

Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч. 1 ст. 320 КАС України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є неправильне застосування норм матеріального прва чи порушення норм процессуального прпава, які призвели до неправильного вирішення питання.

За таких підстав, оскільки судом першої інстанції невірно застосовано норми матеріального права, апеляційна скарга підлягає задоволенню, а ухвала Черкаського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року скасуванню, з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 272, 283, 308, 310, 315, 320, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити.

Ухвалу Черкаського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року скасувати.

Справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Іванківська сільська рада Маньківського району Черкаської області про визнання незаконним та скасування витягу направити до Черкаського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст. 329 КАС України.

Судя-доповідач: Бужак Н.П.

Судді: Костюк Л.О.

Степанюк А.Г.

Повний текст виготовлено: 19 березня 2018 року.

Головуючий суддя Бужак Н.П.

Судді: Степанюк А.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2018
Оприлюднено20.03.2018
Номер документу72803745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —701/681/17-а

Рішення від 04.06.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Постанова від 13.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Маньківський районний суд Черкаської області

Калієвський І. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні