Рішення
від 15.03.2018 по справі 812/2020/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

3.5

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

15 березня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/2020/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С. розглянувши у підготовчому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом заступника керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області до Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» , Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних позовних вимог на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області, третя особа, яка не заявляє самостійних позовних вимог на стороні відповідача - Попаснянська районна рада Луганської області про визнання незаконною бездіяльності, застосування заходів реагування у вигляду повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов заступника керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області (далі за текстом - позивач, Прокуратура) до Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» (далі за текстом - відповідач, ДНЗ (ясла-садок) № 1), Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області ( далі за текстом - відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних позовних вимог на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - третя особа 1, ГУ ДСНС у Луганській області), третя особа, яка не заявляє самостійних позовних вимог на стороні відповідача - Попаснянська районна рада Луганської області (даті за текстом - Третя особа 2), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.95-105), просить:

- визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» , Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки;

- зобов'язати Комунальний заклад «Дошкільний навчальний закладу (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» , Відділ освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області вчинити дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті позапланової перевірки Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту №64 від 08.11.2017.

На обґрунтування заявлених вимог зазначено, що підставою для представництва інтересів держави прокурором є бездіяльність керівництва ДНЗ (ясла-садок) № 1 а також Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області щодо забезпечення пожежної безпеки вихованцям закладу, створення безпечних умов праці для працівників закладу.

Лисичанською місцевою прокуратурою Луганської області під час опрацювання інформації, яка надійшла з ГУ ДСНС у Луганській області, встановлено, що під час проведення з 12.09.2017 по 21.09.2017 планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання - комунальним закладом «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки виявлено численні порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1417 від 30.12.2014.

В ході перевірки було встановлено, що ДНЗ (ясла-садок) № 1 з урахуванням затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 року № 306 критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику його господарської діяльності віднесена до високого ступеню ризику.

Актом перевірки зазначеного суб'єкта № 28 від 21.09.2017 наведено виявлені під час перевірки недоліки та того ж дня акт вручений завідуючій ДНЗ (ясла-садок) № 1. Також 21.09.2017 завідуючій ДНЗ (ясла-садок) № 1 ОСОБА_1 внесений припис № 28 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

З метою перевірки виконання винесеного за результатами попередньої перевірки припису, було видано посвідчення про проведення перевірки № 65 від 06.11.2017, відповідно до якого посадові особи Попаснянського МВ ГУ ДСНС України у Луганській області повинні провести позапланову перевірку відповідача 1 у період з 06.11.2017 по 10.11.2017. За фактом позапланової перевірки, результати якої зафіксовані у акті № 65 від 08.11.2017 встановлено, що виявлені попередньою перевіркою недоліки не усунуто. Зауважень або заперечень з боку суб'єкта господарювання не надходили.

До теперішнього часу так і не виконаний в повному обсязі припис № 28 від 21.09.2017 та не усунуті порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

У зв'язку з чим, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Представник ДНЗ (ясла-садок) № 1 в підготовче засідання не прибув, надіслав заяву, в якій вказав, що позовні вимоги визнає у повному обсязі, просив розглянути справу без участі представника (арк. спр. 132).

Представник відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області також надіслав заяву, в якій вказав, що позовні вимоги визнає у повному обсязі, просив розглянути справу без участі представника (арк. спр. 133).

Представники ГУ ДСНС у Луганській області та Попаснянської районної ради Луганської області в підготовче засідання не прибули, про час, дату та місце розгляду справи повідомлялися належним чином (арк. спр. 126, 128).

Згідно частини третьої статті 183 КАС України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Судом по справі вчинені такі процесуальні дії:

- ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 18.01.2018 відкладено розгляд справи до 22.01.2018 за клопотанням прокурора (арк. спр. 82);

- ухвалою суду від 22.01.2018 замінено по справі неналежного позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на належного - заступника керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області та ухвалою від 22.01.2018 зупинено провадження у справі за клопотання сторін (арк. спр. 115, 116).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.

Судом встановлено, що статутом комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла- садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» , затвердженого розпорядженням голови Попаснянської районної державної адміністрації від 29.08.2016 № 317, визначено, що заклад є комунальної форми власності, який належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Попаснянського району в особі Попаснянської районної ради (а.с.43-54).

Дошкільний заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку і штамп встановленого зразка, ідентифікаційний код ЄДРПОУ, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.

Пунктом 7.3 Статуту визначено, що керівництво поточною роботою закладу здійснює його керівник - завідуючий. Завідуючий закладом, серед іншого, здійснює контроль за діяльністю закладу, відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу, забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників (а.с.49-50).

Відповідно до п. п. 7.1, 7.2 Статуту управління закладом здійснюється засновником - Попаснянською районною радою Луганської області, а координація діяльності здійснюється Відділом освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області (арк. спр. 49).

Попаснянська районна рада Луганської області відповідно до Статуту комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» є засновником (власником) навчального закладу, здійснює управління закладом та заклад підзвітний та підпорядкований Засновнику.

Згідно розпорядження керівника Попаснянської районної військово-цивільної адміністрації № 135 від 11.06.2015 Відділ освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області визначено головним розпорядником бюджетних коштів по комунальному закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» (арк. спр. 62).

На підставі зазначених доказів суд приходить до висновку, що саме Відділ освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області є суб'єктом владних повноважень в розумінні КАС України та здійснює публічно-владні управлінські функції тосовно комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» . Отже, рішення, дії та бездіяльність саме вказаного відділу освіти може бути предметом розгляду в адміністративній справі, і саме цей орган є належним відповідачем.

За статутними ж документами ясла-садка, вони не є носіями публічно-владних управлінських функцій, отже не є суб'єктами владних повноважень та належними відповідачами в адміністративній справі відповідно до вимог частин 3-4 ст.46 КАС України. Тому в задоволенні вимог позивача до цього відповідача слід відмовити за необгрунтованістю.

Судом встановлено, що в період з 12.09.2017 по 21.09.2017 посадовими особами Попаснянського міжрайонного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області проведена планова перевірка Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Перевіркою встановлено, що діяльність суб'єкта господарювання комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області, з урахуванням затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 306 від 29.02.2012 критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику його господарської діяльності, віднесена до високого ступеню ризику.

За результатами перевірки посадовими особами Попаснянського МВ ГУ ДСНС України у Луганській області складено акт №28 від 21.09.2017, в якому наведено виявлені під час перевірки недоліки та який того ж дня вручений завідуючій КЗ Дитячий навчальний заклад (ясла-садок) №1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області (а.с.18-24).

Актом перевірки зазначеного суб'єкта № 28 від 21.09.2017 встановлені наступні порушення:

- невідповідність електропроводки закладу вимогам ПУЕ, Правилам технічної експлуатації електроустановок споживачів, що затверджені наказом Мінпаливенерго України №258 від 25.07.2006, Правилам безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці №4 від 09.01.1998 (порушення п. 1.1 Розділу IV ГІГІБУ);

- приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН Ц.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (порушення п. 1.2 Розділу V ППБУ);

- відсутній акт перевірки пристрою блискавкозахисту, результати перевірки не занесеної до журналу до паспорту та журналу Обліку стану пристроїв блискавкозахисту (порушення п. 1.21 Розділу IV ППБУ, розділу 9.3 ДСТУ Б В.2.5-38:2008);

- працівники не забезпечені засобами захисту органів дихання (порушення п. 2 ч.І ст. 20 КЦЗУ);

- стаціонарні зовнішні пожежні сходи утримуються не пофарбованими (порушення п. 2.15 Розділу III ІІГЇБУ).

Так, невідповідність електричної проводки приміщень КЗ Дитячий навчальний заклад (ясла-садок) №1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області чинним нормативним актам створює загрозу займання проводки під час її використання, у тому числі, при перевищенні гранично допустимої напруги, а також створює додаткову загрозу виникнення та розповсюдження пожежі.

Відсутність у будівлі систем протипожежного захисту - системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління процесом евакуації людей призводить до збільшення часу виявлення пожежі у будівлі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.

При відсутності перевірки (огляду) пристроїв захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум'я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відсутність засобів захисту органів дихання працівників КЗ Дитячий навчальний заклад (ясла-садок) №1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області суперечить вимогам охорони праці, є прямою загрозою для життя та здоров'я людей, які знаходяться у будівлі комунального закладу, ускладнює евакуацію працівників закладу та їх відвідувачів, а також створює ризик збільшення кількості жертв у разі виникнення непередбаченої ситуації.

За результатами перевірок встановлено, що подальша експлуатація об'єкту Комунальний заклад Дитячий навчальний заклад (ясла-садок) №1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створюють загрозу життю га/або здоров'ю людей.

Про що завідуючою дошкільного навчального закладу ОСОБА_1 підписано та отримано примірник акту № 28 від 21.09.2017 складений за результатами проведення планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Зауваження або заперечення не надходили.

21.09.2017 завідуючій ДНЗ (ясла-садок) № 1 ОСОБА_1 внесений припис № 28 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (арк. спр. 25-26).

Під час проведення позапланової перевірки комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» щодо стану виконання припису № 28 від 21.09.2017 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки встановлено наступні порушення: невідповідність електропроводки закладу вимогам ПУЕ, Правилам технічної експлуатації електроустановок споживачів, що затверджені наказом Мінпаливенерго України №258 від 25.07.2006, Правилам безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці №4 від 09.01.1998 (порушення п. 1.1 Розділу IV ГІГІБУ); приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН Ц.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (порушення п. 1.2 Розділу V ППБУ); відсутній акт перевірки пристрою блискавкозахисту, результати перевірки не занесеної до журналу до паспорту та журналу Обліку стану пристроїв блискавкозахисту (порушення п. 1.21 Розділу IV ППБУ, розділу 9.3 ДСТУ Б В.2.5-38:2008); працівники не забезпечені засобами захисту органів дихання (порушення п. 2 ч.І ст. 20 КЦЗУ); стаціонарні зовнішні пожежні сходи утримуються не пофарбованими (порушення п. 2.15 Розділу III ІІГЇБУ).

За результатами вищевказаної позапланової перевірки складений акт № 64 від 08.11.2017, який завідуючою ДНЗ (ясла-садок) № 1 ОСОБА_1 отриманий 08.11.2017 (арк. спр. 29-34).

13.11.2017 провідним інспектором Попаснянського міськрайонного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області складено протокол ЛГ № 002461002462 про адміністративне порушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП стосовно ОСОБА_1 (арк. спр. 27)

Згідно постанови ЛГ № 002462 від 14.11.2017 на ОСОБА_1 накладене адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 51 грн. (арк. спр. 28).

Згідно з ч. 1 ст. 47 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України), державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) визначено діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно з пунктом 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 № 20/2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до п.п. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 №3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємства, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд тощо.

Згідно з п. п. 1, 11 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу, складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно ч.ч. 1,2,3 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. З ст. 55 КЦЗ України забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.

Згідно з п. п. 1, 13, 21, 22, 23 п. 1 ст. 20 КЦЗ України на суб'єкта господарювання покладається обов'язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об'єктах суб'єкта господарювання; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Таким чином, бездіяльність відповідача створила реальну загрозу для безпечного перебування дітей дошкільного віку у цьому закладі, загрозу здоров'ю та життю вихованців та працівників навчального закладу.

Відповідач позов визнав у повному обсязі (а.с.132, 133).

Суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог до відділу освіти, оскільки до теперішнього часу не виконаний в повному обсязі припис № 28 від 21.09.2017 та не усунуті порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей, а відповідач, як встановлено судом, має публічно-владні управлінські функції за для забезпечення усунення цих порушень.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору в сумі 1600 грн (3200:2) мають бути відшкодовані позивачу за рахунок бюджетних асигнувань належного відповідача відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 183, 241-246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги заступника керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області до Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області» , Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних позовних вимог на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області, третя особа, яка не заявляє самостійних позовних вимог на стороні відповідача - Попаснянська районна рада Луганської області про визнання незаконною бездіяльності, застосування заходів реагування у вигляду повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Зобов'язати Відділ освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 21829079, 93300, Луганська область, м. Попасна, пл. Миру, 2) вчинити дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті позапланової перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 64 від 08.11.2017.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити за необгрунтованістю.

Стягнути з Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області (юридична адреса: 93300, Луганська область, місто Попасна, пл.Миру, 2, код ЄДРПОУ 21829079) на користь Прокуратури Луганської області ( юридична адреса: 93400, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вул.Богдана Ліщини, будинок 27, код ЄДРПОУ 02909921) витрати по сплаті судового збору у сумі 1600,00 грн (одна тисяча шістсот гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення складено у повному обсязі 20 березня 2018 року.

Суддя ОСОБА_2

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2018
Оприлюднено22.03.2018
Номер документу72855086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2020/17

Рішення від 15.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні