Рішення
від 01.03.2018 по справі 826/14784/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/54

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 березня 2018 року 12:00 № 826/14784/17

За позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "ДВН МУВІ"

До Головного управління ДФС у м. Києві

Про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00033111207

Суддя О.В.Головань

Секретар Б.О.Литвин

Представники:

Від позивача: Леонтьєв Г.Є. - п/к (дов. від 14.11.17 р.)

Від відповідача: Мазира Н.О. - п/к (дов. від 20.12.17 р.)

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21.08.17 р. №00033111207 Головного управління ДФС у м. Києві.

В судовому засіданні 01.03.18 р. оголошено резолютивну частину рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДВН МУВІ" (код 38814166; 03067, м. Київ, вул. Машинобудівна, 37, кв. 213) перебуває на обліку як платник податків у ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві, є платником податку на додану вартість.

Між ТОВ "ДВН МУВІ" та ТОВ ДЦ "Україна" укладено договір №135/ДЛ від 18.12.14р., згідно якого ТОВ "ДВН МУВІ" зобов'язалося поставити косметичні товари.

На виконання вказаного договору ТОВ ДЦ "Україна" 28.09.16 р., 13.10.16 р. та 20.12.16 р. перерахувало позивачу кошти в розмірі 663 665 грн., 697 420 грн. та 375 338, 4 грн.

В свою чергу позивачем 28.09.16 р., 13.10.16 р. та 20.12.16 р. складено податкові накладні на відповідні суми коштів, а відповідні суми включені до складу податкових зобов'язань за відповідні періоди 2016 р.

17.05.17 р. між ТОВ "ДВН МУВІ", ТОВ ДЦ "Україна" та ТОВ "КОЛОР ТРЕНД ЛТД" укладено договір про внесення змін і доповнень до договору №135/ДЛ від 18.12.14 р., згідно якого сторони погодили здійснити заміну сторони вказаного договору, а саме - постачальника ТОВ "ДВН МУВІ" на нового - ТОВ "КОЛОР ТРЕНД ЛТД".

На виконання вказаного договору позивач склав та відправив для реєстрації ТОВ ДЦ "Україна" розрахунки коригування до податкових накладних, що були складені, зареєстровані та задекларовані в періодах отримання попередньої оплати від ТОВ ДЦ "Україна".

Одночасно позивач склав, зареєстрував та включив до податкових зобов'язань за травень 2017 рік податкову накладну на загальну суму попередньої оплати по договору, що складає 9 539 101, 01 грн. на нового постачальника.

ТОВ "КОЛОР ТРЕНД ЛТД", в свою чергу, склало, зареєструвало та включило до податкових зобов'язань за травень 2017 р. податкову накладну на суму 9 539 101, 01 грн. відповідно до умов договору.

Квитанції про відхилення вказаних розрахунків коригування отримано лише 16.06.17р., що призвело до необхідності їх повторної реєстрації.

На виконання пп. 75.1.1 ст. 75, п.200.10 ст. 200 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ "ДВН МУВІ" за травень 2017 р., про що складено акт від 07.07.17 р. №1840/26-15-12-07-20.

Згідно акту встановлено, що товариством подано податкову звітність з ПДВ за травень 2017 р. з порушеннями, а саме: платником до складу податкових зобов'язань додатку 1 (Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації (Д1)) податкової декларації з ПДВ за травень 2017 включені розрахунки коригування кількісних та вартісних показників по платнику ТОВ "ДЦ "Україна" ІПН 324242526573, які зареєстровані 16.06.17 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з інформацією, що міститься в підсистемі ІС "Архів електронної звітності" ІС "Податковий блок" за даними Єдиного реєстру податкових накладних продавцем ТОВ "ДВН МУВІ" відповідні розрахунки коригування зареєстровані з ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, а саме: податкова накладна №19 (911578931) виписана 17.05.15 р., дата коригування 20.12.16 р., дата реєстрації 16.06.17 р. (сума ПДВ 62 556, 4 грн.); податкова накладна №23 (9115717323) виписана 17.05.17 р., дата коригування 28.09.16 р., дата реєстрації 16.06.17 р. (сума ПДВ - 1106111 грн.); податкова накладна №20 (9115659619), дата виписки 17.05.17 р., дата коригування 13.10.16 р., дата реєстрації 16.06.17 р. (сума ПДВ - 116237 грн.).

Перевіркою дотримання норм формування податкового зобов'язання встановлено порушення вимог пп. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме: зменшення податкових зобов'язань в декларації з ПДВ за травень 2017 р. (від 20.06.17 р.) на суму 289 404 грн., здійсненого на підставі розрахунків коригування по ТОВ ДЦ "Україна", які зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, що призвело до заниження позитивних нарахувань, які підлягають сплаті до бюджету на суму 289 404 грн.

На підставі акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 21.08.17 р. №00033111207, яким товариству збільшено податкові зобов'язання з податку на додану вартість на суму 289 404 грн. та нараховано штрафні санкції у розмірі 72 351 грн.

За результатами адміністративного оскарження рішення ДФС України від 31.10.17 р. №24741/16/99-99-11-01-01-25 вказане рішення залишене без змін.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДВН МУВІ" - вважає вказане рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.

Позивач зазначає, що затримка у реєстрації розрахунків коригувань сталася у зв'язку з тим, що 14-15 червня 2017 р. у зв'язку з технічним збоєм в роботі сервера ДФС України, що підтверджується листом ДФС України від 26.07.17 р. №19796/7/99-99-12-01-17 "Щодо несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків".

Щодо твердження контролюючого органу про те, що позивачем зменшено свої податкові зобов'язання за травень 2017 рік шляхом включення до податкової декларації з ПДВ розрахунки коригування, що були зареєстровані контрагентом із порушенням термінів, то позивач одночасно склав розрахунки коригування по раніше складених податкових накладних і відповідну податкову накладну на нового постачальника.

Якби позивач виключив із своїх податкових зобов'язань відповідні розрахунки коригування, то відбулося б неправомірне подвійне нарахування зобов'язання з податку на додану вартість в травні 2017 р., що призвело б до неправомірного включення податкового кредиту контрагентом позивача.

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно пп. 75.1.1 ст. 75, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Згідно п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.

Камеральна перевірка згідно акту від 07.07.17 р. №1840/26-15-12-07-20 проведена контролюючим органом саме згідно вказаних законодавчо визначених підстав, в межах передбачено 30-денного терміну.

Щодо висновків акту перевірки та оскаржуваного рішення суд зазначає наступне.

Згідно п.192.1 ст. 192, п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Таким чином, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 13.10.16 р. №12, складений 17.05.17 р. за №20, від 20.12.16 р. № 14, складений 17.05.16 р. за №19, від 28.09.16 р. №2, складений 17.05.17 р. за №23, мали бути зареєстровані в ЄРПН до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені, тобто, до 15.06.17 р.

Згідно висновків акту перевірки та матеріалів справи вони зареєстровані в ЄРПН 16.06.17 р., що підтверджується відповідними квитанціями про доставлення документу до центрального рівня ДПС України 16.06.17 р., тобто, з пропуском встановленого п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України строку.

При цьому, згідно листа ДФС України від 26.07.17 р. №19796/7/99-99-12-02-01-17 "Щодо несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків" Державна фіскальна служба України у зв'язку із численними зверненнями платників податків щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків повідомляє, зокрема, що податкові накладні та/або розрахунки коригувань до податкових накладних, які були складені у період з 01 червня 2017 року по 30 червня 2017 та зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше 31 липня 2017 року вважаються своєчасно зареєстрованими.

У вказаному листі відсутній період несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків, крім того, в листі мова йде про податкові накладні та/або розрахунки коригувань до податкових накладних, які були складені у період з 01.06.17 р. по 30.06.17р., тоді як в даному випадку розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної складені 17.05.17 р., тобто, до вказаного періоду з 01.06.17 р.

Відповідно, вказаний лист не поширюється на вказані розрахунки коригування і не може бути підставою для висновку про дотримання позивачем строків реєстрації розрахунків коригування у ЄРПН.

Інших доказів технічної неможливості вчасної реєстрації (до 15.06.17 р. включно) розрахунків коригувань позивачем не надано.

Відповідно, позивачем порушено вимоги п.192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України щодо термінів реєстрації розрахунків коригування, що позбавляє його права на зменшення суми податкових зобов'язань.

Оскільки позивачем у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 р. зменшено суму податкових зобов'язань на підставі розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням термінів, це призвело до заниження податкових зобов'язань з ПДВ на загальну суму 289 404 грн. за травень 2017 р.

При цьому, суд зазначає, що відповідні розрахунки коригування можуть бути включені до декларації з ПДВ на наступний період.

Згідно п. 123.1 ст. 123 КАС України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Нарахована позивачу сума штрафу у розмірі 72 351 грн. відповідає п. 123.1 ст. 123 КАС України.

З врахуванням викладеного суд не знаходить підстав для визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 12.03.18 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.03.2018
Оприлюднено22.03.2018
Номер документу72860434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14784/17

Постанова від 24.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Рішення від 01.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні