Рішення
від 20.03.2018 по справі 388/1248/17
ДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 388/1248/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А І Н И

20.03.2018 року м. Долинська

Суддя Долинського районного суду Кіровоградської області Степанов С.В. розглянув у спрощеному провадженні (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області в якому просить суд визнати дії неправомірними щодо не виплати їй під час призначення пенсії за віком грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення, передбаченої п.7-1 розділу XV Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та просить зобов'язати Долинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області виплатити їй, як особі, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювала в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", грошову допомогу, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення, передбаченої п. 7-І розділу XV Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Позивач ОСОБА_1 позовні вимоги мотивує тим, що з 28.05.2017 року вона перебуває на обліку в ОСОБА_2 об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Кіровоградської області та їй була призначена пенсія за віком.

При виході на пенсію за віком вона мала більше тридцяти років стажу в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"- "ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

З 15.07.1983 р. по 20.08.1987 року позивач працювала на посаді викладача в музичному училищі (професійно - технічного навчального закладу) (4 р. 1 м. 5 дн.); з 12.08.1989 року по 16.11.1998 року працювала на посаді директор музичної школи та директор дитячої музичної школи (9 р. З міс 4 дн.); з 16.11.1998 року по 14.04.2006 року працювала на посаді директор школи-комплексу естетичного виховання (7 р. 4 м. 29 дн.); з 14.04.2006 року по 27.05.2017 року (дата виходу на пенсію за віком) працювала директором ОСОБА_2 районної дитячої музичної школи (11 років 1 м. 13 дн.), що підтверджується записами в трудовій книжці (а.с. 6-7).

Загальний педагогічний стаж позивача що дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" становить 31 рік 10 місяців 21 день.

При призначені пенсії за віком 28.05.2017 року ОСОБА_2 об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Кіровоградської області позивачу не була виплачена грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день призначення.

06 листопада 2017 року ОСОБА_1 звернулася до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області з вимогою виплатити вищевказану допомогу, на що їй надали відповідь, що вона не маю права на таку допомогу, так як директори, які працюють в позашкільних навчальних закладах, Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. N 909 не передбачені.

ОСОБА_1 вважає дії відповідача неправомірними та в зв'язку з цим змушена звернутися до суду з даним позовом.

Долинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області до суду надали відзив на позов. Позовні вимоги не визнають і вважають їх безпідставними, посилаючись на те, що стаж роботи ОСОБА_1 в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту е статті 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , складає 29 років 8 місяців 20 днів , що недостатньо для призначення грошової допомоги згідно із пунктом 7-1 розділу XV Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Не зараховано до стажу роботи ОСОБА_1 такі періоди : - з 01.09.1977 р. по 30.06.1978 р. - викладач музичної хорової студії (заклад музична хорова студія ; - з 26.08.1987 р. по 10.08.1989 р. - педагог теоретичних дисциплін і фортепіано в Криворізькій школі мистецтв (заклад школа мистецтв є позашкільним закладом, посада педагог ; - з 12.08.1989 р. по 15.08.1991 р. - член колгоспу ім. Щорса, директор Марфівської музичної школи (музична школа належала колгоспу, тобто мала форму колгоспно-кооперативної власності).

Із надісланої до суду відповіді на відзив слідує, що ОСОБА_1 повністю відхиляє заперечення відповідача, не погоджуюся з правовою оцінкою обставин викладених у відзиві відповідачем та вважає за необхідне надати наступні пояснення, міркування і аргументи щодо заперечення адміністративного позову відповідачем. Першою причиною відмови відповідача у виплаті грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій було те, що Директори, які працюють в позашкільних навчальних закладах, Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. N 909 не передбачені. Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим ОСОБА_3 Міністрів СРСР від 17 грудня 1959 р. N1397, була передбачена посада директора в музичній школі. Враховуючи наведене, при призначені пенсії за вислугу років або виплати грошової допомоги, зараховується період роботи в музичній школі до 01.01.1992року. , що підтверджується листом від 07.11.2017 року № 212/03-30. Посадовими особами ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області було враховано педагогічний стаж роботи до 01.01.1992 року, а після 01.01.1992 року не було враховано так як, з їх слів, директори, які працюють в позашкільних навчальних закладах, Переліком N 909 не передбачені. В зв'язку з цим й було подано адміністративний позов в якому доводиться, що весь педагогічний стаж після 01.01.1992 року має враховуватися, а посада директора музичної школи відноситься до закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, що було обґрунтовано мною в моєму адміністративному позові.

Із відзиву на позов слідує, що посадові особи ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області кардинально міняють свою позицію, і весь педагогічний стаж після 01.01.1992 року враховують для призначення грошової допомоги, а з педагогічного стажу до 01.01.1992 року (який вони до цього враховували повністю, що вбачається з їхнього листа від 07.11.2017 року) посадові особи ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області вже не враховують педагогічний стаж роботи з 12.08.1989 року по 15.08.1991 року де позивач працювала директором Марфівської музичної школи, мотивуючи тим , що школа належала колгоспу, тобто мала форму колгоспно-кооперативної власності . Цим самим зменшивши педагогічний стаж позивача до 29 років 8 місяців 20 днів, тобто штучно зробивши нібито що до тридцяти років педагогічного стажу не вистачає 3 місяці 10 днів.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку з наступного.

Судом установлено, що з 28 травня 2017 року позивачка ОСОБА_1 перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію за віком згідно із Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Загальний трудовий стаж при призначенні пенсії становить 40 років 4 місяці 18 днів.

ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області від 07 листопада 2017 року відмовлено ОСОБА_1 у призначенні грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій в зв'язку з тим, що при призначенні пенсії за вислуго років або виплати грошової допомоги, зараховується період роботи в музичній школі до 01.01.1992 року, посади директорів, які працюють в позашкільних навчальних закладах, Переліком не передбачені.

Згідно ст. 24 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страховий стаж - це період протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачено страхові внески в сумі, не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Пунктом е статті 55 Закону України Про пенсійне забезпечення визначено, що право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.

Відповідно до п. 7-1 розділу XV Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення.

Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає права на пенсію за вислугу років, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року №909 . Згідно зазначеного переліку в загальноосвітніх навчальних закладах, військових загальноосвітніх навчальних закладах, музичних і художніх школах передбачені посади: вчителі, логопеди, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, викладачі, сурдопедагоги, тифлопедагоги, вихователі, завідуючі та інструктори слухових кабінетів, директори, завідуючі, їх заступники з навчально-виховної (навчальної, виховної), навчально-виробничої частини або роботи з виробничого навчання, завідуючі навчальною і навчально-виховною частиною, соціальні педагоги (організатори позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми), практичні психологи, педагоги-організатори, майстри виробничого навчання, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи.

Відповідно до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого ОСОБА_3 Кабінету Міністрів України №963 від 14 червня 2000 року до посад педагогічних працівників відноситься посада вчителів та викладачів усіх спеціальностей.

Відповідно до ОСОБА_3 Міністрів СРСР від 17 грудня 1959 р. N 1397 Про пенсії за вислугою років працівникам освіти, охорони здоров'я та сільського господарства передбачено, що право на пенсію за вислугою років мають директори музичних шкіл та викладачі середніх спеціальних учбових закладів . Приміткою 2 даної постанови визначено, що Работа по специальности в учреждениях, организациях и должностях, предусмотренньїх настоящим Перечнем, дает право на пенсию, независимо от ведомственной принадлежности учреждений или организаций .

Ті ж самі положення містяться також і в Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. N 909 яким також передбачено, що право на пенсію за вислугою років мають директори музичних шкіл та директори позашкільних навчальних закладів. Приміткою другою даного Переліку визначено, що робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах, передбачених цим переліком, дає право на пенсію незалежно від форми власності або відомчої належності закладів і установ.

Відповідно до п.6 ПЕРЕЛІКУ типів позашкільних навчальних закладів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. N 433, до позашкільних навчальних закладів відносяться початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади (школи естетичного виховання: музичні, художні, хореографічні, театральні, хорові, мистецтв та інші).

Враховуючи вище викладене, судом встановлено та підтверджено, що позивач має більше тридцяти років стажу, що дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів е - ж статті 55 Закону України Про пенсійне забезпечення та відповідно виплати грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій. Посилання відповідача на те, що педагогічний стаж де ОСОБА_1 працювала з 12.08.1989 року по 15.08.1991 року директором Марфівської музичної школи та період роботи з 26.08.1987 року по 10.08.1989 року на посаді педагога в Криворізькій школі мистецтв Управління культури Саксаганської ради народних депутатів неможливо зараховувати до стажу, який дає право на призначення пенсії за вислугу років є цілком неправомірним. Навіть стаж роботи що дає право позивачу на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" складає 31 рік 9 місяців 16 днів , який складається з роботи на таких посадах : - 15.07.1983 р. по 20.08.1987 року на посаді викладача в музичному училищі (професійно - технічного навчального закладу) (4 р. 1 м. 5 дн.); -з 26.08.1987 року по 10.08.1989 року на посаді педагог теоретических дисциплін і фортепіано в Криворізькій школі мистецтв (1 рік 11 місяців 15 днів); -з 01.09.1991 року по 15.11.1998 року на посаді директор дитячої музичної школи (7 років 2 місяці 14 днів); - з 16.11.1998 року по 14.04.2006 року на посаді директор школи - комплексу естетичного виховання (7 р. 4 м. 29 дн.); - з 14.04.2006 року по 27.05.2017 року (дата виходу на пенсію за віком) на посаді директором ОСОБА_2 районної дитячої музичної школи (11 років 1 м. 13 дн.). Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог позивача.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області підлягають стягненню на користь ОСОБА_1 1280 грн. понесених судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 5, 9, 139, 243-246, 263, 295 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області (місцезнаходження: вул. Центральна, 137, м. Долинська, Кіровоградська область, 28500, код ЄДРПОУ 40387281) щодо не виплати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (проживає з адресою: АДРЕСА_1, 28500, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) під час призначення пенсії за віком грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення, передбаченої п.7-1 розділу XV Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Зобов'язати Долинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 40387281 виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, як особі, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювала в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", грошову допомогу, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення, передбаченої п. 7-І розділу XV Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 1280,00 (одну тисячу двісті вісімдесят) гривень понесених судових витрат.

Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів.

Суддя Долинського районного суду ОСОБА_4

СудДолинський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення20.03.2018
Оприлюднено23.03.2018
Номер документу72895121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —388/1248/17

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Рішення від 20.03.2018

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні