Рішення
від 13.03.2018 по справі 210/3251/17
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 210/3251/17

Провадження № 2-а/210/86/18

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

"13" березня 2018 р.

Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі головуючого судді Хлистуненко О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РЕБЕЛ до Виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради про визнання протиправним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що ТОВ РЕБЕЛ 18.05.2017 року звернулося до Голови Металургійної районної в місті Кривому Розі ради із заявою з проханням розглянути питання стосовно встановлення цілодобового режиму роботи в об'єкті бізнесу: пункт розповсюдження державних лотерей, який розміщено за адресою: м. Кривий Ріг, Металургійний район, вул. Соборності, буд. 29А. За результатами розгляду даної заяви 15.06.2017 року членами робочої групи Виконавчого комітету Металургійної райради було прийнято рішення про відмову у погодженні цілодобового режиму роботи. Вважає рішення незаконним та необґрунтованим. Тому, просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради від 15.06.2017 року про відмову у погодженні цілодобового режиму роботи пункту розповсюдження державних лотерей ТОВ РЕБЕЛ по вул. Соборності, 29А у м. Кривому Розі; зобов'язати Виконавчий комітет Металургійної районної у місті ради вчинити дії, а саме винести рішення, яким встановити для пункту розповсюдження державних лотерей ТОВ РЕБЕЛ по вул. Соборності, 29А у м. Кривому Розі, цілодобового режиму роботи; стягнути з Виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради на користь ТОВ РЕБЕЛ судовий збір та інші понесені позивачем витрати.

Відповідно ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Учасники справи не скористались правом подати клопотання про проведення судового засідання з викликом сторін.

Відповідач, будучи належним чином повідомлений про дату розгляду справи та право надати відзив, що підтверджується розпискою (а.с. 83), у встановлений судом строк правом надати відзив не скористався.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до положень ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових чи службових осіб.

Частиною 1 ст. 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Судом встановлено, що між ТОВ РЕБЕЛ та Підприємством з іноземними інвестиціями УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ЛОТЕРЕЯ укладено договір доручення №1676/02 від 10.06.2016 року (а.с. 64-67)

Згідно п. 1.1. вказаного договору в порядку та на умовах, визначених цим договором, Оператор доручає, а Розповсюджувач зобов'язується розповсюджувати (продавати) від імені та за дорученням Оператора, під контролем Оператора державну грошову миттєву лотерею Золотий Кубок (надалі - Лотерея), яка провадяться Оператором, шляхом організації точок продажу для прийняття сплати участі у Лотерею через електронну систему прийняття ставок (Лотерейна система) за допомогою лотерейних терміналів самообслуговування, а також здійснювати виплату платежів переможцям Лотереї належних їм грошових сум на підставі даних Лотерейної системи.

Пунктом 1.2. договору встановлено, що випуск та проведення лотерей здійснюється Оператором на території України на підставі виданої Міністерством фінансів України ліцензії серія АВ №446756, виданої 02.09.2013 року та згідно ч.2 ст. 15 ЗУ Про державні лотереї в Україні.

Згідно договору оренди нежитлового приміщення №03/а/2017 від 20.03.2017 року ТОВ Джерело надає в оренду ТОВ Ребел нежитлове приміщення, що знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Косіора, 29а з метою здійснення комерційної діяльності (а.с. 68-69).

18.05.2017 року позивач звернувся до Голови Металургійної районної в місті Кривому Розі ради Шаповалову Г.А. з заявою про розгляд на черговому засіданні в червні місяці питання стосовно встановлення цілодобового режиму роботи в об'єкті бізнесу: пункт розповсюдження державних лотерей, який розміщено за адресою: м. Кривого Рогу, Металургійний район, вул. Соборності, буд. 29а.

Рішенням Голови Металургійної районної у місті ради Шаповаловим Г.А. від 15.06.2017 року №15/20.1-460 повідомлено ТОВ Ребел про розгляд заяви 15.06.2017 року на засіданні районної робочої групи з питань функціонування об'єктів бізнесу у присутності вашого представника. В ході розгляду, членами робочої групи було прийнято рішення відмовити у погодженні цілодобового режиму роботи пункту розповсюдження державних лотерей ТОВ Ребел по вул. Соборності, 29а, в зв'язку з ненаданням обґрунтованих фактів щодо доцільності погодження цілодобового режиму роботи вказаного об'єкта (а.с. 78).

Відповідно до ст. 2 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно ч. 1 ст. 10 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами. Порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад. Чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 9 п. а ст. 30 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (власні повноваження) належать встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно п.п. 4 п. б ст. 30 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.

У відповідності до ч. 7 ст. 5 Закону України Про державні лотереї в Україні розповсюдження державних лотерей здійснюється на всій території України та не потребує одержання спеціальних дозволів.

Згідно ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Порядком встановлення режиму об'єктів бізнесу (додаток до рішення виконкому міської ради 14.03.2012 року №79) передбачено, що за результатами засідання робочої групи з урахуванням інформації про відсутність чи наявність обґрунтованих скарг, мотивованих звернень громадян, суб'єктів підприємництва на організацію роботи об'єктів бізнесу щодо порушення тиші та громадського спокою від їх функціонування готується виписка з протоколу засідання про доцільність розгляду на черговому засіданні виконкому районної у місті ради питання встановлення подовженого чи цілодобового режиму роботи об'єкта бізнесу.

Пунктом 6 вказаного порядку встановлено, що у разі відсутності підстав для встановлення продовженого чи цілодобового режиму роботи за висновком районної робочої групи з питань функціонування об'єктів бізнесу на наступний після її засідання день суб'єкту господарювання надається мотивована відмова (а.с. 72).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частина 4 ст. 159 КАС України передбачає, що неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

З огляду на це, позовна вимога щодо визнання протиправним та скасування рішення є обґрунтованою та позов в цій частині підлягає задоволенню.

Однак, в частині зобов'язання відповідача прийняти конкретне рішення, а саме, про встановлення для пункту розповсюдження державних лотерей ТОВ РЕБЕЛ по вул. Соборності, 29А у м. Кривому Розі, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та передчасними.

Так, у даному конкретному випадку, суд не має повноважень втручатися у компетенцію відповідача щодо оцінки отриманих ним матеріалів та прийняття рішення.

Відтак, у цій частині позов не підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачена позивачем сума судового збору у розмірі 1600,00 гривень підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 8, 77-79, 139, 159, 242-246, 250 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю РЕБЕЛ до Виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради про визнання протиправним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради від 15.06.2017 року про відмову у погодженні цілодобового режиму роботи пункту розповсюдження державних лотерей Товариства з обмеженою відповідальністю РЕБЕЛ (код ЄДРПОУ 40539891) по вул. Соборності, 29А у м. Кривому Розі.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю РЕБЕЛ судовий збір в розмірі 1600,00 /одна тисяча шістсот/ гривень за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради.

В решті позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області протягом тридцяти днів з дня проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 13 березня 2018 року.

Суддя: О. В. Хлистуненко

СудДзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення13.03.2018
Оприлюднено25.03.2018
Номер документу72913328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —210/3251/17

Рішення від 13.03.2018

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Хлистуненко О. В.

Ухвала від 29.12.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Хлистуненко О. В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 09.08.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Хлистуненко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні