Постанова
від 14.12.2009 по справі 2а-5256/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2009 року о 13 год., 47 хв. м. Львів

Львівський окружний адм іністративний суд, суддя Гав дик З.В.

секретар судового засідан ня Черній Ю.Л.

розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву № 2а-5256/09/1370

за позовом Фермерського господарства «Біля Рати», представник - Бабій І.Р. (довіреність № 48/10-0 в ід 08.09.2009 року) до Державної податкової інсп екції у Жовківському районі Львівської області, представ ник - Звір Р.П. (довіреніс ть № 47/10-0 від 11.08.2009 року) про визнання нечинними та скас ування податкових повідомле нь-рішень

Позивач - Фермерське госп одарство «Біля Рати» звернул ося до Львівського окружного адміністративного суду з по зовом до ДПІ у Жовківському р айоні Львівської області про визнання нечинними та скасу вання податкових повідомлен ь - рішень № 471/23-0/1/8544/34809880, № 472/23-0/1/8544/34809880 від 30.07.2009 року.

Позивач свої позовні вимог и обґрунтовує тим, що відпові дачем проведено планову виї зну документальну перевірку ФГ «Біля Рати» з питань дотри мання вимог податкового зак онодавства за період з 11.12.2006 рок у по 31.12.2008 року, валютного та інш ого законодавства за період з 11.12.2006 року по 31.12.2008 року, про що ск ладений акт №819/23-0/33809880 від 05.05.2009 рок у.

На підставі вказаного акту відповідачем прийнято подат кові повідомлення - рішення № 471/23-0/1/8544/34809880, № 472/23-0/1/8544/34809880 від 30.07.2009 рок у, якими позивачу визначено с уму податкового зобов'язання з врахуванням штрафних санк цій.

Відповідачем встановлено, що за період з 11.12.2006 року по 30.06.2008 р оку господарством задекларо вано скорегований валовий до хід у розмірі 302182,00 грн., а переві ркою встановлено його заниже ння на суму 3704962,00 грн., оскільки в ключено до скоригованого вал ового доходу суми безповоро тної фінансової допомоги, от риманої у звітному періоді, а саме сум, внесених головою фе рмерського господарства, як внесок до статутного фонду г осподарства. Статутний фонд (складений капітал) не зареєс трований в Єдиному державно му реєстрі юридичних осіб, фі зичних осіб - підприємців, про його розмір прямо не вказано в статуті господарства. Засн овницький договір, що був пре дставлений податковим орган ам, не є дійсний, оскільки під писи на ньому мають бути посв ідчено нотаріально. Такі тве рдження відповідача супереч ать чинному законодавству, о скільки засновником фермерс ького господарства є лише од на особа, а решта члени госпо дарства, установчим документ ом ФГ «Біля Рати» є нотаріаль но завірений Статут. Прядок с творення фермерського госпо дарства та його діяльність р егулюється Законом України « Про фермерське господарство ». Стаття 19 цього ж Закону, пере дбачає порядок формування м айна фермерського господарс тва. Стаття 20 цього ж Закону пе редбачає, що майно фермерськ ого господарства належить йо му на праві власності.

Щодо засновницького догов ору ФГ «Біля Рати» - п. 4.3., для ф ормування статутного фонду ( складеного капіталу) Голова господарства вносить до його складу кошти за зазначеним в ньому графіком і таке внесен ня коштів підтверджується Ак тами прийому-передачі.

В п. 3.1.2. згаданого акту зазнач ено, що за період з 11.12.2006 року по 3 0.06.2008 року господарством задек ларовано валові витрати у ро змірі 301682,00 грн., перевіркою вста новлено їх завищення на суму 79610,00 грн. Завищення здійснено з а рахунок включення до валов их витрат, витрати на проведе ння сільськогосподарських р обіт ще додатково на земельн их ділянках площею 36,73 га., які н е перебувають в користуванні господарства.

Відповідно до норм законод авства, до складу валових вит рат можуть бути включені вит рати, які підтверджені відпо відними первинними документ ами. Саме такими документами в даному випадку є: договори на виконання робіт, акти вик онаних робіт, платіжні та ро зрахункові документи, які бу ли подані для перевірки. Ферм ерське господарство займає ться вирощенням, збиранням т а реалізацією сільськогоспо дарської продукції. Тому ста є незрозумілим чому податков і органи вважають, що здійсне ння сільськогосподарських робіт на земельних ділянках, які перебувають у користува нні інших юридичних осіб, не відноситься до господарсько ї діяльності фермерського го сподарства. Податковими орга нами не перевірено правовідн осини ФГ «Біля Рати» з юридич ними особами, на чиїх земельн их ділянках здійснювалося ви рощення сільськогосподарсь кої продукції. Також не взято до уваги те, що сільськогоспо дарська продукція, яка була о тримана позивачем при здійсн енні сільськогосподарських робіт на земельних ділянках , що не перебувають в користув анні позивача, реалізована н им і дана операція була опода ткована згідно з чинним зако нодавством.

Також перевіркою повноти н арахування орендної плати вс тановлено його заниження на суму 793,44, в тому числі за 2007 на сум у 391,20грн., за 2008 рік на суму 402,24 грн. Проте такі твердження відпов ідача суперечать чинному зак онодавству. Із жодною із зазн ачених сум позивач не погодж ується, оскільки головою фер мерського господарства спр авно сплачувалася орендна пл ата за землю, про що свідчать к витанції: № 3, від 15.11.2006 року, № 3/2 ві д 15.11.2006 року, № 2/03 від 02.03.2007 року, № 3/03 в ід 27.03.2007 року, № 25/4 від 25.04.2007 року, № 08/06 від 08.06.2007 року, № 2 від 06.07.2007 року., № 2 від 23.08.2007 року, № 3 від 21.10.2007 року, № 1 від 18.03.2008 року, № 1 від 18.06.2008 року, № 5293 від 28.08.2008 року.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, надала суду до даткові пояснення, просила с уд позов задоволити повністю з підстав зазначених в позов ній заяві.

Відповідач проти позову за перечує та просить суд відмо вити позивачу повністю у зад оволенні позовних вимог, з пі дстав, що ході проведення пер евірки встановлено ряд поруш ень позивачем податкового з аконодавства, а саме:

З 11.12.2006 року по 30.06.2008 року встано влено заниження податку на п рибуток у сумі 3704962,00 грн. Голово ю Фермерського господарства «Біля Рати» ОСОБА_3, згідн о наданих до перевірки докум ентів за період з 11.12.2006 року по 30. 06.2008 року здійснено внесення гр ошових коштів на банківський рахунок на загальну суму 4007144,00 грн. Внесені кошти оформлені в якості внесків у статутний фонд та до складеного капіта лу відображені згідно оборот но-сальдових відомостей по б ухгалтерському рахунку 422 «І нший вкладений капітал». Згі дно Закону України «Про ферм ерське господарство» для де ржавної реєстрації фермерсь кого господарства потрібно п одати засновницькі документ и (установчий договір про ств орення фермерського господа рства та Статут фермерськог о господарства), підписи гром адян на установчих документа х про створення фермерськог о господарства посвідчуютьс я нотаріусом. В ході перевірк и представлено засновницьк ий договір Фермерського госп одарства, який нотаріально н е завірений.

Згідно п. 4 ст. цього ж Закону у статуті фермерського госп одарства зазначається поряд ок формування майна (складен ого капіталу). Проте Статут по зивача, у всіх редакціях не мі стить відомостей щодо розмір у статутного фонду (статутно го або складеного капіталу).

Внаслідок вищенаведеного та враховуючи задекларовані показники, встановлено зани ження валового доходу на сум у 3704962,00 грн.

Перевіркою повноти визнач ення скоригованих валових ви трат встановлено їх завищенн я (за 2008 рік) всього у сумі 79610,00 грн . Позивач здійснював операці ї з отримання посівного насі ння, отримував послуги з сівб и бранки, вирівнювання грунт у на земельних ділянках, які о тримав в оренду. Позивачем в п орушення п. 5.1., п.п .5.2.1., п. 5.2. ст. 5 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» не правомірно включено до склад у валових витрат вартість не пов' язаних з власною госпо дарською діяльністю позивач а, товарів, робіт (послуг) на су му 79610,00 грн.

Перевіркою повноти нараху вання орендної плати за земл ю за період з 11.12.2006 року по 31.12.2008 ро ку встановлено його заниженн я на суму 793,44 грн. в тому числі за 2007 рік на суму 391,20 грн., за 2008 рік на суму 402,24 грн. Перевіркою дотри мання термінів подання пода ткової декларації орендної п лати за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті за період з 11.12.2006 року по 31.12.2008 р оку порушень вимог п.п. 5.3.1. п. 5.3. с т. 5 та п.п. 4.1.4., п. 4.1. ст. 4, пп. 17.1.1., п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» встановлено, неподанн я позивачем податкових декла рації орендної плати за земе льну ділянку державної і ком унальної власності розташов аної на території Річківськ ої сільської ради площею 12,5254 г а. за 2007 та 2008 роки, яка взята в ор енду для ведення фермерсько го господарства головою ферм ерського господарства ОСО БА_3.

Представник відповідача в судовому засіданні заперече ння на позовні вимоги підтри мав, просив суд в позовних вим огах відмовити повністю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, безпосеред ньо, всебічно, повно та об'єкти вно дослідивши наявні у спра ві докази, давши їм оцінку, суд -

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносини р егулюються Конституцією Укр аїни, Законом України «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами», № 2181 від 21.12.2000 року із змінами і доповненнями, Зако ном України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» № 334/ 94-ВР від 28.12.1994 року із змінами і д оповненнями, Законом України «Про фермерське господарств о» № 973-IV від 19.06.2003 року із змінами і доповненнями, Законом Укра їни «Про плату за землю» № 2535-ХІІ від 03.07.1992 року із змін ами і доповненнями, КАС Украї ни.

У 2006 році складено засновниц ький договір Фермерського го сподарства «Біля Рати», який підписаний засновниками гос подарства. Пункотом 4.3. розділ у 4 «Майно і кошти господаства » передбачено, що для формува ння Статутного фонду (Складе ного капіталу) Голова Господ арства вносить до його склад у, за зазначеним в ньому графі ком.

08.12.2008 року проведено державну реєстрацію позивача.

Пунктом 1.2. статуту позивача , передбачено, що Головою Госп одарства є ОСОБА_3.

Пунктом 5.2. статуту позивача , передбачено, що господарств о є власником майна передано го йому засновниками і учасн иками.

Пунктом 5.3. статуту позивача , передбачено, що джерелами фо рмування майна господарства є майно і кошти що вносяться в якості внеску головою.

Пунктом 5.5. статуту позивача , передбачено, що суб' єктом п рава власності на майно госп одарства є господарство.

29.06.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за черв ень 2007 року кошти у розмірі 200100,00 грн., що підтверджується відп овідною квитанцією з признач енням платежу - внесок до ск ладеного капіталу.

31.07.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за липе нь 2007 року кошти у розмірі 1000100,00 г рн., що підтверджується відпо відною квитанцією з призначе нням платежу - внесок до скл аденого капіталу.

31.08.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за серп ень 2007 року кошти у розмірі 523800,00 грн., що підтверджується відп овідною квитанцією з признач енням платежу - внесок до ск ладеного капіталу.

28.09.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за вере сень 2007 року кошти у розмірі 200070 0,00 грн., що підтверджується від повідною квитанцією з призна ченням платежу - внесок до с кладеного капіталу.

31.10.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за жовт ень 2007 року кошти у розмірі 3000,00 г рн., що підтверджується відпо відною квитанцією з призначе нням платежу - внесок до скл аденого капіталу.

30.11.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за лист опад 2007 року кошти у розмірі 700,00 грн. , що підтверджується відп овідною квитанцією з признач енням платежу - внесок до ск ладеного капіталу.

31.12.2007 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за груд ень 2007 року кошти у розмірі 5130,00 г рн., що підтверджується відпо відною квитанцією з призначе нням платежу - внесок до скл аденого капіталу.

31.01.2008 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за січе нь 2008 року кошти у розмірі 6700,00 гр н., що підтверджується відпов ідною квитанцією з призначен ням платежу - внесок до скла деного капіталу.

29.02.2008 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за люти й 2008 року кошти у розмірі 6950,00 грн ., що підтверджується відпові дною квитанцією з призначенн ям платежу - внесок до склад еного капіталу.

31.03.2008 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за бере зень 2008 року кошти у розмірі 10232, 00 грн., що підтверджується від повідною квитанцією з призна ченням платежу - внесок до с кладеного капіталу.

30.04.2008 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за квіт ень 2008 року кошти у розмірі 201637,00 грн., що підтверджується відп овідною квитанцією з признач енням платежу - внесок до ск ладеного капіталу.

30.06.2008 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за черв ень 2008 року кошти у розмірі 48095,00 г рн., що підтверджується відпо відною квитанцією з призначе нням платежу - внесок до скл аденого капіталу.

29.08.2008 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за серп ень 2008 року кошти у розмірі 1035270,00 грн., що підтверджується відп овідною квитанцією з признач енням платежу - внесок до ск ладеного капіталу.

31.12.2009 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за груд ень 2008 року кошти у розмірі 70,00 г рн., що підтверджується відпо відною квитанцією з призначе нням платежу - внесок до скл аденого капіталу.

30.01.2009 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за січе нь 2009 року кошти у розмірі 1800,00 гр н., що підтверджується відпов ідною квитанцією з призначен ням платежу - внесок до скла деного капіталу.

27.02.2009 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за люти й 2009 року кошти у розмірі 1100,00 грн ., що підтверджується відпові дною квитанцією з призначенн ям платежу - внесок до склад еного капіталу.

31.03.2009 року складено акт прийм ання-передачі коштів, згідно якого ОСОБА_3 передав Фер мерському господарству «Біл я Рати» відповідно до умов за сновницького договору до Ста тутного фонду (Складеного ка піталу) господарства за бере зень 2009 року кошти у розмірі 1800,0 0 грн., що підтверджується відп овідною квитанцією з признач енням платежу - внесок до ск ладеного капіталу.

05.05.2009 року Державною податков ою інспекцією у Жовківському районі Львівської області, н а підставі направлення від 03.0 4.2009 року № 125/23-0 та направлення на продовження перевірки від 16.0 4.2009 року №135/23-0, проведено позапла нову виїзну перевірку позива ча з питань дотримання вимог податкового законодавства з а період з 11.12.2006 року по 31.12.2008 року, валютного та іншого законод авства за період з 11.12.2006 року по 31.12.2008 року, про що складено відп овідний акт за № 819/23-0/34809880.

В процесі проведення перев ірки податковим органом вста новлено:

- на порушення п.п. 4.1.6., п. 4.1., ст. 4 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» п озивачем не включено до скла ду скоригованого валового до ходу суми безповоротної фін ансової допомоги, отриманої у звітному періоді, а саме з 11.12 .2006 року по 30.06.2008 року - здійснен ня внесення грошових коштів на банківський рахунок позив ача на загальну суму 4007144,00 грн. в якості внесків у статутний ф онд. Згідно даних Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців, розмір статутного фон ду позивача становить 0,00 грн. ч им встановлено заниження вал ового доходу за вказаний пер іод на суму 3704962,00 грн.

- на порушення п. 5.1. п.п. 5.2.1., п. 5.2., с т. 5 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в» позивачем неправомірно вк лючено до складу валових вит рат вартість не пов' язаних з власною господарською діял ьністю товарів, робіт (послуг ) на суму 79610,00 грн. Використання насіння, добрива, засобів зах исту та наданих послуг на пло щі 36,7332 га (90 га - 53,2668 га = 36,7332 га, що ст ановить 40,8% (питома вага) від пл ощі 90 га) не пов' язані із госп одарською діяльністю позив ача.

- заниження нарахування оре ндної плати за землю за періо д з 11.12.2006 року по 31.12.2008 року на суму 793,44 грн., в тому числі за 2007 рік на суму 391,20 грн. за 2008 рік на суму 402,24 г рн., а також неподання податко вої декларації орендної плат и за земельну ділянку держав ної і комунальної власності за 2007 та 2008 роки.

30.07.2009 року, згідно вказаного А кту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомл ення - рішення № 471/23-0/1/8544/34809880, яким п озивачу згідно з п.п. «б» п.п.4.2.2., п.4.2., ст. 4, п.п., 17.1.3., п.п. 17.1.6., п. 17.1. ст. 17 Зак ону України « Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и » за порушення п.п. 5.2.1., п. 5.2. ст. 5, п .п. 4.1.6, п. 4.1., ст. 4 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» визначено податк ове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 946018,00 грн. та зас тосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 572608,30 грн., усь ого на суму 1518626,30 грн.

30.07.2009 року, згідно вказаного А кту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомл ення - рішення № 472/23-0/1/8544/34809880, яким п озивачу згідно з п.п. «а» п.п.4.2.2., п.4.2., ст. 4, п.п., 17.1.1., п.п. 17.1.2., п. 17.1. ст. 17 Зак ону України « Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и » за порушення ст.ст. 12, 14 Закон у України «Про плату за землю » визначено податкове зобов' язання за платежем - орендн а плата за землю в сумі 793,44 грн. т а застосовано штрафні (фінан сові) санкції в розмірі 7820,00 грн ., усього на суму 8613,44 грн.

Згідно ст. 1 Закону України « Про фермерське господарство », фермерське господарство є формою підприємницької діял ьності громадян із створення м юридичної особи, які виявил и бажання виробляти товарну сільськогосподарську проду кцію, займатися її переробко ю та реалізацією з метою отри мання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для веде ння фермерського господарст ва, відповідно до закону.

Фермерське господарство д іє на основі Статуту. У Статут і зазначаються найменування господарства, його місцезна ходження, адреса, предмет і ме та діяльності, порядок форму вання майна (складеного капі талу), органи управління, поря док прийняття ними рішень, по рядок вступу до господарства та виходу з нього та інші поло ження, що не суперечать закон одавству України.

Згідно ст. 4 цього ж Закону, го ловою фермерського господар ства є його засновник або інш а визначена в Статуті особа. Г олова фермерського господар ства представляє фермерське господарство перед органами державної влади, підприємст вами, установами, організаці ями та окремими громадянами чи їх об'єднаннями відповідн о до закону. Голова фермерськ ого господарства укладає від імені господарства угоди та вчиняє інші юридично значим і дії відповідно до законода вства України.

Згідно ст. 8 цього ж Закону, дл я державної реєстрації ферме рського господарства голова фермерського господарства а бо уповноважена ним особа ос обисто або поштою (рекомендо ваним листом), крім інших, пода є до органу державної реєстр ації:

- засновницькі документи (ус тановчий договір про створен ня фермерського господарств а та Статут фермерського гос подарства);

Підписи громадян на устано вчих документах про створенн я фермерського господарства посвідчуються нотаріусом.

Державна реєстрація ферме рського господарства провод иться за наявності всіх необ хідних документів протягом н е більше п'яти робочих днів. Ор гани державної реєстрації зо бов'язані протягом цього тер міну внести дані з реєстраці йної картки до Реєстру суб'єк тів підприємницької діяльно сті та видати Свідоцтво про д ержавну реєстрацію фермерсь кого господарства.

Згідно ст. 14 цього ж Закону, ф ермерське господарство та йо го члени відповідно до закон у, крім іншого, мають право:

- самостійно господарювати на землі;

- власності на посіви і наса дження сільськогосподарськ их та інших культур, на виробл ену сільськогосподарську пр одукцію;

- реалізовувати вироблену с ільськогосподарську продук цію на вітчизняних ринках і п оставляти на експорт.

Згідно ст. 15 цього ж Закону, ф ермерські господарства, у вл асності яких є земельні діля нки, надані їм для ведення фер мерського господарства, крім іншого, відповідно до закону , зобов'язані - сплачувати пода тки та збори.

Згідно ст. 19 цього ж Закону, д о складу майна фермерського господарства (складеного кап італу), крім іншого, можуть вхо дити грошові кошти, які перед аються членами фермерського господарства до його складе ного капіталу.

Згідно ст. 20 цього ж Закону, м айно фермерського господарс тва належить йому на праві вл асності. Порядок володіння, к ористування і розпорядження майном фермерського господа рства здійснюється відповід но до його Статуту, якщо інше н е передбачено угодою між чле нами фермерського господарс тва та законом.

Згідно ст. 24 цього ж Закону, ф ермерське господарство діє н а умовах самоокупності. Всі в итрати господарство покрива є за рахунок власних доходів та інших джерел, не заборонен их законодавством. Фермерськ е господарство самостійно ви значає напрями своєї діяльно сті, спеціалізацію, організу є виробництво сільськогоспо дарської продукції, її перер обку та реалізацію, на власни й розсуд та ризик, підбирає па ртнерів з економічних зв'язк ів у всіх сферах діяльності, у тому числі іноземних. Фермер ське господарство має право вступати в договірні відноси ни з будь-якими юридичними аб о фізичними особами, органам и державної влади та органам и місцевого самоврядування.

Згідно ст. 28 цього ж Закону, ф ермерське господарство веде бухгалтерський облік резуль татів своєї роботи і подає ві дповідним органам фінансову звітність, статистичну інфо рмацію та інші дані, встановл ені законодавством України.

Згідно п.п. 1.22.1., п. 1.22. ст. 1 Закону України «Про оподаткування п рибутку підприємств» (в реда кції що діяла на час спірних п равовідносин), безповоротна фінансова допомога - це сум а коштів, передана платнику п одатку згідно з договорами д арування, іншими подібними д оговорами, які не передбачаю ть відповідної компенсації ч и повернення таких коштів (за винятком бюджетних дотацій і субсидій), або без укладання таких угод.

Згідно п.п. 4.1.6. п. 4.1. ст. 4 цього ж З акону, доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді сум безповоротної ф інансової допомоги, отримано ї платником податку у звітно му періоді включаються у вал овий дохід.

Згідно п.п. 4.2.5. п. 4.2. ст. 4 цього ж З акону, суми коштів або вартіс ть майна, що надходять платни ку податку у вигляді прямих і нвестицій або реінвестицій у корпоративні права, емітова ні таким платником податку, в тому числі грошові або майно ві внески, згідно з договорам и про спільну діяльність на т ериторії України без створен ня юридичної особи, не включа ються до складу валового дох оду:

Згідно п. 5.1. ст. 5 цього ж Закон у, валові витрати виробництв а та обігу (далі - валові витра ти) - сума будь-яких витрат пла тника податку у грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах, здійснюваних як ком пенсація вартості товарів (р обіт, послуг), які придбавають ся (виготовляються) таким пла тником податку для їх подаль шого використання у власній господарській діяльності.

Згідно п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 цього ж З акону, до складу валових витр ат включаються суми будь-яки х витрат, сплачених (нарахова них) протягом звітного періо ду у зв'язку з підготовкою, орг анізацією, веденням виробниц тва, продажем продукції (робі т, послуг) і охороною праці, у т ому числі витрати з придбанн я електричної енергії (включ аючи реактивну), з урахування м обмежень, установлених пун ктами 5.3 - 5.7 цієї ж статті.

Згідно ст. 13 Закону України « Про плату за землю», підставо ю для нарахування земельного податку є дані державного зе мельного кадастру, а орендно ї плати за земельну ділянку, я ка перебуває у державній або комунальній власності, - дого вір оренди такої земельної д ілянки.

Згідно ст. 14 цього ж Закону, п латники земельного податку, а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислю ють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій. Платни к податків має право подават и щомісячно нову звітну пода ткову декларацію, що не звіль няє його від обов'язку поданн я податкової декларації до 1 л ютого поточного року, у тому ч ислі і за нововідведені земе льні ділянки, що не звільняє в ід обов'язку подання податко вої декларації протягом міся ця з дня виникнення права на н ововідведену земельну ділян ку, протягом 20 календарних дні в місяця наступного за звітн им.

Згідно ст. 15 цього ж Закону, в ласники землі та землекорист увачі сплачують земельний по даток, а також орендну плату з а земельні ділянки державної та комунальної власності з д ня виникнення права власност і або права користування зем ельною ділянкою.

Щодо податкового повідомл ення - рішення: № 471/23-0/1/8544/3480988 від 30 .07.2009 року ДПІ у Жовківському ра йоні Львівської області, суд ом не приймаються до уваги тв ердження відповідача, що вне сені головою господарства ко шти, як внесок до статутного ф онду (складеного капіталу) є н ічим іншим ніж безповоротна фінансова допомога, оскільки докази, що є у справі вказують на призначення таких коштів - внесок до складеного капі талу, таке ж призначення плат ежу вказано у банківських кв итанціях. Згідно п. 1.7. Інструкц ії, кошти з рахунків клієнтів банки списують лише за доруч еннями власників цих рахункі в (включаючи договірне списа ння коштів згідно з главою 6 ці єї Інструкції) або на підстав і платіжних вимог стягувачів у разі примусового списання коштів згідно з главою 5 цієї ж Інструкції. При цьому згідн о п. 3.8. цієї ж Інструкції, 3.8. рекв ізит «Призначення платежу» п латіжного доручення заповню ється платником так, щоб нада вати повну інформацію про пл атіж та документи, на підстав і яких здійснюється перераху вання коштів отримувачу. Пов ноту інформації визначає пла тник з урахуванням вимог зак онодавства України. Таким чи ном, податковий орган не наді лений правом чи обов' язком змінювати призначення плате жу, визначене платником. Ні За коном України «Про фермерськ е господарство», ні Законом У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців», не п ередбачена відповідальніст ь в даному випадку позивача у вигляді донарахування подат кових зобов' язань, за відсу тність в статуті господарств а розміру статутного фонду.

Оцінюючи докази у справі - д оговори на виконання робіт, а кти виконаних робіт, платіжн і та розрахункові документи , суд не вбачає порушень позив ачем вимог п. 5.1., п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України « Про опод аткування прибутку підприєм ств », щодо безпідставного ві днесення до валових витрат п о господарських операціях з використанням насіння, добри ва, засобів захисту та надани х послуг на площі 36,7332 га (90 га - 5 3,2668 га =36,7332 га, що становить 40,8% (пит ома вага) від площі 90 га), оскіль ки предмет діяльності позива ча визначений статутом госпо дарства, який узгоджується і з правами позивача визначени ми в Законі України «Про ферм ерське господарство» - самос тійно господарювати на землі , власності на посіви і насадж ення сільськогосподарських та інших культур, на вироблен у сільськогосподарську прод укцію, реалізовувати виробле ну сільськогосподарську про дукцію, не обмежує здійсненн я витрат платника податку по господарюванню на землі, що н е є в його власності чи корист уванні, для вироблення сільс ькогосподарської продукції і її подальшого використанн я у власній господарській ді яльності.

Використання у власній гос подарській діяльності сільс ькогосподарської продукції виробленої на землі, що не є у власності та користуванні п озивача, підтверджується вищ евказаними доказами.

Згідно п.п. 17.1.3., п.п. 17.1.6. п. 17.1. ст. 17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» у разі коли контролюючий орган самостійно донарахову є суму податкового зобов'яза ння платника податків за під ставами, викладеними у підпу нкті «б» підпункту 4.2.2 пункту 4. 2 статті 4 цього ж Закону, такий платник податків зобов'язан ий сплатити штраф в даному ви падку не більше п'ятдесяти ві дсотків такої суми та не менш е десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян су купно за весь строк недоплат и, незалежно від кількості по даткових періодів, що минули .

Таким чином, податкове пові домлення-рішення № 471/23-0/1/8544/3480988 від 30.07.2009 року ДПІ у Жовківському р айоні Львівської області в ч астині визначення суми подат кового зобов' язання за осно вним платежем в сумі 946018,00 грн., а також за штрафними (фінансов ими) санкціями в сумі 572608,30 грн. п ідлягає скасуванню, оскільки судом встановлено відсутніс ть порушення позивачем вимог п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 4.1.6 п.

4.1. ст. 4 Закону України « Про о податкування прибутку підпр иємств ».

Щодо податкового повідом лення - рішення: № 472/23-0/1/8544/3480988 від 30.07.2009 року ДПІ у Жовківському р айоні Львівської області, су дом не приймаються до уваги т вердження відповідача, що ор ендна плата за землю сплачен а фізичною особою ОСОБА_3 не є сплатою Фермерського го сподарства «Біля Рати» , оскі льки визначальним в цьому пи танні є надходження коштів д о бюджету, про що не заперечує відповідач. Вказана сплата в ідповідає розміру встановле ному відповідачем. Крім цьог о, на думку суду, сплата коштів ОСОБА_3 не суперечить змі сту розділу VII Статуту Фермерс ького господарства «Біля Рат и».

Оцінюючи докази у справі - платіжні документи, суд вбач ає порушення позивачем вимог ст. ст. 14, 12 Закону України «Про п лату за землю» лише в частині неподання звітності за 2007, 2008 ро ки. Позивачем не підтверджен о належними та допустимими д оказами подання податкових д екларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, у від повідності до вимог законода вства.

Згідно п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами», платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.

Згідно п.п. 17.1.2. цього ж Закону , у разі коли контролюючий орг ан самостійно визначає суму податкового зобов'язання пла тника податків за підставами , викладеними у підпункті «а» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього ж Закону, додатково до ш трафу, встановленого підпунк том 17.1.1 цього пункту, платник п одатків сплачує штраф у розм ірі десяти відсотків суми по даткового зобов'язання за ко жний повний або неповний міс яць затримки податкової декл арації, але не більше п'ятдеся ти відсотків від суми нарахо ваного податкового зобов'яза ння та не менше десяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян.

Таким чином, податкове пові домлення-рішення № 472/23-0/1/8544/3480988 від 30.07.2009 року ДПІ у Жовківському р айоні Львівської області в ч астині визначення суми подат кового зобов' язання за осно вним платежем в сумі 793,44 грн., а т акож за штрафними санкціями в сумі 7820,00 грн. підлягає скасув анню частково, оскільки судо м встановлено лише порушення позивачем вимог п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст . 17 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» в частині неподання звітності.

Стаття 70 КАС України встано влює правила належності дока зів, які визначають об'єктивн у можливість доказу підтверд жувати обставину, що має знач ення для вирішення справи, а т акож правила допустимості до казів, що визначають легітим ну можливість конкретного до казу підтверджувати певну об ставину у справі. Предметом д оказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КА С України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позо вні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі. Призначення платеж у про внесення коштів до стат утного фонду, унеможливлює ї х зарахування податковою, як безповоротну фінансову допо могу. Понесені фактичні витр ати щодо земельної ділянки, я ке не є у юридичній власності і користуванні позивача, не спростовуються відповідаче м, як валові витрати на вигото влення продукції для її пода льшого використання у власні й господарській діяльності. Фактична сплата коштів до бю джету з призначенням платежу - орендна плата, підтверджу ється квитанціями про сплату .

Суд оцінює належність, допу стимість, достовірність кожн ого доказу окремо, а також дос татність і взаємний зв'язок д оказів у їх сукупності. Доказ и подані відповідачем не пер еконують у під ставності зап еречень позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, сто рони зобов' язані добросові сно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов' язані обґрунт овувати належність та допуст имість доказів для підтвердж ення своїх вимог або запереч ень, чого відповідачем зробл ено не було.

З врахуванням вимог ст. 162 КАС України податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції у Жовківськом у районі Львівської № 471/23-0/1/8544/34809880 від 30.07.2009 року є протиправним і підлягає скасуванню повніст ю, податкове повідомлення-рі шення Державної податкової і нспекції у Жовківському райо ні Львівської № 472/23-0/1/8544/34809880 від 30.07.2 009 року є протиправним і підля гає скасуванню частково.

Згідно ч. 3 ст. 94 КАС України, як що адміністративний позов за доволено частково, судові ви трати, здійснені позивачем, п рисуджуються йому відповідн о до задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС У країни, суд -

П Р И Й Н Я В:

1. Адміністративний позо в задоволити частково.

2. Визнати протиправними і с касувати податкове повідомл ення - рішення Державної по даткової інспекції у Жовківс ькому районі Львівської обла сті № 471/23-0/1/8544/34809880 від 30.07.2009 року повн істю.

Визнати протиправними і ск асувати податкове повідомле ння - рішення Державної под аткової інспекції у Жовківсь кому районі Львівської облас ті № 472/23-0/1/8544/34809880 від 30.07.2009 року в част ині визначення суми податков ого забов' язання 8273,44 грн., в то му числі 793,44 грн. - основного п латежу, 7480,00 грн. - штрафних (фін ансових ) санкцій .

3. В задоволенні інших позов них вимог відмовити.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Ферм ерського господарства «Біля Рати» (ЄДРПОУ 34809880, Львівська об ласть, Жовківський район, с. Рі чки, вул. Шевченка, 16) 2,55 грн. судо вого збору.

5. Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву п ро апеляційне оскарження, ал е апеляційна скарга не була п одана у строк, встановлений с т. 186 КАС України, постанова наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.

У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Якщо строк апеляційного о скарження буде поновлено, то вважається, що постанова суд у не набрала законної сили.

6. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а тако ж особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив пита ння про їхні права, свободи, ін тереси чи обов'язки, мають пра во оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першо ї інстанції повністю або час тково в порядку і строки вста новлені ст. 186 КАС України:

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанц ії спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з дн я складення в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Постанова складена в пов ному обсязі 18.12.2009 року.

Суддя Гавд ик З.В.

Дата ухвалення рішення14.12.2009
Оприлюднено24.06.2010
Номер документу7293165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5256/09/1370

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 14.12.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зеновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні