ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
26 березня 2018 р. м. ХерсонСправа № 821/253/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Василяки Д.К. , перевіривши заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами по адміністративній справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області до Державної установи "Херсонський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" , третя особа - Головне управління Держсанепідемслужби в Херсонській області про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами,
встановив:
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Херсоні звернулось до суду з адміністративним позовом до Державного закладу "Білозерська районна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення коштів.
Постановою суду від 27 березня 2013 року позовні вимоги задоволено. 27 квітня 2013 року постанову набрала законної сили.
Ухвалою суду від 17 грудня 2015 року замінено сторону виконавчого провадження з державного закладу "Білозерська районна санітарно-епідеміологічна станція" на правонаступника державну установу "Херсонський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України".
Ухвалою суду від 02 жовтня 2017 року замінено сторону виконавчого провадження з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Херсоні на правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області.
21 березня 2018 року від державної установи "Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я" надійшла заява про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами. Заяву обґрунтовано тим, що наказом Міністерства охорони здоров'я України від 07.02.2018 року № 217/122 "Про затвердження паспорта бюджетної програми на 2018 рік" затверджено паспорт бюджетної програми за КПКВК ДБ 2301040 "Проведення епідеміологічного нагляду (спостереження), діяльність лабораторних підрозділів Центр громадського здоров'я та заходи боротьби з епідеміями" на 2018 рік, в якому не передбачено кошти для розрахунків, пов'язаних із завершенням ліквідації закладів та установ санітарно-епідеміологічних станцій.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (надалі - постанова КМУ № 442) утворено Державну службу України з питань безпечності та якості харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фітосанітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту" прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу та поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері охорони прав на сорти рослин, у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження), у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), а також функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів.
На підставі вказаного на підставі вказаного вважає, що правонаступником Державної санітарно-епідеміологічної служби є Державна служба України з питань безпечності та якості харчових продуктів та захисту споживачів.
Також зазначив, що провівши моніторинг Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 15 березня 2018 року встановлено, що Головне управління Держсанепідслужби у Херсонській області перебуває у стані припинення з 22.01.2016 року по теперішній час, а державний заклад "Білозерська санітарно-епідеміологічна станція" припинив свою діяльність 07.07.2016 року, про що внесено запис до реєстру за № 14821110004000579 га юридичних осіб-правонаступників не має.
На підставі вказаних обставин просить переглянути постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 р.
Перевіривши заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, суд приходить до наступного: частинами 1-3 статті 361 КАС України передбачено, судове рішення, яким закінчено розгляд справи і яке набрало законної сили, може бути переглянуто за нововиявленими або виключними обставинами.
Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є:
1) істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи;
2) встановлення вироком суду або ухвалою про закриття кримінального провадження та звільнення особи від кримінальної відповідальності, що набрали законної сили, завідомо неправдивих показань свідка, завідомо неправильного висновку експерта, завідомо неправильного перекладу, фальшивості письмових, речових чи електронних доказів, що потягли за собою ухвалення незаконного рішення у цій справі;
3) скасування судового рішення, яке стало підставою для ухвалення судового рішення, яке підлягає перегляду.
Перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами в разі прийняття нових законів, інших нормативно-правових актів, якими скасовані закони та інші нормативно-правові акти, що діяли на час розгляду справи, не допускається, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність фізичної особи.
Із заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами встановлено, що державна установа Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я звернулась із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами з підстав, визначених п.1 ч.2 ст.361 КАС України.
Нововиявленими обставинами відповідно до п.1 ч.2 ст.361 КАС України може бути визнано лише ті обставини, які об'єктивно існували на момент вирішення адміністративної справи та не були і не могли бути відомі особі, яка звернулася із такою заявою. Наявність цих умов для визнання обставини нововиявленою є обов'язковою.
Отже, за змістом наведеної норми процесуального права до нововиявлених обставин відносяться матеріально-правові факти, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення сторін, а також інші факти, які мають значення для правильного вирішення спору. Необхідними ознаками нововиявлених обставин є, по-перше, їх наявність на час розгляду справи, а по-друге, це те, що такі обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи.
Не можуть бути визнані нововиявленими нові обставини, тобто такі, що виникли чи змінилися після постановляння рішення, а також обставини, які могли бути встановлені у ході судового розгляду справи.
У даному випадку державна установа "Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я" вважає нововиявленою обставиною, що постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" утворено Державну службу України з питань безпечності та якості харчових продуктів та захисту споживачів.
При цьому суд зазначає, що ст. 363 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено порядок і строк подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Пунктом 1 частини 1 статті 363 КАС України встановлено, що заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами може бути подано з підстави, визначеної пунктом 1 частини другої статті 361 цього Кодексу, - учасниками справи протягом тридцяти днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про існування таких обставин.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 363 КАС України, з урахуванням положень частини першої цієї статті заява про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами може бути подана з підстави, визначеної пунктом 1 частини другої статті 361 цього Кодексу, - не пізніше трьох років з дня набрання таким судовим рішенням законної сили.
Строки, визначені в частині другій цієї статті, не можуть бути поновлені (ч.3 ст. 363 КАС України).
Суд зазначає, що постанова Херсонського окружного адміністративного суду по справі № 821/253/13-а набла законної сили 27 квітня 2013 року.
Таким чином, суд приходить до висновку, що державною установою "Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я" пропущено строк звернення до суду із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами.
Суд звертає увагу, що п. 1 ч. 1 ст. 363 КАС України не є підставою для неврахування терміну встановленого ч. 1 п. 2 ст. 363 КАС України, протягом якого може бути подано заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами а саме, не пізніше трьох років з дня набрання судовим рішенням законної сили.
Відповідно до ч. 5 ст. 366 КАС України, суд відмовляє у відкритті провадження за нововиявленими або виключними обставинами у разі, якщо така заява подана до суду після закінчення строку, визначеного частиною другою статті 363 цього Кодексу.
За таких обставин, зважаючи на порушення строків звернення із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження за нововиявленими.
Керуючись ст. 243, 248 363 КАС України, суд -
ухвалив:
Відмовити у відкритті провадження за заявою державної установи "Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я" (м. Херсон, вул. проф. Уварова, 3, код ЄДРПОУ 38481146) про перегляд постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року у адміністративній справі № 821/253/13-а. за нововиявленими обставинами.
Повернути державній установі "Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я" (м. Херсон, вул. проф. Уварова, 3, код ЄДРПОУ 38481146) сплачений судовий збір у розмірі 4348 (чотири тисячі триста сорок вісім) грн. 35 коп. сплачений відповідно до платіжного доручення № 214 від 15.03.2018 р.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення.
Суддя Василяка Д.К.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2018 |
Оприлюднено | 29.03.2018 |
Номер документу | 72950745 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні