Рішення
від 15.03.2018 по справі 808/669/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15 березня 2018 року 15 год 44 хв.Справа № 808/669/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Лазаренка М.С.,

за участю секретаря судового засідання Філоненко Ю.М.,

за участю:

представник позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства Продмаш - Веселе

до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області

про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство Продмаш - Веселе (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області (далі - відповідач) про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

В обґрунтування позову підприємство посилається на те, що відповідачем пенсію гр. ОСОБА_4 первинно було призначено у відповідності до положень ст. 100 Закону України Про пенсійне забезпечення . Відповідну пенсію призначено на підставі фактичних даних (документів) наявних у відповідних матеріалах пенсійної справи, які відповідно до п. 4.8 розділу IV Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою Правління Пенсійного Фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зберігається в органах, що призначають пенсії за місцем проживання чи реєстрації або за місцем перебування пенсіонера. Станом на дату складання позову фактичні дані (документи) не змінювались, а отже у відповідача відсутні були підстави вчиняти оскаржувані дії та складати оскаржувані розрахунки. Крім того, зауважує, що пенсії зазначеним особам було призначено з урахуванням відповідного пільгового стажу, набутого до 01.01.1992, тобто фактично за положеннями ст. 100 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , а отже відсутні підстави для сплати позивачем фактичних витрат на виплату та доставку пенсій відповідно до п. 2 Прикінцевих і Перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» . Вважає, що відповідно до положень Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, результати аудиторської перевірки та рішення відповідача про перерахунок пенсії вказаним особам через зміну надбавки не можуть слугувати підставою для складання відповідних розрахунків, тобто в даному випадку не відповідають змісту ст. 19 Конституції України, а отже є протиправними.

Просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 21.03.2017 відкрито провадження в адміністративній справі №808/669/17 за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства «Продмаш- Веселе» до Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. Закінчено підготовче провадження та призначеносправу до судового розгляду у судовому засіданні на 30 березня 2017 року.

Ухвалою суду від 30.03.2017 зупинено провадження у справі до 19 квітня 2017 року.

У зв'язку з відсутністю судді на роботі з 19.04.2017 по 22.04.2017 на підставі наказу від 13.04.2017 № 17 «Про відрядження» , розгляд матеріалів адміністративного позову перенесено на іншу дату, а саме на 04.05.2017.

Ухвалою суду від 04.05.2017 зупинено провадження у справі до 31 травня 2017 року.

Ухвалами суду від 31.05.2017 замінено сторону відповідача у справі з Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області на його правонаступника - Мелітопольське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, зупинено провадження у справі до 21.06.2017.

Ухвалою суду від 21.06.2017 зупинено провадження у справі до 12 липня 2017 року. Провадження у справі поновлено з 12.07.2017.

Ухвалою суду від 12.07.2017 зупинено провадження у справі до 31 серпня 2017 року. Провадження у справі поновлено ухвалою суду від 31.08.2017.

Ухвалою суду від 31.08.2017 зупинено провадження у справі до 07 вересня 2017 року. Провадження у справі поновлено ухвалою суду від 07.09.2017

Ухвалою суду від 07.09.2017 зупинено провадження у справі до 03 жовтня 2017 року. Провадження у справі поновлено ухвалою суду від 03.10.2017.

Ухвалою судді Лазаренка М.С. від 09.10.2017 прийнято до провадження адміністративну справу №808/669/17 за позовом Приватного акціонерного товариства «Продмаш-Веселе» до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. Призначено судове засідання на 26 жовтня 2017 року.

Ухвалою суду від 26 жовтня 2017 року зупинено провадження в адміністративній справі №808/669/17 до 20.11.2017. Наступне судове засідання призначено на 21 листопада 2017 року.

Ухвалою суду від 21.11.2017 відмовлено у прийнятті до розгляду заяви Приватного акціонерного товариства «Продмаш-Веселе» про зміну позовних вимог.

Ухвалою суду від 21.11.2017 оголошено перерву в розгляді справи №808/669/17 за позовом Приватного акціонерного товариства «Продмаш - Веселе» до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій до 29 листопада 2017 року.

У судовому засіданні 29.11.2017 оголошено перерву до 15.01.2018.

Ухвалою суду від 15.01.2018 відкладено розгляд адміністративної справи №808/669/17 та призначено підготовче судове засідання на 15 лютого 2018 року.

Ухвалою суду від 15.02.2018 закрито підготовче провадження у справі за позовом Приватного акціонерного товариства «Продмаш - Веселе» до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. Призначено справу до судового розгляду по суті на 15 березня 2018 року.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити з підстав, викладених у позові.

Відповідач адміністративний позов не визнав, у запереченнях та відзиві на позовну заяву вказує, що якщо особа набрала необхідний пільговий стаж працюючи на підприємстві на посадах за Списком № 1 чи № 2 та звільнилася до 01.01.1992 вона має право на призначення пенсії згідно ст. 100 Закону України Про пенсійне забезпечення і відшкодування пенсії не проводяться. Разом з тим, якщо особа працювала на посадах за Списком № 1 № 2, як до так і після 01.01.1992, вона має право на призначення пенсії згідно ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . Згідно трудової книжки та уточнюючої довідки, виданої позивачем для призначення пільгової пенсії ОСОБА_4 працював на підприємстві на роботах, що дають право на пільгову пенсію з 17.09.1982 до 30.07.1992, тобто після набрання чинності Закону. За таких обставин, оскаржувані дії відповідача є такими, що відповідають нормам чинного законодавства.

Крім того, представником позивача надано суду відповідь на відзив, у якому стосовно посилань представника відповідача на перебіг строку позовної давності звертає увагу суду, що позивач неодноразово звертався до відповідача із відповідними зверненнями (№108 від 13.07.2016, №129 від 23.08.2016, №31107/04 від 0401.2017, №8 від 20.01.2017), які залишено без розгляду відповідачем, а тому початок перебігу строку звернення до суду із цим позовом починається з наступного дня, після дати закінчення строку для розгляду відповідачем відповідних звернень позивача, встановлених Законом України «Про звернення громадян» , тобто з 21.02.2017, за таких обставин вважає, що строк звернення до суду позивачем не порушено.

У судове засідання прибула представник відповідача та підтримав заперечення з підстав викладених вище. Просила суд відмовити у задоволенні позову.

Враховуючи норми ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства, у судовому засіданні 15.03.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно встановивши обставини справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, встановив наступне.

ОСОБА_5 «Продмаш-Веселе» (код ЄДРПОУ 14313895) є юридичною особою, яка зареєстрована 30.08.1993, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Так, громадянин ОСОБА_4 працював на підприємстві позивача та виконував роботу, яка згідно законодавства дає йому право на пенсію на пільгових умовах, що також підтверджується довідкою, що уточнює особливий характер роботи та умови праці від 18.05.2011 № 109. Вказаний громадянин працював повний робочий день в період з 09.12.1982 по 01.01.1992 в якості терміста на нагрівальних печах, що дає права на нарахування пільгової пенсії. Стаж роботи на даному підприємстві, що враховано при обчисленні плати, становить 9 р. 10,14 міс. Відповідно частка плати даного підприємства становить 100%. На підставі протоколу від 08.05.2012 № 2163 вказаній особі призначена і виплачується пенсія на пільгових умовах за Списком № 1 (ст. 100).

За результатами проведеного аудиту у червні 2016 року Головним управлінням Пенсійного фонду України у Запорізькій області, а саме вибірковою перевіркою 12 пенсійних справ, яким призначено пенсію за віком на пільгових умовах щодо повноти включення до розрахунків на відшкодування підприємствам витрат на виплату пільгових пенсій встановлено, випадки невірного визначення ознаки ст. 100 при призначенні пенсії (пс № 118226 ОСОБА_4 за період з 03.04.2012 на суму 59,8 тис. грн., який працював на ТОВ Продмаш-Веселе ), що призвело до порушення п. 6 Інструкції 21-1. Аудитом визначено, що порушення виникли через некоректну роботу з базою АСОПД-КОМТЕХ. Так, в базі зазначено ст. 100, а не ст. 13.

Розпорядженням УПФУ в Веселівському районі Запорізької області, правонаступником якого є Мелітопольське об'єднане УПФУ в Запорізькій області, №118226 від 08.06.2016 гр. ОСОБА_4 змінено умови призначення пенсії за віком на пільгових умовах із застосуванням пункту «а» частини першої статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення.

У зв'язку із викладеним, листом від 02.07.2016 УПФУ в Веселівському районі Запорізької області повідомило позивача, що в ході аудиту, який проводився в управлінні в червні 2016 року за період з 01.05.2014 по 01.05.2016 встановлено, що пенсії призначені вищевказаним особам повинні бути призначені відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , оскільки дані особи працювали в період до та після 01.01.1992. Враховуючи викладене, із посиланням на п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України позивачу надісланий Розрахунок від 02.07.2016 №04/04 фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій призначених відповідно до п. п. "б" - "з" ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з липня 2016 року в розмірі 3 570,39 грн., та 96 394,03 грн. суми пенсії за період з дати призначення пенсії до дати формування розрахунку.

Посилаючись на те, що при наданні довідок про виконання робіт в умовах передбачених Списками №1 та №2, затвердженими постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956 №1173, була допущена технічна помилка, яка не впливає на розмір призначених пенсій, позивач листом від 13.07.2016 №108 надав УПФУ в Веселівському районі Запорізької області уточнену інформацію щодо вказаних пенсіонерів.

Позивач неодноразово звертався до відповідача із відповідними зверненнями (№108 від 13.07.2016, №129 від 23.08.2016, №31107/04 від 0401.2017, №8 від 20.01.2017), проте у подальшому на адресу позивача управлінням ПФУ засобами поштового зв'язку були направлені відповідні Розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до п. а , б - з статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» щодо пенсіонера ОСОБА_6, а саме: №04/04 від 02.07.2016, №1362/10/04 від 03.08.2016, №2128/14/04 від 07.12.2016, №2128/14/04 від 07.12.2016, №31/07/04 від 04.01.2017.

Вважаючи дії відповідача щодо переведення гр. ОСОБА_4 з одного виду пенсії на інший, а також розрахунки відповідача №04/04 від 02.07.2016, №1362/10/04 від 03.08.2016, №2128/14/04 від 07.12.2016, №2128/14/04 від 07.12.2016, №31/07/04 від 04.01.2017 протиправними, ОСОБА_5 «Продмаш-Веселе» звернулось із даним позовом до суду.

Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Законами України «Про пенсійне забезпечення» , «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» , Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 17.02.2000 № 1461-III, Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду від 19.12.2003 № 21-1.

Згідно зі статтею 81 Закону України «Про пенсійне забезпечення» призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.

Статтею 83 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що пенсії призначаються з дня звернення за пенсією.

Відповідно до п. 2. Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Як зазначено у пункту «а» статті 13 Закону України №1788-ХІІ від 05 листопада 1991 року «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: а) працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах. До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки ІНФОРМАЦІЯ_1 і старші після досягнення ними такого віку: 45 років - по 31 березня 1970 року включно; 45 років 6 місяців - з 1 квітня 1970 року по 30 вересня 1970 року; 46 років - з 1 жовтня 1970 року по 31 березня 1971 року; 46 років 6 місяців - з 1 квітня 1971 року по 30 вересня 1971 року; 47 років - з 1 жовтня 1971 року по 31 березня 1972 року; 47 років 6 місяців - з 1 квітня 1972 року по 30 вересня 1972 року; 48 років - з 1 жовтня 1972 року по 31 березня 1973 року; 48 років 6 місяців - з 1 квітня 1973 року по 30 вересня 1973 року; 49 років - з 1 жовтня 1973 року по 31 березня 1974 року; 49 років 6 місяців - з 1 квітня 1974 року по 30 вересня 1974 року; 50 років - з 1 жовтня 1974 року по 31 грудня 1975 року. За відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи: з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 20 років 6 місяців у чоловіків і не менше 15 років 6 місяців у жінок; з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 21 року у чоловіків і не менше 16 років у жінок; з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 21 року 6 місяців у чоловіків і не менше 16 років 6 місяців у жінок; з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 22 років у чоловіків і не менше 17 років у жінок; з 1 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року - не менше 22 років 6 місяців у чоловіків і не менше 17 років 6 місяців у жінок; з 1 квітня 2020 року по 31 березня 2021 року - не менше 23 років у чоловіків і не менше 18 років у жінок; з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року - не менше 23 років 6 місяців у чоловіків і не менше 18 років 6 місяців у жінок; з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 24 років у чоловіків і не менше 19 років у жінок; з 1 квітня 2023 року по 31 березня 2024 року - не менше 24 років 6 місяців у чоловіків і не менше 19 років 6 місяців у жінок. Працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого загального стажу роботи пенсії за віком на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» : чоловікам - на 1 рік за кожний повний рік такої роботи; жінкам - на 1 рік 4 місяці за кожний повний рік такої роботи. Зазначене зменшення пенсійного віку жінкам застосовується також у період збільшення віку виходу на пенсію по 31 грудня 2021 року.

Положеннями ст.100 вказаного Закону встановлено, що особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах: особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством (пункт "а"); особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.

При цьому, абзацом 4 ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначено, що ст. 100 даного Закону визначається порядок пенсійного забезпечення осіб, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених законодавством, що діяло раніше.

Виходячи з наведеного, якщо особа набрала необхідний пільговий стаж працюючи на підприємстві на посадах за Списком №1 чи Списком №2 та звільнилася до 01.01.1992 вона має право на призначення пенсії згідно ст.100 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , і відшкодування пенсії не проводиться.

Разом з тим, якщо особа працювала на посадах за Списком №1 чи Списком №2, як до так і після 01.01.1992, вона має право на призначення пенсії згідно ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» . Пільговий стаж обчислюється повністю або до моменту виходу на пенсію з пільгової роботи, або до припинення особою такої роботи із застосуванням законодавства, яке діє на час звернення особи про призначення пенсії.

Відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про порядок введення в дію Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 06.12.1991 № 1931-ХІІ, Закон України «Про пенсійне забезпечення» введений в дію з 1 січня 1992 року - в частині норм, що стосуються призначення і виплати пенсій та коригування рівнів пенсій, призначених до введення цього Закону; з 1 квітня 1992 року - в повному обсязі.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до виданих відповідачем довідок про уточнення особливого характеру роботи та умов праці, що необхідні для призначення пільгової пенсії та на підставі пункту а ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 №1788-XII громадянину ОСОБА_4 призначена та виплачується пільгова пенсія, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями протоколів та розпоряджень стосовно кожного пенсіонера та копіями довідок, уточнюючих особливий характер роботи та умови праці, що необхідні для призначення пільгової пенсії, та які були надані представником позивача.

При цьому, суд зауважує, що основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України (ст. 62 Закону № 1788-ХІІ).

Відповідно до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637, за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами

Пунктом 20 зазначеного Порядку встановлено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.

Суд зауважує, що видаючи уточнюючу довідку про підтвердження пільгового стажу вищевказаним громадянам ОСОБА_5 «Продмаш-Веселе» підтвердив наявність у останніх пільгового стажу.

Судом встановлено, що в ході аудиту, який проводився в управлінні в червні 2016 року за період з 01.05.2014 по 01.05.2016 встановлено, що пенсії призначені вищевказаним особам повинні бути призначені відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , оскільки дані особи працювали в період до та після 01.01.1992, тобто невірно застосовані положення Закону України «Про пенсійне забезпечення» саме управлінням Пенсійного фонду.

Таким чином, з метою усунення відповідачем порушень норм чинного законодавства при призначенні пенсії громадянам ОСОБА_4 були виправлені допущені порушення, застосувавши ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» . Тобто в даному випадку мало місце не призначення чи перерахунок пенсії, як передбачено законодавчими нормами, а мало місце виправлення відповідачем допущеної помилки при призначені пенсії раніше, за віком на пільгових умовах по Списку №1.

Порядок та процедуру відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою Правління Пенсійного фонду від 19.12.2003 № 21-1.

Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції передбачено, що платниками страхових внесків є: підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання.

За змістом п. 6.1. Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV, для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: 20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або плачених у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році; 70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році, 80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році; 90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році; 100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.

Згідно з п. 6.2. Інструкції витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи з урахуванням вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 2 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» . При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону 1058-IV (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій (п. 6.4. Інструкції).

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. (п. 6.7. Інструкції).

У разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації (п. 6.8. Інструкції).

Матеріалами справи встановлено, що Розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту а ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» складені з дотриманням всіх необхідних вимог Інструкції. Розмір суми відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій визначено позивачем з дотриманням вимог Закону №1058-IV та Інструкції, доказів протилежного позивачем суду не надано та не наведено.

Правомірність розрахунків сум, що підлягають відшкодуванню, підтверджено відповідачем документами з пенсійних справ осіб, яким призначено пільгові пенсії. Такими документами є довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії, протоколи про призначення пенсій, розрахунки стажу, відомості про розподіл пільгового стажу, розпорядження про перерахунок розміру пенсії. Вказані документи свідчать про правильність визначення пільгового стажу пенсіонерів і відсотку відшкодування позивачем фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а викладені в позовній заяві вимоги позивача є необґрунтованими, недоведеними та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог Приватного акціонерного товариства Продмаш - Веселе (72202, Запорізька обл., Веселівський район, смт. Веселе, вул. Миру, будинок 20А, код ЄДРПОУ 14313895) до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (72319, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Івана Алексєєва, буд.2, код ЄДРПОУ 37927773) про визнання протиправними дій та скасування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 20.03.2018

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2018
Оприлюднено28.03.2018
Номер документу72974259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/669/17

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Постанова від 25.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 15.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні