Постанова
від 26.03.2018 по справі 807/1276/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2018 рокуЛьвів№ 876/919/18

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Ільчишин Н.В., Макарика В.Я.,

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2017 року (суддя Дору Ю.Ю., м. Ужгород, 10 год 58 хв,) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Карпаті Трейдінг до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, адміністрація Державної прикордонної служби України про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень,-

В С Т А Н О В И В :

товариство з обмеженою відповідальністю Карпаті Трейдінг звернулось в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, адміністрації Державної прикордонної служби України в якому просило визнати нечинним та скасувати рішення спільної робочої групи Державної фіскальної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі про відмову у наданні дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі ТОВ КарпатіТрейдінг (код 40002710, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Франка, 1) для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення Малий Березний - Убля , Косино-Барабаш , Солотвино - СігетуМармацієй , Чоп -Захонь , Лужанка - Берегшурань , Дзвінкове-Лонья , викладене в листі № 8531/6/99-99-03-03-03-15 від 21.04.2017 року та зобов'язати спільну робочу групу Державної фіскальної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі надати ТзОВ КарпатіТрейдінг (код 40002710) дозволи на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення Малий Березний - Убля , Косино - Барабаш , Солотвино - Сігету Мармацієй , Чоп - Захань , Лужанка - Берегшурань , Дзвінкове - Лонья .

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2017 року позовні вимоги задоволено частково, визнано нечинним та скасовано рішення спільної робочої групи ДФС та Адміністрації Держприкордонслужби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі про відмову у наданні дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі ТОВ Карпаті Трейдінг (код 40002710, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. І. Франка, 1) для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення Малий Березний - Убля , Косино - Барабаш , Солотвино - Сігету Мармацієй , Чоп - Зохань , Лужанка - Берегшурань , Дзвінкове - Лонья , викладене в листі № 8531/6/99-99-03-03-03-15 від 21.04.2017 та зобов'язано спільну робочу групу ДФС та Адміністрації Держприкордонслужби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі повторно розглянути документи щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі поданих ТОВ Карпаті Трейдінг .

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Державна фіскальна служба України оскаржила його в апеляційному порядку, вважає, що висновки суду не відповідають обставинам справи, а постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Тому просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

В апеляційній скарзі зазначає, що задовольняючи позовні вимоги, суд дійшов висновку про те, що на час прийняття оскаржуваного рішення, у позивача, були підстави для набуття у користування земельних ділянок площею 30 м 2 для організації функціонування та здійснення експлуатації магазину безмитної торгівлі. Відповідачем не було враховано наявність дозвільних документів на об'єкти.

Проте, апелянт з таким висновком суду не погоджується оскільки згідно матеріалів справи слідує, що 06.01.2017 ДФС отримано листи Закарпатської митниці ДФС щодо відкриття ТзОВ Карпаті Трейдінг магазинів безмитної торгівлі у відповідних пунктах пропуску з доданими пакетами документів які містили однотипний перелік документів (з урахуванням територіальної прив'язки до конкретного пункту пропуску).

При цьому, апелянт зазначає, що магазин безмитної торгівлі - це спеціалізований торговельний заклад, розташований у пункті пропуску через державний кордон України, відкритому для міжнародного сполучення, а також на повітряному або водному транспортному засобі комерційного призначення, що виконує міжнародні рейси, та призначений для реалізації товарів, поміщених у митний режим безмитної торгівлі (частина перша статті 420 МК України).

Стаття 421 МКУ визначає вимоги до облаштування та розташування магазину безмитної торгівлі. Так, приміщення магазину безмитної торгівлі може включати в себе:

1) торговельний зал (зали), у тому числі бари та пункти громадського харчування;

2) допоміжні приміщення; склади магазину, в тому числі склади для товарів, що реалізуються в торговельних залах, розташованих у різних пунктах пропуску, та перемішуються між ними виключно під митним контролем, та для майна, яке використовується у таких залах для реалізації зазначених товарів.

Розташування магазинів безмитної торгівлі та умови реалізації в них товарів повинні виключати можливість безпосереднього ввезення цих товарів для споживання на митній території України. У приміщенні магазину безмитної торгівлі створюється зона митного контролю.

Порядок подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі (далі - МБТ) затверджений наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2012 № 692, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.06.2012 № 1080/21392 (далі - Порядок № 692).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 692 з метою одержання дозволу на відкриття та експлуатацію МБТ до митного органу та органу охорони державного кордону, у зоні діяльності яких планується відкрити МБТ, підприємством подається заява на відкриття та експлуатацію МБТ за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 08 червня 2012 року № 692. До Заяви додаються документи перелік, яких закріплено у пункті 4 Порядку № 692.

Однак, за результатом розгляду поданих ТзОВ Карпаті Трейдінг документів ДФС та Адміністрація Держприкордонслужби України на засіданні спільної робочої групи встановлено, що до таких матеріалів не додано підтверджуючі документи про наявність у суб'єкта господарювання будівель (приміщень) готових до експлуатації, чи договорів оренди на їх використання, а надані документи цих обставин не підтверджують.

Так, суд встановив, що земельні ділянки, в міжнародних автомобільних пунктах пропуску передані в постійне користування Державній митний службі України на підставі державних актів на праві постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 109986, ЯЯ № 109884, ЯЯ № 109883, ЯЯ № 104066, ЯЯ № 109865 та ЯЯ № 109885. При цьому констатував, що, як вбачається з матеріалів справи, позивачем було отримано листи ДФС згідно яких ДФС не заперечує щодо надання безоплатно в тимчасове користування ТзОВ Карпаті Трейдінг земельних ділянок у перелічених вище пунктах пропуску площею 30 кв. м в кожному пункті.

Однак, єдині листи, наявні в матеріалах справи, з яких вбачається, що ДФС не заперечує щодо надання безоплатно в тимчасове користування земельних ділянок датовані 25.04.2016 та зареєстровані за №№ 14759/99-99-03-04-03-17 (МАПП Косино - Барабаш ), 16767/99-99- 03-04-03-17 (МАПП Дзвінкове - Донья ), 14757/99-99-03-04-03-17 (МАПП Малий Березний - Убля ), 14761/99-99-03-04-03-17 (МАП11 Чоп - Зохань ), 14970/99-99-03-04-03-17 (МАПП Лужанка - Берегшурань ), 15216/99-99-03-04-03-17 (МАПП Солотвино - Сігету Мармацієй ).

Однак судом не враховано, що зазначені листи ДФС в переліку надісланих Закарпатською митницею ДФС документів й відповідно заявах позивача на відкриття та експлуатацію МБТ не значаться.

Крім того, дані листи, підписані директором Департаменту носять інформативний характер, не є та не можуть бути рішеннями ДФС. Більше того, у зв'язку із неправильним трактуванням та використанням вказаних листів з метою вирішення питань земельних відносин такі були відкликані листом ДФС від 21.07.2016 № 24807/7/99-99-03-04-03-17 (даний лист був доданий до письмових заперечень та наявний в матеріалах справи).

Тому, апелянт вважає, що висновок суду про те, що на час прийняття оскаржуваного рішення, у позивача були підстави для набуття у користування земельних ділянок площею 30 м 2 для організації функціонування та здійснення експлуатації магазину безмитної торгівлі не може слугувати мотивом для скасування прийнятого ДФС рішення, оскільки Порядок № 692 передбачає надання документів, які підтверджують право власності або користування приміщенням.

Тобто, на день подання відповідних заяв на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі мають бути наявні документи, що підтверджують права власності чи користування, а не вказують на наявність підстав для їх набуття. Таким чином, судом надано невірну правову оцінку наявним у матеріалах справи документам та закріпленому у п. 4 Порядку № 692 положенню.

Крім того, ні Меморандум про наміри співробітництва між ДФС та ТзОВ Карпаті Трейдінг ні Договори про співпрацю не можуть регулювати питання земельних відносин, зокрема щодо безоплатного користування земельними ділянками.

Крім того, в доданих до заяв документах містяться копії технічних документів, в яких визначається місце розташування та архітектурний тип тимчасової споруди, а також копії договорів на замовлення робіт із виготовлення павільйонів. При цьому, із п.п. 5.1.2. п. 5.1 Розділу 5 Передача приймання таких договорів вбачається, що право власності на об'єкт даного договору ТзОВ Карпаті Трейдінг отримує на момент підписання Акту передачі-приймання. Такі акти до пакетів документів не додавалися та на час прийняття 21.03.2017 рішення були відсутні. Так, відповідно до копій передавальних актів ТзОВ Карпаті Трейдінг прийняло у власність об'єкти - металевий каркас підключений до електронних мереж, як незавершене будівництво у: пункті пропуску Малий Березний - 24.07.2017; пункті пропуску Солотвино - 26.07.2017; пункті пропуску Дзвінкове - 15.08.2017; пункті пропуску Косино - 17.08.2017.

Таким чином, окрім документально неврегульованого питання права користування земельними ділянками у всіх 6 пунктах пропуску у ТзОВ Карпаті Трейдінг також по 4 пунктам пропуску були відсутні документи, які б підтверджували право власності на тимчасову споруду.

Однак, даним фактичним обставинам суд належної правової оцінки не надав, а лише зазначив про те, що рішення про надання дозволів, або про відмову у їх наданні повинне було прийматися окремо по кожній заявці.

З цього приводу апелянт зазначає, що відповідно до п. 10 Порядку № 692 мотивована відмова в наданні дозволу надсилається Держмитслужбою України (станом на сьогодні ДФС) заявникові в письмовій формі. Оскарження рішення про відмову у наданні дозволу здійснюється у порядку, встановленому Митним кодексом України.

Жодних інших вимог щодо оформлення рішення про відмову в наданні дозволу даний Порядок не містить.

Враховуючи відсутність зазначених документів, які б дозволили встановити, що у позивача наявні належним чином оформлені земельні ділянки та приміщення магазинів придатні для їх законної експлуатації, спільною робочою групою ДФС та Адміністрації Держприкордонслужби України по всіх 6 заявах прийнято рішення про відмову у наданні дозволів, оформлені листом № 8531/6/99-99-03-03-03-15 від 21.04.2017.

Отже, відсутність документів, зазначених у п.п. З та 4 Порядку № 692 свідчить про передчасність ініціювання позивачем питання про надання відповідних дозволів та згідно з п. 9 цього Порядку є підставою для відмови у наданні дозволу.

З огляду на це вважає, що рішення спільної робочої групи ДФС та Адміністрації Держприкордонслужби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі про відмову у наданні дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі ТзОВ Карпаті Трейдінг для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення викладене в листі № 8531/6/99-99-03-03-03-15 від 21.04.2017 прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України та законами України, а судом порушено ст.ст. 70, 86 та 159 КАС України (діючого на момент винесення судового рішення), ст.ст. 420, 421 МК України та положення Порядку № 692.

У відповідності до положень ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Карпаті Трейдінг є суб'єктом підприємницької діяльності. 25.04.2016 року Закарпатською митницею ДФС було надано погодження на розміщення тимчасових споруд у пунктах пропуску: МАПП Малий Березний - Убля(рішення ДФС 14757/99-99-03-04-03-17 від 25.04.2016); МАПП Чоп - Захонь (рішення ДФС 14761/99-99-03-04-03-17 від 25.04.2016); МАПП Дзвінкове - Лонья (рішення ДФС 16767/99-99-03-04-03-17 від 25.04.2016); МАПП Косино - Барабані (рішення ДФС 14759/99-99-03-04-03-17 від 25.04.2016); МАПП Лужанка - Берегшурань (рішення ДФС 14970/99-99-03-04-03-17 від 28.04.2016); МАПП Солотвино - Сігету-Мармаціей (рішення ДФС 15216/99-99-03-04-03-17 від 28.04.2016). 30 грудня 2016 року між ДФС України та позивачем було укладено меморандум, на виконання якого 30.12.2016 р. між тими ж сторонами було укладено договори про співпрацю № 6 у тому числі і щодо сприяння у відкритті магазинів безмитної торгівлі.

03 січня 2017 року позивачем до Закарпатської митниці ДФС було подано заяви з додатками про відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі по шести пунктах пропуску, шляхом розміщення їх в вище зазначених міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення. 06.01.2017 року Закарпатська митниця ДФС надіслала до ДФС України усі отримані від позивача документи для розгляду питання щодо надання дозволів на відкриття магазинів безмитної торгівлі.

21.04.2017 року на адресу позивача було надіслано лист Державної фіскальної служби України разом із витягом з протоколу від 21.03.2017 року №2 засідання спільної робочої групи, згідно яких вказано, що позивачу відмовлено у наданні дозволів на відкриття магазинів безмитної торгівлі за недотримання абзацу 5 пункту 4 Порядку (відсутні підтверджуючі документи щодо наявності будівель (приміщень) у пунктах пропуску, чи договорів оренди на їх використання.

Розглядаючи спір, судом першої інстанції вірно враховано, що відповідно до п. 4.1 ст.420 Митного кодексу України магазин безмитної торгівлі - це спеціалізований торговельний заклад, розташований у пункті пропуску через державний кордон України, відкритому для міжнародного сполучення, а також на повітряному або водному транспортному засобі комерційного призначення, що виконує міжнародні рейси, та призначений для реалізації товарів, поміщених у митний режим безмитної торгівлі.

У відповідності до ст. ст. 404 - 407 Митного кодексу України відкриття та експлуатація магазину безмитної торгівлі належить до виду діяльності контроль за провадженням яких здійснюється органами доходів і зборів. На підставі поданої заяви, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України № 692 від 08.06.2012 року, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту державного кордону надається дозвіл на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі.

Процедура отримання дозволів для безмитної торгівлі регулюється Порядком подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 692 від 08.06.2012.

Порядок розміщення тимчасових споруд врегульовано п. 2.2. Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 року).

У даній спірній ситуації, судом першої інстанції з'ясовано, що позивачем було отримано погодження, а саме погоджено розміщення тимчасової споруди торгівельного призначення в пункті пропуску Лужанка (рішенням виконкому Астеївської сільської ради від 15.06.2016); погоджено розміщення тимчасової споруди на території пункту пропуску Солотвино - Сігету Мармаціей (рішення сесії від 09.06.2016 Солотвинської селищної ради; надано дозвіл на розміщення тимчасової споруди-торгового кіоску в пункті пропуску Малий Березний (розпорядження Голови Великоберезнянської РДА від 10.06.2016); погоджено розміщення тимчасової споруди торгівельного призначення в пункті пропуску Косино (рішенням виконкому Косоньської сільської ради від 14.06.2016; погоджено розміщення тимчасової споруди торгівельного призначення в пункті пропуску Дзвінкове (рішенням виконкому Батрадівської сільської ради від 31.05.2016) погоджено розміщення тимчасової споруди торгівельного призначення в пункті пропуску Тиса (рішенням виконкому Соломонівської сільської ради від 14.06.2016).

Згідно вимог ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності тимчасовою спорудою торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності визнається одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Крім того, судом першої інстанції встановлено, що підтверджується матеріалами справи, що ТзОВ Карпаті Трейдінг було укладено договори на виготовлення павільйонів та отримано такі на підставі актів приймання-передачі павільйонів.

Згідно п. 2.1. Порядку розміщення тимчасових споруд (ТС) для провадження підприємницької діяльності, затвердженого. наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 року передбачено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки тимчасової споруди. На виконання даної норми позивачем отримано відповідні паспорти прив'язки: МАПП Малий Березний - Убля (паспорт прив'язки № 1/16 від 13.06.2016); МАПП Чоп - Захонь (паспорт прив'язки № 3/2016 від 17.06.2016); МАПП Дзвінкове - Лонья (паспорт прив'язки № 2 від 03.06.2016); МАПП Косино - Барабаш (паспорт прив'язки № 3 від 15.06.2016); МАПП Лужанка - Берегшурань (паспорт прив'язки № 3/2016 від 17.06.2016); МАПП Солотвино - Сігету Мармаціей (паспорт прив'язки № 04 від 16.06.2016).

Як уже зазначалось вище, 21.04.2017 року Державною фіскальною службою України направлено лист № 8531/6/99-99-03-03-03-15 до ТзОВ Карпаті Трейдінг , в якому зокрема повідомлено, що 21.03.2017 року на засіданні спільної робочої групи Державної фіскальної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі, а також з прийняття рішень про можливість розміщення на території пунктів пропуску через державний кордон України підприємств, що здійснюють господарську або іншу діяльність, пов'язану із забезпеченням діяльності пунктів пропуску, і підприємств (установ сфери обслуговування) прийнято рішення про відмову у наданні дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі ТОВ КарпатіТрейдінг (код 40002710, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Франка, 1) для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення Малий Березний - Убля , Косино-Барабаш , Солотвино - СігетуМармацієй , Чоп - Захонь , Лужанка -Берегшурань , Дзвінкове-Лонья , за недотримання вимог абзацу 5 пункту 4 Порядку (відсутні підтверджуючі документи щодо наявності будівель (приміщень) у пунктах пропуску, чи договорів оренди на їх використання).

Розглядаючи спір, судом першої інстанції правильно враховано, що згідно п. 9. Порядку подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 692 від 08.06.2012 року передбачено, що у наданні дозволу може бути відмовлено за результатами засідання спільної робочої групи Держмитслужби України й Адміністрації Держприкордонслужби України у разі: коли приміщення МБТ не відповідає вимогам статей 420 та 421 Митного кодексу України; відсутності документів, зазначених у пунктах 3 та 4 цього Порядку, або коли у цих документах містяться неправдиві відомості; коли розташування такого магазину в пункті пропуску через державний кордон України ускладнюватиме забезпечення режиму, установленого у цьому пункті пропуску відповідно до законодавства. Даний перелік підстав для відмови у наданні дозволу є вичерпним.

Відповідно до п. 4 Порядку подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 692 від 08.06.2012 року передбачено, що до Заяви на відкриття та експлуатацію МТБ додаються такі документи: виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і копії установчих документів; довідка банку (банків) про поточні рахунки заявника в національній та/або іноземній валюті; план пункту пропуску через державний кордон України з позначенням місця, де планується відкрити МБТ (у разі відкриття МБТ у пункті пропуску через державний кордон України); копії документів, що підтверджують право власності або користування приміщенням, у якому плануються відкриття та експлуатація МБТ; згода заявника на обробку його персональних даних відповідно до законодавства України; план приміщення МБТ; довідка органу державної податкової служби про відсутність у юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців заборгованості із сплати податків та зборів до державного та місцевих бюджетів.

Відповідно до ч. 2 ст. 557 Митного кодексу України у межах пунктів пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення органи доходів і зборів як балансоутримувачі земельних ділянок, нерухомого майна та службових приміщень можуть безоплатно надавати у тимчасове користування відповідні приміщення та земельні ділянки для службових потреб підприємствам, діяльність яких пов'язана із забезпеченням функціонування пунктів пропуску, та підприємствам сфери обслуговування.

Судом першої інстанції з'ясовано, що земельні ділянки, в міжнародних автомобільних пунктах пропуску (далі - МАПП) передані в постійне користування Державній митній службі України на підставі відповідних документів. Позивачем було отримано листи ДФС України згідно яких ДФС не заперечує щодо надання безоплатно в тимчасове користування ТзОВ Карпаті Трейдінг земельних ділянок у вищевказаних пунктах пропуску площею 30 кв. м в кожному пункті. Крім того, позивачем було прийнято рішення про розміщення МБТ у вигляді тимчасових споруд, а відтак, у відповідності до п. 2.1. Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 року (надалі - Порядок) передбачено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки тимчасової споруди. В п. 1.4. Порядку надано визначення, що паспорт прив'язки ТС - це комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС. Згідно п. 2.6 Порядку передбачено, що для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС.

Після отримання всіх необхідних погоджень щодо передачі земельних ділянок площею 30 м.кв. у користування позивачу для облаштування магазинів безмитної торгівлі у МАПП, ТзОВ Карпаті Трейдінг було отримано наступні паспорти прив'язки:МАПП Малий Березний -Убля (паспорт прив'язки № 1/16 від 13.06.2016);МАПП Чоп - Захонь (паспорт прив'язки № 3/2016 від 17.06.2016);МАПП Дзвінкове - Лонья (паспорт прив'язки № 2 від 03.06.2016);МАПП Косино - Барабаш (паспорт прив'язки № 3 від 15.06.2016);МАПП Лужанка - Берегшурань (паспорт прив'язки № 3/2016 від 17.06.2016);МАПП Солотвино - Сігету Мармаціей (паспорт прив'язки № 04 від 16.06.2016).- (т.58-101)

Ст. 562 Митного кодексу України передбачено, що органи доходів і зборів встановлюють та підтримують офіційні відносини консультативного характеру з суб'єктами господарювання, що включає в себе укладення меморандумів про взаєморозуміння з метою розвитку співробітництва. Відповідно, 30 грудня 2016 року укладено Меморандум про наміри співробітництва між Державною фіскальною службою України та Товариством з обмеженою відповідальністю Карпаті Трейдінг , крім того, між Державною фіскальною службою України та Товариством було укладено Договори про співпрацю, в п. п. 2.1.1 яких зазначено, що на підставі ч. 2 ст. 557 Митного кодексу України сторона 1 (ДФС України) зобов'язана передати у тимчасове безоплатне користування земельні ділянки.

З огляду на зазначене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно вважав, що на час прийняття оскаржуваного рішення, у позивача, були підстави для набуття у користування земельних ділянок площею 30 м.кв для організації функціонування та здійснення експлуатації магазину безмитної торгівлі у МАПП Малий Березний - Убля , Косино - Барабаш , Солотвино - Сігету Мармаціей , Чоп - Захонь , Лужанка - Берегшурань , Дзвінкове - Лонья , відтак, приймаючи рішення про відмову у наданні дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі відповідачем не було враховано наявність вищевказаних дозвільних документів на вказані об'єкти.

При цьому, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність визнати нечинним та скасувати рішення спільної робочої групи Державної фіскальної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі про відмову у наданні дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі ТОВ Карпаті Трейдінг для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення Малий Березний-Убля , Косино-Барабаш , Солотвино - Сігету Мармацієй , Чоп - Загонь , Лужанка - Берегшурань , Дзвінкове-Лонья , викладене в листі № 8531/6/99-99-03-03-03-15 від 21.04.2017 року.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання спільної робочої групи Державної фіскальної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України з розгляду документів щодо надання дозволів на відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі надати ТзОВ Карпаті Трейдінг дозволи на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі для розміщення в міжнародних пунктах пропуску для автомобільного сполучення, то суд першої інстанції правильно вважав, що така задоволенню не підлягає, бо суд не може підміняти державний орган, дії якого оскаржуються, та приймати замість нього рішення, яке належить до компетенції виключно цього органу, оскільки такі дії суду виходять за межі визначених йому законодавцем повноважень. Аналогічна позиція викладена у постанові ВСУ від 12.09.2017 р. по справі №826/6873/16.

З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2017 року по справі № 807/1276/17 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Н.В. Ільчишин

В.Я. Макарик

Повний текст складено 26.03.2018

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2018
Оприлюднено28.03.2018
Номер документу72979127
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1276/17

Постанова від 20.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 26.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Постанова від 27.11.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні