Постанова
від 28.03.2018 по справі 464/6552/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2018 рокуЛьвів№ 876/618/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

з участю секретаря Федчук М.Р.,

представників позивача Водоляка В.М., Данильчука В.М.

представника відповідача Скочинської Х.І.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Львівської міської ради на постанову Сихівського районного суду м.Львова від 14 грудня 2017 року у справі за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Ініціатива до Львівської міської ради про визнання протиправним рішення, зобов'язання до вчинення дій,-

суддя в 1-й інстанції Чорна С.З.,

час ухвалення рішення - 14.12.2017 року, 10:49 год.,

місце ухвалення рішення - м.Львів,

дата складання повного тексту рішення - 14.12.2017 року,

в с т а н о в и в :

ОСББ Ініціатива звернулося в суд з адміністративним позовом до Львівської міської ради про визнання протиправним рішення, зобов'язання до вчинення дій .

Постановою Сихівського районного суду м.Львова від 14 грудня 2017 року позов задоволено. Визнано протиправною та скасовано ухвалу 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06 квітня 2017 року №1833 про відмову ОСББ Ініціатива у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Зобов'язано Львівську міську раду повторно розглянути питання про затвердження ОСББ Ініціатива (79049, м.Львів, вул.Скрипника, 25, ЄДРПОУ 33533283) технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на першому пленарному засіданні сесії Львівської міської ради після набрання законної сили постановою у справі, з прийняттям вмотивованого рішення.

Не погоджуючись з таким рішенням, Львівська міська рада подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову про відмову в задоволенні позову.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що статтею 62 ухвали Львівської міської ради №260 від 17.03.2016р. Про Регламент Львівської міської ради 7-го скликання передбачено, що рішення Ради приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу Ради за винятком випадків, зазначених у цьому Регламенті. Після розгляду пропозицій і зауважень проект рішення приймається в цілому або вважається відхиленим, якщо в цілому проект рішення не отримав необхідної більшості голосів на підтримку. Будь-який проект рішення або пропозиція, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими. Таке відхилення проекту рішення заноситься до протоколу пленарного засідання як рішення Ради. Згідно із ст.71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження. Надане органу право діяти саме таким чином у теорії права прийнято називати дискреційними повноваженнями. Виходячи зі змісту норм, що містяться у ст.ст.26, 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вбачається, що сільські, селищні, міські, а також районні та обласні ради наділені досить широким колом повноважень. При цьому, аналізуючи ці повноваження, можна прийти до висновку, що при вирішенні більшості із віднесених до виключної компетенції ради питань, можливе застосування цими органами дискреційних повноважень. В даному випадку Львівська міська рада діяла у відповідності до чинного законодавства, правових підстав для задоволення позовних вимог немає, оскільки відповідач жодним чином не порушив права позивача, діяв в межах наданих повноважень.

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить постанову Сихівського районного суду м.Львова від 14.12.2017 року скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Представники позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечили, просять постанову Сихівського районного суду м.Львова від 14.12.2017 року залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 26.05.2016р. ОСББ Ініціатива звернулась до Львівської міської ради із зверненням про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

В подальшому, 13.09.2016р. Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин Департаменту містобудування Львівської міської ради скерувало звернення позивача та проект ухвали Про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вулиці М.Скрипника, 25 на розгляд і погодження для подальшого подання на засідання сесії міської ради.

Однак, 01.12.2016р. при голосуванні на пленарному засіданні 5-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання проект ухвали Про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вулиці М.Скрипника, 25 не набрав відповідної більшості голосів депутатського корпусу на підтримку, а тому був відхиленим.

Встановлено, що після цього ОСББ Ініціатива звернулась до Львівської міської ради із проханням повторно розглянути звернення від 26.05.2016р., яке розглядалось 01.12.2016р. на пленарному засіданні 5-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання та не набрало відповідної більшості голосів депутатського корпусу на підтримку.

Ухвалою 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06.04.2017р. № 1833 ОСББ Ініціатива було відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку. При винесені вказаної ухвали відповідач керувався виключно п.4 ст.62 Регламенту Львівської міської ради 7-го скликання, затвердженого ухвалою міської ради від 17.03.2016 р. № 260, при цьому жодної мотивації та обґрунтування щодо прийнятого рішення в тексті самої ухвали не наведено.

Згідно з п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання регулювання відповідно до Закону земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

При цьому, відповідно до ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада, в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формах рішень.

Відповідно до ст.123 ЗК України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідач в даному випадку не прийняв рішення про відмову у задоволенні заяви, що було б належним чином вмотивованим та обґрунтованим, містило посилання на норми законодавства. По суті, при винесені оскаржуваної ухвали від 06.04.2017р., Львівська міська рада лише формально розглянула звернення ОСББ Ініціатива , не провівши належного розгляду даного питання, обмежившись лише резолютивною частиною ухвали без будь-якої аргументації та мотивації, хоча відмова в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки має бути мотивована і підстави відмови чітко визначені ст.123 ЗК України.

Колегія суддів вважає опискою покликання суду першої інстанції на ст.118 ЗК України, так як дані правовідносини регулюються ст.123 ЗК України, якою керувався суд першої інстанції при прийнятті рішення.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Львівської міської ради слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст. 308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Львівської міської ради залишити без задоволення, а постанову Сихівського районного суду м.Львова від 14 грудня 2017 року у справі № 464/6552/17 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя А. Р. Курилець судді М. П. Кушнерик О. І. Мікула

Повне судове рішення складено 28 березня 2018 року.

Дата ухвалення рішення28.03.2018
Оприлюднено29.03.2018
Номер документу73017682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —464/6552/17

Постанова від 13.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні