Рішення
від 14.03.2018 по справі 904/9673/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.03.2018м. ДніпроСправа № 904/9673/17

за позовом Кам'янської міської Ради Дніпропетровської області, м. Кам'янське

до Публічного акціонерного товариства "ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ", м. Кам'янське

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

Суддя Ніколенко М.О.

Представники:

від позивача: ОСОБА_1 довіреність № 01-14/7/1299 вих від 15.09.17;

від відповідача: ОСОБА_2 довіреність № 24 від 31.01.18.

СУТЬ СПОРУ:

Кам'янська міська рада Дніпропетровської області звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Публічного акціонерного товариства "Дніпровський металургійний комбінат" яким просить внести зміни до п. 2.2, 4.1 договору оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455, укладеного між Кам'янською міською радою та ПАТ "Дніпровський металургійний комбінат", виклавши його в наступній редакції:

- "п. 2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 19.08.2017 становить 865 488,20 грн.";

- "п. 4.1 Орендна плата вноситься "Орендарем" включно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 34 619,53 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 № 842-38/VI "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ" та від 29.09.2017 №816-19/VII "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста".

Позовні вимоги обґрунтовані впровадженням нової нормативно грошової оцінки земельної ділянки, що є підставою для внесення відповідних змін до договору оренди цієї земельної ділянки у частині, що стосується розміру орендної плати.

Позовні вимоги обґрунтовані впровадженням нової нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яка впливає на розмір орендної плати за договором та є підставою для внесення змін до нього.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 16.11.2017 порушено провадження у справі та призначено її розгляд у засіданні на 19.12.2017.

У судовому засіданні 19.12.2017 позивач подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив суд внести зміни до договору оренди землі шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору в редакції, наведеній позивачем.

Ухвалою суду від 19.12.2017 суд дійшов висновку, що цей спір слід розглядати в порядку загального позовного провадження та призначив підготовче засідання з розгляду даної справи на 23.01.2018.

Через канцелярію суду, 15.01.2018 від відповідача надійшов відзив на позов від 11.01.2018 № 017/МС-62, в якому він просив суд закрити провадження у справі. Також, відповідач заперечив проти прийняття судом до розгляду заяви позивача про уточнення позовних вимог, оскільки на думку відповідача, така заява є новим позовом.

Ухвалою суду від 23.01.2018 розгляд справи відкладено на 13.02.2018.

У судовому засіданні 13.02.2018 було оголошено перерву до 19.02.2018.

Від відповідача 19.02.2018 надійшла заява, якою він відкликав відзив на позов від 11.01.2018 № 017/МС-62.

Також, 19.02.2018 відповідач подав суду пояснення з приводу заяви про уточнення позовних вимог, в яких просив суд відмовити у прийнятті до розгляду заяви позивача про уточнення позовних вимог. В обґрунтування чого відповідач зазначив, що таке уточнення позовних вимог змінює і предмет, і підстави позовних вимог, а тому є окремим позовом.

Відповідно до ч. 3 ст. 46 ГПК України, до закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви. У справі, що розглядається за правилами спрощеного позовного провадження, зміна предмета або підстав позову допускається не пізніше ніж за п'ять днів до початку першого судового засідання у справі.

За своїм змістом заява позивача про уточнення позовних вимог є заявою про змінення предмету позову. При цьому, підстави позову залишені позивачем незмінними. А тому, така заява не є новим позовом ї її слід прийняти до розгляду.

Ухвалою суду від 19.02.2018 підготовче провадження у справі № 904/9636/17 закрито. Справу призначено до розгляду в засіданні на 14.03.2018 .

Представник позивача з'явився у судове засіданні, підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача з'явився у судове засідання, заперечив проти позову.

В порядку статті 240 ГПК України, у судовому засіданні 14.03.2018 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника сторони, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Між Кам'янською міською радою (далі-позивач, орендодавець) та Публічним акціонерним товариством "Дніпровський металургійний комбінат" (далі-відповідач, орендар) 10.08.2017 було укладено договір оренди земельної ділянки №14455, відповідно до п.1.1 якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: вул. ОСОБА_3, (бул. Губи), 1А, м. Кам'янське, кадастровий номер 1210400000:02:013:0049, згідно з планом земельної ділянки, що додається. Згідно з пунктом 2.1 договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0957 га для розміщення будинку заводу газованої води. Відповідно до пункту 2.2 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 22.05.2017 становить 553912,45 грн. У пункті 3.1 договору сторони обумовили, що договір укладається строком до 30.04.2027 року. Згідно з п.4.1 договору, орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 19386,94 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» , та від 23.06.2017 №725-17/VІІ "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста". У відповідності з п. 4.4.6 договору, розмір орендної плати переглядається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Сторонами 17.08.2017 підписано акт прийому-передачі земельної ділянки, про те що орендарю до 30.04.2027 для розміщення будинку заводу газованої води передано в оренду земельну ділянку загальною площею 0,0957 га (а.с.11).

Кам'янською міською радою було прийнято рішення №816-19/VІІ від 29.09.2017 "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста", яким затверджено Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста. Рішення набрало чинності з 01 жовтня 2017 року.

Пунктом 5 Положення визначено розмір орендної плати за земельні ділянки у відсотках від нормативної грошової оцінки, а саме: пунктом 5.1 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 3% від нормативної грошової оцінки; пунктом 5.2 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які не зазначені в пунктах 5.1., 5.3. - 4% від нормативної грошової оцінки; пунктом 5.3 визначено, що ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для розміщення об'єктів торгівлі (посередництво в торгівлі) пальним та паливом та за земельні ділянки, які використовуються для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності - 12% від нормативної грошової оцінки.

Відділом у м. Кам'янське Міськрайонного управління у Петриківському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області було видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: вул. ОСОБА_3, (бул. Губи), 1А, м. Кам'янське, кадастровий номер 1210400000:02:013:0049, відповідно до якого станом на 19.08.2017 нормативна грошова оцінка становить 865488,20 грн. (а.с.13).

Тому, (у зв'язку із прийняттям Кам'янською міською радою було рішення №816-19/VІІ від 29.09.2017 "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста" та отриманням Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку з іншою нормативно грошовою оцінкою земельної ділянки), позивач, супровідним листом від 03.10.2017 №5 вих-09/86, надіслав відповідачу проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455 наступного змісту:

ДОДАТКОВА УГОДА №

до договору оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455

м. Кам'янське


20__року

Кам'янська міська рада (код ЄДРПОУ 24604168), місцезнаходження: майдан ОСОБА_4, 2, м. Кам'янське, надалі "Орендодавець", в особі заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради ОСОБА_5, який уповноважений діяти на підставі рішень міської ради від 29.03.2013 №764-33/VІ, від 30.03.2016 №105-06/VП, з однієї сторони, та

Публічне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний комбінат" (код ЄДРПОУ 05393043), місцезнаходження: вул. Соборна, 18Б, м. Кам'янське, надалі "Орендар", в особі генерального директора ОСОБА_6, який діє на підставі Статуту товариства, з іншої сторони, уклали угоду про наступне:

1. Керуючись рішеннями Кам'янської міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ, від 29.09.2017 №-19/VП, сторони прийшли до взаємної згоди внести зміни у договір оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від 17.08.2017 №21983732), яка розташована за адресою: вул. ОСОБА_3 (вул. Губи), 1А м. Кам'янське, загальна площа 0,0957 га, кадастровий номер 1210400000:02:013:0049, для розміщення будинку заводу газованої води, виклавши пункти 2.2, 4.1 договору в наступній редакції:

2.2 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 19.08.2017 становить 865488,20 грн.

4.1 Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 34619,53 грн./рік без, ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ", від 29.09.2017 №-19/VІІ "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста .

2. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 29.05.2017 №14404 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від 08.06.2017 №20890586).

3. Додаткова угода набуває чинності з дня підписання її сторонами.

4. Додаткову угоду складено в двох примірниках, що мають однакову юридичну силу. Один з примірників зберігається у "Орендаря", другий - у "Орендодавця".

РЕКВІЗИТИ ОСОБА_7 СТОРІН

"Орендодавець" "Орендар"

Кам'янська міська рада ПАТ "Дніпровський металургійний комбінат"

майдан ОСОБА_4, 2, вул. Соборна, 18Б,

м. Кам'янське м. Кам'янське, 51931

код ЄДРПОУ 0533043

Відповідач, направив 23.10.2017 на адресу позивача підписаний проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455 разом з протоколом розбіжностей.

Згідно доданого відповідачем до додаткової угоди протоколу розбіжностей, останній пропонує викласти деякі пункті додаткової угоди у такій редакції:

- п. 2.2 договору Нормативно грошова оцінка земельної ділянки на 03.10.2018 становить 553912,45 грн. ;

- п. 4.1 договору ….у розмірі 22156,50 грн./рік без ПДВ ;

- п. 3 додаткової угоди: Додаткова угода набуває чинності з 01.01.2019 (а.с. 15).

Оскільки вказану додаткову угоду відповідачем повернуто з протоколом розбіжностей, позивач вважає, що сторонами не досягнуто згоди щодо внесення змін до договору, що і стало причиною звернення з позовом до суду.

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (ст. 6 ЦК України).

Відповідно до ст. 759, 762 ЦК України законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.

Договір оренди землі укладається у письмовій формі. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України (ст. 14 Закону України "Про оренду землі").

Позивач просить внести зміни до пунктів 2.2 та 4.1 договору, які стосуються розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати.

Згідно зі ст. 15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із суттєвих умов договору оренди.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" (з відповідними змінами) орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

Зміна умов договору оренди землі здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України "Про оренду землі").

Плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (ст.14.1.147. Податкового кодексу України).

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата) (ст. 14.1.136. Податкового кодексу України).

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XIII, глави 2 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ст. 14.1.125. Податкового кодексу України).

Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом (ст.271.1.1. Податкового кодексу України).

Згідно зі ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів проводиться незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель").

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель").

Частиною 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради віднесені питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин та затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

У п. 2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.11р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Чинним законодавством передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї з сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість внесення змін до договору, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст. 288.5-288.5.2 Податкового кодексу України).

Відповідно до ст. 654 ЦК України зміна умов договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором, законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Згідно з ч.2 ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Частиною 3 ст. 653 ЦК України передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Отже, розбіжності щодо змісту додаткової угоди до договору у сторін виникли у визначенні розміру нормативно грошової оцінки, розміру орендної плати, яка залежить саме від розміру нормативно грошової оцінки та моменту набрання додатковою угодою законної сили.

Щодо розміру нормативно грошової оцінки.

Розбіжності щодо змісту п. 2.2 та 4.1 у додатковій угоді до договору між сторонами виникли у зв'язку із застосуванням різного розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Так, позивачем було зазначено та застосовано для розрахунку місячних орендних платежів розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 19.08.2017, яка склала - 865488,20 грн., а відповідачем станом на 22.05.2017 у розмірі - 553912,45 грн.

Відповідно до пункту 2.2 договору оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 22.05.2017 становить 553912,45 грн. Ця обставина підтверджується копією Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: вул. ОСОБА_3, (бул. Губи), 1А, м. Кам'янське, кадастровий номер 1210400000:02:013:0049 Відділу у м. Кам'янське Міськрайонного управління у Петриківському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (а.с. 72)

При цьому, у матеріалах справи також міститься Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: вул. ОСОБА_3, (бул. Губи), 1А, м. Кам'янське, кадастровий номер 1210400000:02:013:0049 Відділу у м. Кам'янське Міськрайонного управління у Петриківському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (а.с. 13). Відповідно до цього Витягу, станом на 19.08.2017 нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки становить 865488,20 грн.

До суду від Міськрайонного управління у Петриківському районі та у м. Кам'янське Головного управління держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшли письмові пояснення щодо розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки. Згідно цих пояснень, розбіжності між витягами виникли внаслідок технічної помилки, яка сталася під час формування витягу. Третьою особою виявлено технічно-допущену помилку та сформовано новий Витяг про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки станом на 19.08.2017 (нормативна грошова оцінка земельної ділянки 865488,20 грн.). ьПомилка полягає в тому, що програмним комплексом, при застосуванні коефіцієнту КмЗ, було прийнято для розрахунку коефіцієнт - 0,64 замість коефіцієнту - 1.

З урахуванням зазначеного вище факту, третьою собою було повідомлено зацікавлених осіб, що Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку за № 113/0/212-17 від 22.05.2017 в подальшому слід вважати недійсним (нормативна грошова оцінка земельної ділянки 553912,45 грн.) (а.с. 85-86).

Отже, позивачем правомірно у спірній додатковій угоді до договору зазначено нормативно грошову оцінку спірної земельної ділянки - 865488,20 грн., з якої ним й було обраховано розмір щомісячних орендних платежів. А тому, п. 2.2 та 4.1 договору у редакції позивача відповідають вимогам чинного законодавства України та підлягають викладенню у такій редакції.

Щодо дати набрання чинності спірною додатковою угодою.

Відповідно до частини першої статті 69 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування відповідно до Податкова кодексу України встановлюють місцеві податки і збори. Місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України.

Згідно з пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях відповідної місцевої ради вирішуються питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкову кодексу України.

За приписами статті 8 Податкового кодексу України в Україні встановлюють: загальнодержавні та місцеві податки та збори. До місцевих належать податки та збори, встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Згідно з підпунктом 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належить, зокрема, податок на майно.

Водночас відповідно до статті 265 Податкового кодексу України, податок на майно складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеною Податковим Кодексом України (підпункт 12.3.1 пункту 12.3 статті 12).

Відповідно до підпункту 12.3.2 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.

Відповідно до підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до підпунктів 12.4.1., 12.4.2. та 12.4.3 пункту 12.4 статті 12 Податкового кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів належать: встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом; визначення переліку податкових агентів згідно із статтею 268 цього Кодексу; до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об'єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов'язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.

Відповідно до п. 12.5 ст. 12 Податкового кодексу України, офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 цієї статті.

Наведене також кореспондується з принципом стабільності, на якому ґрунтується податкове законодавство, встановленому пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, відповідно до якого зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Таким чином, з урахуванням наведених норм Податкового кодексу України Рішення № 816-19/VII від 29.09.2017 "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста" та набрання цим рішенням чинності з 01.10.2017, норми цього рішення застосовується не раніше початку бюджетного періоду, що настає за наступним плановим періодом (з урахуванням шестимісячного строку), тобто з 01.01.2019.

З огляду на викладене, п. 3 спірної додаткової угоди в редакції відповідача ( 3. Додаткова угода набуває чинності з 01.01.2019 ) відповідає вимогам чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 73, 74, 123, 129, 232-233, 236-241, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Внести зміни до договору оренди землі від 10.08.2017 №14455 укладеного між Кам'янською міською радою та Публічним акціонерним товариством "Дніпровський металургійний комбінат", шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі, в наступній редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА №

до договору оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455

м. Кам'янське


20__року

Кам'янська міська рада (код ЄДРПОУ 24604168), місцезнаходження: майдан ОСОБА_4, 2, м. Кам'янське, надалі "Орендодавець", в особі заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради ОСОБА_5, який уповноважений діяти на підставі рішень міської ради від 29.03.2013 №764-33/VІ, від 30.03.2016 №105-06/VП, з однієї сторони, та

Публічне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний комбінат" (код ЄДРПОУ 05393043), місцезнаходження: вул. Соборна, 18Б, м. Кам'янське, надалі "Орендар", в особі генерального директора ОСОБА_6, який діє на підставі Статуту товариства, з іншої сторони, уклали угоду про наступне:

1. Керуючись рішеннями Кам'янської міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ, від 29.09.2017 №-19/VП, сторони прийшли до взаємної згоди внести зміни у договір оренди земельної ділянки від 10.08.2017 №14455 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від 17.08.2017 №21983732), яка розташована за адресою: вул. ОСОБА_3 (вул. Губи), 1А м. Кам'янське, загальна площа 0,0957 га, кадастровий номер 1210400000:02:013:0049, для розміщення будинку заводу газованої води, виклавши пункти 2.2., 4.1. договору в наступній редакції:

"2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 19.08.2017 становить 865 488,20 грн.

4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 34619,53 грн./рік без, ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ", від 29.09.2017 №-19/VІІ "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста".

2. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 29.05.2017 №14404 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від 08.06.2017 №20890586).

3. Додаткова угода набуває чинності з 01.01.2019.

4. Додаткову угоду складено в двох примірниках, що мають однакову юридичну силу. Один з примірників зберігається у "Орендаря", другий - у "Орендодавця".

РЕКВІЗИТИ ОСОБА_7 СТОРІН

"Орендодавець" "Орендар"

Кам'янська міська рада ПАТ "Дніпровський металургійний комбінат"

майдан ОСОБА_4, 2, вул. Соборна, 18Б,

м. Кам'янське м. Кам'янське, 51931

код ЄДРПОУ 05393043

В решті позову відмовити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Дніпровський металургійний комбінат (51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Соборна, 18Б; ідентифікаційний код 05393043) на користь Кам'янської міської ради (51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, майдан ОСОБА_4, 2; ідентифікаційний код 24604168) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1600 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження. Рішення може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом 20 днів з дня його оголошення.

Повне рішення складено 26.03.2018

Суддя М.О.Ніколенко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення14.03.2018
Оприлюднено29.03.2018
Номер документу73031333
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/9673/17

Судовий наказ від 17.04.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Рішення від 14.03.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 19.02.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 13.02.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 19.12.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 16.11.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні