8.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
28 березня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/98/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Схід-Енерго-А до Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 11.12.2017 № Ю-715-17, -
ВСТАНОВИВ:
04 грудня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Схід-Енерго-А , яким позивач просив визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області від 11.12.2017 № Ю-715-17 про сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рекомендованим листом надійшла вимога про сплату боргу (недоїмки) Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області від 11.12.2017 № Ю-715-17 у розмірі 17895,57 грн. Крім того, з 17.11.2015 підприємство зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1. До цього був зареєстрований у ІНФОРМАЦІЯ_2.
21.12.2017 звернувся з заявою до ГУ ДФС у Луганській області з вимогою звільнення від сплати ЄСВ з дати постановки на облік в Старобільській ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області з 20 травня 2015 року до закінчення АТО, списання недоїмки та повернення фактично сплаченого єдиного внеску.
Позивач вважає, що підставою для звільнення від сплати ЄСВ є заява платника єдиного внеску. Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилось АТО, розпочато відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки и оборони України , Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України , визнається безнадійною та підлягає списанню.
Ухвалою суду від 09 січня 2018 року зазначений адміністративний позов залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.
16 січня 2018 року на адресу суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 17 січня 2018 року провадження у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Схід-Енерго-А до Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 11.12.2017 № Ю-715-17 відкрито та призначено до розгляду у підготовчому засіданні на 13.02.2018.
У підготовче засідання представники сторін не прибули. Від представника відповідача надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання за його відсутністю.
13 лютого 2018 року від відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву (а.с.45). В обґрунтуванні зазначив, що ТОВ Схід-Енерго-А зареєстровано в якості платника єдиного внеску та відповідно до даних ІТС Податковий блок станом на 31.11.2017 мало заборгованість зі сплати боргу з ЄВ в загальній сумі 17895,57 грн. Зазначена сума боргу складається з щомісячних нарахувань позивача відповідно до поданої ним звітності за період 28.03.2017 по 28.11.2017, а саме за лютий 2017 року - 6279,57 грн., березень 2017 року - 726 грн., квітень 2017 року - 726 грн., з травня по листопад 2017 року - 1452 грн.
Отже, станом на 30.11.2017 позивач мав заборгованість зі сплати ЄВ, у зв'язку з чим ГУ ДФС у Луганській області було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 11.12.2017 № Ю-715-17 на суму заборгованості 17895,57 грн., яку направлено позивача.
Відповідач вважає, що правомірно сформував вимогу про сплату боргу з єдиного соціального внеску та просив в задоволенні позову відмовити.
Підготовче засідання відкладено на 01 березня 2018 року.
19 лютого 2018 року від позивача надійшло клопотання про прийняття додаткових пояснень та розгляд справи за відсутності позивача (а.с.54-55).
В додаткових поясненнях позивач зазначив, що 01.02.2018 поштою отримано відповідь від ГУ ДФС у Луганській області на заяву від 21.12.2017 № 1-21/12 про звільнення від сплати ЄСВ з дати постановки на облік в Старобільській ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області з 20 травня 2015 року до закінчення АТО, списання недоїмки та повернення фактично сплаченого єдиного внеску. Даною відповіддю відмовлено в задоволенні поставлених питань.
У підготовче засідання 01 березня 2018 року представники сторін не прибули, представник відповідача надав клопотання про відкладення підготовчого засідання для надання пояснення щодо боргу з ЄВ по справі.
За клопотанням представника відповідача підготовче засідання відкладено на 13 березня 2018 року.
Ухвалою суду 13 березня 2018 року підготовче засідання закрито та призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 28 березня 2018 року.
У судове засідання представник позивача не прибув.
Представник відповідача прибув.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням даної норми суд дійшов висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази, суд дійшов наступного.
Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VІ (далі Закон № 2464), зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02.09.2014 (далі - Закон № 1669), який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає серед іншого тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Статтею 1 Закону № 1669 (Визначення термінів) встановлено наступне, період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Відповідно до ст. 10 Закону № 1669, протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Проте, згідно пункту 9-4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення", платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Суд зазначає, що ця норма є нормою прямої дії, яка не передбачає необхідність отримання сертифікату на підтвердження настання для особи форм-мажорних обставин (обставин непереборної сили) для її застосування.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".
Суд звертає увагу відповідача на той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення за порушення Закону.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Схід-Енерго-А є: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, 4 (а.с. 13).
Населений пункт місто Сєвєродонецьк входить до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р.
З огляду на дію пункту 9-4 розділу VIII Закону № 2464 позивач звільняється від виконання зобов'язань платника єдиного внеску, встановлених частиною другою статті 6 Закону № 2464, у тому числі передбачених підпунктом першим частини другої цієї статті, а саме, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.
Відповідно до вимог ч. 1 статті 25 Закону № 2464-VІ, рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Саме за положеннями частини четвертої цієї статті орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Тобто суд зазначає, що вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом, за яким позивач зобов'язаний сплатити суму заборгованості.
Проте, як встановлено судом згідно пункту 9-4 розділу VIII Закону № 2464 позивач звільнений від такого обов'язку - нараховування, обчислювання і сплата єдиного внеску, у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.
Таким чином, спірна вимога про сплату недоїмки є протиправною на момент її формування.
Що стосується посилань відповідача на те, що доповнення розділу Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 пунктом 9-4 втратили чинність згідно із Законом України від 24.12.2015 № 911-VІІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (далі Закон № 911), суд вважає за необхідне зазначити, що дійсно зазначена норма з 01 січня 2016 року втратила чинність, внаслідок її виключення згідно із Законом № 911, але в повній мірі зберіглася в Законі № 2464. Більш того, пункт 9-4 розділу Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 й після внесення змін до Закону № 1669 Законом № 911 продовжує свою дію в часі.
На підставі встановлених обставин справи суд дійшов висновку про те, що позивач відповідно до положень п. 9-4 Закону № 2464 тимчасово звільнений від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464, внаслідок чого позовні вимоги підлягають задоволенню, шляхом визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ф-1312-17 від 03.08.2017.
За приписами ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Схід-Енерго-А при зверненні до суду з даним позовом сплачено судовий збір загальною сумою 1762,00 грн. відповідно до квитанцій від 29.12.2017 №0.0.929216599.1 та від 15.01.2018 0.0.9387712617.1 (а.с. 3, 19).
З огляду на те, що позовні вимоги позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, задоволено, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Луганській області судові витрати на користь ТОВ Схід-Енерго-А у сумі 1762,00 грн.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Схід-Енерго-А до Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 11.12.2017 № Ю-715-17 задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДФС у Луганській області від 11.12.2017 № Ю-715-17 про сплату боргу (недоїмки) у сумі 17895,57 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Схід-Енерго-А (93412, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, 4, код ЄДРПОУ 34100712) судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1762,00 грн. (тисяча сімсот шістдесят дві грн 00 коп).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2018 |
Оприлюднено | 30.03.2018 |
Номер документу | 73035093 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні