Постанова
від 21.03.2018 по справі 359/9330/17
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

дата документу :

Справа № 359/9330/17

Номер провадження 3/359/90|2018

Номер протоколу 0435/12500/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2018 р. м.Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Муранова-Лесів І.В., при секретарі - Степаненко А.О., за участю представника митниці ОСОБА_1, захисника - адвоката ОСОБА_2, особи, яка притягається до відповідальності за порушення митних правил - ОСОБА_3, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ст. 471 МК України, відносно громадянки України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, місце народження: Україна, м.Київ, адреса місця реєстрації : Україна, АДРЕСА_1, тимчасово не працює, паспорт громадянина України для виїзду за кордон FF 942279, виданий 23.03.2017, орган, що видав 8036, запис №19790606-02851, -

в с т а н о в и в :

22.09.2017 громадянин України ОСОБА_4, який відлітав з України до Китаю, м.Пекин, літаком а/к МАУ , рейсом №287, своїми діями обрав канал, позначений символами зеленого кольору - зелений коридор , тим самим, відповідно до ч. 5 ст. 366 МК України заявив про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення з митної території України та своїми діями засвідчив про факти, що мають юридичне значення.

22.09.2017 о 09 год. 15 хв. під час проведення митного контролю у багажному відділенні залу Відліт терміналу D із застосуванням технічних засобів контролю САБ ДП МА Бориспіль на рентген-апараті, який знаходиться в багажному відділенні терміналу D ДП МА Бориспіль , у багажі громадянина України ОСОБА_4, а саме, у двох дорожніх сумках чорного кольору (багажні бірки № 0566 PS 725105, 0566 PS 725080, виписані на ім'я STADNYK), було виявлено речовину природного походження коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження, а саме бурштину.

Речовина природного походження коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження різного розміру, а саме бурштину, у обробленому вигляді каміння різного розміру та форми який знаходився у 7 (семи) пакетах, які містилися у двох дорожніх сумках чорного кольору

В дорожній сумці чорного кольору з багажної біркою №0566 PS 725105 було розміщено - три прозорі поліетиленові пакети, всередині кожного пакету містилась вищевказана речовина, загальною вагою 5,8 кг.

В дорожній сумці чорного кольору з багажної біркою №0566 PS 725080 було розміщено - чотири прозорі поліетиленові пакети, всередині кожного пакету містилась вищевказана речовина, загальною вагою 7 кг.

Загальна вага речовини (брутто) становить - 12,8 кг.

Відповідно до ч.3 ст.371 МК України товари, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10 000 ОСОБА_5, при вивезенні (пересиланні) їх громадянами за межі митної території України підлягають письмовому декларуванню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, та зі сплатою вивізного мита у випадках, встановлених законами України.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадянин України ОСОБА_4 не надав, до інспекторів митниці з приводу декларування товару не звертався.

Таким чином, своїми діями громадянин України ОСОБА_4 здійснив переміщення через митний кордон товару - речовини природного походження коричневого та жовтого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження , а саме бурштину, у обробленому вигляді різного розміру та форми без письмового декларування та без подання митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, та зі сплатою вивізного мита у випадках, встановлених законами України.

Зазначені дії, мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статті 471 Митного кодексу України.

У зв'язку з цим працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил № 0435/12500/17 від 22.09.2017 року один примірник якого направлено поштою у зв'язку з відмовою ОСОБА_4 підписувати та отримувати копію протоколу про порушення митних правил, та ним отримано 29.09.2017 (а.с.16-17,18).

На підставі ст. 511 МК України за протоколом вилучено:

- речовина природного походження коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження у сировині різного розміру, а саме бурштину у необробленому вигляді каміння різного розміру та форми у фракції 5 см -9см, загальною вагою - 9кг,

- речовина природного походження коричневого кольору з різними відтінками , що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження у сировині різного розміру, а саме бурштину у необробленому вигляді каміння різного розміру та форми у фракції 9 см -12см, загальною вагою - 3,8 кг,

На розгляді справи в суді ОСОБА_4 свою вину в порушенні митних правил не визнав, пояснив, що вилітав з України разом з ОСОБА_6, мав при собі багаж : сумку з речами, в якому знаходився бурштин приблизною вагою 7 кг, а також ящик зі спиртним, у багажній сумці ОСОБА_6 була його частина бурштину приблизно такою самою вагою. Бурштин вони придбали в України з рук та везли до Китаю на продаж. Вони здали багаж, пройшли паспортний контроль, після чого до нього підійшли працівники митниці та запропонували пройти до службової кімнати, де він побачив свою сумку та сумку ОСОБА_6 їх сумки. Йому не відомо, як на обох сумках опинились багажні бірки на його ім'я. Протокол про порушення митних правил він не підписував, вважав себе не винним. Митної декларації не заповнював, тому, що вартість бурштину, що знаходився в його сумці, становила близько 6000 доларів.

Свідок ОСОБА_6, на розгляді справи в суді 26.02.2018 року (а.с.139), також показав, що летів зі ОСОБА_4 одним рейсом до Китаю, в багажі мав бурштин, в тому числі великий камінь вагою 1 кг, який працівники митниці повернули. Підтверджує, що одна з сумок, яку затримали працівники митниці належала йому разом із бурштином, що в ньому знаходився. Через те, що багаж затримали, а бурштин вилучили, він знявся із рейсу. До виклику до суду з приводу затримання належного йому бурштину, письмово нікуди не звертався.

Старший державний інспектор відділу митного оформлення №3 митного поста Бориспіль-аеропорт Київської митниці ДФС ОСОБА_5, будучи опитаний під час судового розгляду 09.02.2018 (а.с.82) підтвердив обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, а також пояснив, що в протоколі про порушення митних правил стоять його підписи, а також двох свідків, запрошених в момент складання протоколу про порушення митних правил з метою підтвердження того факту, що ОСОБА_4 відмовився від підпису у протоколі про порушення митних правил, що також підтверджується Актом відмови від підпису та отримання примірника протоколу про порушення митних правил №0435/12500/17, та надання пояснень по протоколу опитування.

Представник митниці ОСОБА_1 протокол підтримав, та зазначив, що громадянин України ОСОБА_4 скоїв порушення митних правил, яке передбачене ст. 471 МК України, оскільки вилучене переміщуваному багажі останнього дорогоцінне каміння органогенного походження - бурштин за своєю вартістю по усім проведеним по даній справі дослідженням перевищує еквівалент 10000 євро. Він також звертає увагу, що відповідно до Постанови КМУ від 21.05.2012 №448 Про порядок вивезення (пересилання) за межі митної території України громадянами дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам'ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження вивезення (пересилання) за межі митної території України дорогоцінного каміння вартістю, що перевищує суму, еквівалентну 10000 євро здійснюється на умовах поміщення товарів у митний режим експорту, тобто встановлене обмеження, щодо їх переміщення. У зв'язку з цим просив застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у виді штрафу з конфіскацією вилученого дорогоцінного каміння органогенного походження - бурштину .

Згідно з поданими до суду письмовими поясненнями та додатковими захисника ОСОБА_2, вона просить провадження у справі відносно ОСОБА_4 закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення (а.с.154-158, 164-171). За змістом пояснень, як наданих безпосередньо в суді так і поданих до суду письмових поясненнях захисник звертає увагу на наступне.

Зазначає, що Протокол про порушення митних правил № №0435/12500/17 від 22.09.2017р. не містить підпису посадової особи, яка склала протокол, а також не містить підпису посадової особи, що склала протокол у графі Від підпису протоколу та одержання його примірника особа, що притягується до відповідальності, відмовилася, яка заповнюється у разі відмови особи від підписання та/або одержання примірника протоколу, що передбачено Наказом Міністерства фінансів України № 652 від 31.05.2012 року. Звертає увагу, що опитані свідки ОСОБА_5, ОСОБА_7., ОСОБА_4 та свідок ОСОБА_6, що поняті під час складання Протоколу про порушення митних правил були відсутні. Вважає, що пояснення ОСОБА_4 та свідка ОСОБА_6 були послідовними та підтверджуються письмовими доказами. Звертає увагу, що згідно з поясненнями свідка ОСОБА_6 йому особисто з його чорної дорожньої сумки митниками було повернуто один великий камінь з вмістом бурштину, загальною вагою близько 1,2 кг, якщо врахувати який, вага бурштину дорівнюватиме 14 кг. Звертає увагу, що відповідно до опису вилучених предметів (а.с. 11) визначена вартість вилученої речовини - 518184,33 грн. розрахована відповідно до Довідника цін коштовного та декоративного каміння № 3(22) вересень 2014 року, виданого Державним гемологічним центром України. при цьому розрахунок проводився згідно курсу НБУ на 22.09.2017р.. В той час, як згідно висновку експертизи від 14.11.2017р., наданий на дослідження товар ідентифіковано як дорогоцінне каміння органогенного утворення - бурштин в стані сировини, ринкова вартість якого становить 1270639,95 грн.. А, відповідно до проведеної на замовлення адвоката ОСОБА_2 оцінки бурштину Державним гемологічним центром України, оцінка бурштину у відсортованому на масові фракції вигляді становить 13994,10 доларів США, що станом на 22.09.2017р. становить 11754,81 ОСОБА_7., та відповідно до п. 3.1. Наказу ДГЦУ № 512 від 21.08.2000р. носить рекомендаційний характер та не можу бути прийнята як беззаперечна. Зокрема, вважає, що, так як експертом ДГЦ оглядався при оцінці відсортований бурштин, а масові фракції 20-50 оцінювалися за допомогою вибіркового методу, тобто оцінювався і оглядався не кожний камінець, відтак і похибка у вартості наявна та, якщо застосувати знижку на відсутність документів, а також на той факт, що бурштин був фіксований і не розсортований на різні масові фракції, беручи середню арифметичну знижку в 15%, вартість переміщуваного ОСОБА_4 та ОСОБА_6 становила 11754,81 євро -15%=9991,58 ОСОБА_7.

Вважає, що митними органами не доведено, що вартість переміщуваного ОСОБА_4 через митний кордон України дорогоцінного каміння органогенного утворення - бурштину (різновиду сукциніт), в стані сировини, перевищувала суми, вказаної у Постанові Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 448.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, та, даючи оцінку усім дослідженим доказам, вважаю, що громадянин України ОСОБА_4, маючи при собі товари, які підлягають письмовому декларуванню при переміщенні через митний кордон України, під час проходження митного контролю в залі Відліт терміналу D ДП МА Бориспіль порушив встановлений ст. 366 МК України порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю.

Так, диспозицією ст. 471 МК України встановлено, що правопорушенням є порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через зелений коридор , товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.

За змістом п.57 ч.1 ст.4 МК України у цьому Кодексі поняття товари вживаються в тому числі в значенні будь-які рухомі речі .

Відповідно до ч.2 ст.373 МК України порядок вивезення (пересилання) громадянами за межі митної території України дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам'ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 448 від 21.05.2012 року установлено, що вивезення (пересилання) за межі митної території України дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам'ятних та ювелірних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них з метою їх відчуження здійснюється у разі, коли сумарна фактурна вартість дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них:

- не перевищує суму, еквівалентну 10000 євро (крім заборонених до вивезення за межі митної території України), шляхом вчинення дій, усного або за бажанням власника таких товарів чи на вимогу посадової особи митного органу письмового декларування.

- перевищує суму, еквівалентну 10000 євро (крім дорогоцінних металів, заборонених до вивезення за межі митної території України, та особистих речей), - на умовах поміщення товарів у митний режим експорту.

За змістом ч. 1 ст. 366 Митного кодексу України двоканальна система - це спрощена система митного контролю, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України .

Відповідно до ч.2 та 3 вказаної статті канал, позначений символами зеленого кольору ( зелений коридор ), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Канал, позначений символами червоного кольору ( червоний коридор ), призначений для всіх інших громадян .

Відповідно до вимог ч. 4 та 5 ст.366 Митного кодексу України громадянин самостійно обирає відповідний канал ( зелений коридор або червоний коридор ) для проходження митного контролю за двоканальною системою. Обрання зеленого коридору вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення .

Як встановлено під час розгляду адміністративної справи громадянин України ОСОБА_4 намагався перемістити через митний кордон України товар, який відповідно до ст. 373 МК України та Постанови Кабінету Міністрів України № 448 від 21.05.2012 року є обмежений до переміщення через митний кордон України, а саме дорогоцінне каміння органогенного утворення - бурштин загальною 12,8 кг, загальною вартістю з урахуванням проведеної стороною захисту оцінкою становить 13994,10 доларів США, що станом на 22.09.2017р. (на дату вчинення правопорушення) становило 11754,81 ОСОБА_7 (а.с.142).

При цьому суддя звертає увагу, що попередня оцінка вилученого бурштину проведена інспектором митниці в сумі 518184,33грн (що в еквіваленті в євро за курсом НБУ на 22.09.2017 (100 євро = 3123,5364 грн.) становить 16589,66грн.) проведена відповідно до Довідника цін коштовного та декоративного камінні №3(22) вересень 2014 року, а також, що ринкова вартість вилученого бурштину згідно висновку №142005902-0450 від 14.11.2017 року Управління товарознавчої, інженерно-технічної та криміналістичної експертизи Департаменту податкових та митних експертиз ДФС (а.с.40-45)в сумі 1270639,95грн. на підставі інформації про ринкову вартість бурштину в стані сировини, отриману з мережі Інтернет (сайти http//ambercollecter.info/, http//amber-uab.com, http//amber-europe.com, http//alibaba.com, http//39zona.ru), в той час як згідно з наданим стороною захисту Висновок за результатами експертизи гемологічних об'єктів №400063-Ю від 16.03.2018, Державного гемологічного центру України, наведена оціночна вартість -13994,10 доларів США,- визначалась за прейскурантом, надрукованим у довіднику цін КДК №3 (34) 2017 рік, тобто за вересень 2017 року (а.с.143,144-145).

Водночас, доводи захисту, що реальна вартість вилученого бурштину має визначатися з урахуванням 15% знижки, є припущеннями, жодним чином не доведеними.

Доводи сторони захисту, що протокол про порушення митних правил не може використовуватися як доказ, не можуть бути прийняті до уваги, оскільки дослідженням протоколу, а також в ході отримання пояснень інспектора митниці ОСОБА_5 встановлено, що усі сторінки протоколу підписані ним та двома свідками, відсутність яких під час огляду багажу не є підставою для не врахування даних протоколу, оскільки свідки залучались лише з метою підтвердити факт відмови ОСОБА_4 підписувати протокол та надавати письмові пояснення, що ним самим не заперечується.

Слід також критичо оцінити пояснення ОСОБА_4, а також свідка ОСОБА_6, оскільки вони спростовуються даними протоколу про порушення митних правил та долученими до матеріалів багажними бірками обидві на ім'я ОСОБА_8, які містились на сумках, в яких знаходився бурштин. Суддя звертає увагу, що згідно з наданою довідкою авіакомпанії МАУ (а.с.137) на ім'я пасажира Bober Oleksandr було оформлено 1 місце багажу загальною вартістю 21 кг, що не збігається з даними багажних бірок № 0566 PS 725105, 0566 PS 725080 (а.с.14), відповідно до яких одне місце багажу -12 кг, два місяця багажу - 23кг, що підтверджується довідкою авіакомпанії МАУ про те, що на ім'я пасажира Stadnyk Vitalii було оформлено 2 місця багажу загальною вагою 23 кг (а.с.136).

З урахуванням викладеного, приходжу до висновку, що вина ОСОБА_4 в порушенні митних правил, за яке передбачена відповідальність ст.471 МК України повністю доведена та встановлена в ході судового розгляду.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Слід, також, зазначити, що Постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.1994 № 827 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1370) бурштин віднесено до корисних копалин загальнодержавного значення.

За інформацією, розміщеною на сайті Державної служби геології та надр України, на території України є низка підприємств, що займаються розробкою родовищ бурштину на підставі спеціального дозволу на користування надрами. Разом з тим, на сьогоднішній день має місце незаконний видобуток бурштину. Самовільний видобуток здійснюється гідромеханічним способом, що призводить до зубожіння, псування родовищ та спричиняє негативні екологічні наслідки, а також може призвести до зменшення кондиційного вмісту сортового бурштину в бурштиновміщуючому шарі і втрати промислового значення цих родовищ.

В зв'язку з цим слід зазначити, що статтею 240 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Враховуючи характер скоєного, а також матеріали справи та встановлені в ході розгляду обставини, зазначені норми закону, суддя дійшов висновку, що на правопорушника має бути накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн.) з конфіскацією вилученого товару, що є необхідною та достатньою мірою відповідальності для його виправлення та належної поведінки в подальшому.

Вважаю, що, оскільки будь-які докази про походження вилученого у ОСОБА_4 бурштину, докази понесених ним у зв'язку з цим витрат на його придбання в останнього відсутні, підстави вважати, що конфіскація бурштину буде втручанням у мирне володіння належним йому майном, а також становитиме для нього індивідуальний надмірний тягар відсутні.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" слід стягнути зі ОСОБА_4, на якого накладено адміністративне стягнення, судовий збір в розмірі 352 грн. 40 коп.

Керуючись п. 5 ч. 2 ст.4 Закону України Про судовий збір , ст. ст. 3, 10, 366, 462, 471, 520 МК України (в редакції 2012 р.), ст. ст. 8, 23, 33, 40-1 КУпАП, суддя -

п о с т а н о в и в :

Визнати виннимгромадянина України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянина України для виїзду за кордон FF 942279, виданий 23.03.2017, орган, що видав 8036, запис №19790606-02851, у скоєні правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафуу розмірі сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 коп ., яка підлягає сплаті на користь держави України (отримувач: Бориспіль УДКСУ/Київська митниця ДФС , ЄДПОУ : 38007070 , МФО банку: 821018,КДБ: 21081100,р/р:31117106705004, 050 * ) з конфіскацією в дохід держави України вилученої згідно протоколу від 22.09.2017 року № 0435/12500/17 речовини природного походження, а саме:

- речовина природного походження коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження у сировині різного розміру, а саме бурштину у необробленому вигляді каміння різного розміру та форми у фракції 5 см -9см, загальною вагою - 9кг,

- речовина природного походження коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження у сировині різного розміру, а саме бурштину у необробленому вигляді каміння різного розміру та форми у фракції 9 см -12см, загальною вагою - 3,8 кг.

Стягнути з громадянина України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянина України для виїзду за кордон FF 942279, виданий 23.03.2017, орган, що видав 8036, запис №19790606-02851, на користь державного бюджету України (р/р № 31216206700004, МФО: 821018, код за ЄДРПОУ 38007070, банк: ГУДКСУ у Київській області м. Київ, отримувач коштів Бориспільське управління Державної казначейської служби України Київської області: 22030001, призначення платежу *;101;) судовий збір в розмірі 352 гривні 40 копійок (триста п'ятдесят дві гривні 40 копійок) .

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Постанова суду набрала законної сили


Суддя: І.В.Муранова-Лесів

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.03.2018
Оприлюднено01.04.2018
Номер документу73065143
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/9330/17

Постанова від 11.01.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Авраменко Микола Григорович

Постанова від 10.07.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Київської області

Рудніченко О. М.

Постанова від 14.05.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Київської області

Рудніченко О. М.

Постанова від 21.03.2018

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Муранова-Лесів І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні