2/149
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
11.06.07 р. Справа № 2/149
Суддя господарського суду Донецької області Мартюхіна Н.О.
при секретарі судового засідання Трубачовій А.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу
за позовом: Дебальцевського транспортного прокурора в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області м. Донецьк
до відповідача: Приватного підприємства “Торезміськтранс” м. Торез
про стягнення фінансових санкцій до державного бюджету в сумі 1700 грн.
За участю
представників сторін:
від прокуратури: Лисенко С.М. по посв.
від позивача: Биков О.П. по дор.
від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Дебальцевський транспортний прокурор в інтересах Головоної державної інспекції на автомобільному транспорту Міністерства транспорту та зв'язку України в особі структурного підрозділу територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області м. Донецьк звернувся до господарського суду Донецької області позовом до Приватного підприємства “Торезмісктранс” м. Торез про стягнення фінансових санкцій до державного бюджету в сумі 1700 грн., накладених Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області.
В обґрунтування заявлених вимог прокурор посилається на постанову від 25.07.06р. № 099469 про застосування до ПП “Торезміськтранс” фінансових санкцій у сумі 1700,00 грн.; завдання на перевірку № 012666 від 19.07.2006р., постанову № 099469 про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій від 25.07.2006р.
Представник позивача позов прокурора підтримав, наполягає на задоволенні позовних вимог.
Відповідач проти позову не заперечує, вважає вимоги позивача обґрунтованими. Надав відзиви на позовну заяву (вх.№ 02-41/21176 від 25.05.07р.), в яких посилається на зміну місцезнаходження ПП “Торезміськтранс”, про що до територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області було направлено повідомлення (від 20.04.06р. за вх.№ 641 та від 18.04.07р. за вх. № 1995) з проханням направляти кореспонденцію за адресою: 86600, Донецька область, м.Торез, вул. Шосейна, 1. Однак, постанова від 25.07.2006р. № 099469 про застосування до ПП “Торезміськтранс” фінансових санкцій у сумі 1700,00 грн. за даною адресою не надходила. Позивачем річний строк пред'явлення постанови до виконання пропущений не був, в зв'язку з чим відповідач вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Заслухавши у судовому засіданні представників сторін, розглянувши наявні матеріали справи та дослідивши надані позивачем докази, суд
ВСТАНОВИВ:
25.07.06р. державними інспектором Шиліним Р.К. на підставі завдання на перевірку від 19.07.06р. № 012666, виданого В.о. начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області Вереникіним О.Г., проведена перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом ЛАЗ 695, дер. номер АН46-78АР, що належить ПП “Торезміськтранс”.
Під час перевірки виявлено порушення законодавства про автомобільний транспорт виявлено, що під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом: регулярні пасажирські перевезення пасажирів здійснювались за відсутності медичної картки. Відповідальність передбачена ст. 60 Закону України “Про автомобільний транспорт”. Водій автотранспортного засобу Саприкін Сергій Іванович м. Торез, вул. Жуковського, 8/1. Документ, що посвідчує водія автотранспортного засобу: АВВ 710876. Номер дорожнього листа: 194407. Відомості про власника автотранспортного засобу: місцезнаходження 86600, м. Торез, кв-л 2, буд. 2, кв. 6, ідентифікаційний код 33128040, свідоцтво про держ.реєстрацію № 12641020000000095 від 28.01.05р., видане Виконкомом Торезької міської ради, ліцензія АБ № 128403 від 15.02.05р. Мінтранс України.
За результатами перевірки складено Протокол про виявлення під час перевірки автотранспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт від 19.07.06р. № 002953. Водій від пояснень відмовився, від підпису протоколу відмовився.
25.07.2006 р. виконуючим обов'язки начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області Вереникін О.Г., прийнято Постанову № 099469 від 25.07.06р. про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій. Розглянувши матеріали справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ПП “Торезміськтранс”, ураховуючи, що ПП “Торезміськтранс” м. Торез допущено порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абз. 2 ч. 1 ст. 60 Закону України “Про автомобільний транспорт”, постановлено застосувати до ПП “Торезміськтранс” фінансові санкції в сумі 1700,00 грн. З супровідним листом від 25.07.06р. Постанова надіслана на адресу відповідача.
На час судового провадження Приватне підприємство “Торезміськтранс” добровільно до Державного бюджету фінансову санкцію в сумі 1700,00 грн., застосовану Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області згідно постанови № 099469 від 25.07.06р., не сплатило.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України “Про автомобільний транспорт”, нова редакція якого набрала чинності з 07.04.2006 р., отже спірні правовідносини по цій справі підпадають під регулювання Законом України “Про автомобільний транспорт” в новій редакції.
Відповідно ст. 6 Закону України “Про автомобільний транспорт”, державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюється Урядовим органом державного управління з питань контролю шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Не частіше одного разу на квартал здійснюються рейдові перевірки дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху.
При проведенні позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, стосовно терміну проведення перевірки не інформується.
Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті визначає Кабінет Міністрів України.
Процедуру здійснення державного контролю на автомобільному транспорті визначено Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003р. N 143.
Відповідно п. 3, 4 Порядку, органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, мм. Києві та Севастополі.
Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Пунктом 20 Порядку встановлено, що перевірка автотранспортних засобів, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів і вантажів, проводиться без їх зупинення на маршруті руху, зокрема під час виїзду з підприємства, на стоянках, у початкових, проміжних і кінцевих пунктах маршруту, пунктах завантаження і розвантаження, на автостанціях, автобусних зупинках, автовокзалах, стоянках таксі, без порушення графіку руху, а також під час руху автотранспортних засобів, без відволікання уваги водія (за наявності в екіпажі другого водія, кондуктора, стюардеси або іншого члена екіпажу автотранспортного засобу).
У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт (протокол).
Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис (п. 22 Порядку).
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій (п. 26 Порядку).
Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням. ( п.28 Порядку).
За приписами ст. 39 Закону України “Про автомобільний транспорт” автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для регулярних пасажирських перевезень:
- для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
- для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
На підставі ст. 60 Закону України “Про автомобільний транспорт”, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за:
надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.
Порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладені у цій статті, та порядок оскарження і опротестування постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.
Доказів відсутності порушень зазначених в протоколі № 002953 від 19.07.06р. про виявлене під час перевірки автотранспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт відповідачем до матеріалів справи не представлено.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що Постанова № 099469 від 25.07.06р. про застосування фінансових санкцій, прийнята позивачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням наданих повноважень; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Суд не приймає зауваження відповідача про зміну місцезнаходження, про що ним було листом повідомлено позивача.
Так, Постанова прийнята позивачем та направлена відповідачу у лютому 27.07.2006 року на юридичну адресу відповідача, якою є м. Торез, м-н 2, буд.36, кв.6, про що зазначено у Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи - приватного підприємства “Торезміськтранс” серія АОО № 294895, Ліцензії серія АБ № 128403, відзиві відповідача.
Згідно п.1 ст. 1 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, місцезнаходження юридичної особи - місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи, а в разі його відсутності - місцезнаходження іншого органу чи особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи без довіреності, за певною адресою, яка вказана засновниками (учасниками) в установчих документах і за якою здійснюється зв'язок з юридичною особою.
Пунктом 1 статті 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” встановлено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Відповідач не надав до матеріалів справи доказів зміни свого місцезнаходження в установленому законом порядку, отже його місцезнаходженням є м. Торез, м-н 2, буд.36, кв.6, адреса за якою має здійснюватися зв'язок з юридичною особою.
Доказів оскарження в судовому порядку та визнання такою, що не відповідає нормам чинного законодавства Постанови № 099469 від 25.07.06р. про застосування фінансових санкцій, та судового рішення про визнання Постанови недійсною чи її скасування, відповідачем до матеріалів справи не представлено.
Доказів сплати фінансової санкції в сумі 1700,00 грн., накладеної зазначеною Постановою за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідачем до матеріалів справи не надано.
Отже, вимоги позивача про стягнення з відповідача фінансових санкцій у сумі 1700,00грн., накладених Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області згідно постанови № 099469 від 25.07.06р. про застосування фінансових санкцій, підлягають задоволенню.
Господарський суд приймає визнання позову відповідачем, оскільки це є його правом згідно ст. 22 ГПК України, і вказані дії не суперечать законодавству та не порушують чиї-небудь права та охоронювані законом інтереси.
Судові витрати, згідно ст. 49 Господарського процесуального Кодексу України, слід віднести на відповідача.
З огляду на вищевикладене та керуючись ст.ст.2, 42, 43, 22, 29, 33, 36, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Задовольнити позовні вимоги Дебальцевського транспортного прокурора в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України м. Київ (її структурного підрозділу –територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області м. Донецьк) до Приватного підприємства “Торезміськтранс” м. Торез про стягнення фінансових санкцій у сумі 1700,00 грн., накладених Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області.
Стягнути з Приватного підприємства “Торезміськтранс” (м. Торез, вул.. Шосейна, 1, р/р 260073016021 у ВАТ ДСБ Торезьке відділення № 3225, МФО 394330, ЗКПО 33128040) на користь державного бюджету України фінансові санкції у сумі 1700,00 застосовані Постановою Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області № 099469 від 25.07.2006р.
Стягнути з Приватного підприємства “Торезміськтранс” м. Торез (м. Торез, вул. Шосейна, 1, р/р 260073016021 у ВАТ ДСБ Торезьке відділення № 3225, МФО 394330, ЗКПО 33128040) у доход державного бюджету державне мито в сумі 102,00 грн.
Стягнути Приватного підприємства “Торезміськтранс” м. Торез (м. Торез, вул. Шосейна, 1, р/р 260073016021 у ВАТ ДСБ Торезьке відділення № 3225, МФО 394330, ЗКПО 33128040) на користь Державного бюджету (р/р 31216259700004 у ГУ ДКУ у Донецькій області МФО 834016; отримувач: ЄДРПОУ 34686537 Державний бюджет Ворошиловському районі м. Донецька; код платежу 22050000) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 грн.
Видати накази після набрання рішенням суду законної сили.
Рішення може бути оскаржене через господарський суд Донецької області в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня прийняття рішення або в касаційному порядку протягом одного місяця з дня набрання рішенням законної сили.
Суддя
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 731071 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні