ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" березня 2018 р.Справа № 922/3813/17
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Шарко Л.В.
при секретарі судового засідання Васильєвій Л.О.
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу
за позовом Департамента економіки та комунального майна Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІК", м. Харків , 3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Харківська міська рада, м. Харків про зобов'язання укласти договір за участю представників:
позивача - ОСОБА_1, довіреність № 762/0/45-7 від 28.12.2017 року;
відповідача - ОСОБА_2, довіреність № б/н від 10.10.2017 року;
3-ї особи - ОСОБА_1, довіреність № 08-11/3997/2-17 від 28.12.2017 року;
ВСТАНОВИВ:
14 листопада 2017 року Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІК" та Харківської міської ради, про: спонукання першого відповідача укласти договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова з позивачем, в редакції вказаній у позовній заяві; вважати договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова між ТОВ "ЛІК" та позивачем укладеним з дня набрання чинності рішенням суду. Судові витрати просить покласти на відповідача - ТОВ "ЛІК".
Ухвалою суду від 15 листопада 2017 року позовну заяву та додані до неї документи (в тому числі оригінал платіжного доручення № 219 від 20 липня 2017 року на суму 1 600,00 грн.) було повернуто Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради без розгляду у зв`язку з недоплатою судового збору.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 20 грудня 2017 року ухвалу господарського суду Харківської області від 15 листопада 2017 року у справі № 922/3813/17 скасовано. Справу № 922/3813/17 направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
На підставі Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 02 січня 2018 року та Розпорядження керівника апарату господарського суду Харківської області від 02 січня 2018 року № 22, у зв`язку із відпусткою судді Калініченко Н.В. справу передано судді Шарко Л.В.
Ухвалою суду від 09 січня 2018 року позовну заяву було прийнято та відкрито провадження у справі № 922/3813/17; встановлено про розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на "12" лютого 2018 року.
25 січня 2018 року відповідач (Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІК") надав до суду відзив на позов, який було досліджено та долучено судом до матеріалів справи.
Представник позивача, який брав участь в підготовчому засіданні 12.02.2018 року, надав суду відповідь на відзив відповідача щодо позову у справі № 922/3813/17 (в порядку ст. 166 ГПК України).
20 лютого 2018 року представник відповідача (Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІК") надав до суду заперечення на відповідь на відзив, які були долучені судом до матеріалів справи.
В підготовчому засіданні 27 лютого 2018 року було задоволено заяву Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради про зміну статусу відповідача - Харківської міської ради на статус третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, а підготовче засідання відкладено до 12 березня 2018 року до 15:00 про що винесено протокольну ухвалу.
12 березня 2018 року представник відповідача надав до суду додаткові заперечення до пояснень позивача (вх. № 6566).
Представник позивача також надав до суду додаткові пояснення щодо позовних вимог у справі (вх. № 6642 від 12.03.18 р.).
Надані сторонами додаткові докази були досліджені та долучені судом до матеріалів справи.
В судовому засіданні 12 березня 2018 року представники сторін зазначили про відсутність у них заяв чи клопотань, вказали на те, що ними надані усі докази на які вони посилаються в обґрунтування своїх вимог та заперечень, відсутність наміру укласти мирову угоду, передати справу на розгляд третейського суду, міжнародного комерційного арбітражу або звернутися до суду для проведення врегулювання спору за участю судді.
Судом було встановлено порядок з`ясування обставин, на які сторони посилаються в обґрунтування своїх вимог та заперечень, та порядок дослідження доказів, якими вони обґрунтовуються під час розгляду справи по суті.
З огляду на викладене, 12 березня 2018 року судом було постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження на підставі п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України, яка занесена до протоколу судового засідання та за письмовою згодою учасників справи призначено справу до судового розгляду по суті в цьому судовому засіданні.
В судовому засіданні 12 березня 2018 року оголошено протокольну ухвалу про відкладення розгляду справи на 19 березня 2018 року о 14:00 год.
В судовому засіданні 19 березня 2018 року оголошено перерву до 14:00 год. 23 березня 2018 року.
Представник позивача в судовому засіданні 23 березня 2018 року підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні 23 березня 2018 року проти позову заперечував з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.
Представник 3-ї особи в судовому засіданні 23 березня 2018 року підтримав позовні вимоги позивача.
Враховуючи те, що норми Господарського процесуального кодексу України, щодо обов`язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, що необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, а п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих ним повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витребування додаткових доказів, та вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній та додатково поданими на вимогу суду матеріалами та документами.
Заслухавши вступне слово представників сторін, з'ясувавши обставини справи та дослідивши подані суду докази, перевіривши відповідність доводів сторін фактичним обставинам справи, судом встановлено таке.
Відповідно до декларації про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності, зареєстрованої Інспекцією державного архітектурно- будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради за № ХК 143170260653 від 27.01.2017р., ТОВ ЛІК є замовником закінченого будівництвом об'єкта Реконструкція нежитлової будівлі літ. А-1 під індивідуальний житловий будинок по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові.
Згідно даних декларації, кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією становить 174,915 тис.грн., у тому числі витрати на будівельні роботи 174,915 тис.грн.
Позивач стверджує, що після введення в експлуатацію реконструйованого приміщення, відповідач із пропозицією укласти договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова в порядку ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» не звертався. Відповідні обставини підтверджуються відповідачем з огляду на переконання останнього, що ТОВ ЛІК не зобов'язане в даному випадку брати участь у розвитку інфраструктури міста Харкова.
Листом № 306/0/124-17 від 10.03.2017 р., позивач проінформував відповідача про необхідність звернутися до нього із заявою про укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова в порядку ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .
Листом № 596/0/124-17 від 19.04.2017 р., позивач звертався до відповідача з пропозицією про укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова при реконструкції нежитлової будівлі літ. А-1 під індивідуальний житловий будинок по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові.
Запропонованим позивачем проектом договору розмір пайової участі встановлено в сумі 148 088,70 грн.
Але, відповідач договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова при реконструкції нежитлової будівлі літ. А-1 під індивідуальний житловий будинок по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові не уклав, пайовий внесок не сплатив, що й зумовило звернення Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради до суду з позовом у даній справі.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним вище обставинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Згідно з ч. 9 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію. Істотними умовами договору є: 1) розмір пайової участі; 2) строк (графік) сплати пайової участі; 3) відповідальність сторін. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про архітектурну діяльність", під будівництвом слід розуміти нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт. Відповідно до статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , під забудовою території слід розуміти діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, реконструкцію існуючої забудови та територій.
В статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Отже, реконструкція, здійснена відповідачем, охоплюється законодавчим визначенням забудови, а виходячи із наведених положень законодавства, відповідач є замовником.
Згідно положень пункту 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45, будівництво - нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація та капітальний ремонт об'єктів будівництва. Також ним визначена, що об'єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Відповідно до приписів Постанови Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів із змінами, внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 та 21.10.2015 у п.22 декларації про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності та у п. 12 Акта про готовність об'єкта до експлуатації в обов'язковому порядку замовником повинні зазначатися кошти пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, які повинні бути сплачені у повному обсязі, із зазначенням дати укладення договору та документів, що підтверджують сплату пайової участі в повному обсязі, а для замовників, які до сплати пайової участі не залучаються, зазначається підстава для звільнення.
Таким чином, у п. 22 декларації про готовність до експлуатації об'єкта замовником повинні вказуватися лише ті правові підстави для звільнення замовників від пайової участі, які наведені у ч. 4 ст. 40 Закону № 3038-УІ та п. 1.7. Порядку або у відповідному рішенні виконавчого комітету Харківської міської ради про надання пільг по пайовій участі.
Відповідачем у п. 22 декларації про готовність до експлуатації об'єкта внесено запис про те, що у зв'язку з реконструкцією приміщень без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів, інформація щодо договору про пайову участь не зазначається. Проте, частина 4 ст. 40 Закону № 3038-УІ та пункт 1.7 Порядку не містить такої підстави для звільнення від пайової участі.
Наявна в матеріалах справи декларація про готовність об'єкта до експлуатації підтверджує здійснення відповідачем реконструкції об'єкта будівництва по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові.
За статтею 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками.
Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Водночас Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" (частина четверта статті 40) встановлено вичерпний перелік об'єктів, у разі будівництва яких замовник не залучається до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Аналогічні положення закріплено й у Порядку.
Так п. 4 ч. 4 ст. 40 даного Закону та п. 1.7 передбачено, що до пайової участі не залучаються замовники у разі будівництва індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках.
Таким чином, головною умовою для не залучення замовника у разі будівництва індивідуального житлового будинка загальною площею до 300 кв.м. є розташування даних будинків на відповідних земельних ділянках, відведених або наданих для будівництва або експлуатації індивідуального житлового будинку.
Однак, відповідачем не підтверджується та не надаються відповідні документи, як докази на те, що він є замовником реконструкції індивідуального будинку на відповідній земельній ділянці.
Посилання відповідача на декларацію про готовність об'єкта до експлуатації, як на доказ звільнення його від виконання обов'язку щодо пайової участі не є обґрунтованим та належним. З декларації, враховуючи проведення відповідачем будівельних робіт з реконструкції, не вбачається інформації щодо земельної ділянки спірного об'єкта.
Враховуючи, що відповідач не підтверджує документально відведення даної земельної ділянки для будівництва та експлуатації індивідуального житлового будинку літ. А-1 площею 237,2 кв.м. по вул. Мала Гончарівська, 28/30, позивачем зроблені запит до Департаменту земельних відносин міської ради та Держгеокадастру у м. Харкові щодо наявності земельної ділянки та її призначення на якій розташовано вищевказаний житловий будинок.
За результатами розгляду з кадастровою справою на земельну ділянку по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові та відповідними документами встановлено наступне.
Відповідно до договору купівлі-продажу № 3241-В-С нежитлової будівлі 02.06.2005 року ТОВ Лік придбало у власність нежитлову будівлю літ. А-1 загальною площею 237.2 кв.м. по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові.
Рішенням 14 сесії Харківської міської ради 5 скликання Про надання згоди на розроблення проектів відведення земельних ділянок юридичним та фізичним особам для будівництва (реконструкції) та експлуатації об'єктів від 04.07.2007 № 130/07 ТОВ ЛІК надано згоду на розроблення проектів відведення земельної ділянки площею, орієнтовано, 0,0970 га по вул. Мала Гончарівська, 28/30 для реконструкції та подальшої експлуатації нежитлової будівлі з надбудовою під магазин непродовольчих товарів з офісом підсобними прииміщеннями.
На виконання даного рішення ТОВ ЛІК замовлено технічне завдання по складанню проекту землеустрою, земельної ділянки.
Відповідно до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (дата складання 2007 рік) кадастровий номер земельної ділянки 6310137900:02:017:0016 (п. 1.2.1.), цільове використання землі та його код згідно з Українського класифікатора цільового використання земель запроектована земельна ділянка віднесена до земель іншої комерційної діяльності. Код цільового використання - 1.11.6.
У подальшому, на підставі рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва об'єктів ТОВ ЛІК від 27.02.2018 № 25/08 надано в оренду земельну ділянку по вул. Мала Гончарівська, 28/30 загальною площею 0,0988 га для реконструкції нежитлової будівлі літ. А-1 з надбудовою під магазин непродовольчих товарів з офісом та підсобними приміщеннями до 01.12.2009 (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації), про що проводилася робота стосовно укладення договору оренди землі між Харківською міською радою га ТОВ ЛІК .
У розділі запропонованого договору оренди землі Умови використання земельної ділянки (п.п.15-17 договору) було визначено, що земельна ділянка передається в оренду для реконструкції нежитлової будівлі літ. А-1 з надбудовою під магазин непродовольчих товарів з офісом та підсобними приміщеннями (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації).
Цільове призначення земельної ділянки: землі житлового та громадської забудови.
Умови збереження стану об'єкта оренди забороняється самовільна забудова земельної ділянки.
Облікова земельна картка у п. 1.5 містить інформацію про використання земельної ділянки за кодом 1.11.6 іншої комерційної діяльності
Зазначене підтверджується відповіддю Департаменту земельних відносин від 23.02.2018 № 1258/0/225-18.
Також даною відповіддю зазначено, що інформація про укладені договори оренди землі на земельну ділянку, яка розташована по вул. Мала Гончарівська. 28/30, в Департаменті відсутня.
Харківською міської радою рішень щодо продажу зазначеної земельної ділянки, не приймалось.
Отже, належні розпорядники інформації щодо земельних відносин не підтверджують дані про те, що земельна ділянка по вул. Мала Гончарівська. 28/30, на якій розташована будівля літ. А-1 відведена або надана ТОВ ЛІК для будівництва/експлуатації індивідуального житлового будинку за зазначеною адресою.
Враховуючи викладене, відповідач не є тим замовником, який відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 40 даного Закону та п. 1.7 Порядку, не залучається до пайової участі у разі будівництва індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках.
Таким чином, в силу приписів статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відповідач, як замовник об'єкта будівництва, був зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова та укласти договір про пайову участь з органом місцевого самоврядування до прийняття об'єкта в експлуатацію.
Згідно зі ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування при виконанні своїх функцій приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території. На сьогоднішній день вищевказаний Порядок у судовому порядку не визнано таким, що не відповідає Конституції чи законам України, тому підлягає обов'язковому виконанню на території м. Харкова.
На виконання вимог частини 1 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.11.2011 року № 804 (зі змінами внесеними рішенням від 22.05.2013 року №319), затверджено Порядок пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова (далі за текстом - Порядок), який містить механізм залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова.
Пунктом 4 Порядку, зокрема передбачено, що реконструкція або капітальний ремонт об'єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані у межах земель їх розміщення може проводитися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Відповідно до вказаного Порядку, пайова участь замовника полягає у перерахуванні до бюджету м. Харкова коштів на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова у розмірах: 10% загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд та 4% загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.
Розділом 5 Порядку визначено механізм залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова у разі ухилення від укладання договору.
Згідно пунктів 5.1, 5.2 Порядку у разі встановлення факту будівництва та введення об'єкта до експлуатації без укладення договору про пайову участь забудовника у розвитку інфраструктури м. Харкова Департамент економіки та комунального майна у десятиденний термін з дня встановлення такого факту, надсилає замовнику будівництва рекомендованим поштовим відправленням лист-повідомлення про необхідність укладення відповідного договору.
У листі-повідомленні Департамент економіки та комунального майна повідомляв про порядок укладення договору про пайову участь, про строк, у який замовник має вжити передбачених Порядком заходів щодо добровільного укладення договору, та про передбачену цим Порядком та чинним законодавством України відповідальність за ухилення від укладання такого договору.
Відповідно до пункту 5.3 Порядку у разі ухилення замовника від виконання вимог, вказаних у листі-повідомленні щодо укладання договору пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова у добровільному порядку, Департамент економіки та комунального майна вчиняє наступні дії:
- на підставі наявної інформації та у відповідності до цього Порядку проводить розрахунок величини пайової участі замовника у розвитку інфраструктури;
- готує два примірники договору пайової участі у розвитку інфраструктури з додатками;
- надсилає підписані два примірники договору з додатками замовнику будівництва рекомендованим поштовим відправленням.
З наявних в матеріалах справи доказів підтверджується виконання позивачем вищенаведених положень пунктів 5.1-5.3 Порядку щодо направлення повідомлення, а потім і примірників Договору про пайову участь.
Згідно пунктів 5.6, 5.7 Порядку замовник будівництва, який одержав проект договору з додатками, у разі згоди з його умовами, оформляє договір відповідно до вимог чинного законодавства (підписує, якщо юридична особа - скріплює печаткою) та повертає один примірник договору з додатками Департаменту економіки та комунального майна, або повідомляє Департамент про прийняття умов договору (надсилає відповідний лист, факсограму тощо) у двадцятиденний строк після одержання договору.
Замовник будівництва, який після розгляду проекту договору незгоден з якимись його частинами, направляє до Департаменту економіки та комунального майна протокол розбіжностей (письмові вмотивовані зауваження) до договору, які Департамент розглядає протягом двадцяти днів. В цей же строк Департамент вживає заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та приймає рішення про зміну договору.
Однак відповідач не підписав договір про пайову участь та продовжує ухилятися від виконання нормативних приписів.
За змістом положень ч. 1 ст. 173, ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України (далі - ГК) господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, зокрема безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність; з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Згідно з ч. 3 ст. 179 ГК укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом (ст. 187 ГК). В п. 5.10 Рішення передбачено, що спори, пов'язані з укладенням договору пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури м. Харкова, обов'язковість укладення яких встановлена законом, в тому числі при ухиленні від укладення договору однієї або обох сторін, вирішуються в судовому порядку.
З огляду на вказані положення та обставини, суд дійшов висновку, що вимога позивача про спонукання відповідача до укладення договору пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури м. Харкова, є законною та обґрунтованою.
Згідно частини 5 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" величина пайової участі визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкту, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами.
У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами та правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.
Пунктом 3.6 Порядку встановлено, що у разі не надання замовником зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва об'єкта або якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами вона визначається, виходячи із затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
При цьому, як зазначено в ч. 6, 7 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати: 1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд; 2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.
Розрахований позивачем розмір пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова в сумі 162 897,52 грн. суперечить вимогам граничного розміру пайової участі у розвитку інфраструктури, встановленому ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .
Враховуючи вимоги ч. 6, 7 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , розмір пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова становить 4% від кошторисної вартості будівництва та становить 7 696,26 грн.
Таким чином, позовні вимоги законні та обгрунтовані, та підлягають задоволенню частково.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 1-5 20, 73-80, 86, ч. 1 ст. 129, ст.ст. 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Спонукати Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛІК" (61052, м. Харків, вул. Конторська, 17, код ЄДРПОУ 25609251) укласти договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова з Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 25610834) у наступній редакції:
«ДОГОВІР
про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
м. Харків « ___» _____201_ р.
Департамент економіки та комунального майна, іменований надалі «Департамент» , в особі заступника міського голови - директора Департаменту економіки та комунального майна ОСОБА_3, що діє на підставі Положення про Департамент економіки та комунального майна, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 20.11.2015 №7/15 «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 7 скликання» з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛІК", іменоване надалі «Замовник» , в особі директора, що діє на підставі статуту, з іншої сторони, на виконання Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Харкова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.11.2011 № 804 (із змінами), уклали цей договір про наступне.
1. Предмет договору
1.1. Цей договір регулює взаємовідносини між сторонами щодо пайової участі «Замовника» у розвитку інфраструктури м. Харкова при реконструкції нежитлової будівлі літ. А-1 під індивідуальний житловий будинок по вул. Мала Гончарівська, 28/30 у м. Харкові.
2.Обов'язки сторін
2.1. «Замовник» :
2.1.1. Здійснює перерахування до бюджету м. Харкова (код платежу - 24170000, рахунок - 31518921700002, МФО - 851011, код ЄДРПОУ - 37999649, банк - ГУДКСУ у Харківській області, одержувач - УДКСУ у місті Харкові Харківської області) коштів у розмірі 7 696,26 грн., згідно з розрахунком величини пайової участі у розвитку інфраструктури міста Харкова.
2.1.2. Сплачує пайовий внесок в повній сумі єдиним платежем або частинами протягом 10 календарних днів з дня укладання даного договору.
2.2. «Департамент» :
2.2.1. На запит «Замовника» надає лист про підтвердження факту повної сплати пайового внеску після остаточного розрахунку по укладеним договорам про пайову участь на підставі даних Департаменту бюджету і фінансів Харківської міської ради.
3. Відповідальність сторін
3.1. У разі невиконання або неналежного виконання «Замовником» обов'язків, передбачених п. 2.1. цього договору, «Замовник» сплачує до бюджету м. Харкова штраф у розмірі 25% від суми не перерахованих коштів у визначений термін.
4. Час та дія договору
4.1 Договір набуває чинності з часу підписання сторонами або набрання чинності судового рішення щодо укладення цього договору, та діє до повного виконання сторонами своїх обов'язків за договором.
5. Зміна та розірвання договору
5.1. Зміна та розірвання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
5.2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
5.3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
5.4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5.5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
6. Особливі умови
6.1. 3 питань, не передбачених цим договором, сторони керуються чинним законодавством України.
6.2. Умови договору можуть бути змінені або доповнені тільки з письмової згоди сторін і оформляються додатковою угодою до договору.
6.3. У випадку реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) будь-якої із сторін цього договору, права та обов'язки за цим договором переходять до правонаступників.
6.4. У разі зміни власника нерухомого майна, зазначеного в п. 1.1. договору, права та обов'язки щодо виконання умов договору переходять до нового власника.
6.5. Спори, що виникають між сторонами при виконанні, розірванні, або припиненні договору, вирішуються у судовому порядку.
6.6. Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до моменту остаточного виконання сторонами своїх обов'язків за договором.
6.7. Цей договір складений у 2-х примірниках, які мають силу оригіналу.
7. Адреса та реквізити сторін:
Від «Департаменту»
Заступник міського голови
Департаменту економіки та комунального
майна Харківської міської ради
код ЄДРПОУ 25610834
61003, м. Харків, м-н Конституції, 7
Від «Замовника»
Директор ТОВ "ЛІК"
код ЄДРПОУ 25609251
Вважати договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІК" (61052, м. Харків, вул. Конторська, 17, код ЄДРПОУ 25609251) та Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 25610834) укладеним в день набрання чинності рішенням суду.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІК" (61052, м. Харків, вул. Конторська, 17, код ЄДРПОУ 25609251) на користь Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції, буд. 7, код ЄДРПОУ 25610834, реєстр.рахунок 35419001033868, ГУ ДКСУ у Харківські області, МФО 851011) судовий збір в сумі 1600,00 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку для оскарження. Зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 29.03.2018 р.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2018 |
Оприлюднено | 03.04.2018 |
Номер документу | 73127457 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Шарко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні