Ухвала
від 30.03.2018 по справі 922/4454/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"30" березня 2018 р. Справа № 922/4454/17

вх. № 4454/17

Суддя господарського суду Савченко А.А.

при секретарі судового засідання Бєсєдіна М.М.

За участю:

ліквідатора - не з'явився

Розглянувши скарга Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538)

по справі за заявою ТОВ "Фенікс Менеджмент Груп Плюс", м. Харків

до ТОВ "Фенікс Менеджмент Груп Плюс", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 25.01.2018р. ТОВ "Фенікс Менеджмент Груп Плюс" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Тищенко Оксану Іванівну. Зобов'язано ліквідатора в строк до 25.01.2019 року виконати ліквідаційну процедуру, надати суду звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури.

27 лютого 2018 року до суду надійшла скарга Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538), в якій скаржник просить суд:

1. Визнати бездіяльність ліквідатора ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс Тищенко О.І. неправомірною, про що винести відповідну ухвалу.

2. Зобов'язати ліквідатора ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс Тищенко О.І. надати звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також пояснення з питання не забезпечення надання до контролюючого органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для призначення та проведення відповідної перевірки.

3. Зобов'язати ліквідатора ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс Тищенко О.І. надати звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також пояснення з питання не забезпечення надання до контролюючого органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для призначення та проведення відповідної перевірки.

4. Зобов'язати ліквідатора ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс Тищенко О.І. забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс для чого:

- узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства;

- забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства, до відповідних первинних фінансово-господарських документів.

5. У разі невиконання вимог суду на підставі ч. 12 ст. 41 Закону визнати таку бездіяльність ліквідатора ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс Тищенко О.І. неправомірною, а роботу - незадовільною та припинити її повноваження, призначивши нового ліквідатора.

6. Не допустити ліквідацію боржника - ТОВ Фенікс Менеджмент Груп Плюс Тищенко О.І. без проведення ГУ ДФС у Харківській області відповідної перевірки достеменності даних (інформації) про наявність у підприємства активів, дебіторської та/або кредиторської заборгованості, стан розрахунків з бюджетом всіх рівнів, а також дійсний стан платоспроможності.

Дослідивши скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538) та додані до неї документи, судом встановлено, що скаржником до скарги не додано довіреність, що підтверджує повноваження представника ОСОБА_3 на підписання скарги Головного управління ДФС у Харківській області та відсутні письмові обґрунтування стосовно наявності повноважень на звернення до суду з відповідною скаргою у Головного управління ДФС у Харківській області.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.03.2018р. скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538) залишено без руху. Зобов'язано Головне управління ДФС у Харківській області надати до суду у десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника ОСОБА_3 на підписання скарги Головного управління ДФС у Харківській області; письмове обґрунтування стосовно наявності повноважень на звернення до суду з відповідною скаргою. Попереджено Головне управління ДФС у Харківській області, що у разі не усунення недоліків скарги у строк, встановлений судом, скарга вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із скаргою.

16 березня 2018р. до суду надійшло клопотання ГУ ДФС у Харківській області про долучення до матеріалів скарги копії довіреності, що підтверджує повноваження представника ОСОБА_3 на підписання скарги Головного управління ДФС у Харківській області. Також в даному клопотанні скаржник обґрунтував наявність повноважень ГУ ДФС у Харківській області на звернення до суду з відповідною скаргою.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 20.03.2018р. скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538) прийнято та призначено до розгляду в судовому засіданні на "30" березня 2018р. об 11:00, запропоновано ліквідатору Тищенко О.І. подати відзив на скаргу з наданням необхідних доказів в його обґрунтування.

Представник Головного управління ДФС у Харківській області в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце розгляду скарги був повідомлений судом.

Ліквідатор у призначене судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надійшов відзив ліквідатора на скаргу Головного управління ДФС у Харківській області, в якому проти скарги заперечує, просить суд в її задоволенні відмовити.

Враховуючи, що неявка учасників судового процесу не перешкоджає розгляду скарги по суті, суд вважає необхідним розглянути скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538) за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, вважає необхідним зазначити наступне.

Відповідно до ч.4 ст.40 Закону про банкрутство у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч.11 ст.41 Закону про банкрутство дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

В обґрунтування скарги Головне управління ДФС у Харківській області посилається на те, що ліквідатор ухиляється від виконання обов'язку, передбаченого нормами цивільного законодавства щодо самостійного надання до контролюючого органу для проведення перевірки документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів, бухгалтерського та податкового обліку. Як зазначив скаржник у скарзі, викладені обставини вказують на вчинення протиправних дій/бездіяльності з боку ліквідатора Тищенко О.І., що спрямовані на перешкоджання законній діяльності органу Державної фіскальної служби, а проведення перевірки у терміни, визначені п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України та наказом від 03.10.2017р. № 5329 не є можливим, оскільки особа, відповідальна за ведення господарської діяльності та документацію, не надає документи контролюючому органу.

Суд вважає, що скаржником не доведено належними доказами факт того, що дії ліквідатора не відповідають вимогам діючого законодавства та є неправомірними з огляду на наступне.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до п.11.5 Розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну № 1588 від 09.12.2011р. (зі змінами, затвердженими наказом Мінфіну № 1125 від 21.12.2016р.) (далі за текстом - Порядок), у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

У п.11.9 цього Порядку зазначено, що у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1 - 11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки:

не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Суд зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує ліквідатора самостійно подавати документи до податкового органу для проведення перевірки в процедурі ліквідації підприємства. Обов'язок щодо проведення перевірки покладається саме на контролюючий орган, а не на платника податків.

19.10.2017р. у зв'язку з незадовільним фінансово-господарським станом ТОВ "Фенікс Менеджмент груп плюс", складним станом на відповідному ринку товарів та послуг, учасниками ТОВ "Фенікс Менеджмент груп плюс" було прийнято рішення про ліквідацію товариства шляхом ліквідації (протокол № 2), призначено ліквідаційну комісію (ліквідатора) Товариства у складі однієї особи: Тищенко О.І.

Протоколом № 02 засідання Загальних зборів учасників (засновників) ТОВ "Фенікс Менеджмент груп плюс" від 19.10.2017р. встановлено 2-х місячний строк для заявлення вимог кредиторів з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Публікація про ліквідацію ТОВ "Фенікс Менеджмент груп плюс" відбулася на офіційному сайті Міністерства юстиції України 19.10.2017р. Зазначені відомості про строк, визначений учасниками юридичної особи, що прийняв рішення про припинення, для заявлення кредиторами своїх вимог - 20.12.2017р.

Таким чином, перевірка податкового органу повинна була бути проведена не пізніше 20.12.2017р., чого податковим органом зроблено не було.

Проте, 21.12.2017р. від Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області на адресу ліквідатора надійшла заява з кредиторськими вимогами до ТОВ "Фенікс Менеджмент груп плюс" на суму 4 584834,85грн., які були визнані Товариством в повному обсязі. Зокрема, до заяви про визнання кредиторських вимог податковий орган додав акт перевірки податкового органу за період з 01.01.2014р. по 31.01.2017р.

Вимоги кредитора (Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області) відображені в проміжному ліквідаційному балансі при підготовці заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, у зв'язку із встановленням факту неоплатності вимог кредиторів ТОВ "Фенікс Менеджмент груп плюс" в процедурі ліквідації за рішенням власника.

Відповідно до ч.2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011 р. N 4212-VI ( далі Закон про банкрутство) ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Посилаючись на бездіяльність ліквідатора ТОВ "Фенікс менеджмент груп плюс" Тищенко О.І, Головне управління ДФС у Харківській області зазначає, що ним на адресу ліквідатора був направлений лист № 4231/10/20-40-14-08-18 від 06.02.2018р. з проханням повідомити про фактичне місцезнаходження підприємства для проведення перевірки, а також надати документи, які підтверджують здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ "Фенікс менеджмент груп плюс", проте як доказів надсилання даного листа на адресу ліквідатора, так і доказів його отримання ліквідатором, скаржником суду надано не було. Також скаржником не надано доказів відмови ліквідатора у наданні первинних документів ТОВ "Фенікс менеджмент груп плюс".

В матеріалах справи такі докази також відсутні.

Отже, матеріалами справи не підтверджено факт відмови ліквідатора у проведенні відповідної перевірки банкрута та неправомірність її дій ( бездіяльності).

З урахуванням вищевикладеного суд не вбачає правових підстав для задоволення скарги Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538).

Що стосується вимог Головного управління ДФС у Харківській області щодо припинення повноваження ліквідатора Тищенко О.І., призначення нового ліквідатора та недопущення ліквідації боржника без проведення ГУ ДФС у Харківській області перевірки, суд зазначає, що дані вимоги є похідними від вимоги щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною, а тому дані вимоги також не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 40, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", ст. 232-235 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

В задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора (вх. № 5538) відмовити.

Ухвалу направити ліквідатору, кредиторам, банкруту, заявнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 255, 256 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя А.А. Савченко

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення30.03.2018
Оприлюднено03.04.2018
Номер документу73127546
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4454/17

Ухвала від 30.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 30.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 27.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 20.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 13.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 13.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 03.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 26.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 26.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Постанова від 25.01.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні