0555
Справа №2-А-7609/2009
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 грудня 2009 року Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області в складі:
головуючого - судді Губської Л.В.
при секретарі Кобяковій О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ясинуватій справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного Фонду України в Ясинуватському районі про визнання неправомірними дій та зобов”язання нарахування та виплати недоотриманої суми щомісячної державної соціальної допомоги ?ітям війни”,
в с т а н о в и в:
25.11.2009 року позивач звернувся до суду з даним позовом.
В обґрунтування позовних вимог він зазначив, що народився у 1939 році і відповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» має статус дитини війни, тому згідно зі ст.6 зазначеного Закону має право на щомісячну соціальну допомогу у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Однак, відповідач таку допомогу йому не нараховує і не виплачує, порушуючи його права. Просив визнати неправомірними дії управління ПФУ в Ясинуватському районі щодо недонарахування йому щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30% відсотків мінімальної пенсії за віком та зобов’язати УПФУ в Ясинуватському районі нарахувати і виплатити йому щомісячну доплату до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком з 01 січня 2009 року.
Позивач просив розглянути справу у його відсутність, про що надав відповідну письмову заяву.
Відповідач в судове засідання не з”явився, про причини своєї неявки суду не повідомив, хоча про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що, відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, не є перешкодою для розгляду справи у його відсутність.
Суд, перевіривши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.2 КАС України одним із завдань адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За преамбулою Закону України ?ро загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, цей Закон визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного Фонду.
Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний Фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного Фонду.
Закон України ?ро соціальний захист дітей війни” № 2195-ІV від 18 листопада 2004 року, який набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює правовий статус дітей війни та визначає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.
Статтею 1 вказаного закону передбачено, що дитина війни це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення ( 2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.
Судом встановлено, що позивач народився у 1939 році, тобто станом на 2 вересня 1945 року він не досягнув 18 років.
Відповідно до ст. 6 Закону України ?ро соціальний захист дітей війни”, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Разом з тим, відповідно до ст.110 Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік” підвищення пенсій “дітям війни” запроваджувалось поетапно за результатами виконання бюджету в першому півріччі згідно з порядком, який мав бути визначений Кабінетом Міністрів України з питань бюджету. Такий порядок у 2006 році визначений не був, що виключало можливість збільшення пенсій “дітям війни”.
Крім того, відповідно до п.12 ст.71 Закону України ?ро Державний бюджет України на 2007 рік” дія ст. 6 Закону України ?ро соціальний захист дітей війни” була зупинена на 2007 рік.
Статтею 111 Закону України ?ро державний бюджет України на 2007 рік” встановлено, що у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України ?ро соціальний захист дітей війни”, виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України ?ро статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”), у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни.
Разом з тим, рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007року положення п.12 ст.71 та ст.111 Закону України ?ро Державний бюджет України на 2007 рік” визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).
Відповідно до ст.152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Таким чином, з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року норма ст.6 Закону України «Про соціальний статус дітей війни» про підвищення пенсії дітям війни на 30% підлягає застосуванню.
Крім того, статтею 6 Закону України ?ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” було внесено зміни до Закону України ?ро соціальний захист дітей війни”, і передбачалось, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.
Однак, рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року положення пункту 28 розділу ІІ ?несення змін до деяких законодавчих актів України” Закону України ?ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” щодо внесення змін до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» визнані такими, що не відповідають Конституції України.
Таким чином, ст. 6 Закону України ?ро соціальний захист дітей війни” підлягає застосуванню з 22 травня 2008 року.
Розмір мінімальної пенсії за віком визначений статтею 28 Закону України ?ро загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому для осіб, що втратили працездатність.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України ?ро прожитковий мінімум” затверджений прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.
Згідно зі ст.58 Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік” прожитковий мінімум на одну особу для осіб, які втратили працездатність, складає: з 01 жовтня 2008 року - 498 грн., який діяв до 31.10.2009 року.
Відповідно до Закону України “Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати” від 20.10.2009 року, прожитковий мінімум на одну особу для осіб, які втратили працездатність, з 01 листопада 2009 року складає: 573 грн.
Статтею 7 Закону України ?ро соціальний захист дітей війни” передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цих Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст.11,86, 94, 159-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати неправомірними дії управління Пенсійного Фонду України в Ясинуватському районі Донецької області щодо недонарахування ОСОБА_2 щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30% відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 01 січня 2009 року.
Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду України в Ясинуватському районі Донецької області донарахувати і виплатити ОСОБА_1 за рахунок коштів Державного бюджету України щомісячну доплату до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком за період з 01 січня 2009 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1. понесені судові витрати в сумі 3 грн. 40 копійок.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного адміністративного суду Донецької області через Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області.
Заяву про апеляційне оскарження постанови може бути подана протягом десяти днів з дня викладення постанови в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, або протягом десяти днів з дня проголошення даної постанови без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанову складено в нарадчий кіснаті і проголошено в судовому засіданні 25.12.2009 року.
Суддя
Суд | Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2009 |
Оприлюднено | 11.01.2010 |
Номер документу | 7323385 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області
Губська Людмила Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні