02.04.2018
Справа № 664/2685/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2018 року Цюрупинський районний суд
Херсонської області
у складі:
головуючого судді Савчака С. П.,
секретар судового засідання Орлова О.С.,
за участі:
позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача - Олешківської районної ради
Херсонської області ОСОБА_3,
представника відповідача - голови
Олешківської районної ради Херсонської області
ОСОБА_4 ОСОБА_5,
представника третьої особи -
комунального закладу
"Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_6,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Олешки Олешківського району Херсонської області в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Олешківської районної ради Херсонської області, голови Олешківської районної ради Херсонської області ОСОБА_4, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - комунальний заклад "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7 районної ради - головного лікаря комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_8, про визнання незаконним та скасування рішення і розпорядження, поновлення на посаді, стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу
ВСТАНОВИВ:
До Цюрупинського районного суду Херсонської області з позовом (з уточненнями) до Олешківської районної ради Херсонської області, голови Олешківської районної ради Херсонської області ОСОБА_4 звернувся ОСОБА_1 за яким просить: - визнати незаконним і скасувати рішення XXV позачергової сесії VІІ скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 31.10.2017 року № 469 Про звільнення головного лікаря Олешківського районного центру первинної медико-санітарної допомоги ; - визнати незаконним і скасувати розпорядження голови Олешківської районної ради Херсонської області № 108 від 31.10.2017 року Про звільнення ОСОБА_1П. ; - поновити його на посаді головного лікаря Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги ; - стягнути з Олешківської районної ради Херсонської області на його користь різницю в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи за листопад і грудень 2017 року, січень і лютий 2018 року в розмірі 33102,96 грн. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ОСОБА_1 обіймав посаду головного лікаря комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" на підставі контракту укладеного з Олешківською районною радою Херсонської області від 24.02.2014 року. На підставі розпорядження голови Оешківської районної ради № 90 від 26.09.2017 року була створена тимчасова робоча група з перевірки дотримання норм та правил пожежної безпеки на об'єктах спільної власності територіальних громад Олешківського району. 26.10.2017 року на засіданні постійної комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління об'єктами комунальної власності та житлово-комунального господарства за наслідками заслуховування інформації стосовно перевірок стану протипожежної безпеки на об'єктах, які знаходяться в оренді комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" було винесено на розгляд сесії питання щодо його звільнення з займаної посади та розірвання контракту. Рішенням XXV позачергової сесії VІІ скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 31.10.2017 року № 469 позивача було звільнено з посади головного лікаря з 31.10.2017 року за п. 8 ч. 1 ст. 36 КЗпП України і доручено голові ради розірвати контракт за абзацом другим пункту 5.3. На виконання рішення ради голова ради ОСОБА_4 розпорядженням № 108 від 31.10.2017 року звільнив його з посади головного лікаря та розірвав з ним контракт з 31.10.2017 року. Звільнення його з посади відбулось з порушенням п. 8.4.2 статуту комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги", тобто без погодження з Департаментом охорони здоров'я обласної державної адміністрації і районної державної адміністрації. Згідно абзацу другого п. 5.3. контракту він може бути розірваний достроково головою районної ради за рішенням сесії районної ради у разі одноразового грубого порушення керівником законодавства чи обов'язків передбачених контрактом, в результаті чого для закладу настали значні негативні наслідки (понесені збитки, виплачені штрафи, постраждало добре ім'я закладу або вищестоящої організації і т.п.). За укладеним контрактом не передбачено обов'язку головного лікаря приймати особисту участь в забезпеченні пожежної безпеки. ОСОБА_1 у відповідності до п. 2 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні видав накази № 38 від 12.01.2017 року, № 182 від 24.10.2017 року щодо визначення обов'язків посадових осіб та призначення відповідальних за протипожежний стан комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги". Значні негативні наслідки для закладу не настали, припис ГУ ДСНС України у Херсонській області від 01.06.2016 року не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Його неодноразові звернення до голови Олешківської районної ради з проханням винести на розгляд сесії питання щодо виділення коштів на усунення зазначених у приписі порушень норм пожежної безпеки залишення радою поза увагою. В інформації № 77/45/1156 від 26.10.2017 року щодо порушень правил пожежної безпеки, які виявленні на об'єктах комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" відсутні відомості коли були виявленні порушення, в ході чого і ким проводилась перевірка, зауваження стосуються не тих об'єктів перевірку яких мала здійснити тимчасова робоча група.
За відзивом Олешківської районної ради відповідач просить відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог, оскільки перед звільнененням його з посади рада отримала погодження на звільнення від департаменту охорони здоров'я та районної державної адміністрації. На момент звільнення позивач знаходився на роботі і виконував свої функції. Відповідно до ст. 2 ЗУ Про пожежну безпеку забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ, організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб. Відповідно до п. 20 ст. 43 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні питання призначення та звільнення керівників комунальних підприємств, установ, закладів входить до виключної компетенції районної ради.
За відзивом голови Олешківської районної ради Херсонської області відповідач просить позов ОСОБА_1 залишити без задоволення, оскільки його звільнення відбулось у відповідності до вимог статуту за згодою Олешківської районної державної адміністрації та Департаменту охорони здоров'я обласної державної адміністрації. За п.п. 2.2., 2.6. контракту ОСОБА_1, як керівник здійснює поточне (оперативне) та перспективне керівництво закладом, організовує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність забезпечує виконання завдань, передбачених законодавством, статутом та контрактом. Керівнику належать закріпленні за ним повноваження і права, які поширюються на заклад законодавчими та іншими нормативними актами, якщо з вказаних актів, статуту закладу та вищестоящої організації, умов контракту не випливає інше. Відповідно до п. 2.2. розділу ІІІ правил пожежної безпеки в Україні, ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання. Керівники об'єктів, підприємства повинні забезпечити утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані та забезпечити їх технічне обслуговування. У зв'язку з зазначеним саме на керівника покладено обов'язок забезпечити пожежну безпеку та підприємстві, а тому твердження позивача що його участь зводиться лише до призначення відповідальних за пожежну безпеку та затвердження посадових інструкцій не відповідає дійсності. За наказами виданими ОСОБА_1 щодо забезпечення пожежної безпеки контроль за їх виконанням покладено на позивача, що в свою чергу передбачає й організаційне забезпечення виконання належним чином заходів протипожежної безпеки. До складу робочої групи було включено спеціаліста з питань пожежної безпеки т.в.о. начальника Олешківського РС ГУДСНС України у Херсонській області ОСОБА_9 , яким і складено перелік порушень правил пожежної безпеки на перевіряємих об'єктах у вигляді інформаційної довідки на ім'я голови Олешківської районної ради. Більшість виявлених порушень протипожежної безпеки віднесено до грубих, оскільки створюють реальну загрозу життю і здоров'ю персоналу закладу і відвідувачам.
В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали з підстав зазначених в позові. Крім того, позивач зазначив, що за протипожежну безпеку в орендованих комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" приміщеннях за договорами оренди відповідає орендодавець, згоди на його звільнення з'явились пізніше часу його звільнення, департамент здоров'я фактично згоди на його звільнення не надав, його пояснень щодо порушень на раді не заслуховувалось. В судовому засіданні представники відповідачів позовні вимоги не визнали з підстав зазначених у відзивах. Крім того, представник Олешківської районної ради зазначив, що перевірка проводилась у об'єктах нерухомості за їх назвами в правовстановлюючих документах в яких розміщенні комунальний заклад "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та його структурні підрозділи, до проведення перевірки було залучено працівника ГУНС ОСОБА_9. Представник комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" письмового відношення щодо позову та доказів не надав. Головний лікар комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_8 письмового відношення щодо позову та доказів не надала, подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутність.
Ухвалою від 01.12.2017 року було відкрито провадження у справі та залучено в якості третіх осіб, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору - комунальний заклад "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та головного лікаря комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_8. Ухвалою Цюрупинського районного суду Херсонської області від 18.01.2018 року вирішено розглядати цивільну справу в порядку спрощеного позовного провадження та прийнято заяву про уточнення позовних вимог (збільшення розміру). Ухвалою Цюрупинського районного суду Херсонської області від 12.03.2018 року задоволено клопотання позивача щодо допиту свідка ОСОБА_10 19.03.2018 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Олешківської районної ради про виклик свідка ОСОБА_9, оскільки воно заявлене після початку розгляду справи по суті. Задоволено клопотання сторін щодо долучення до справи додаткових письмових доказів.
Заслухавши пояснення учасників справи, допитавши свідка та дослідивши письмові докази у справі суд встановив.
За контрактом укладеним 26.02.2014 року між Цюрупинською районною радою (сьогоднішня назва - Олешківська районна рада Херсонської області) та ОСОБА_1, з додатковою угодою до нього від 23.10.2015 року, даними трудової книжки позивача його найнято на посаду головного лікаря КЗ Цюрупинський (сьогоднішня назва - Олешківський) районний центр первинної медико-санітарної допомоги" з 01.03.2014 року до 01.03.2019 року. За п.п. 1.1., 2.1., 2.6., 2.7., 2.10. - 2.12., 4.1., 5.3. абзацу другого контракту ОСОБА_1 як керівник закладу зобов'язується безпосередньо і через адміністрацію закладу здійснювати поточне управління (керівництво) закладом, забезпечувати його прибуткову діяльність, ефективне використання і зберігання закріпленого за закладом майна, що є спільною власністю територіальних громад району, а Олешківська районна рада зобов'язується створювати належні умови для матеріального забезпечення і організації його праці. ОСОБА_1 здійснює поточне (оперативне) та перспективне керівництво закладом, організовує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність забезпечує виконання завдань, передбачених законодавством, статутом закладу та цим контрактом. ОСОБА_1 зобов'язується забезпечити виконання показників ефективності використання майна, що є спільною власністю територіальних громад району, йому належать закріплені за ним повноваження і права, які поширюються на заклад законодавчими та іншими нормативними актами, якщо з вказаних актів, статуту закладу та вищестоящої організації, умов цього контракту не випливає інше. ОСОБА_1 має право видавати доручення, в межах своєї компетенції видавати нормативні документи, накази, розпорядження та давати вказівки обов'язкові для всіх підрозділів та працівників закладу, вирішувати інші питання віднесені законодавством, статутом закладу, радою та цим контрактом до компетенції керівника. ОСОБА_1 зобов'язаний вжити заходів до створення в кожному структурному підрозділі, кожному робочому місці умов праці відповідно до вимог нормативних актів, забезпечити додержання прав працівників гарантованих законодавством про охорону праці. ОСОБА_1 несе відповідальність за виконання зобов'язань із сплати податків, внесення інших обов'язкових платежів, виплати заробітної плати, за стан дебіторської і кредиторської заборгованості, за порушення порядку укладення договорів оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад району та за невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати. У випадку невиконання чи неналежного виконання обов'язків, передбачених контрактом сторони несуть відповідальність згідно з діючим законодавством та цим контрактом. ОСОБА_1 може бути звільнений з посади, а контракт розірваний достроково головою районної ради за рішенням сесії районної ради у разі одноразового грубого порушення ОСОБА_1 законодавства чи обов'язків передбачених контрактом, у результаті чого для закладу настали значні негативні наслідки (понесені збитки, виплачені штрафи, постраждало добре ім'я закладу або вищестоящої організації і т.п.).
За статутом комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (розд. 1, п. 4.1., 4.4., 4.7., 7.3., 7.6., 7.7., розд. 8, п. 8.4., 9.1., 9.2., 9.3.) він є комунальним закладом охорони здоров'я Олешківської районної ради, заснований на базі відокремленої частини майна комунальної вланості Олешківської районної ради, представником власника є Олешківська района державна адміністрація Херсонської області. Центр є самостійним суб'єктом із статусом комунальної установи та наділений усіма правами юридичної особи з дня її державної реєстрації. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків… Центр здійснює свою діяльність на принципах бюджетного фінансування, несе відповідальність за результатами своєї діяльності перед органом управління і головним розпорядником бюджетних коштів. Джерелами формування майна центру є кошти районного бюджету, власні надходження від господарської та/або виробничої діяльності, оренди та реалізації майна, благодійні внески та інші джерела не заборонені законодавством. Фінансування центру здійснюється у встановленому порядку за рахунок районного бюджету, а також інших джерел не заборонених законодавством України. Центр самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямками діяльності центру у визначеному законодавством порядку. Керівництво Центру несе відповідальність перед уповноваженим органом управління та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності. До складу центру входять підрозділи: - Олешківська лікарська амбулаторія для обслуговування населення районного центру (ФП с. Солонці -1, Солонці-2, ОСОБА_10, Підстепне, Піщанівка); - Ювілейнівська лікарська амбулаторія (ФП с. Дружне, Стара Маячка, Подокалинівка); - Раденська лікарська амбулаторія (ФП с. Челбурда, ФАП с. Костогризове); - Щасливська лікарська амбулаторія (ФП с. Марченко, Привільне); - Новомаячківська лікарська амбулаторія; - Брилівська лікарська амбулаторія (ФП с. Мирне, Привітне, Тарасівка); - Козачелагерська лікарська амбулаторія (ФП с. Кринки); - Виноградівська дільнична лікарня (ФП с. Клини); - Великокопанівська лікарська амбулаторія (ФП с. Добросілля, ФАП с. Абрикосівка). Очолює центр головний лікар, який призначається і звільняється з посади за рішенням засновника, за поданням голови районної ради та погодженням з Департаментом охорони здоров'я обласної державної адміністрації і районної державної адміністрації на контрактній основі. Управління центром здійснює засновник або уповноважений ним орган. Засновник або уповноважений ним орган погоджує фінансовий план центру, здійснює контроль та перевірки фінансово-господарської діяльності центру. Керівник центру (головний лікар) самостійно вирішує питання діяльності центру за винятком тих, що віднесені законодавством та цим статутом до компетенції органів управління, несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку центру, виконання показників ефективності діяльності центру, якості послуг, що надаються центром та підпорядкованими йому структурними підрозділами, а також за стан використання наданого центру комунального майна. Керівник користується правом розпорядження майном та коштами центру відповідно до законодавства та цього статуту, діє без довіреності від імені центру, представляє його у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та делегує право підпису документів іншим посадовим особам центру, у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов'язкові для всіх підрозділів та працівників центру. Вирішує інші питання віднесені законодавством України, органом управління та статутом до компетенції керівника центру.
За розпорядженням голови Олешківської районної ради № 90 від 26.09.2017 року, з метою забезпечення виконання норм та правил пожежної безпеки на об'єктах спільної власності територіальних громад Олешківського району, створено тимчасову робочу групу з вивчення дотримання норм та правил пожежної безпеки на об'єктах спільної власності територіальних громад, у місячний термін провести перевірку протипожежного стану, дотримання вимог норм та правил пожежної безпеки, проаналізувати проблемні питання протипожежного стану та підготувати довідку про результати проведеної роботи. Тимчасову комісію створено у складі 5 (п'яти) осіб - ОСОБА_11, ОСОБА_3, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14 До переліку об'єктів охорони здоров'я щодо яких необхідно провести перевірку включено нежитлові будівлі аптек, дільничної лікарні, лікарні, будівлі фельдшерсько-акушерського пункту КЗ Олешківський районний центр ПМСД в м. Олешки, с. Виноградове, с. Великі Копані, с. Козачі Лагері, с. Ювілейне, смт. Нова Маячка, смт. Брилівка, с. Кринки.
За листом Олешківського районного сектору ГУДСУНС у Херсонській області від 26.10.2017 року № 77/45/1156 Інформація про стан пожежної безпеки на об'єктах КЗ «Олешківський ЦПМСД адресованого на ім'я голови Олешківської районної ради ОСОБА_4 на об'єктах виявленні численні порушення правил пожежної безпеки, в т.ч. не розроблено наказ про встановлення протипожежного режиму, інструкцій для кожного приміщення про заходи протипожежної безпеки, відсутні знаки безпеки, не розроблено інструкцію з обов'язками щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, відсутня вогнезахисна обробка даху, не обладнано захистом будівлі, споруди та зовнішні установки від прямих попадань блискавок, не обладнано приміщення системами протипожежного захисту, пожежні щити неукомлектовано, вогнегасники встановленні в недоступних місцях, на технічне обслуговування вогнегасників відправлено 100 % від їх загальної кількості…
За протоколом засідання тимчасової робочої групи з вивчення дотримання норм та правил пожежної безпеки на об'єктах спільної власності територіальних громад Олешківського району з масовим перебуванням людей від 26.10.2017 року (ОСОБА_1 не був присутній) за наслідками заслуховування інформації ОСОБА_9 про результати перевірок, які проводились тимчасовою робочою групою… враховуючи, що грубі порушення чинного законодавства з боку керівництва Олешківського РЦ ПМСД можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій і виникненню загрози життю і здоров'ю громадян, в т.ч. не вжиття заходів по усуненню порушень, виявлених під час перевірки у 2016 році вирішено винести питання про стан протипожежної безпеки на об'єктах, що перебувають в управлінні та в оренді комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" на розгляд постійної комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління об'єктами комунальної власності та житлово-комунального господарства.
За протоколом засідання постійної комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління об'єктами комунальної власності та житлово-комунального господарства від 26.10.2017 року (ОСОБА_1 не був присутній) за наслідками залуховування інформації ОСОБА_11 враховуючи систематичні грубі порушення протипожежної безпеки на об'єктах, що перебувають в управлінні та в оренді у комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та систематичне невжиття керівником закладу заходів по усуненню виявлених порушень та недоліків, ситуація, що склалася може призвести до виникнення надзвичайних ситуацій, запропоновано скликати позачергову сесію, винести на розгляд сесії питання щодо звільнення з займаної посади та розірвання контракту із головним лікарем Олешківського районного центру ПМСД ОСОБА_1
За листом Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 31.10.2017 року № 01-31-2401/0/17/617.4 районна державна адміністрація дає згоду на звільнення ОСОБА_1 з посади головного лікаря комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги".
За листом Департаменту охорони здоров'я Херсонської обласної державної адміністрації від 30.10.2017 року щодо надання погодження на звільнення ОСОБА_1 з посади комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" департамент не заперечує проти рішення постійної комісії Олешківської районної ради від 26.10.2017 року.
За рішенням ХХV позачергової сесії VІІ скликання Олешківської районної ради № 469 від 31.10.2017 року Про звільнення головного лікаря Олешківського районного центру первинної медико-санітарної допомоги , рада розглянувши інформацію Олешківського районного сектору ГУДСУНС у Херсонській області від 26.10.2017 року № 77/45/1156 про стан пожежної безпеки на об'єктах КЗ «Олешківський ЦПМСД , керуючись п. 9.2.5 статуту комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги", абзацом другим пункту 5.3. контракту від 26.02.2014 року, враховуючи рекомендації постійної комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління об'єктами комунальної власності та ЖКГ, вирішила звільнити ОСОБА_1 з посади головного лікаря комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Олешківської районної ради за пунктом восьмим частини першої статті 36 КЗпП України з 31.10.2017 року та доручено голові районної ради розірвати контракт з ОСОБА_1 від 26.02.2014 року.
За довідкою Олешківського районного сектору ГУДСУНС у Херсонській області від 26.07.2017 року № 77/45/778 територія та приміщення структурних підрозділів КЗ ЦПСД мають порушення правил пожежної безпеки, а саме: будівлі, приміщення та споруди не обладнано установками пожежної сигналізації відповідно до чинних нормативно-правових актів (ДБН В.2.5.-56:2014 Системи протипожежного захисту . Загальний протипожежний стан об'єкта задовільний.
За наказом головного лікаря КЗ Олешківський РЦПМСД від 12.01.2017 року № 38 Про призначення відповідальних осіб за протипожежний стан в КЗ ОРЦПМСД , призначено відповідальних осіб за протипожежний стан в усіх структурних підрозділах центру. Зобов'язано відповідальних за протипожежний стан в структурних підрозділах забезпечити очищення горищ, підвальних приміщень, евакуаційних виходів від захаращення легкозаймистими, вибухонебезпечними речовинами. Контроль за виконанням наказу залишено за головним лікарем. За наказом головного лікаря КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" від 24.10.2017 року № 182 Про протипожежний режим у КЗ Олешківський РЦПМСД , встановлено протипожежний режим у центрі, призначено відповідальних за протипожежний стан у всіх підрозділах центру, зобов'язано відповідальних за протипожежний стан забезпечити безумовне виконання Правил пожежної безпеки України, інструкцій з пожежної безпеки. Контроль за виконанням наказу залишено за головним лікарем.
За показаннями допитаної в судовому засіданні 12.03.2018 року свідка ОСОБА_10 вона працює головною медичною сестрою в КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" з 2013 року - з часу його створення, була членом комісії з пожежної безпеки та членом професійної спілки. Враховуючи постійну недостатність фінансування закладу на пожежну безпеку порушення у закладі усувались частинами. Відповідальною особою за стан протипожежної безпеки був інженер ОСОБА_15. В закладі були розклеєні плани-схеми, були вогнегасники. Найбільша проблема щодо забезпечення протипожежної безпеки була з приводу блискавко відведення та оброблення дахів, оскільки це потребувало значних витрат. На планерках головний лікар постійно тримав ці питання на контролю, давав завдання готувати листи з цих питань, але фінансування не було в достатній мірі. В 2017 році центр пройшов акредитацію та стан протипожежної безпеки в липні був задовільний, а в жовтні чомусь став не задовільний. Під час перебування головного лікаря ОСОБА_1 у відпустці проводилась перевірка МНС з депутатами, з перевіряючими був ОСОБА_15. На її думку частину порушень можливо було усунути без витрат, але усі недоліки без відповідного фінансування усунути не є можливим.
За кошторисом на 2017 рік КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" підписаного головним лікарем та головним бухгалтером 12.01.2017 року, надходження коштів грн.: із загального фонду становлять - 16 613 850; із спеціального фонду - 489 100 з яких плата за оренду майна бюджетних установ - 481 300, плата за послуги - 7 800. Видатки із загального фонду: на предмети, матеріали, обладнання та інвентар - 470 000, оплата послуг (крім комунальних) - 350 000. Видатки із спеціального фонду: на предмети, матеріали, обладнання та інвентар - 286 150; оплата послуг (крім комунальних) - 54 200; капітальні видатки - придбання обладнання і предметів довгострокового користування - 103 000. Крім того, визначено інші видатки певного призначення необхідні для забезпечення функціонування закладу та які не можуть бути пов'язані/віднесенні до видатків забезпечення протипожежної безпеки. За доповідною інженера ОСОБА_15 (відповідального за протипожежний стан) головному лікарю ОСОБА_1 з метою усунення недоліків протипожежної безпеки та на виконання припису від 01.06.2016 року: - навчено та отримали посвідчення відповідальних з пожежної безпеки усі завідувачі ЛА 13.08.2016 року; - вогнегасники пере заправленні 10.2017 року у зв'язку з відсутністю фінансування; - закуплено 06.2017 року 6 комплектів пожежних щитів, 12 вогнегасників; - закуплено 10.2017 року 5 вогнегасників та знаків пожежної безпеки в кількості 207 шт.; - орендовані лікарські кабінети на 26.10.2017 року забезпеченні первинними засобами пожежогасіння. Надіслано листи Олешківській районній раді 06.04.2017 року для монтажу блискавко-захисту та 09.10.2017 року на встановлення пожежної сигналізації блискавко захисту та обробку горищ протипожежними засобами на суму 811,0 тис. грн., але кошти не виділено. За листом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" від 06.04.2017 року № 294 адресованого Олешківській районній раді, Олешківській районній державній адміністрації, фінансовому управлінню центр просить винести на розгляд сесії питання щодо виділення коштів у сумі 30 000 грн. для монтажу системи блискавкового захисту на будівлях: - Козаче-Легерської ЛА; - ФП с. Кринки, с. Саги праві, с. Солонці -1 та -2 з метою усунення недоліків протипожежної безпеки та на виконання припису ГУ ДСНС України у Херсонській області. За листом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" № 839 від 09.10.2017 року адресованого Олешківській районній раді, Олешківській районній державній адміністрації, фінансовому управлінню, центр просить виділити кошти в сумі 811 625 тис. грн.. для усунення недоліків по припису Олешківського РС ГУДСНС України у Херсонській області від 01.06.2016 року. За розрахунком потреби коштів для усунення недоліків згідно припису ГУ ДСНС України в Херсонській області вартість: - вогнегасного оброблення горищ складає 161 863 грн.; - улаштування блискавко захисту складає 110,74 грн.; - обладнання приміщень системами протипожежного захисту складає 592 522 грн. За листом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" № 500 від 06.06.2017 року адресованого Олешківській районній раді, Олешківській районній державній адміністрації, фінансовому управлінню, центром витрачено 32,1 тис. грн.. для придбання пожарних щитів. За листом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" № 780 від 19.08.2017 року адресованого Олешківській районній раді, фінансовому управлінню, центр просить винести на розгляд сесії питання щодо виділення коштів у сумі 30 000 грн. для монтажу системи блискавкового захисту та 23 000 грн. для електровимірювальних робіт та контролю системи контурного заземлення на будівлях медичних закладів району.
За наказом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" № 101-к від 12.09.2017 року ОСОБА_1 вибув у планову відпустку з 02.10.2017 року по 04.11.2017 року з виплатою матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі середньомісячної заробітної плати. За наказом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" № 115-к від 23.10.2017 року ОСОБА_1 відкликано з планової відпустки.
За довідкою КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_1 перебуваючи на посаді головного лікаря нараховано заробіток за вересень - жовтень 2017 року у розмірі 38 085,08 грн. За довідками КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_1 перебуваючи на посаді лікаря-терапевта нараховано заробіток: - за листопад 2017 року у розмірі 8 753,21 грн.; - за грудень 2017 року у розмірі 11 929,60 грн.; - за січень та лютий 2018 року у розмірі 17 542,48 грн.
Відповідно до ст. 5-1 Кодексу законів про працю України (далі за текстом - КЗпП України), держава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України правовий захист від необгрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи. Відповідно до ст. 21 КЗпП України, трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов'язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 94 КЗпП України, заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 36 КЗпП України, підставами припинення трудового договору є підстави, передбачені контрактом. Відповідно до ч. 2 ст. 235 КЗпП України, при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.
Відповідно до п. 10 Положення про порядок укладення контрактів при прийнятті (найманні) на роботу працівників затвердженого ПКМУ № 170 від 19.03.1994 року, у контракті передбачаються обсяги пропонованої роботи та вимоги до якості і строків її виконання, строк дії контракту, права, обов'язки та взаємна відповідальність сторін, умови оплати й організації праці, підстави припинення та розірвання контракту, соціально-побутові та інші умови, необхідні для виконання взятих на себе сторонами зобов'язань, з урахуванням специфіки роботи, професійних особливостей та фінансових можливостей підприємства, установи, організації чи роботодавця.
Відповідно до п. 5, 7 Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров'я затвердженого ПКМУ № 642 від 16.10.2014 року, у контракті передбачаються строк його дії, права, обов'язки та відповідальність сторін (у тому числі матеріальна), вимоги до збереження керівником закладу державного або комунального майна, підвищення ним кваліфікації або проходження перепідготовки протягом строку дії контракту (але не рідше одного разу на п'ять років), умови матеріального забезпечення і організації праці, умови розірвання контракту. Контракт може бути розірваний на підставах, установлених законом або контрактом. При цьому звільнення з посади керівника закладу проводиться з урахуванням передбачених законодавством гарантій.
Відповідно до ст. 1, 4, 5 Закону України Про оплату праці , розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства. Джерелом коштів на оплату праці працівників госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності. Для установ і організацій, що фінансуються з бюджету, - це кошти, які виділяються з відповідних бюджетів, грантів, а також частина доходу, одержаного внаслідок господарської діяльності та з інших джерел. Суб'єктами організації оплати праці є: органи державної влади та місцевого самоврядування; роботодавці, організації роботодавців, об'єднання організацій роботодавців або їх представницькі органи; професійні спілки, об'єднання професійних спілок або їх представницькі органи; працівники.
Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів. Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях . Забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Відповідно до п. 1, 2 розділу ІІ Правил пожежної безпеки України затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об'єктів. Керівник підприємства повинен визначити обов'язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту. Обов'язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов'язках, положеннях про підрозділ.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Цивільного процесуального кодексу України (далі за текстом - ЦПК України), завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави. Відповідно до ч. 1, 3 ст. 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що Олешківською районною радою Олешківського району Херсонської області у відповідності до вимог п-п. 8.4.1. п. 8.4. статуту Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги отримано погодження Департаменту охорони здоров'я обласної державної адміністрації та Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області на звільнення ОСОБА_1 з посади головного лікаря вказаного вище закладу, що підтверджується відповідними листами зазначених установ. Докази того, що зазначені погодження були надані, виконанні пізніше ніж відбулось звільнення відсутні. На підставі зазначеного позовні вимоги ОСОБА_1 не є обґрунтованими за вказаною підставою.
Крім того, суд вважає, що відповідачами доведено, що в структурних підрозділах Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , які розміщенні в об'єктах спільної власності територіальних громад Олешківського району було допущено порушення Правил пожежної безпеки України, що підтверджується листом Олешківського районного сектору ГУДСУНС у Херсонській області від 26.10.2017 року № 77/45/1156 Інформація про стан пожежної безпеки на об'єктах КЗ «Олешківський ЦПМСД , довідкою Олешківського районного сектору ГУДСУНС у Херсонській області від 26.07.2017 року № 77/45/778, доповідною інженера ОСОБА_15 (відповідального за протипожежний стан) головному лікарю ОСОБА_1, листом КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" № 839 від 09.10.2017 року та показаннями допитаної в судовому засіданні свідка ОСОБА_10 Посилання позивача на відсутність в інформації відомостей коли були виявленні порушення, в ході чого і ким проводилась перевірка судом не приймається до уваги, оскільки позивачем не доведено, що вказаних порушень Правил пожежної безпеки України не було, крім того в інформації зазначається в яких саме структурних підрозділах КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" були виявленні порушення та які саме. Також, в протоколі засідання тимчасової робочої групи з вивчення дотримання норм та правил пожежної безпеки на об'єктах спільної власності територіальних громад Олешківського району з масовим перебуванням людей від 26.10.2017 року, зазначено що перевірки проводились тимчасовою робочою групою. Невідповідність назв об'єктів нерухомого майна на яких мала проводитись перевірка дотримання вимог протипожежної безпеки з назвами структурних підрозділів КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" зазначених в інформації судом не приймається до уваги, оскільки власником закладу, нерухомого майна є Олешківська районна рада та саме вона має право в будь-який час проводити будь-які перевірки щодо своєї власності.
Також, суд не вважає, що усі зазначені порушення Правил пожежної безпеки України в структурних підрозділах КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" не могли бути усуненні через недофінансування, не виділення коштів на ці потреби Олешківською районною радою та судом твердження позивача про зазначене не приймається до уваги, оскільки: - по-перше кошторис доходів і видатків КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" на 2017 рік підписано головним лікарем та головним бухгалтером закладу, тобто кошторис ними складено 12.01.2017 року; - по-друге припис про усунення порушень Правил пожежної безпеки України було винесено відносно закладу 01.06.2016 року, тобто за 6 (шість) місяців до складення кошторису та керівник мав змогу передбачити відповідні кошти на усунення порушень в кошторисі 2017 року; - по-третє кошторис передбачав видатки на предмети, матеріали, обладнання, інвентар, оплату послуг (крім комунальних), придбання предметів та обладнання довгострокового користування. Крім того, позивачем не доведено, що кошторис на 2017 рік був сформований в обмежених фінансових ресурсах і цих ресурсів вистачало лише на забезпечення функціонування закладу лише щодо надання медичної допомоги. Також, позивачем не доведено того, що він до складення кошторису та затвердження бюджету району звертався до Олешківської районної ради з клопотаннями, заявами, листами про те, що необхідно виділити більше коштів (в певній сумі) на 2017 рік для забезпечення функціонування КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги", тобто не лише щодо надання медичної допомоги, а і для усунення порушень Правил пожежної безпеки України, тобто і на виконання припису від 01.06.2017 року.
В той же час, відповідно до абзацу 3 пункту 5.3. контракту від 26.02.2014 року його розірвання достроково можливе лише у разі одноразового грубого порушення керівником законодавства чи обов'язків передбачених контрактом, у результаті чого для закладу настали значні негативні наслідки (понесені збитки, виплачені штрафи, постраждало добре ім'я закладу або вищестоящої організації.
Враховуючи, що контракт є особливою формою трудового договору в якому визначаються права, обов'язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови його розірвання, в тому числі дострокового та враховуючи вимоги ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, статуту КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" суд вважає, що головний лікар ОСОБА_1 не несе відповідальності за не забезпечення пожежної безпеки призначеними ним відповідальними особами (недотримання ними вимог Правил пожежної безпеки України), оскільки ні в контракті, ні в статуті не передбачено цього його обов'язку та відповідальності за це. Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях, тобто суд вважає, що в даному випадку загальна вказівка в контракті та статуті, що головний лікар є керівником закладу, здійснює поточне (оперативне) та перспективне керівництво закладом, організовує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань передбачених законодавством не є достатньою підставою вважати, що він є відповідальним за те, що певні особи на яких покладено обов'язок забезпечення дотримання вимог протипожежного стану не виконали цього обов'язку. На думку суду, вказана відповідальність, обов'язок головного лікаря закладу мають бути чітко відображенні в контракті чи статуті закладу, що саме він забезпечує виробничу діяльність закладу, яка включає і діяльність із забезпечення пожежної безпеки, недотримання контролю за забезпеченням пожежної безпеки відповідальними працівниками тощо. В даному випадку на думку суду з урахуванням вимог п. 1, 2 розділу ІІ Правил пожежної безпеки України затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, відсутності чітких вказівок в контракті, статуті закладу на обов'язок, відповідальність головного лікаря за дотримання правил пожежної безпеки, ОСОБА_1 призначивши відповідальних осіб за протипожежний стан у підрозділах закладу виконав свій обов'язок покладений Правилами пожежної безпеки України. Отже порушення вимог законодавства чи обов'язків передбачених контрактом - головним лікарем ОСОБА_1 щодо забезпечення дотримання Правил пожежної безпеки України КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" відсутні.
Крім того, позивачем не доведено, що результатом встановлених Порушень правил пожежної безпеки України є значні негативні наслідки для КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги".
На підставі зазначеного, суд дослідивши докази безпосередньо та оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням в їх сукупності вважає, що Олешківська районна рада Херсонської області протиправно прийняла рішення про звільнення ОСОБА_1 з посади головного лікаря КЗ "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" за п. 8 ч. 1 ст. 36 КЗпП України, у зв'язку з чим позовні вимоги ОСОБА_1 в частині визнання незаконним і скасування рішення XXV позачергової сесії VІІ скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 31.10.2017 року № 469 Про звільнення головного лікаря Олешківського районного центру первинної медико-санітарної допомоги , розпорядження голови Олешківської районної ради Херсонської області № 108 від 31.10.2017 року Про звільнення ОСОБА_1П. та поновлення його на посаді головного лікаря Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги підлягають задоволенню.
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 щодо стягнення з Олешківської районної ради Херсонської області на його користь різницю в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи за листопад і грудень 2017 року, січень і лютий 2018 року в розмірі 33102,96 грн. слід відмовити, оскільки Олешківська районна рада Херсонської області не є належним відповідачем, тобто в даному випадку особою, яка повинна здійснити виплату різниці у заробітку є саме Комунальний заклад Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , оскільки саме цей заклад відповідає за нарахування та виплату заробітної плати (різниці в заробітку), а не власник закладу Олешківська районна рада. ОСОБА_1 мав звернутися з позовними вимогами в цій частині саме до Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги . Суд не має можливості в силу принципу диспозитивності цивільного судочинства вирішити це питання при відсутності відповідного звернення позивача до вказаної особи. Зазначена відмова у задоволення позовних вимог не позбавляє ОСОБА_1 звернутися з відповідним позовом до Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги .
Враховуючи, що судом позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенні частково та в частині задоволених вимог він звільнений від сплати судового збору за подання позову, тому судові витрати з судового збору відповідно до ч. 6 ст. 142 ЦПК України підлягають стягненню з Олешківської районної ради Херсонської області на користь держави в особі Державної судової адміністрації України в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень 00 копійок. Крім того, судові витрати понесенні ОСОБА_1 на професійну правничу допомогу у розмірі 10 000, 00 грн. відповідно до ст. 137, 142 ч. 6 ЦПК України підлягають стягненню з Олешківської районної ради Херсонської області на його користь у розмірі 5 000 (п'ять тисяч) гривень 00 копійок. При частковому віднесенні вказаних витрат на Олешківську районну раду Херсонської області суд враховує часткове задоволення позовних вимог ОСОБА_1
Керуючись ст. 1, 2, 3, 4, 5, 12, 13, 19, 76, 81, 90, 95, 133, 137, 141, 258, 259 ч. 6, 263-265, 273, 274-278, 352, 354, 355, 430 ЦПК України суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 (який проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, ЖитлоселищеАДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) до Олешківської районної ради Херсонської області (яка знаходиться за адресою: Херсонська область, Олешківський район, м. Олешки, вул. Гвардійська, 24, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 24947069), голови Олешківської районної ради Херсонської області ОСОБА_4 (місце роботи за адресою: Херсонська область, Олешківський район, м. Олешки, вул. Гвардійська, 24, згідно довідки Державної фіскальної служби України від 22.01.2018 надати реєстраційний номер облікової картки вказаної фізичної особу не має можливості з причини неможливості однозначно її ідентифікувати ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_1 - комунальний заклад "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (який знаходиться за адресою: Херсонська область, Олешківський район, м. Олешки, вул. Софіївська, 85, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 38645871), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Олешківської районної ради Херсонської області - головного лікаря комунального закладу "Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" ОСОБА_8 (місце роботи за адресою: Херсонська область, Олешківський район, м. Олешки, вул. Софіївська, 85, згідно довідки Державної фіскальної служби України від 22.01.2018 надати реєстраційний номер облікової картки вказаної фізичної особу не має можливості з причини неможливості однозначно її ідентифікувати) задовольнити частково.
Визнати незаконним і скасувати рішення XXV позачергової сесії VІІ скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 31.10.2017 року № 469 Про звільнення головного лікаря Олешківського районного центру первинної медико-санітарної допомоги .
Визнати незаконним і скасувати розпорядження голови Олешківської районної ради Херсонської області № 108 від 31.10.2017 року Про звільнення ОСОБА_1П. .
Поновити ОСОБА_1 на посаді головного лікаря Комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги з 31.10.2017 року.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді головного лікаря комунального закладу Олешківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги допустити до негайного виконанню.
Стягнути з Олешківської районної ради Херсонської області на користь Державної судової адміністрації України судовий збір в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень 00 копійок .
Стягнути з Олешківської районної ради Херсонської області на користь ОСОБА_1 судові витрати понесенні ОСОБА_1 на професійну правничу допомогу у розмірі 5 000 (п'ять тисяч) гривень 00 копійок.
На рішення може бути подано апеляційну скаргу до Апеляційного суду Херсонської області через Цюрупинський районний суд Херсонської області протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду складено 06.04.2018 року.
Суддя (підпис) С. П. Савчак
Копія відповідає оригіналу
Суддя Савчак С. П.
Суд | Цюрупинський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2018 |
Оприлюднено | 11.04.2018 |
Номер документу | 73239910 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Цюрупинський районний суд Херсонської області
Савчак С. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні