Рішення
від 26.03.2018 по справі 810/3838/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 березня 2018 року №810/3838/17

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Терлецька О.О., при секретарі судового засідання Мкртчян Н.Ц.,

за участю:

представника позивача - Мартинів О.І.,

представника відповідача - Шевченко В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Золоті ворота-1" до Головного управління ДФС у Київській області щодо включення позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив "Золоті ворота-1" з позовом до Головного управління ДФС у Київській області, в якому просить суд:

- визнати не правомірним та скасувати Рішення від 01.08.2017 №1710164600051 про виключення підприємства, установи, організації до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості;

- визнати не правомірним та скасувати рішення №1710164600061 від 27.09.2017 року про відмову у включенні (повторному включенні) підприємства, установи, організації до / з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про заміну ознаки неприбутковості.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив "Золоті ворота-1" повністю відповідає вимогам, встановленим п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, а тому в силу вимог п.п. 14.1.121 п.14.1 ст.14 та п.133.1 ст.133 цього ж Кодексу не є платником податку на прибуток, має статус неприбуткової організації та незаконно виключений з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Відповідач позов не визнав з підстав, викладених у письмовому відзиві, поданому до суду 02.02.2018.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.

Протоколом загальних зборів членів Кооперативу Позивачем 07.04.2017 року було приведено статутні документи у відповідність з вимогами її: 133.4. Податкового кодексу України.

На виконання Порядку ведення Реєстру неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 440, за наступним змінами та доповненнями) - надалі по тексту: Порядок - позивач (як обслуговуючий кооператив) подав до відповідача 20.06.2017 реєстраційну заяву платника податку по формі №1-РН для внесення змін в Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

07 вересня 2017 року позивач дізнався з електронного реєстру на інтернет-ресурсі відповідача про його виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій (надалі по тексту - Реєстр ) на підставі Рішення № 1710164600051 від 01.08.2017 року про виключенні підприємства, установи, організації до /з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості, підстава: невідповідність неприбуткової організації та/або документів такої організації вимогам, установленими п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (надалі по тексту - Рішення 1 ).

При відвідуванні відповідача (Обухівське відділення) представнику позивача в усному порядку було повідомлено про те, що підставою для прийняття рішення про виключення з Реєстру стало застосування до позивача норм, які передбачаються законодавством для житлово-будівельних кооперативів. В зв'язку з тим, що позивач є обслуговуючим кооператив, йому було запропоновано подати повторну заяву про внесення змін до Реєстру, що ним і було зроблено 12.09.2017.

17 жовтня 2017 року позивач отримав Рішення відповідача №1710164600061 від 27.09.2017 року про відмову у включенні (повторному включенні) підприємства, установи, організації до /з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості (надалі по тексту - Рішення 2 ).

З пояснень представника відповідача слідує, що підставою для прийняття рішення № 1710164600061 від 27.09.2017 було подання позивачем неповного комплекту документів, а саме не надано засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Позивач не погоджується з рішення № 1710164600051 від 01.08.2017 та рішення № 1710164600061 від 27.09.2017 та вважаючи їх неправомірними звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до підп.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.

Платниками податку на прибуток підприємств - резидентами, з огляду на підп.133.1.1 п.133.1 ст.133 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Згідно із п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків; внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Відповідно до підп.133.4.6 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, серед іншого, можуть бути віднесені: спілки, асоціації та інші обєднання юридичних осіб; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

Згідно абз.1 підп.133.4.2 п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

За приписами ст. 6 Закону України Про кооперацію до завдань та характеру діяльності кооперативи поділяються на такі типи: виробничі, обслуговуючі та споживчі. За напрямами діяльності кооперативи можуть бути сільськогосподарськими, житлово-будівельними, садово-городніми, гаражними, торговельно-закупівельними, транспортними, освітніми, туристичними, медичними тощо.

Позивач є обслуговуючим кооперативом, що підтверджується його установчими документами та Випискою з ЄДР.

Відповідно до вимог п. 6 Порядку для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово- будівельним (житловим) кооперативом. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

Позивачем, як обслуговуючим кооперативом, при поданні Реєстраційної заяви було повністю виконано вимоги п. 6 Порядку, проставлено відмітку про оприлюднення установчих документів на порталі електронних сервісів, та в якості додатку до Заяви було подано Опис з кодом доступу до оприлюднених документів на порталі електронних сервісів.

Вимога п. 6 Порядку стосовно житлово-будівельних кооператив та подання ними додаткових документів не може бути застосована до позивача, оскільки він є обслуговуючим кооперативом, та не здійснював будівництво житлових будинків.

Відповідно до вимог п. 7 Порядку контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру в разі, коли організація відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Кодексу;

- установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Статут Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Золоті ворота-1" передбачав: заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб - п. 4.3. Статуту.

Передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) - п. 6.5. Статуту.

З матеріалів справи слідує, що підставою для прийняття відповідачем Рішення 1 та виключення позивача з Реєстру зазначено невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу .

Однак, так підстави для прийняття відповідачем Рішення 1 не відповідають реальним обставинам справи, оскільки установчі документи позивача відповідають вимогам п. 133.4. Податкового кодексу України (і нормам інших законодавчих актів) та при подачі Реєстраційних заяв позивачем було надано відповідачу усі необхідні документи.

Окрім того, із оскаржуваного рішення неможливо встановити, що саме не відповідає закону чи вимоги до неприбуткової організації, чи положення її установчих документів, як і неможливо встановити назву нормативно-правового акта, якому, на думку контролюючого органу, не відповідає позивач.

Судом встановлено, що підставою винесення Рішення 2 відповідачем зазначено подано неповний комплект документів , а саме не надано засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом (вимоги п. 6 Порядку).

Разом з тим, така вимога п. 6 Порядку стосовно житлово-будівельних кооператив та подання додаткових документів не може бути застосована до позивача, оскільки він є обслуговуючим кооперативом, а не житлово-будівельним, та не здійснював будівництво житлових будинків.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Надані позивачем докази у своїй сукупності дають підстави вважати позовні вимоги обгрунтованими, оскаржувані рішення відповідача - протиправними, прийнятими без дотриманням вимог законів України, що є підставою для визнання їх протиправними та скасування.

Відповідно до ч. 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача сплачений ним судовий збір в розмірі 3 200,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Київській області.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати не правомірним та скасувати Рішення від 01.08.2017 №1710164600051 про виключення підприємства, установи, організації до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості.

Визнати не правомірним та скасувати рішення №1710164600061 від 27.09.2017 року про відмову у включенні (повторному включенні) підприємства, установи, організації до / з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про заміну ознаки неприбутковості.

Стягнути на користь Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Золоті ворота-1" (код ЄДРПОУ 37909728) сплачений ним судовий збір у розмірі 3200 (три тисячі двісті) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 06.04.2018.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73306947
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3838/17

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 13.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Рішення від 26.03.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні