Постанова
від 13.06.2018 по справі 810/3838/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/3838/17 Суддя (судді) першої інстанції: Терлецька О.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.,

за участю секретаря судового засідання Пушенко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу ЖБК Золоті ворота-1 до Головного управління ДФС у Київській області про включення позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості, -

В С Т А Н О В И В :

Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив Золоті ворота-1 звернулося до Київського окружного адміністративного суду звернувся з позовом до Головного управління ДФС у Київській області, в якому просить суд:

- визнати неправомірним та скасувати Рішення від 01.08.2017 №1710164600051 про виключення підприємства, установи, організації до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості;

- визнати неправомірним та скасувати рішення №1710164600061 від 27.09.2017 року про відмову у включенні (повторному включенні) підприємства, установи, організації до / з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про заміну ознаки неприбутковості.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року позов задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції про задоволення позову та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 07 вересня 2017 року позивач дізнався з електронного реєстру на інтернет-ресурсі відповідача про його виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі Рішення № 1710164600051 від 01.08.2017 року про виключенні підприємства, установи, організації до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості, підстава: невідповідність неприбуткової організації та/або документів такої організації вимогам, установленими п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України.

При відвідуванні відповідача (Обухівське відділення) представнику позивача в усному порядку було повідомлено про те, що підставою для прийняття рішення про виключення з Реєстру стало застосування до позивача норм, які передбачаються законодавством для житлово-будівельних кооперативів. В зв'язку з тим, що позивач є обслуговуючим кооператив, йому було запропоновано подати повторну заяву про внесення змін до Реєстру, що ним і було зроблено 12.09.2017.

17 жовтня 2017 року позивач отримав Рішення відповідача №1710164600061 від 27.09.2017 року про відмову у включенні (повторному включенні) підприємства, установи, організації до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості.

Відповідач вказує, що підставою для прийняття рішення № 1710164600061 від 27.09.2017 було подання позивачем неповного комплекту документів, а саме не надано засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Позивач не погоджуючись з рішення № 1710164600051 від 01.08.2017 та рішення № 1710164600061 від 27.09.2017 та вважаючи їх неправомірними звернувся з даним позовом до суду.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що надані позивачем докази у своїй сукупності дають підстави вважати позовні вимоги обґрунтованими, оскаржувані рішення відповідача - протиправними, прийнятими без дотриманням вимог законів України, що є підставою для визнання їх протиправними та скасування.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до пп.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.

Платниками податку на прибуток підприємств - резидентами, з огляду на підп.133.1.1 п.133.1 ст.133 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Згідно із п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків; внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Згідно підп.133.4.6 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, серед іншого, можуть бути віднесені: спілки, асоціації та інші об'єднання юридичних осіб; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

Статтею 6 Закону України Про кооперацію передбачено, що до завдань та характеру діяльності кооперативи поділяються на такі типи: виробничі, обслуговуючі та споживчі. За напрямами діяльності кооперативи можуть бути сільськогосподарськими, житлово-будівельними, садово-городніми, гаражними, торговельно-закупівельними, транспортними, освітніми, туристичними, медичними тощо.

Колегією суддів встановлено, що Обслуговуючий кооператив ЖБК Золоті ворота-1 є обслуговуючим кооперативом.

Відповідно до вимог п. 6 Порядку для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

У відповідності до вимог п. 7 Порядку контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру в разі, коли організація відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Кодексу;

- установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Позивач, при поданні Реєстраційної заяви повністю виконав вимоги п. 6 Порядку, проставлено відмітку про оприлюднення установчих документів на порталі електронних сервісів, та в якості додатку до Заяви було подано Опис з кодом доступу до оприлюднених документів на порталі електронних сервісів.

Суд першої інстанції вірно вказав, що вимога п. 6 Порядку стосовно житлово-будівельних кооперативів та подання ними додаткових документів не може бути застосована до позивача, оскільки він є обслуговуючим кооперативом, та не здійснював будівництво житлових будинків.

Згідно п. 4.3. та п. 6.5. Статуту Обслуговуючого кооперативу ЖБК Золоті ворота-1 передбачено заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб; передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Підставою для прийняття відповідачем Рішення та виключення позивача з Реєстру було невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу .

Підстави для прийняття відповідачем Рішення не відповідають обставинам, враховуючи, що установчі документи позивача відповідають вимогам п. 133.4. Податкового кодексу України та при подачі Реєстраційних заяв позивачем було надано відповідачу усі необхідні документи.

З рішення неможливо встановити, що саме не відповідає закону чи вимоги до неприбуткової організації, чи положення її установчих документів, як і неможливо встановити назву нормативно-правового акта, якому, на думку контролюючого органу, не відповідає позивач.

Приймаючи рішення №1710164600061 від 27.09.2017 року відповідачем зазначено подано неповний комплект документів , а саме не надано засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що вимога п. 6 Порядку стосовно житлово-будівельних кооператив та подання додаткових документів не може бути застосована до позивача, оскільки він є обслуговуючим кооперативом, а не житлово-будівельним, та не здійснював будівництво житлових будинків.

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема, залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 229, 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина

Судді: Я.Б.Глущенко

О.Є.Пилипенко

Повний текст постанови виготовлено 14 червня 2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2018
Оприлюднено15.06.2018
Номер документу74672575
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3838/17

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 13.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Рішення від 26.03.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні