Рішення
від 27.03.2018 по справі 822/2043/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/2043/17

РІШЕННЯ

іменем України

27 березня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К.

за участі:секретаря судового засідання Свинобой О.В. представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2 розглянувши в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення форми "Р" від 23 березня 2017 року:

№ НОМЕР_1 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 364 907,03 грн, у тому числі 243 271,35 грн. податкового зобов'язання та 121 635,68 грн штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_2 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 117 058,73 грн, у тому числі 78 039,15 грн податкового зобов'язання та 39 019,58 грн штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_3 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 51 586,65 грн, у тому числі 34 391,10 грн податкового зобов'язання та 17 195,55 грн за штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_4 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" на суму в розмірі 477 566,52 грн, у тому числі 318 377,68 грн податкового зобов'язання та 159 188,84 грн за штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_5 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 9 490,46 грн, у тому числі 6 326,97 грн податкового зобов'язання та 3 163,49 грн штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_6 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 89 193,02 грн, у тому числі 59 462,01 грн податкового зобов'язання та 29 731,01 грн штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_7 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 73 449,32 грн, у тому числі 48 966,21 грн податкового зобов'язання та 24 483,11 грн за штрафних (фінансових) санкцій;

№ НОМЕР_8 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" на суму з розмірі 285 692,75 грн, утому числі 190 461,83 грн податкового зобов'язання та 95 230,92 грн штрафних (фінансових) санкцій.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що позапланова виїзна документальна перевірка ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство", призначена наказом від 02 лютого 2017 року №201, проведена відповідачем з порушення процедури, визначеної Податковим кодексом України, без вручення (надіслання) позивачу до її проведення направлення та наказу на перевірку. Вважає податкові повідомлення-рішення протиправними, оскільки прийняті в результаті протиправних дій відповідача щодо проведення перевірки, а розмір податкового зобов язання визначений цими рішеннями з порушенням пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, відповідно до якої підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечив, просив в задоволенні позовних вимог ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" відмовити. Вказує, що копія наказу і направлення на перевірку вручені представнику вказаного товариства за дорученням ОСОБА_3 до початку перевірки з дотриманням вимог статті 78 Податкового кодексу України, службові особи ГУ ДФС неодноразово виїздили на податкову адресу позивача з метою проведення перевірки, призначеної наказом №201 від 02 лютого 2017 року на виконання ухвали слідчого судді Красилівського районного суду Хмельницької області по справі № 677/1985/16-к від 25 січня 2017 року, однак посадові особи ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" були відсутні. До перевірки позивач не надав жодних первинних та інших документів, звітної податкової інформації, пов'язаної із сплатою податків. Підставою для нарахування позивачу орендної плати за земельні ділянки слугували рішення господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року №924/1184/14, від 29.09.2014 року № 9241234 і від 02.12.2014 року №294/1741/14, якими розірвані договори оренди земельних ділянок з попереднім орендарем - ДП СГЦР Поділля .

Вважає, дії посадових осіб Головного управління ДФС у Хмельницькій області щодо проведення перевірки позивача та прийняті за її результатами податкові повідомлення-рішення правомірними.

Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що позов слід задовольнити з підстав, зазначених нижче.

25 січня 2017 року слідчий суддя Красилівського районного суду Хмельницької області у кримінальному провадженні №42016241220000055 від 14 грудня 2016 року за частиною 1 статті 364-1 Кримінального кодексу України виніс ухвалу по справі № 677/1985/16-к, якою призначив позапланову документальну перевірку ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" (Хмельницька область, Летичівський район, смт. Меджибіж, вул. Чкалова, 58, код ЄДРПОУ 00476808) з питань достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, виконання якої доручив Головному управлінню Державної фіскальної служби у Хмельницькій області.

02 лютого 2017 року на виконання ухвали слідчого судді від 25 січня 2017 року, ГУ ДФС у Хмельницькій області у відповідності до статті 20, пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі - ПК України), видало наказ "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" та направлення на перевірку № 164, № 165, № 166, № 167 і № 168.

Накази та направлення на перевірку вручені представнику ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" за дорученням № 5 від 20 січня 2017 року ОСОБА_3 03 лютого 2017 року.

На підставі наказу від 02 лютого 2017 року службові особи Красилівської ОДПІ ГУ ДФС в Хмельницькій області провели документальну позапланову невиїзну перевірку ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" з питань достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року.

За результатами перевірки складений акт від 20 лютого 2017 року № 0199/22-01-14-04/00476808.

На підставі акту перевірки Головне управління ДФС у Хмельницькій області 23.03.2017 року прийняло податкові повідомлення - рішення форми "Р":

№0001751404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 364 907,03 грн, у тому числі 243 271,35 грн. податкового зобов'язання та 121 635,68 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Маначинської сільської ради;

№0001761404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 117 058,73 грн, у тому числі 78 039,15 грн податкового зобов'язання та 39 019,58 грн за штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Тарнарудської сільської ради;

№ НОМЕР_3 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 51 586,65 грн, у тому числі 34 391,10 грн податкового зобов'язання та 17 195,55 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Копачівської сільської ради;

№ НОМЕР_4 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" на суму в розмірі 477 566,52 грн, у тому числі 318 377,68 грн податкового зобов'язання та 159 188,84 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Полянської сільської ради;

№ НОМЕР_5 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 9 490,46 грн, у тому числі 6 326,97 грн податкового зобов'язання та 3 163,49 грн штрафних (фінансових) санкцій на території Бронівської сільської ради;

№ НОМЕР_6 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 89 193,02 грн, у тому числі 59 462,01 грн податкового зобов'язання та 29 731,01 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Порохнянської сільської ради;

№ НОМЕР_7 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 73 449,32 грн, у тому числі 48 966,21 грн податкового зобов'язання та 24 483,11 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Сарнівської сільської ради;

№ НОМЕР_8 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" на суму з розмірі 285 692,75 грн, утому числі 190 461,83 грн податкового зобов'язання та 95 230,92 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Наркевицькій сільської ради, які позивач оскаржив до суду.

Досліджуючи правомірність спірних податкових повідомлень-рішень, суд враховує зазначене нижче.

Позивач - публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство» перебуває на обліку як платник податків в Красилівській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС (Волочиське відділення).

17.05.2008 року ВАТ «Хмельницькрибгосп» та Волочиська районна державна адміністрація уклали ряд договорів оренди землі, згідно яких в оренду строком на 49 років передаються земельні ділянки водного фонду, що знаходяться на території Копачівської сільської ради за межами населеного пункту с.Копачівка, Тарнарудської сільської ради за межами населеного пункту с.Тарнаруда, Сарнівської сільської ради за межами населеного пункту с.Сарнів, Наркевицької селищної ради за межами населеного пункту с.Юхимівці, Порохнянської селищної ради за межами населеного пункту с.Порохня, Полянської сільської ради за межами населеного пункту с.Поляни, Маначинської селищної ради за межами населеного пункту с. Маначин, Бронівської сільської ради за межами населеного пункту с.Бронівка. Вказані договори зареєстровані у Волочиському відділі Хмельницької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру.

Розпорядженням від 06.05.2011 року № 300/2011-р Волочиська РДА Хмельницької області надала дозвіл ДП «СГЦР «Поділля» на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів про передачу в оренду земель водного фонду за межами населених пунктів на території Копачівської сільської ради площею 25,94 га, Порохнянської сільської ради площею 33,45 га, Маначинської сільської ради площею 179,7 га, Бронівської сільської ради площею 9,95 га, Полянської сільської ради площею 218,06 га, Сарнівецької сільської ради площею 37,89 га, Тарнорудської сільської ради площею 57,81 га, Наркевицької селищної ради площею 44,15 га. Цим же розпорядженням укладені між ВАТ «Хмельницькрибгосп» та Волочиською РДА договори оренди на спірні земельні ділянки розірвані.

Розпорядженням № 825/2011-р від 05.10.2011 року Волочиська РДА затвердила технічні документації із землеустрою, що посвідчують право користування земельними ділянками водного фонду ДП «СГЦР «Поділля» для рибогосподарських потреб за межами вище вказаних населених пунктів. Рішенням Волочиської районної ради Хмельницької області № 6-9/2011 від 15.11.2011 року (пункти 5-14) також затверджена технічна документація із нормативно-грошової оцінки земельних ділянок водного фонду що надаються на умовах оренди ДП «СГЦР «Поділля» для рибогосподарських потреб.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду по справі № 2270/13314/11 від 20.06.2012 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду по справі № 2270/13314/11 від 19.09.2012 року визнані протиправними та скасовані розпорядження Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №300/2011-р від 06.05.2011 року, № 825/2011-р від 05.10.2011 року, п. 5-14 рішення Волочиської міської ради Хмельницької області № 6- 9/2011 від 15.11.2011 року. Постанова суду набрала законної сили 19.09.2012 року.

Додатковою угодою від 25.12.2014 року про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Волочиською РДА та ДП «СГРЦ» Поділля припинене право користування земельною ділянкою держаної власності земель водного фонду площею 25,94 га. на території Копачівської сільської ради. Згідно з інформаційною довідкою № 95599278 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820983500:04:032:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинено 15.01.2015 року.

Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 10.03.2015 року.

Додатковою угодою від 25.12.2014 року, про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Волочиською РДА та ДП «СГРЦ» Поділля припинене право користування земельною ділянкою держаної власності із земель водного фонду площею 9,95га. на території Бронівської сільської ради. Згідно з інформаційною довідкою № 95595616 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820981200:04:015:0002 за ДП «СГЦР «Поділля» припинене 15.01.2015 року.

Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 10.03.2015 року.

Додатковою угодою від 25.12.2014 року про розірвання договорів оренди земельних ділянок, укладених між Волочиською РДА та ДП «СГРЦ» Поділля припинено право користування земельними ділянками держаної власності із земель водного фонду площами 19,28га., та 14,17га. на території Порохнянської сільської ради. Згідно з інформаційними довідками № 95596432 та № 95597128 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дані земельні ділянки з кадастровими № 6820986300:02:003:0003 та № 6820986300:02:003:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинене 15.01.2015 року.

Право оренди на ці земельні ділянки за ІІАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 05.03.2015 року.

Додатковою угодою від 25.12.2014 року про розірвання договору оренди земельних ділянок, укладених між Волочиською РДА та ДП «СГРЦ» Поділля припинене право користування земельною ділянкою держаної власності із земель водного фонду площею 44,15га. на території Наркевицької сільської ради. Згідно з інформаційною довідкою № 95607314 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820955700:03:014:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинене 15.01.2015 року.

Право оренди на цю земельну ділянку, за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 10.03.2015 року.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/1184/14 від 02.10.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Сарнівської сільської ради площею 37,88 га., укладений між Волочиською РДА та ДП «СГЦР «Поділля» розірваний. Рішення набрало законної сили 12.10.2014 pоку.

Згідно з інформаційною довідкою № 95594680 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820987200:04:014:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинене 15.01.2015 року.

Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 10.03.2015 року.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/1741/14 від 02.12.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Тарнарудської сільської ради площею 57,81 га., укладений між Волочиською РДА та ДП «СГЦР «Поділля» розірваний. Рішення набрало законної сили 12.12.2014 pоку.

Згідно з інформаційною довідкою № 95605716 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820987600:02:001:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинене 15.01.2015 року.

Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 10.03.2015 року.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/1234/14 від 29.09.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Полянської сільської ради площею 199,64 га., укладений між Волочиською РДА та ДП «СГЦР «Поділля» розірваний. Рішення набрало законної сили 08.10.2014 pоку.

Згідно з інформаційної довідки № 95602311 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820985900:05:022:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинено 19.12.2014 року.

Право оренди, на цю ж земельну ділянку за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстровано 06.03.2015 року.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/851/14 від 24.07.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Маначинської сільської ради площею 169,71 га., укладений між Волочиською РДА та ДП «СГЦР «Поділля» розірваний. Рішення набрало законної сили 29.10.2014 pоку.

Згідно з інформаційною довідкою № 95577683 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820984200:02:004:0001 за ДП «СГЦР «Поділля» припинене 19.12.2014 року.

Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ «Хмельницькрибгосп» зареєстроване 10.03.2015 року.

Фактичною підставою для нарахування позивачу спірними податковими повідомленнями-рішеннями орендної плати за земельні ділянки водного фонду слугували рішення господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року №924/1184/14, від 29.09.2014 року № 9241234 і від 02.12.2014 року №294/1741/14, якими розірвані договори оренди земельних ділянок з попереднім орендарем - ДП СГЦР Поділля .

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 року №161-XIV (далі - Закон № 161-XIV) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

За змістом Земельного кодексу України та Закону № 161-XIV користування землею в Україні є платним.

Відповідно до підпункту 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є землекористувачі.

За визначенням підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (орендна плата).

Підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України передбачено, що об'єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

За змістом пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (пункт 288.3 статті 288 ПК України).

Системний аналіз положень підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 та пункту 288.3 статті 288 ПК України вказує на те, що об єктом оподаткування є земельна ділянка, передана в оренду відповідно до договору оренди, зареєстрованого у встановленому законодавством порядку, яка перебуває у платника податку в користуванні.

У відповідності до пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно з пунктом 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Таким чином, у відповідності до Податкового кодексу України обов'язок щодо сплати орендної плати виникає з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, в тому числі і на умовах оренди, і діє протягом строку фактичного користування земельною ділянкою.

Зазначене означає, що встановлений ПК України обов язок орендаря земельної ділянки щодо сплати орендної плати за земельну ділянку, яка перебувала в його користуванні, виникає та припиняється з моменту припинення фактичного користування орендованою земельною ділянкою та її передачі орендодавцю. В цьому випадку, у відповідності до положень п. 287.1 ст. 287 ПК України податковим періодом є фактичний період перебування землі в оренді у поточному році.

Пунктом 20 договорів оренди землі від 17.05.2008 року, укладених позивачем з Волочиською РДА, передбачено, що передача земельної ділянки здійснюється за актом її приймання-передачі.

Отже, документом, який підтверджує факт передачі земельної ділянки в оренду або повернення її орендодавцю після припинення договору оренди землі є відповідний акт приймання-передачі земельної ділянки. Тому, саме з дати підписання такого акту приймання-передачі земельної ділянки, яким орендодавець та орендар засвідчують факт передачі земельної ділянки, виникає обов язок орендаря щодо сплати орендної плати за землю.

Тому, позивач зобов'язаний сплатити плату за орендовану земельну ділянку за фактичний період перебування землі в оренді, який починається та завершується підписанням відповідних актів приймання - передачі земельних ділянок водного фонду. Під час судового розгляду спору суд встановив, що спірні земельні ділянки на підставі розпоряджень Волочиської РДА від 06.05.2011 року № 300/2011-р № 825/2011-р від 05.10.2011 року та договорів оренди земельних ділянок, укладених між Волочиською РДА та ДП «СГРЦ» Поділля та розірваних додатковими угодами від 25.12.2014 року, перебували в оренді у вказаного підприємства. Право оренди ДП «СГЦР «Поділля» на спірні земельні ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно припинене 15.01.2015 року.

Водночас, право оренди вказаних земельних ділянок водного фонду за позивачем зареєстроване 10.03.2015 року. Факт отримання позивачем спірних земельних ділянок в оренду до 10.03.2015 року перевіркою не встановлений.

Натомість, в судовому засіданні представник позивача пояснив, що до вказаної дати позивач не користувався зазначеними земельними ділянками водного фонду.

Таким чином, встановлений ПК України обов язок щодо сплати орендної плати за земельні ділянки водного фонду виник у позивача з 10.03.2015 року, з дати державної реєстрації права оренди.

Тому, покладання на позивача обов язку щодо сплати плати за оренду спірних земельних ділянок до вказаної дати суперечить пункту 287.1 статті 287 ПК України.

Суд вважає необґрунтованим посилання відповідача, як на підставу для нарахування орендної плати на рішення господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року у справі №924/1184/14, від 29.09.2014 року у справі № 924/1234/14 і від 02.12.2014 року у справі №294/1741/14, якими розірвані договори оренди земельних ділянок з ДП СГЦР Поділля , оскільки розірвання договорів з попереднім орендарем не означає автоматичну передачу цих ділянок позивачу. Докази того щодо позивач став фактичним користувачем земельних ділянок водного фонду з вересня - грудня 2014 року суду не надані.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В процесі судового розгляду відповідач не надав докази користування позивачем спірними земельними ділянками в період з дати набрання законної сили рішеннями господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року у справі №924/1184/14, від 29.09.2014 року у справі № 924/1234/14 і від 02.12.2014 року у справі №294/1741/14 про розірвання договорів оренди земельних ділянок з ДП СГЦР Поділля , до державної реєстрації за позивачем права оренди на ці земельні ділянки в період з січня по березень 2015 року та не довів правомірність податкових повідомлень-рішень, тому позовні вимоги про їх скасування необхідно задовольнити.

У зв'язку із задоволенням позовних вимог у відповідності до статті 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись Податковим кодексом України, законом України "Про оренду землі" , статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" (31530, вул.Чкалова, 58, смт.Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область, ідентифікаційний код - 00476808) до Головного управління ДФС у Хмельницькій області (29000, вул.Пилипчука, 17, м.Хмельницький, ідентифікаційний код - 39492190) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області форми "Р" від 23 березня 2017 року: №0001751404, №0001761404, №0001771404, №0001781404, №0001791404, №0001801404, №0001811404, №0001821404.

Стягнути на користь публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" (31530, вул.Чкалова, 58, смт.Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область, ідентифікаційний код - 00476808) судовий збір у розмірі 25078 (двадцять п'ять тисяч сімдесят вісім) грн. 39 коп, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області (29000, вул.Пилипчука, 17, м.Хмельницький, ідентифікаційний код - 39492190).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 06 квітня 2018 року

Головуючий суддя ОСОБА_4

Дата ухвалення рішення27.03.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73307930
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —822/2043/17

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Постанова від 28.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні