Ухвала
від 17.04.2018 по справі 520/15060/17
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/15060/17

Провадження № 1-кс/520/1373/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.04.2018 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в місті Одесі клопотання слідчого СВ Київського ВП в місті Одеса ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42014160000000101 від 12.03.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст.367, ч. 5 ст.191, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст.190, ч. 2 ст.364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді надійшло клопотання слідчого СВ Київського ВП в місті Одеса ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42014160000000101 від 12.03.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст.367, ч. 5 ст.191, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст.190, ч. 2 ст.364 КК України.

Як вбачається з клопотання, досудовим розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , будучи депутатом Одеської міської ради п`яти скликань у період з 1994 по 2010 рік, здійснював свої повноваження (виконував свої функції) на безоплатній основі, не пориваючи з виробничою та службовою діяльністю. Так, він був керівником будівельних установ, організатором створення та фактичним власником (у тому числі опосередковано) групи підприємств, які об`єднані в єдине угрупування (холдинг) під назвою «Інкор-Групп», до складу якого у різний час входило біля 30 підприємств, зокрема: ПП«Ремерцентр» (код ЄРДПОУ 30766702), ПП«Будрембізнес» (код ЄРДПОУ 33215688), ПП«Строй систем» (код ЄРДПОУ 31373740), ПП «Грандстиль» (код ЄРДПОУ 33215651), ПП «Інно-Тредінг» (код ЄРДПОУ 33215803), ТОВ«ТТ-Буд» (код ЄРДПОУ 36042705), ТОВ «Град Отель» (код ЄРДПОУ 35405392), ТОВ«Реставратор-1946» (код ЄРДПОУ 02497950), ТОВ«Одеські реставраційні майстерні» (код ЄРДПОУ 36153897), ТОВ «Арт Проект-2010» (код ЄРПДОУ 37224743), ТОВ «Компас Проект» (код ЄРДПОУ 36042731), ТОВ«Інкор-девелоп» (код ЄРДПОУ 33016604), ПП«Чека» (код ЄРДПОУ 33217203), більшість з яких на замовлення державних органів та органів місцевого самоврядування виступали генпідрядниками по будівництву та реконструкції об`єктів нерухомості.

Будучи обізнаним про те, що «Програмою комплексного соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2005-2015 роки» заплановано будівництво споруд по обробці осаду і системи відводу очищених вод від станції біологічної очистки «Північна» у м.Одесі, володіючи якостями лідера, сильним і стійким характером, математичним складом розуму, маючи вищу економічну освіту, переслідуючи корисливі цілі, зловживаючи службовим становищем, тобто умисно використовуючи всупереч інтересам служби своїх прав і можливостей, пов`язаних з його посадою, взимку 2008 року вирішив незаконно заволодіти бюджетними коштами в особливо великому розмірі, шляхом зловживання посадовими особами своїм службовим становищем та внесення завідомо недостовірних даних в офіційні документи підприємств, для чого у різний час залучав до незаконної діяльності групу осіб, а навесні 2010 року створив та очолив організовану групу.

Розуміючи необхідність в будівництві «Глибоководного випуску», який є ІІІ етапом після проведення будівництва І «Насосна станція» та ІІ - «Скидний трубопровід», ОСОБА_5 , маючи відповідний досвід, використовуючи підконтрольне ПП«Будрембізнес» (код ЄРДПОУ 33215688), який входить у так званий холдинг «Інкор-групп» та директором якого на той час був брат дружини ОСОБА_5 ОСОБА_6 організував замовлення за кошти вказаного підприємства у ДП«Чорноморндіпроект» (код ЄРДОПУ 01128110) розроблення проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО«Північна», для чого було укладено відповідний договір № 523-1 від 25.01.2008, вартістю 700тис.грн.

На виконання вказаного договору ДП «Чорноморндіпроект» згідно акту здачі-приймання робіт від 17.12.2008 передало ПП «Будрембізнес» проект«Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна», загальною проектно-кошторисною вартістю 331955090 грн. Головним інженером вказаного проекту виступив працівник ДП«Чорноморндіпроект» ОСОБА_7 .

Рішенням Одеської міської ради від 05.04.2008 № 2474-V затверджено програму соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2008 рік. У підрозділі 10 зазначеної Програми зазначено, що для створення умов безпечного проживання населення, покращення санітарно-епідеміологічного стану міста заплановано відповідні заходи, зокрема будівництво глибоководного випуску стічних вод від СБО «Північна», у зв`язку з чим заплановано заходи щодо розробки та погодження проекту будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна». Головним розпорядником коштів визначено Управління екологічної безпеки Одеської міської ради, джерела фінансування бюджет міста, всього заплановано витрат 11000000 грн.

Розпорядженням Одеського міського голови № 2200-01р від 01.12.2009 «Про розробку та погодження проекту будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» Управлінню екологічної безпеки Одеської міської ради доручено виступити замовником та укласти договір на розробку й погодження проект будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна».

ОСОБА_5 , маючи злочинний намір на заволодіння бюджетним коштами в особливо великому розмірі, у листопаді 2008 року залучив до незаконної діяльності працівника ДП«Чорноморндіпроект» ОСОБА_7 , який був головним інженером проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО«Північна», який надав згоду діяти за попередньою змовою з ним.

План заволодіння бюджетним грошовими коштами полягав у складанні іншого проекту будівництва «Глибоководного випуску» під реквізитами іншого підприємства із завищеною проектно-кошторисною вартістю.

З цією метою, ОСОБА_5 , маючи особисте знайомство та робочі стосунки з директором ТОВ «Білд-Про» та ТОВ «Одеські реставраційні майстерні» ОСОБА_8 , у тому числі у зв`язку із спільним засновництвом ТОВ «Одеській реставраційні майстерні» (код ЄДРПОУ 36153897) (протокол № 1 від 14.08.2008 загальних зборів учасників ТОВ «Одеській реставраційні майстерні» ОСОБА_8 50 % статутного капіталу, ТОВ«Інкор-групп» в особі ОСОБА_5 - 15 % статутного капіталу, ТОВ «Арт Інвест» в особі ОСОБА_9 - 35 % статутного капіталу), а також у зв`язку взаємовідносинами його підконтрольних підприємств ТОВ«Юридична Компанія «Сенат» (код ЄРПДОУ 33016720), ТОВ «Мрія» (код ЄРДПОУ 31081743), ТОВ «ТТ-Буд» (код ЄРДПОУ 36042705), ПП «Чека» (код ЄРДПОУ 33217203), ПП «Штрих-код» (код ЄРДПОУ 33217732), ПП«КФ«Будінвест групп» (код ЄРДПОУ 33215714), ТОВ «Компас-Проект» (код ЄРДПОУ 36042731), які входять в так званий холдинг «Інкор-групп» з ТОВ«Білд-Про», у грудні 2008 року запропонував ОСОБА_8 , який не мав відповідного досвіду щодо виготовлення відповідних проектів, виступити формальним виконавцем проектних робіт на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради, на що останній дав згоду.

Вказані дії були спрямовані на приховування та маскування вчинення злочину і створення уяви у суспільства щодо непричетності ОСОБА_5 до розроблення проекту будівництва «Глибоководного випуску».

План формальної участі у розробленні проекту будівництва «Глибоководного випуску» ТОВ «Білд-Про», полягав у прийнятті ним участі та перемозі на тендері Управління екологічної безпеки Одеської міської ради по виготовленню вищевказаного проекту та складанні ОСОБА_7 за допомогою раніше виготовленого проекту ДП«Чорноморндіпроект» іншого проекту з аналогічною назвою під реквізитами ТОВ «Білд-Про», при цьому відобразивши, що вказані роботи виконано ПП«Грандстиль» згідно відповідного договору субпідряду.

З цією метою директор ТОВ «Білд-Про» ОСОБА_8 у грудні 2008 року підготував та направив тендерну пропозицію до Управління екологічної безпеки Одеської міської ради щодо участі у відповідних торгах.

Управлінням екологічної безпеки Одеської міської ради на підставі акцепту тендерної пропозиції, яка визнана кращою за результатами торгів з визначенням переможця 18.12.2008 укладено контракт № 74 з ТОВ «Білд-Про» (код ЄРДПОУ 35405235) (Виконавець), згідно якого Виконавець зобов`язався виконати науково-дослідницькі роботи: розробку проекту будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» в м.Одесі, а Замовник зобов`язався прийняти та оплатити виконані роботи за актом приймання-здачі виконаних робіт.

Пунктами контракту № 74 передбачено:

Пунктом 1.3. зазначено, що вимоги до проектно-кошторисної документації викладені в Завданні на проектування.

Пунктом 2.1. зазначено, що договірна ціна складає 4029863,00 гривень.

Пунктом 3.1.7. зазначено, що Виконавець зобов`язується не передавати без дозволу Замовника проектно-кошторисну документацію іншим особам.

Пунктом 5.1 зазначено, що власником документації, розробленої у відповідності цьому Контракту, є Замовник. Без згоди Замовника Виконавець не має права передавати документацію другим організаціям.

Пунктом 5.2 зазначено, що розроблена проектна документація не є інтелектуальною власністю Виконавця і є власністю Замовника із усіма наслідками що випливають.

Згідно додатку № 1 до контракту № 74 від 18.12.2008 «Завдання на проектування» на науково-дослідницькі роботи щодо розробки проекту будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО«Північна» передбачено найменування проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна». Також, завданням на проектування передбачено черговість будівництва, яке складається з 5 черг, 5 пускових комплексів.

Діючи за попередньо розробленим планом директор ТОВ «Білд-Про» ОСОБА_8 23.01.2009 уклав договір субпідряду № 230109 із ПП«Грандстиль», яке, у свою чергу цього ж дня уклало аналогічний договір №БП-0109 із ПП«Контру-Прим» (код ЄРДПОУ 35279201), що має ознаки фіктивності.

З метою складання проекту будівництва «Глибоководного випуску» із завищеною проектно-кошторисною вартістю, працівник ДП«Чорноморндіпроект» ОСОБА_7 , маючи доступ до архіву вказаного підприємства, згідно карточки-замінника брошури б/н 14.11.2008 отримав в архіві ДП«Чорноморндіпроект» проект «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна». При цьому, з метою укриття та маскування своєї діяльності зберігав вказану карточку-замінник у своєму робочому кабінеті в ДП «Чорноморндіпроект», розташованому за адресою: м.Одеса, проспект Шевченко, 12.

Використовуючи вказаний проект, ОСОБА_7 , не маючи відповідного наказу або угоди від ОСОБА_8 щодо призначення його головним інженером проекту, склав та підписав як головний інженер проекту, проект з аналогічною назвою під реквізитами ТОВ«Білд-Про» на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради із загальною проектно-кошторисною вартістю 488656,225тис.грн.

При цьому, з метою маскування своєї діяльності та створення уяви у суспільства щодо непричетності ОСОБА_5 до розроблення проекту будівництва «Глибоководного випуску», у порушення пунктів 2.10, 2.16.2., 2.16.3 Державних будівельних норм «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» (ДБН А.2.2-3-2004, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 8 від 20.01.2004, не вказав у проекті про наявність укладеного договору субпідряду № 230109 від 23.01.2009 між ТОВ«Білд-Про» та ПП «Грандстиль».

Також, з метою маскування своєї діяльності та створення уяви щодо справжності новоствореного проекту, використовуючи креслення складені під час розроблення проекту ДП «Чорноморндіпроект», за допомогою копіювальної техніки та коректору створив аналогічні за змістом креслення, у яких друкованим текстом на маркуванні замінив напис замість «ЧерномориНДипроект» на «ООО «Билд-Про», та очистив графи від підписів відповідальних працівників ДП «Чорноморндіпроект», у той же час на частини з них не змінивши та залишивши шифр попереднього проекту «523-1».

Надалі, продовжуючи свій злочинний намір, в очищених графах «ГИП, Бойко» на новостворених кресленнях проекту, підписав їх своїм особистим підписом, а для підписання в графах від інших працівників, залучив невстановлену у ході досудового розслідування особу, яка підписала вказані копії креслень від імені відповідальних працівників ДП «Чорноморндіпроект».

При цьому, використані копії креслень, які ретушовані коректором, в графах відповідальних осіб ДП «Чорноморндіпроект», ОСОБА_7 з метою укриття та маскування вчинення злочину зберігав у своєму робочому кабінеті в ДП«Чорноморндіпроект», розташованому за адресою: м.Одеса, проспект Шевченко, 12.

Слід зазначити, що ані ОСОБА_7 , ані інші відповідальні працівники ДП«Чономорндіпреокт», підписи від імені яких містяться у проекті ТОВ «Білд-Про», виготовлений на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради не працювали, ані на ТОВ «Білд-Про», ані на ПП «Грандстиль», ані на ПП «Контур-Прим».

ОСОБА_7 , діючи за попередньою з мовою з ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , виготовивши та підписавши проект від ТОВ «Білд-Про» під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» (шифр проекту: 2008-1) на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради, у невстановлений місці та час передав його останньому для підписання.

Надалі, ОСОБА_8 , підписавши від свого імені та поставивши відбиток печатки ТОВ «Білд-Про» передав вищевказаний проект Управлінню екологічної безпеки Одеської міської ради на виконання контракту № 74 від 18.12.2008, який мав шифр проекту: «2008-1» та передбачав будівництво об`єкту у п`ять черг загальною вартістю 488453, 947 тис. грн.

При цьому, фактично будь-яких документів між ТОВ «Білд-Про» та ПП«Грандстиль» та ПП «Контур-Прим», окрім договорів та актів виконаних робіт не складалось, проектних робіт останніми не проводилось.

Також, після невиконання Управлінням екологічної безпеки Одеської міської ради умов Контракту № 74 від 18.12.2008 в частині сплати коштів за виконання науково-дослідницьких робіт: розробку проекту будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» в м.Одесі, директор ТОВ «Білд-Про» ОСОБА_8 звернувся до Господарського суду Одеської області щодо стягнення грошових коштів у розмірі 4029863 грн. Рішенням Господарського суду Одеської області від 23.07.2010 (справа № 30/41-10-880) з Управління екологічної безпеки Одеської міської ради на користь ТОВ «Білд-Про» стягнуто інфляційні витрати у розмірі 132985 гр. 48 коп., 3 % річних у розмірі 60315 грн. 95 коп., витрати по сплаті державного мита у сумі 25500 грн., витрати на ІТЗ судового процесу у сумі 236грн., а також вказано, що 24, 25 та 30 червня 2010 року Управління екологічної безпеки Одеської міської ради перерахувало на рахунок ТОВ «Білд-Про» 4029863 грн. на виконання вимог контракту № 74 від 18.12.2008.

ОСОБА_5 , маючи умисел на заволодіння бюджетними грошовими коштами, розуміючи, що для їх виділення з бюджету України у відповідності до пункту 8 Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1269 від 31.10.2007, необхідно отримати комплексні висновки державної будівельної експертизи Центральної служби Укрдержбудекспертизи Мінрегіонбуду (ДП «Укрдержбудекспертиза»), користуючись своїми соціальним становищем як депутата Одеської міської ради, у період з грудня 2008 року по квітень 2009 року (точний час встановити не надалось можливим) запропонував директору філії ДП«Укрдержбудекспертиза» в Одеській області ОСОБА_10 безперешкодно та швидко провести комплексну державну будівельну експертизу із підтвердженням усієї вартості будівництва, запропонувавши останньому працевлаштування на підконтрольному йому підприємстві ПП«Інно-Трейдінг», після звільнення останнього із займаної посади, для штучного збільшення робочого стажу з метою отримання права на більшу за розміром пенсію.

ОСОБА_10 , розуміючи, що його призначено на посаду директора на строк з 03.04.2008 по 02.04.2009 включено, на підставі наказу директора ДП «Укрдержбудекспертиза» № 10-ОС від 03.04.2008 та по закінченню контракту його можуть звільнити із займаної посади, усвідомлюючи, що філія ДП «Укрдержбудекспертизи» не має право проводити комплексну державну будівельну експертизу по цьому проекту, надав згоду ОСОБА_5 на швидке та безперешкодне проведення комплексної державної будівельної експертизи із підтвердженням усієї вартості будівництва проекту.

Отримавши вищевказаний проект працівники Управління екологічної безпеки Одеської міської ради супровідним листом за № 1996/06-01/14 від 26.12.2008 направили його на адресу філії ДП«Спеціалізована державна експертна організація Центральна служба Української державної будівельної експертизи» в Одеській області (далі філія ДП «Укрдержбудекспертиза» в Одеській області).

Отримавши вищевказаний проект директор філії ДП«Укрдержбудекспертиза» ОСОБА_10 , не маючи у відповідності до п. 8 Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1269 від 31.10.2007, права проводити державну будівельну експертизу по проекту, створюючи уявність щодо належного проведення експертних дій на супровідному листі 1996/06-01/14 від 26.12.2008 Управління екологічної безпеки Одеської міської ради наклав резолюцію, яким начебто доручив проведення вказаної експертизи головному експерту філії ДП«Укрдержбудекспертиза» ОСОБА_11 , проте фактично останній не отримував вищевказаний проект, експертних дій не проводив та висновки комплексної державної будівельної експертизи не готував і не підписував.

У подальшому, між Управлінням екологічної безпеки Одеської міської ради в особі ОСОБА_12 (сторона 1) та філією ДП«Укрдержбудекспертиза» в особі ОСОБА_10 (сторона 2), у період з 01.01.2009 по 07.04.2009 (більш точний час встановити не надалось можливим) укладено п`ять аналогічних за змістом договорів №71/327, 72/328, 73/329, 74/330, 75/331 щодо проведення комплексної державної будівельної експертизи робіт з капітального будівництва проекту будівництва глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» (1-5 черги).

Пунктами вказаних договорів передбачено наступні умови:

Пункт 1.3 Сторони за необхідністю, з метою реалізації цього Договору мають право укладати додаткові договори.

Пункт 3.4. У разі виявлення в процесі експертних дій додаткових обсягів робіт Сторони укладають додаткову угоду на збільшення ціни Договору.

Пункт 5.2.1. Сторона 2 (філія ДП «Укрдержубудекспертиза» в Одеській області) має право назначати додаткові експертні дії з оформленням відповідних угод.

Пункт 5.3.1. Сторона 1 (Управління екологічної безпеки Одеської міської ради) зобов`язана для проведення експертних дій надати стороні 2 комплектну документацію згідно з вимогами ДБН А.2.2.-3-2004;

Пункт 8.1. Всі зміни та доповнення до цього Договору здійснюються в письмовій формі, приймаються за узгодженням Сторін і є невід`ємною частиною.

Додатками до кожного договору є протокол погодження договірної ціни на виконання експертних дій та експертного висновку, а також розрахунок вартості проведення комплексної державної експертизи. Зазначеними додатками передбачено виконання експертних дій по проекту на стадії «П» під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» (1-5 черги).

На виконання злочинного плану ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах третіх осіб, розуміючи, що його з 07.04.2009 наказом виконувача обов`язків директора ДП«Укрдержбудекспертиза» ОСОБА_13 № 36-ОС від 07.04.2009 звільнено із займаної посади, в останній день своєї роботи на посаді директора філії, не маючи у відповідності до п. 8 Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1269 від 31.10.2007, права проводити державну будівельну експертизу по вищевказаному проекту, склав та підписав п`ять комплексних висновків державної будівельної експертизи (позитивних) від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС по проекту під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних і каналізаційних вод від СБО«Північна», після чого скріпив їх печаткою філії ДП «Укрдержбудекспертизи» в Одеській області.

Також, цього ж дня, ОСОБА_10 підписав 5 актів прийому-передачі між Управлінням екологічної безпеки Одеської міської ради та філією ДП«Укрдержбудекспертиза» в Одеській області по договорах №№71/327, 72/328, 73/329, 74/330, 75/331, згідно яких Замовником (Управління екологічної безпеки Одеської міської ради) отримано вищевказані висновки експертиз.

У зазначених актах вказано, що до вартості робіт входить проведення складових частин комплексної державної експертизи: Державною екологічною інспекцією з охорони навколишнього середовища Північно-західного регіону Чорного моря, Одеською обласною епідеміологічною станцією та ДП«Чорноморський експертно-технічний центр».

У вказаних комплексних експертних висновках від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС зазначено, що їх виконано на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради по проекту (стадія «П») під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» в м.Одесі», який передбачає виконання робіт по прокладці проектуємого глибоководного випуску у п`ять навігаційних періодів.

Загальна затверджена вартість виконання робіт згідно експертних висновків від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС по проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» в м.Одесі» складає 488656,225тис.грн. (у тому числі 1 черга 99 000,257 тис.грн., 2 черга 98644,357 тис.грн, 3 черга 99148,450 тис.грн., 4 черга 98723,87 тис.грн., 5 черга 93139,291 тис.грн.). Загальна довжина трубопроводу складає 3949,7 м (у тому числі 1 черга 755,44 м, 2 черга 1025,24 м, 3 черга 1025,24 м, 4 черга 532,78 м, 5 черга 611 м).

Крім того, у всіх п`яти експертних висновках від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС є посилання на висновки спеціальних державних експертних та погоджувальних служб області:

-ДП «Чорноморський експертно-технічний центр» № 51-01-31-0738.09 від 03.04.2009;

-Державної екологічної інспекції з охорони навколишнього середовища Північно-Західного регіону Чорного моря № 1161/05 від 02.04.2009;

-Головного управління МНС України в Одеській області № 22-677 від 02.04.2009;

-Головного управління МНС України в Одеській області № 1 від 02.04.2009;

-Одеської обласної епідеміологічної станції № 275 від 02.04.2009, які у межах своєї компетенції погодили та затвердили проект під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних і каналізаційних вод від СБО«Північна», згідно з яким будівництво передбачається по п`яти чергам.

У той же час, у зв`язку із невиконанням Управлінням екологічної безпеки Одеської міської ради умов договорів №71/327, 72/328, 73/329, 74/330, 75/331 в частині сплати коштів за проведення комплексної будівельної експертизи по п`яти чергам будівництва проекту під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних і каналізаційних вод від СБО «Північна», рішенням Господарського суду Одеської області від 30.11.2010 (справа № 30/160-10-4398) з Управління екологічної безпеки Одеської міської ради на користь Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація Центральна служба Української державної будівельної експертизи» в особі філії в Одеській області стягнуто заборгованість у розмірі 314793 грн. 60 коп.

ОСОБА_5 , розуміючи, що його злочинний план щодо збільшення вартості проектно-кошторисної документації вдається, користуючись тим, що проект будівництва «Глибоководного випуску» є важливим для міста Одеси, відчуваючи свою безкарність, вирішив безпідставно збільшити проектно-кошторисну вартість проекту ще на 96546 097 грн., шляхом складання нового проекту та підроблення висновків комплексної державної будівельної експертизи.

З цією метою, ОСОБА_5 , у період з 08.04.2009 по 11.02.2010 (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи у невстановленому місці, запропонував ОСОБА_8 , ОСОБА_7 та ОСОБА_10 продовжити злочинну діяльність, шляхом підроблення вищевказаних документів з метою їх використання невстановленою групою осіб для ведення в оману державних органів влади для заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом зловживання службовим становищем, на що останні надали свою згоду.

Злочинний план полягав у складанні іншого проекту будівництва під назвою «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск», яким штучно збільшено проектно-кошторисну вартість будівництва, шляхом збільшення запроектованих об`ємів робіт та кількості необхідних матеріалів, а також у складанні висновків комплексної державної будівельної експертизи, якими начебто затверджено вищевказаний проект.

При цьому, з метою приховування та маскування своєї злочинної діяльності видати підроблений проект та висновки комплексної державної будівельної експертизи за раніше розроблений на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради проект під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна», який затверджено висновками філії ДП «Укрдержбудекспертиза» в Одеській області від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, № 330-04-ИС, №331-04-ИС.

Надалі, з метою збільшення видатків з державного бюджету України на реалізацію проекту будівництва «Глибоководного випуску» у м. Одесі та заволодіння бюджетними грошовими коштами, використати підроблений проект та висновки комплексної державної будівельної експертизи, надавши їх до державних органів влади для затвердження та укладення відповідного договору підряду.

Так, ОСОБА_7 , у період з 08.04.2009 по 11.02.2010 (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи у невстановленому слідством місці, діючи за вказівкою ОСОБА_5 та за попередньою змовою з ОСОБА_8 , використовуючи проект під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна» по 5 чергам будівництва склав та підписав проект будівництва під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» по 6 чергам будівництва, у якому у порушення п. 5.1. ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розробки, узгодження і затвердження проектної документації для будівництва» безпідставно збільшив кількість черг будівництва (з 5 до 6) та змінив кількість необхідних матеріалів, довжину труби, обсяги робіт, внаслідок чого безпідставно збільшив кошторисну вартість робіт на 96546 097 грн., зокрема по роботах:

- на 37100 м2 безпідставно збільшено обсяг робіт з водолазного обстеження дна;

- на 110670 м3 збільшено обсяг робіт з розроблення ґрунту під водою;

- на 8455 м2 збільшено обсяг робіт з планування дна котловану;

- на 15255 м3 збільшено обсяг робіт з відсипання щебеню;

- на 8200 м3 збільшено обсяг робіт з відсипання піску;

- на 83360 м3 збільшено обсяг робіт з відсипання піщаного ґрунту;

- на 24530 м2 збільшено обсяг робіт з грубого розрівнювання під водою щебеню;

- на 104240 м2 збільшено обсяг робіт з грубого розрівнювання під водою піску;

- на 1798 м2 збільшено обсяг робіт з зовсім ретельне розрівнювання щебеню;

- на 325 одиниць збільшено обсяг робіт з установлення бетонних баластних масивів вагою 9т;

- на 132 одиниць збільшено обсяг робіт з установлення бетонних баластних масивів вагою 2,7т;

- на 900,6 м безпідставно збільшено обсяг робіт з укладання плітей трубопроводу під воду;

- на 27 одиниць збільшено обсяг робіт з установлення фланців.

По основним будівельним матеріалам:

- на 16333,00 м3 збільшено кількість щебеню;

- на 8644 м3 збільшено кількість піску;

- на 88084,00м3 збільшено кількість піщаного ґрунту;

- на 10 одиниць збільшено кількість бетонних баластних масивів вагою 9т;

- на 821,78 м збільшено кількість труби із поліетилену 2000 мм;

- на 25 одиниць збільшено кількість фланців діаметром 2000 мм;

- на 7 одиниць збільшено кількість втулок;

- на 16 одиниць зменшено кількість переходів;

- на 181,3 м зменшено кількість труби із поліетилену 1400 мм.

При цьому, з метою маскування своєї злочинної діяльності ОСОБА_7 у проекті під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» по шести чергам будівництва загальною вартістю 585000,044 тис. грн. вказав, що проект виконано на підставі контракту № 74 від 18.12.2008 з Управлінням екологічної безпеки Одеської міської ради та у відповідності з Технічним завданням на проектування, що не відповідає дійсності.

У той же час, згідно інформації Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (правонаступник Управління екологічної безпеки Одеської міської ради) №1566/01-11/19 від 07.11.2017 Управління екологічної безпеки Одеської міської ради не виступало замовником проекту «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одеса. Глибоководний випуск», на підставі контракту № 74 від 18.12.2008 отримано один проект - «Будівництво глибоководного випуску стічних і каналізаційних вод від СБО «Північна», додаткові угоди до контракту № 74 від 18.12.2008 не укладались.

Надалі, ОСОБА_10 , будучи звільненим з 07.04.2009 з посади директора філії ДП «Укрдержбудекспертиза» в Одеській області, тобто не будучи службовою особою, перебуваючи у невстановленому слідством місці, діючи за вказівкою ОСОБА_5 та за попередньою змовою з ОСОБА_8 , використовуючи раніше ним виготовлені та підписані висновки комплексної державної будівельної експертизи від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, №331-04-ИС по п`яти чергам будівництва проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна», загальною проектно-кошторисною вартістю 488656,225тис.грн., склав та підписав комплексні експертні висновки філії ДП«Укрдержбудекспертиза» в Одеській області від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, №331-04-ИС, №332-04-ИС (позитивні) по робочому проекту «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» по шести чергам будівництва загальною вартістю 585000,044 тис. грн.

При цьому, з метою маскування своєї злочинної діяльності ОСОБА_10 у комплексних експертних висновках від 07.04.2009 №327-04-ИС, №328-04-ИС, № 329-04-ИС, № 330-04-ИС, №331-04-ИС, №332-04-ИС (позитивних) по робочому проекту «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» зазначив, що їх виконано на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради по проекту (стадія «П»), який виготовлено на підставі контракту № 74 від 18.12.2008 та передбачає виконання робіт по прокладці проектуємого глибоководного випуску у шість навігаційних періодів, що не відповідає дійсності.

Загальна затверджена вартість виконання робіт згідно експертних висновків від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС, № 332-04-ИС по робочому проекту «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» складає 585000,044 тис. грн. (у тому числі 1 черга 98888,612 тис.грн., 2 черга 97 677,169 тис.грн, 3 черга 98 674,072 тис.грн., 4 черга 97 232,732 тис.грн., 5 черга 93 139,291 тис.грн., 6 черга - 99388,168). Загальна довжина трубопроводу складає 4230 м (у тому числі 1 черга 774 м, 2 черга 825 м, 3 черга 825 м, 4 черга 584 м, 5 черга 611 м, 6 черга 611 м).

Крім того, у всіх шести висновках експертних висновках від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС, № 332-04-ИС по робочому проекту «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» ОСОБА_10 послався на висновки спеціальних державних експертних та погоджувальних служб області:

-ДП «Чорноморський експертно-технічний центр» № 51-01-31-0738.09 від 03.04.2009;

-Державної екологічної інспекції з охорони навколишнього середовища Північно-Західного регіону Чорного моря № 1161/05 від 02.04.2009;

-Головного управління МНС України в Одеській області № 22-677 від 02.04.2009;

-Головного управління МНС України в Одеській області № 1 від 02.04.2009;

-Одеської обласної епідеміологічної станції № 275 від 02.04.2009, якими у межах своєї компетенції погоджено та затверджено проект під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних і каналізаційних вод від СБО«Північна», згідно з яким будівництво передбачається по п`яти чергам.

Так, згідно відповідей ДП«Чорноморський експертно-технічний центр держпраці» № 1235 від 07.11.2017, Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря № 2549104 від 07.11.2017, Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області № 03/5095/09 від 07.11.2017 вказаними органами експертні роботи по проекту «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одесі. Глибоководний випуск» не проводились, а вищевказані висновки видані по проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна», що складався з п`яти черг.

Також, згідно відповіді Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (правонаступник Управління екологічної безпеки Одеської міської ради) від 07.11.2017 № 1566/01-11/19, останнє не замовляло та не отримувало висновки філії ДП «Укрдержбудекспертиза» в Одеській області від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС, № 332-04-ИС по робочому проекту «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск».

Надалі, ОСОБА_8 , у період з 08.04.2009 по 11.02.2010 (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи у невстановленому слідством місці, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_10 , ОСОБА_7 та ОСОБА_5 , а також невстановленою групою осіб, отримав від невстановленої особи проект будівництва під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» та комплексні експертні висновки філії ДП«Укрдержбудекспертиза» в Одеській області від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, №331-04-ИС, №332-04-ИС (позитивні) по робочому проекту «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» по шести чергам будівництва загальною вартістю 585000,044 тис. грн.

У подальшому, маючи умисел на внесення завідомо недостовірних даних в офіційні документи підприємства та пособництво у заволодінню бюджетними грошовими коштами, діючи за попередньою змовою ОСОБА_10 , ОСОБА_7 та ОСОБА_5 , а також невстановленою групою осіб, розуміючи що ним як директором ТОВ «Білд-Про» по контракту №74 від 18.12.2008 вже передано Управлінню екологічної безпеки Одеської міської ради проект під назвою «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна», а також те, що ним раніше підписано комплексні висновки від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, №331-04-ИС по п`яти чергам будівництва проекту «Будівництво глибоководного випуску стічних та каналізаційних вод від СБО «Північна», загальною проектно-кошторисною вартістю 488656,225тис.грн., підписав як директор ТОВ «Білд-Про» проект «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» по шести чергам будівництва загальною вартістю 585000,044 тис. грн. та шість комплексних експертних висновків філії ДП«Укрдержбудекспертиза» в Одеській області від 07.04.2009 №327-04-ИС, № 328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, №331-04-ИС, №332-04-ИС (позитивних) по робочому проекту «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» по шести чергам будівництва загальною затвердженою вартістю виконання робіт у розмірі 585000,044тис.грн.

Таким чином, ОСОБА_7 , діючий за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 у період з 08.04.2009 по 11.02.2010 склав та підписав завідомо підроблений проект «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск», у якому у порушення п. 5.1. ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розробки, узгодження і затвердження проектної документації для будівництва» безпідставно збільшено кількість черг будівництва (з 5 до 6) та змінено кількість необхідних матеріалів, довжину труби, обсяги робіт, внаслідок чого безпідставно збільшено кошторисну вартість проекту на 96546 097 грн.

На підставі вказаних підроблених документів Порядком використання у 2010 року коштів Стабілізаційного фонду для реалізації інвестиційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів, у тому числі погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої органами Державного казначейства як фінансові зобов`язання станом на 1 січня 2010 року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2010 №421 та рішенням Одеської обласної ради від 30.06.2010 № 1146-V «Про внесення змін і доповнень до рішення обласної ради від 12.05.2010 № 1100-V «Про обласний бюджет Одеської області на 2010 рік» Головне управління капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації (далі ГУКБ ООДА) визначено розпорядником бюджетних коштів, якому доручено здійснювати функції замовника з проведення першочергових робіт з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск».

У подальшому, ОСОБА_8 , маючи умисел на пособництво у заволодінні бюджетними грошовими коштами у особливо великому розмірі, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_7 та групою невстановлених осіб, будучи достовірно обізнаним, що ним підписано проект «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одесі. Глибоководний випуск», який містить завідомо недостовірні відомості, а також те, що вказаний проект не пройшов державну будівельну експертизу та висновки філії ДП«Укрдержбудекспертиза» в Одеській області від 07.04.2009 №327-04-ИС, №328-04-ИС, № 329-04-ИС, №330-04-ИС, № 331-04-ИС, № 332-04-ИС є підробленими, перебуваючи у приміщенні ГУКБ ООДА 15.07.2010 супровідним листом ТОВ «Білд-Про» №15/04-1 надав до ГУКБ ООДА проект «Першочергові роботи по будівництву відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одеса. Глибоководний випуск» загальною проектно-кошторисною вартістю 585000044 грн.

Використовуючи вказані підроблені документи, організована група та група осіб, що діяли за попередньою змовою з учасниками групи, під керуванням ОСОБА_5 , здійснила укладення договору підряду № 26 від 26.07.2010, загальною вартістю 575450910,00 грн. (з ПДВ) між Головним управлінням капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації та ПП «Ремерцентр», засновником якого було ТОВ «Інкор-групп» в особі ОСОБА_5 та на якому у період 2008-2010 років працював рідний брат ОСОБА_8 ОСОБА_15 .

Надалі, ОСОБА_5 з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами під приводом будівництва «Глибоководного випуску», прикриваючи та маскуючи свою незаконну діяльність, організовано здійснення будівельно-монтажних робіт по об`єкту «Першочергові роботи по будівництву відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одеса. Глибоководний випуск».

Маючи намір на заволодіння бюджетними грошовими коштами та розуміючи, що виконання будівельно-монтажних робіт в один навігаційний період значно зменшить витрати на маскування вчинення злочину, організована група під керуванням ОСОБА_5 та група осіб, що діяли за попередньою змовою з учасниками групи вирішила провести усі роботи по проекту «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск» в один навігаційний період.

У той же час, розуміючи необхідність в наданні проведенню робіт в один навігаційний період законного вигляду, ОСОБА_5 у період з 29.11.2010 по 11.07.2011 (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи у невстановленому місці надав вказівку ОСОБА_7 на складання проектно-кошторисної документації (стадії РД робоча документація) під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції СБО «Північна» в м. Одесі. Глибоководний випуск» під реквізитами підконтрольного ОСОБА_5 підприємству ПП «Грандстиль», що входить у так званий холдинг «Інкор-групп».

Так, ОСОБА_7 , у період з 29.11.2010 по 11.07.2011 (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи у невстановленому слідством місці, діючи за вказівкою ОСОБА_5 та за попередньою змовою з невстановленою групою осіб, використовуючи раніше підроблений проект під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції СБО «Північна» в м.Одесі. Глибоководний випуск» по 6 чергам будівництва склав та підписав проектно-кошторисну документацію (стадії РД Робоча документація) під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» під реквізитами ПП «Грандстиль», що входить у так званий холдинг «Інкор-групп», у якій у порушення п. 5.1. ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розробки, узгодження і затвердження проектної документації для будівництва» безпідставно змінив види, обсяги, кількість матеріалів та робіт, а також безпідставно змінив технологію будівництва.

При цьому, з метою маскування своєї злочинної діяльності ОСОБА_7 на титульній сторінці та кресленнях проекту під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск» (стадія РД Робоча документація) зазначив, що його виконано згідно технічного завдання на проектування та на замовлення Управління екологічної безпеки Одеської міської ради, що не відповідає дійсності.

У той же час, згідно інформації Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (правонаступник Управління екологічної безпеки Одеської міської ради) №1566/01-11/19 від 07.11.2017 Управління екологічної безпеки Одеської міської ради не виступало замовником проекту «Першочергові роботи по будівництву системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м. Одеса. Глибоководний випуск».

Отримавши вказану проектно-кошторисну документацію (стадії РД Робоча документація) під назвою «Першочергові роботи з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одеса. Глибоководний випуск», організована група під керуванням ОСОБА_5 та група осіб, що діяли за попередньою змовою з учасниками групи, не провівши у порушення вимог п. 9.15 ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, Прядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва», п.п.10, 11 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 560 від 11.05.2011 та п. 6 Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 №1269 державну будівельну експертизу змінених проектних рішень, здійснила укладання додаткової угоди № 52 від 21.07.2011 до договору підряду № 26 від 26.07.2010 між Головним управлінням капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації та ПП«Ремерцентр», якою до кошторисів внесено зміни по проектним рішення, у тому числі виключено частину видів робіт, збільшено вартість окремих видів робіт та враховано додаткові види робіт.

Всього за період з 27.12.2010 по 28.12.2012 на рахунки ПП«Ремерцентр» по договору підряду № 26 від 26.07.2010 незаконно надійшло 370523986,39грн., якими за пособництва ОСОБА_7 заволоділа організована група та особи, що діяли за попередньою змовою з членами організованої групи.

На даний час, у органу досудового розслідування є всі підстави вважати, що ОСОБА_7 обґрунтовано підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, за вчинення якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Слідчий звертається з клопотанням про накладення арешту на майно, обґрунтовуючи клопотання необхідністю забезпечення виконання конфіскації майна та відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення. Вказане клопотання, слідчий просить розглядати без повідомлення підозрюваного та його захисника з метою забезпечення арешту майна.

В судовому засіданні прокурор клопотання про накладення арешту майна підтримав у повному обсязі, вказавши, крім того, що на даний час підготовлено проект цивільного позову на відшкодування шкоди, завданої державі.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку прокурора в судовому засіданні, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Відповідно до п. 1, 2 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.

При цьому, у відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Частиною 6ст. 170 КПК Українипередбачено, що у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Частиною 10ст. 170 КПК Українивстановлено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно положень ч. 11ст. 170 КПК України,заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Стаття 41 Конституції Українизакріплює положення про те, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно зКонституцією УкраїнитаЗаконом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обовязковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.

До основних стандартів у сфері правового регулювання відносин власності належить Загальна декларація прав людини (1948 р.) та Європейська конвенція про захист прав людини та основних свобод (1950 р.), учасником яких є Україна.

Статтею 1 Протоколу №1 (1952 р.) до Конвенції встановлено, що кожна фізична або юридична особамаєправомирноволодіти своїм майном, ніхто не може бути позбавлений свого майна,інакше як в інтересах суспільства іна умовах,передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

Як свідчить практика Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ), найчастіше втручання в право власності фізичних та юридичних осіб відбувається з боку державних органів, зокрема, органів виконавчої влади, іноді органів законодавчої й судової влади, шляхом прийняття законодавчих актів чи при винесенні незаконного рішення суду, тоді як ст.1 Першого Протоколу доЄвропейської конвенції з прав людинизабороняє будь-яке невиправдане втручання державних органів.

Практика ЄСПЛ визначає, що стаття 1 Протоколу 1, яка спрямована на захист особи (юридичної особи) від будь-якого посягання держави на право володіти своїм майном, також зобов`язує державу вживати необхідні заходи, спрямовані на захист права власності (рішення по справі «Броньовський (Broniowski) проти Польші» від 22.06.2004р.).

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання публічної влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п. 1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п. 2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «ОСОБА_9 проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).

Як вбачається з матеріалів клопотання, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , 13.04.2018 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст.191, ч.2 ст.358 (в редакції 2001 року) КК України.

Наявними в матеріалах клопотання та дослідженими в судовому засіданні даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_7 належать на праві приватної власності квартира за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 33,9 кв.м., реєстраційний номер майна: 18625500, та на праві приватної спільної часткової власності квартира за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 50,8 кв.м., реєстраційний номер майна: 16818114. Крім того, згідно даних з Національної автоматизованої інформаційної системи, за ОСОБА_7 зареєстрований транспортний засіб «Mazda CX-5», 2014 року випуску, д/н НОМЕР_1 .

Як вбачається з санкції ч. 5 ст. 191 КК України, остання передбачає як додаткове покарання конфіскацію майна.

Таким чином викладене свідчить про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, що обґрунтовується метою забезпечення виконання конфіскації майна як додаткового покарання.

Крім того, як вбачається з матеріалів клопотання слідчого про накладення арешту на майно, за період з грудня 2010 року по кінець 2015 року організована група незаконно заволоділа грошовими коштами у розмірі 213млн.грн. та здійснила замах на заволодіння грошовими коштами у розмірі 320,9 млн. грн.

З урахуванням викладеного, беручи до уваги суму збитків, завданих державі внаслідок можливого вчинення кримінальних правопорушень, про які йдеться в клопотанні, враховуючи, що прокурором в судовому засіданні було повідомлено, що на даний час підготовлено проект цивільного позову, що свідчить про те, що в подальшому буде заявлено цивільний позов про відшкодування шкоди, завданої державі внаслідок можливого вчинення кримінальних правопорушень, слідчий суддя приходить до переконання, що викладеним ще раз підтверджується наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, та в цілому обґрунтованість клопотання слідчого.

Крім того, слідчий суддя окремо зазначає, що в частині накладення заборони на розпорядження та користування зазначеним у клопотанні майном, при вирішенні вказаного питання слідчий суддя виходить з необхідності запобігання можливому зникненню, перетворенню або передачі зазначеного у клопотанні майна, а тому накладення арешту майна саме в такій формі в повній мірі обґрунтовує потреби досудового розслідування.

Таким чином на підставі викладеного в сукупності, враховуючи норми національного законодавства та практику ЄСПЛ, слідчий суддя приходить до переконання, що на даному етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та інтереси власників майна, про який йдеться в клопотанні, та яких такі особи зазнають внаслідок застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, а тому з метою забезпечення в подальшому можливої конфіскації майна, як виду покарання, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, відшкодування шкоди, завданої державі внаслідок можливого вчинення кримінальних правопорушень, клопотання слідчого підлягає задоволенню, а захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна застосуванню. Вказане клопотання, в цілях забезпечення арешту майна, підлягає розгляду без виклику власників майна.

Таким чином, керуючись ст. ст. 170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого СВ Київського ВП в місті Одеса ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42014160000000101 від 12.03.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст.367, ч. 5 ст.191, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст.190, ч. 2 ст.364 КК України задовольнити.

Накласти арешт на все нерухоме та рухоме майно підозрюваного ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , у тому числі:

-квартиру за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 33,9 кв.м., реєстраційний номер майна:18625500 (із забороною права розпорядження);

-квартиру за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 50,8 кв.м., реєстраційний номер майна: 16818114 (із забороною права розпорядження);

-транспортний засіб «Mazda CX-5», 2014 року випуску, д/н НОМЕР_1 (із забороною права розпорядження та користування).

Виконання ухвали про арешт майна покласти на прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 .

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до апеляційного суду Одеської області.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу73519453
СудочинствоКримінальне
Сутьарешт майна у кримінальному провадженні №42014160000000101 від 12.03.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст.367, ч. 5 ст.191, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст.190, ч. 2 ст.364 КК України

Судовий реєстр по справі —520/15060/17

Ухвала від 23.12.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 05.11.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 01.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Ухвала від 01.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Ухвала від 15.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Ухвала від 15.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Постанова від 05.03.2019

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 09.10.2018

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 26.07.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

Ухвала від 25.07.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні