Рішення
від 13.04.2018 по справі 826/1330/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 квітня 2018 року 10:03 № 826/1330/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "БПС АКТИВ" доДержавної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії , за участі представників сторін:

від позивача: Попов А.Г., Герасимов А.В.;

від відповідача: Кульков В.С.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю БПС АКТИВ до Державної фіскальної служби України про скасування рішень ДФС України № 391227/37356384, № 391228/37356384 від 11.12.2017 року про відмову в реєстрації податкових накладних від 14.11.2017р. № 63 та № 65, скасування рішень № 418426/37356384, № 418425/37356384, № 418428/37356384 від 14.12.2017року про відмову в реєстрації податкових накладних від 18.11.2017р. № 83, № 82, від 16.11.2017р. № 67 та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги з урахуванням заяви від 05.02.2018р. про зменшення позовних вимог обґрунтовані тим, що в оскаржуваних рішеннях не наведено жодного посилання на норми права, за якими було зупинено реєстрацію та не зазначено, які саме потрібно подати докази, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

В ході судового розгляду даної справи представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, подав відзив на адміністративний позов.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "БПС АКТИВ", згідно вимог податкового кодексу, за наслідками здійсненої господарської операції направило на реєстрацію у єдиний реєстр податкових накладних (далі ЄРПН) податкові накладні № 63 від 14.11.2017р., № 65 від 14.11.2017р., № 83 від 18.11.2017р., № 82 від 18.11.2017р., № 67 від 16.11.2017р.

Відповідно отриманих ТОВ "БПС АКТИВ" квитанцій реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено та зазначено про виявлення "невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах", запропоновано "надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 Податкового Кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу".

Позивач відповідно до п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 Податкового Кодексу України надав в електронному вигляді до ДФС Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено: 22.11.2017 повідомлення №1 (по ПН №61), 2 (ПН №62), 3 (ПН №79), 4 (ПН № 78), 24.11.2017 повідомлення № 6 (по ПН №53), 7 (ПН № 64), 8 (ПН №52), 04.12.2017 повідомлення № 17 (по ПН №63), 18 (ПН № 65), 07.12.2017 повідомлення №19 (по ПН №82), 20 (ПН №83), 21 (ПН №67).

Позивач отримав від Державної фіскальної служби України квитанції №2 про відмову в реєстрації податкових накладних, підстава відмови у реєстрації податкових накладних "надання платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".

На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України (ПКУ) ТОВ "БПС АКТИВ" було направлено на адресу ДФС України повідомлення № 17, №18 від 04.12.2017р., № 19,20,21 від 07.12.2017р. щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено. До пояснень були прикріплені наступні документи: податкові накладні № 63 від 14.11.2017р, № 65 від 14.11.2017р., № 82 від 18.11.2017р., № 83 від 18.11.2017р., № 67 від 16.11.2017р., видаткові накладні № 1382 від 14.11.2017р., № 1383 від 14.11.2017р., № 1408 від 18.11.2017р., № 1409 від 18.11.2017р., № 1388 від 16.11.2017р., договори поставки № 163 від 12.12.2016р., № 24/10 від 27.10.2017р., № 25 від 25.10.2016р., № 14/2017-А від 24.03.2017р., видаткові накладні №ПС-005902 від 14.11.2017р., № 2839 від 18.11.2017р., №ПС-005962 від 16.11.2017р., податкові накладні № 149 від 18.11.2017р., № 129 від 14.11.2017р., № 145 від 16.11.2017р., платіжні доручення № 597 від 14.11.2017р., № 599 від 16.11.2017р.

Державна фіскальна служба України надіслала ТОВ "БПС АКТИВ" рішення комісії № 391227/37356384, № 391228/37356384, № 418426/37356384, № 418425/37356384, № 418428/37356384 про відмову в реєстрації у ЄРПН податкових накладних № 63 від 14.11.2017р, № 65 від 14.11.2017р., № 82 від 18.11.2017р., № 83 від 18.11.2017р., № 67 від 16.11.2017р.

Підставою рішення зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач вважає, що надані відповідачу пояснення та документи є належним доказом здійснення господарських операцій між ним та третіми особами та додав всі первинні документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до ПК України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016).

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту оскаржуваних рішень вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених наказом Мінфіну України від 13.06.2017 № 567.

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків у редакції на час виникнення спірних правовідносин містить у собі визначення двох різних критеріїв моніторингу податкової накладної:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Проте, фіскальним органом у квитанції №2 про відмову в реєстрації податкових накладних, зазначена підстава відмови у реєстрації податкових накладних "надання платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування", проте що саме стало підставою для відмови в реєстрації податкових накладних невідомо.

Обґрунтовуючи доводи про реальність операції, по яким виписані податкові накладні, позивач надав наступні документи: податкові накладні № 63 від 14.11.2017р, № 65 від 14.11.2017р., № 82 від 18.11.2017р., № 83 від 18.11.2017р., № 67 від 16.11.2017р., договір поставки № 163 від 21.12.2016р. з ТОВ "Експансія", Договір поставки № 14/2017-А від 24.03.2017р. з ТОВ "Фора", договір поставки № 25 від 25.10.2016р. з ФОП ОСОБА_4, Договір поставки № 27/10 від 17.10.2017р. з ПП "Укрптахосервіс", видаткові накладні № 1382 від 14.11.2017р., № 1383 від 14.11.2017р., № 1408 від 18.11.2017р., № 1409 від 18.11.2017р., № 1388 від 16.11.2017р., договори поставки № 163 від 12.12.2016р., № 24/10 від 27.10.2017р., № 25 від 25.10.2016р., № 14/2017-А від 24.03.2017р., видаткові накладні №ПС-005902 від 14.11.2017р., № 2839 від 18.11.2017р., №ПС-005962 від 16.11.2017р., податкові накладні № 149 від 18.11.2017р., № 129 від 14.11.2017р., № 145 від 16.11.2017р., платіжні доручення № 597 від 14.11.2017р., № 599 від 16.11.2017р.

Не зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських відносин між позивачем та його контрагентом, ТОВ БПС АКТИВ отримало рішення комісії ДФС України, яким позивачу відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних на підставі того, що "надані платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".

Відповідно до абз.1 постанови Кабміну України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017, комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 зазначеної постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Суд зазначає, що відповідач по справі у спірних рішеннях, обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які з них складені з порушенням законодавства, як зазначено у спірних рішеннях, і в чому ці порушення полягають, а також яких саме первинних та платіжних документів не вистачає, наявність яких була обов'язковою з огляду на специфіку тих господарських операцій, які відображались у податкових накладних.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних ТОВ БПС АКТИВ № 391227/37356384, № 391228/37356384 від 11.12.2017 року про відмову в реєстрації податкових накладних від 14.11.2017р. № 63 та № 65, скасування рішень № 418426/37356384, № 418425/37356384, № 418428/37356384 від 14.12.2017року про відмову в реєстрації податкових накладних від 18.11.2017р. № 83, № 82, від 16.11.2017р. № 67 є таким, що винесені без належних для цього правих підстав, а тому підлягають скасуванню як протиправні.

Щодо вимог позивача про зобов'язання зареєструвати податкові накладні, суд вважає, що вони є обґрунтованими та належними.

Такий спосіб відновлення прав позивача відповідає положенням пп.201.16.4. п.201.16 ст.201 ПК України, відповідно до якого податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На думку суду, відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття спірних рішень з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись вимогами ст.ст.2, 5- 11, 19, 72- 77, 90, 139, 241- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БПС АКТИВ" задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 11.12.2017р. №391227/37356384, №391228/37356384, від 14.12.2017р. №418426/37356384, №418425/37356384, №418428/37356384.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 14.11.2017р. №63, №65, від 18.11.2017р. №82,83, від 16.11.2017р. №67.

4. Витрати по сплаті судового збору в сумі 8810 грн. відшкодувати Товариству з обмеженою відповідальністю "БПС АКТИВ" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя С.К. Каракашьян

Повний текст рішення виготовлено 20.04.2018р.

Дата ухвалення рішення13.04.2018
Оприлюднено24.04.2018
Номер документу73560828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1330/18

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 21.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Рішення від 13.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні