Постанова
від 19.04.2018 по справі 816/1970/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2018 р. м. ХарківСправа № 816/1970/17 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі:

головуючого судді: Присяжнюк О.В.

суддів: Курило Л.В. , Русанової В.Б.

за участю секретаря судового засідання - Дорошенко Д.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної екологічної інспекції у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 р. (ухвалену суддею Канигіною Т.С. , повний текст якої складено 19.12.2017 р.) по справі № 816/1970/17

за позовом Державної екологічної інспекції у Полтавській області

до Комунального підприємства "Козельщина"

про тимчасову заборону (зупинення) діяльності, -

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція у Полтавській області звернулася до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Козельщина" (надалі КП "Козельщина"), в якому просила: тимчасово заборонити (зупинити) діяльність КП "Козельщина" у частині виконання робіт з видалення (захоронення) відходів на звалищі ТПВ до належного виконання пунктів 3, 4, 5, 6 припису, а саме: до розробки проектно-технічної документації на звалище ТПВ з розділом оцінка впливу на навколишнє природне середовище та отримання позитивного висновку державної екологічної експертизи на звалище ТПВ; отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами (на звалище ТПВ); приведення експлуатації звалища ТПВ відповідно до Правил, а саме: проведення моніторингу за станом повітря, ґрунту та підземних вод, радіоментричний контроль відходів, встановлення суцільної огорожі території об'єкта поводження з побутовими відходами; зобов'язати Державну екологічну інспекцію у Полтавській області здійснити опломбування контрольно-пропускного пункту звалища твердих побутових відходів, розташованого 0,7 км на схід від с. Козельщина Козельщинського району Полтавської області, що використовується КП "Козельщина" для видалення (захоронення) відходів, після набрання рішенням законної сили.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 р. у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 р. та прийняти нову постанову, якою задовольнити позов.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Закону України про основні засади державного нагляду (клонтролю) у сфері господарської діяльності , Закону України Про охорону навколишнього середовища , Закону України Про екологічну експертизу , Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.

Відповідач надав до суду апеляційної інстанції письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

У судове засідання учасники справи не з'явилися, своїх представників не направили, про дату, час і місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою технічного запису не здійснювалося.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що КП "Козельщина" зареєстровано як юридична особа, код ЄДРПОУ 39164456 (а.с. 50-55).

У період з 10.10.2017 р. по 24.10.2017 р. державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Полтавської області проведено планову перевірку КП "Козельщина" щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатами якої позивачем складено акт № 220/01-01-14, яким встановлені наступні порушення відповідачем вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, а саме: договір оренди земельної ділянки, на якій розташоване звалище та прилегла до неї ділянка, не зареєстрований відповідно до чинного законодавства; під час захоронення твердих побутових відходів КП "Козельщина" здійснюється їх розрівнювання бульдозером та пересипка шарів ґрунтом; звалище ТПВ, розташоване 0,7 км на схід від с. Козельщина, є неорганізованим площинним стаціонарним джерелом викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря; дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на звалище ТПВ, розташоване 0,7 км на схід від с. Козельщина, відсутній; КП "Козельщина" при здійсненні діяльності з захоронення твердих побутових відходів на звалищі ТПВ, розташованому 0,7 км на схід від с. Козельщина, здійснюються викиди в атмосферне повітря без дозволу на викиди; не розроблено проектно-технічну документацію на звалище ТПВ, розташованому на 0,7 км на схід від с. Козельщина, з розділом "Оцінка впливу на навколищнє природне середовище"; позитивний висновок державної екологічної експертизи на звалище твердих побутових відходів, розташованому на 0,7 км на схід від с. Козельщина, відсутній; здійснює поводження з твердими побутовими відходами, а саме: їх захоронення (розміщення) на звалищі ТПВ, розташованому на 0,7 км на схід від с. Козельщина, при відсутності позитивного висновку державної екологічної експертизи; здійснює діяльність щодо поводження з побутовими відходами (захороненнями побутових відходів на звалищі ТПВ, розташованому на 0,7 км на схід від с. Козельщина) за відсутності документа дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (позитивного висновку державної екологічної експертизи) та за відсутності документа дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами); при експлуатації звалища не здійснюється моніторинг за станом повітря, ґрунту та підземних вод; радіометричний контроль відходів не проводиться, прилади для такого контролю відсутні; відсутня суцільна огорожа території об'єкта поводження з побутовими відходами (а.с. 8-14).

За виявлені порушення на директора підприємства ОСОБА_1 постановою Державною екологічною інспекцією у Полтавській області від 27.10.2017 р. накладено адмінінстративне стягнення у вигляді штрафу за ст. 78 КУпАП (а.с. 19).

На підставі вищевказаного акту перевірки 25.10.2017 р. Державною екологічною інспекцією у Полтавській області винесено припис № 29-05-09-23, яким зобов'язано відповідача: затвердити та зареєструвати паспорт МВВ (на звалище твердих побутових відходів) до 25.12.2017 р. (пункт 3 припису); отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на звалище ТПВ, розташоване 0,7 км на схід від с. Козельщина, та надати до Держекоінспекції належним чином завірену його копію до 25.12.2017 р. (пункт 4 припису); розробити проектно-технічну документацію на звалище ТПВ, розташованому на 0,7 км на схід від с. Козельщина, з розділом "Оцінка впливу на навколищнє природне середовище" та отримати позитивний висновок державної екологічної експертизи на звалище твердих побутових відходів, розташованому на 0,7 км на схід від с. Козельщина, та надати до Держекоінспекції належним чином завірену його копію до 25.12.2017 р. (пункт 5 припису); виконати вимоги Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 р. № 435, та Рекомендацій з удосконалення експлуатації діючих полігонів та звалищ ТПВ, які затверджені наказом Міністерства будівництва, архітектури і житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 № 5, а саме: здійснювати моніторинг за станом повітря, ґрунту та підземних вод на сміттєзвалищі, проводити радіометричний контроль відходів, що розміщуються (захороняються) на звалищі ТПВ; огородити територію об'єкта поводження з побутовими відходами до 25.12.2017 р. (пункт 6 припису) (а.с. 21-22).

07.11.2017 р. позивач звернувся до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом тимчасової заборонити (зупинення) діяльності КП "Козельщина" у частині виконання робіт з видалення (захоронення) відходів на звалищі ТПВ до виконання пунктів 3, 4, 5, 6 припису.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивач звернувся до суду до закінчення терміну, наданого для усунення всіх виявлених порушень та позивачем не з'ясовано, чи були вчинені відповідачем дії щодо виконання вимог припису та усунення порушень, зазначених в акті перевірки і в приписі, та чи дійсно існують обставини, які становлять реальну загрозу життю і здоров'ю людей.

Суд не погоджується з таким висновком суду апеляційної інстанції з наступних підстав.

Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частин 4, 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виключно законами встановлюються, зокрема, повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Тобто, діяльність суб'єкта господарювання, яка пов'язана, зокрема, з порушенням вимог природоохоронного законодавства, може бути тимчасово заборонена (зупинена) на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Пунктом 4.2 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерство екології та природних ресурсів України від 04 листопада 2011 року №429 встановлено, що Державна екологічна інспекція у Полтавській області відповідно до покладених на неї завдань, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства.

Відповідно до пункту 6.4 вказаного Положення Державна екологічна інспекція у Полтавській області для виконання покладених на неї завдано поводить перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Статтею 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю);відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; застосовувати санкції до суб'єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.

Судовим розглядом встановлено, що під час проведення перевірки, позивачем встановлено порушення відповідачем чинного законодавства, а саме: ст. ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , ст. 26-29, 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. 39 Закону України Про екологічну експертизу , ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України.

Статтями 125, 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Судовим розглядом встановлено, що договір оренди землі від 20.11.2014 р., згідно якого КП "Козельщина" орендує земельну ділянку, на якій розташоване звалище та прилегла до неї ділянка, не зареєстрований відповідно до чинного законодавства. чим відповідач порушує вищезазначені вимоги Земельного кодексу України та під час розгляду справи у суді першої та апеляційної інстанції відповідачем не наданий.

Щодо інших порушень суд зазначає наступне.

Згідно із ст. 10 Закону України Про охорону атмосферного повітря , підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів.

Відповідно до частин 5, 6 статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, суб'єкту господарювання, об'єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Статтею 12 Закону України Про охорону атмосферного повітря передбачено, що господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" особи, винні у викидах забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону - несуть відповідальність згідно з законом.

Згідно із ч. 3 ст. 13 Закону України "Про екологічну експертизу" здійснення державної екологічної експертизи є обов'язковим для видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. Перелік видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, і центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

Відповідно до пункту 11 Переліку видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2013 №808 до об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку належить поводження з відходами: небезпечними (збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення); побутовими (оброблення, перероблення, утилізація, знешкодження і захоронення).

Згідно із ст. 39 Закону України Про екологічну експертизу , реалізація проектів і програм чи діяльності без позитивних висновків державної екологічної експертизи забороняється.

Відповідно до п.п. 5.3, 5.9, 5.10, 6.11 Правил експлуатації полігонів побутових відходів затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за №1307/18602 встановлено, що на основних напрямках поширення легкових фракцій відходів встановлюються тимчасові сітчасті переносні елементи огорожі; господарська зона полігона побутових відходів і територія КПП у темний час доби мають бути освітлені; територія полігона побутових відходів має бути обмежена нагірною канавою для запобігання витіканню за межі полігона забруднених поверхневих вод.

Судовим розглядом встановлено, що відповідач ні під час розгляду в суді першої інстанції, ні в суді апеляційної інстанції, не надав будь-яких доказів, що ним вчинялися чи вчиняються дії для усунення встановлених перевіркою порушень, які зазначені в приписі №29-05-09-23 від 25.10.2017 р. та створюють реальну загрозу здоров'ю та життю людей.

Із врахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що звернення позивача до суду до закінчення строку виконання припису не може бути єдиною та безумовною підставою для відмови в задоволенні позову Державної екологічної інспекції у Полтавській області.

Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає, що вимоги Державної екологічної інспекції у Полтавській області обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Згідно п. 2 ч.1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України,за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення, у разі неправильного застосування норм матеріального права.

Із врахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції вважає необхідним скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 р. та прийняти нову постанову, якою задовольнити позов Державної екологічної інспекції у Полтавській області.

Керуючись ст. ст. 229, 243, 308, 313, 315, 317, 322, 325, 326, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Полтавській області задовольнити.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 по справі № 816/1970/17 скасувати

Прийняти нову постанову, якою задовольнити позов Державної екологічної інспекції у Полтавській області.

Зупинити діяльність комунального підприємства "Козельщина" (вул. Горького 49/2, с. Козельщина, Козельщинський район, Полтавська область, 39100, код ЄДРПОУ 39164456) в частині виконання робіт з видалення (захоронення) відходів на звалищі ТПВ до належного виконання пунктів 3, 4, 5, 6 припису, а саме: до розробки проектно-технічної документації на звалище ТПВ з розділом оцінка впливу на навколишнє природне середовище та отримання позитивного висновку державної екологічної експертизи на звалище ТПВ; отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами (на звалище ТПВ); приведення експлуатації звалища ТПВ відповідно до Правил, а саме: проведення моніторингу за станом повітря, грунту та підземних вод, радіоментричний контроль відходів, встановлення суцільної огорожі території об'єкта поводження з побутовими відходами.

Зобов'язати Державну екологічну інспекцію у Полтавській області (вул. Коцюбинського, 6, м. Полтава, 36039, ідентифікаційний код 38019348) здійснити опломбування контрольно-пропускного пункту звалища твердих побутових відходів розташованого 0,7 км на схід від с. Козельщина, Козельщинського району, Полтавської області, що використовується КП "Козельщина" для видалення (захоронення) відходів після набрання рішенням законної сили.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

.

Головуючий суддя ОСОБА_2 Судді ОСОБА_3 ОСОБА_4 Повний текст постанови складено 23.04.2018.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73604277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1970/17

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні