Рішення
від 16.04.2018 по справі 808/4207/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2018 року (11 год. 05 хв.)Справа № 808/4207/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Калашник Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Стратулат С.В.,

представника позивача - ОСОБА_1В,

представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,

третьої особи - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю СЛОВ'ЯНЕ-2000 (69096, м.Запоріжжя, вул.Дніпровські пороги, буд.19, код ЄДРПОУ 30105440)

до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м.Запоріжжя, вул.Українська, буд.50, код ЄДРПОУ 39820689),

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Запорізька міська рада (69105, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.206, код ЄДРПОУ 04053915)

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю СЛОВ'ЯНЕ-2000 (надалі - позивач або ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (надалі - відповідач, ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області), в якому позивач просить суд:

1) визнати протиправними дії відповідача стосовно незастосування у виданому позивачу ОСОБА_4 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 25.10.2017 із кадастровим номером 2310100000:02:033:0012, що знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул.Скворцова, 238Б, при розрахунку сукупного коефіцієнту Км3 локальних факторів: земельна ділянка розташована в санітарно-захисній зоні зі значенням коефіцієнту - 0,80, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням із значенням коефіцієнту - 0,95 та застосування неправильного показника Кф - 2,00 замість належного 1,2;

2) зобов'язати відповідача видати позивачу новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:02:033:0012, що знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул.Скворцова, 238Б із застосуванням локальних факторів: земельна ділянка розташована в санітарно-захисній зоні зі значенням коефіцієнту - 0,80, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням із значенням коефіцієнту - 0,95 та правильного показника Кф - 1,2.

У позові позивачем зазначено (а.с.5-9), що 30.12.2005 між ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 як Орендарем та Запорізькою міською радою як Орендодавцем укладено Договір оренди земельної ділянки за п.1 якого Орендодавець відповідно до рішення двадцять другої сесії четвертого скликання Запорізької міської ради №37/182 від 01.08.2005 надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку для розташування складських та виробничих приміщень, яка знаходиться у м.Запоріжжя по вулиці Скворцова, 238Б. Пунктами 2, 5 Договору закріплено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,8215 га та її нормативна грошова оцінка в цінах 2007 року становить 1738439 грн. 60 коп. 26.01.2006 Орендодавцем передано, а Орендарем прийнято в оренду земельну ділянку із кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 загальною площею 1,8215 га. Договір зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах від 26.01.2006 за №040626100045. 30.06.2015 Запорізькою міською радою на підставі технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель міста Запоріжжя, розробленої Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім.Ю.М.Білоконя, прийнято рішення №7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім. Ю.М.Білоконя. Пунктом 7 Рішення передбачено ввести в дію нормативну грошову оцінку земель міста Запоріжжя з 01.01.2016. Рішенням також затверджено значення коефіцієнтів місце розташування Км2, значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3 згідно з Додатками 1, 2 відповідно. 25.10.2017 позивачем отримано у Міжрайонному управлінні у Запорізькому районі та м.Запоріжжя Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої ним земельної ділянки згідно якого, при розрахунку нормативної грошової оцінки орендованої позивачем земельної ділянки застосовано коефіцієнт Кф із показником 2,00 та наступні локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки Км3: земельна ділянка розташована у зоні пішоходної доступності до національних, зоологічних та дендрологічних пам'яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, пам'ятників природи, курортів, парків, лісопарків, лісі, зелених зон, пляжів - 1,05; земельна ділянка, не забезпечення каналізацією - 0,95; земельна ділянка, яка не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95; земельна ділянка розташована на ґрунтах з несучою спроможністю менше 1,0 кг/кв. см при потужності понад два метри - 0,85. Сукупний коефіцієнт Км3 становить 0,81. Позивач дійшов висновку, що під час розрахунку нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки відповідачем застосовано неправильний показник Кф та не враховано наявний вплив локальних факторів - розташування земельної ділянки в санітарно-захисній зоні (значення коефіцієнту - 0,80), земельна ділянка не забезпечена теплопостачанням (значення коефіцієнту - 0,95) з огляду на що позивач категорично не погоджується з таким розрахунком. Як вже вказано вище та відповідає дійсності, цільовим призначенням орендованої позивачем земельної ділянки є землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення - для розташування складських та виробничих приміщень, що відповідає підрозділу 11.02 в секції І КВЦПЗ - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, переробної, машинобудівної та іншої промисловості із показником Кф - 1,2. В свою чергу, у виданому позивачу ОСОБА_4 відповідачем застосовано Кф із показником 2,00 у зв'язку із тим, що у відомостях ДЗК начебто відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки. Ця інформація безпосередньо вбачається із Витягу: у графі цільове призначення земельної ділянки . Дійсно, у п.1 примітки Додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , затвердженого 25.11.2016 наказом Міністерства аграрної політики продовольства України №489 передбачено, що для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,00. Проте, така позиція відповідача щодо відсутності у відомостях ДЗК коду КВЦПЗ щодо земельної ділянки у м.Запоріжжя, розташованої по вул.Скворцова, буд.238Б, спростовується ОСОБА_4 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ- 2301840262015 від 11.12.2015, який підтверджує факт того, що вказана вище земельна ділянка належить до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення із кодом 11, та підрозділом 11.02 - для розташування складських та виробничих приміщень. З огляду на викладене, застосування під час розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки у м. Запоріжжя, розташованої по вул.Скворцова, буд.238Б, значення Кф 2,00 замість належного 1,2 є, на думку позивача, протиправним та порушує його права, оскільки це призводить до завищення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра цієї земельної ділянки та, як наслідок, орендної плати. Щодо незастосування відповідачем локального фактору земельна ділянка розташована в санітарно-захисній зоні під час обрахування сукупного коефіцієнту Км3 позивач зазначає, що Додатком 2 до Рішення Запорізької міської ради від 30.06.2015 затверджено значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3. Так, відповідачем у виданому Витязі взагалі не застосовано локальний фактор земельна ділянка розташована в санітарно-захисній зоні . Із такою позицією позивач не погоджується, оскільки знаходження земельної ділянки, розташованої у м.Запоріжжя, по вул.Скворцова, буд.238Б, в санітарно-захисній зоні підтверджується ОСОБА_5 з питань земельних відносин Запорізької міської ради від 18.04.2017 №783/02-03, з якого вбачається, що згідно зі Схемою прояву локальних факторів оцінки земельна ділянка знаходиться в санітарно-захисній зоні. Схеми прояву локальних факторів наявні в Технічній документації нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя, затвердженої Запорізькою міською радою Рішенням №7, що також вбачається із цього ОСОБА_5. Стосовно локального фактору: земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням позивач зауважує, що наявність впливу цього локального фактору підтверджується відповіддю Концерну Міських теплових мереж від 16.05.2017 №601/04, якою підтверджено відсутність діючого договору купівлі-продажу теплової енергії між ФК МТМ Заводського району та ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 та відсутність підключення позивача до центральної магістралі теплопостачання.

02.01.2018 відкрито провадження у справі та призначене підготовче засідання на 25.01.2018.

25.01.2018 підготовче засідання відкладалось до 28.02.2018.

28.02.2018 продовжений строк підготовчого провадження.

20.03.2018 закрито підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи по суті.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Відповідачем подано до суду відзив на позов (а.с.62-71), в якому зазначено, що розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок у місті Запоріжжя виконується відповідно до Технічної документації із нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, яка виконана Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім.Ю.М.Білоконя та затвердженої рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 №7. Значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3 розраховані для м.Запоріжжя в Технічній документації про нормативну грошову оцінку м.Запоріжжя 2013р., яка затверджена рішенням Запорізької міської ради №7 (додаток №2) від 30.06.2015. Значення коефіцієнтів локальних факторів Км3 розраховані для м.Запоріжжя обчислюються за допомогою програмного продукту розробленого на підставі вище зазначеного Порядку та Технічної документації про нормативну грошову оцінку землі м.Запоріжжя 2013р. Згідно порядку, який був затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489 (зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777), значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів. Стосовно незастосування локального фактору земельна ділянка розташована в санітарно-захисній зоні відповідач посилаючись на ст.114 Земельного кодексу України зазначає, що у Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, вид використання земельної ділянки: 11.02 для розташування складських та виробничих приміщень. Відповідно до Розділу 5 Визначення зон прояву локальних факторів та значень локальних коефіцієнтів Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя 2013р., наявність санітарно-захисних зон: території складів, баз а також екологічно нешкідливих виробництв відповідно діючих нормативів мають 50-метрові санітарні розриви (ДБН 360-32, п.4.5). Вищевказане узгоджується з п.4.5 ДБН 360-32 (Державні будівельні норми Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень ), промислові райони у місті за архітектурно-планувальними умовами і факторами формування слід поділяти на містобудівні категорії, для кожної з яких призначений функціонально-адекватний склад підприємств, що розміщуються, які: мінімальні санітарно-захисні розриви для всіх виробничих будівель і складів, які не виділяють у навколишнє середовище шкідливих з неприємним запахом і пожежонебезпечних речовин, не створюють підвищення рівнів шуму, вібрації, електромагнітних випромінювань і не вимагають під'їзних залізничних шляхів, повинні бути не менше 50м. При проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012, за адресою: м.Запоріжжя, вул.Скворцова, 238Б, не підлягає застосуванню понижуючий локальний фактор на місцезнаходження земельної ділянки, як санітарно-захисна зона з коефіцієнтом впливу 0,80. Стосовно локального фактору: земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням відповідач зазначає, що розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок у місті Запоріжжя виконується відповідно до Технічної документації із нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, яка затверджена рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 №7. На сьогоднішній день вищевказана Технічна документація є чинною та не змінювалась. Щодо застосування у Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнту Кф: 2.00 відповідач зазначає, що у відомостях, які містяться у Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012, цільове призначення: 11. Відповідно по пункту 5 розділу II Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої 23.07.2010 наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306 (додаток 1). Зазначений Додаток 1 до Порядку (пункт 5 розділу II) містить таку інформацію: Секція 3 - Землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення , де код 11 - Землі промисловості . Зазначений Додаток містить примітку №2, у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Згідно п.3 Розділу І Порядку, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Представники відповідача заперечували проти позову, просили у задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача у судове засідання не прибув, подав до суду письмові пояснення (а.с.80-81), у яких, зокрема, зазначено, що Запорізькою міською радою прийнято рішення №37/182 від 01.08.2005 про передачу в оренду земельної ділянки за адресою м.Запоріжжя вул. Скворцова, 25 строком на 10 років. Між Запорізькою міською радою та позивачем укладено договір оренди землі загальною площею 0,7047 га, за адресою: м.Запоріжжя, вул.Скворцова, 238Б, строком на 10 років, який зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 26.01.2006. за №04062610045. Так, рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 за №7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя, виконаної Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст "Діпромісто", п.3 якого затверджено базову вартість 1 м2 землі у розмірі 239,50 грн. із врахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 - 299,14 грн. Крім того, пунктом 4 затверджено значення коефіцієнтів місце розташування Км2 згідно з додатком 1. Пунктом 5 затверджено значення коефіцієнтів вплив у локальних факторів Км3 згідно з додатком 2. А також пунктом 7 впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.01.2016. З 2016 року по сьогоднішній день дана технічна документація використовується відповідачем для здійснення своїх повноважень визначених Положенням про Головне управління Держземагентства у Запорізькій області, щодо надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремих земельних ділянок. Отже, ОСОБА_4 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, є індивідуальним актом, який породжує певні права та обов'язки сторін правовідносин, винесений суб'єктом владних повноважень в сфері управлінської діяльності; міська рада не може підтвердити або спростувати достовірність наведених у витязі з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 25.10.2017 коефіцієнтів.

Сторони, під час розгляду справи, у судовому засіданні повідомили, що ними надано всі необхідні документи для вирішення спору по суті.

Враховуючи норми ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), у судовому засіданні 28.03.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Вислухавши пояснення представників учасників справи, розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.

Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами за Договором оренди земельної ділянки, укладеним 30.12.2005 між ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 як Орендарем та Запорізькою міською радою як Орендодавцем останній, відповідно до рішення двадцять другої сесії четвертого скликання Запорізької міської ради №37/182 від 01.08.2005 надав, а Орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 1,8215 га для розташування складських та виробничих приміщень, яка знаходиться у м.Запоріжжя по вулиці Скворцова, 238Б з нормативною грошовою оцінкою в цінах 2007 року 1738439 грн. 60 коп. (а.с.10-20; 87-105). Договір зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах 26.01.2006 за №040626100045. 26.01.2006 Орендодавцем передано, а Орендарем прийнято в оренду земельну ділянку із кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 загальною площею 1,8215 га.

Запорізькою міською радою на шостій сесії сьомого скликання від 25.05.2016 №54/99 затверджено рішення Про поновлення ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 договору оренди землі по вул.Скворцова, 238Б для розташування складських та виробничих приміщень , однак між Запорізькою міською радою та позивачем договір оренди не укладено (а.с.21).

Позивачем в обґрунтування, того, що вказана вище земельна ділянка належить до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення із кодом 11, та підрозділом 11.02 - для розташування складських та виробничих приміщень надано до суду Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-2301840262015 від 11.12.2015 (а.с.27).

У Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (вих.№1606/207-17 від 25.10.2017) сформованому 24.10.2017 Міжрайонним управлінням у Запорізькому районі та м.Запоріжжі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області на земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 (м.Запоріжжя, вул.Скворцова, 238Б) при розрахунку нормативної грошової оцінки орендованої позивачем земельної ділянки застосовано: коефіцієнт Кф - 2,00 та локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки Км3: земельна ділянка розташована у зоні пішоходної доступності до національних, зоологічних та дендрологічних пам'яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, пам'ятників природи, курортів, парків, лісопарків, лісі, зелених зон, пляжів - 1,05; земельна ділянка, не забезпечення каналізацією - 0,95; земельна ділянка, яка не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95; земельна ділянка розташована на ґрунтах з несучою спроможністю менше 1,0 кг/кв.см. при потужності понад два метри - 0,85; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,81; категорію земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення ; цільове призначення земельної ділянки - У відомостях в ДКЗ відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки (а.с.22).

В той же час у п.1 Рішення Запорізької міської ради №54/99 від 25.05.2016 Про поновлення ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 договору оренди землі по вул.Скворцова, 238Б для розташування складських та виробничих приміщень зазначено: 1.Поновити товариству з обмеженою відповідальністю СЛОВ'ЯНЕ-2000 (і.п.н. 30105440) строком на 19 років договір оренди землі (кадастровий номер 2310100000:02:033:0012) площею 1,8215 га (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) по вул.Скворцова, 238Б для розташування складських та виробничих приміщень в межах, раніше затверджених рішенням міської ради від 01.08.2005 №37/182 Про передачу в оренду ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 земельної ділянки по вул.Скворцова, 238Б для розташування складських та виробничих приміщень за рахунок земель Запорізької міської ради. … (а.с.21, 86).

Тобто, вказана земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 має цільове призначення, визначене органом місцевого самоврядування як для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості .

Ані відповідач у відзиві ані третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у поясненнях, не надали відповідної оцінки наведеному у Рішенні Запорізької міської ради №54/99 від 25.05.2016 цільовому призначенню земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 під час визначення її грошової оцінки. Співставлення вихідних даних Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-2301840262015 від 11.12.2015 з інформацією, викладеною у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (вих.№1606/207-17 від 25.10.2017) сформованому 24.10.2017 Міжрайонним управлінням у Запорізькому районі та м.Запоріжжі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області не зроблено.

Позиція відповідача ґрунтується на Технічній документації із нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконаної Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім.Ю.М.Білоконя та затвердженої Рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 за №7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя , п.3 якого затверджено базову вартість 1 м2 землі у розмірі 239,50 грн. із врахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 - 299,14 грн. Крім того, пунктом 4 затверджено значення коефіцієнтів місце розташування Км2 згідно з додатком 1. Пунктом 5 затверджено значення коефіцієнтів вплив у локальних факторів Км3 згідно з додатком 2 (а.с.71-76, 82-85).

Відповідач наполягає на тому, що на сьогоднішній день вищевказана Технічна документація із нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя є чинною та не змінювалась.

Судом досліджено листування позивача з Міжрайонним управлінням у Запорізькому районі та м.Запоріжжі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області (а.с.30-33).

Так, ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 у листі (вих.№30 від 17.11.2017) просить Міжрайонне управління у Запорізькому районі та м.Запоріжжі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області внести зміни щодо нормативної грошової оцінки земель на земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 згідно наведених у листі аргументів.

Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами Повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою до ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області позивачем - не направлялось.

Позовні вимоги не підлягають задоволенню з урахуванням викладеного вище та через наступне.

1. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною (ч.4 ст.5 Закону України Про оцінку земель ).

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель ).

Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених цим Законом, а також іншими законами (ч.7 ст.5 Закону України Про оцінку земель ).

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності (ч.1 ст.18 Закону України Про оцінку земель ).

Як зазначено у ч.3 ст.18 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України Про оцінку земель за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Згідно з ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Як зазначено у п.1 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , затвердженого 25.11.2016 наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777 (надалі - Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ), за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9).

Термін адміністративний акт згідно з Резолюцією Комітету ОСОБА_6 Європи (77)31 (прийнятою Комітетом ОСОБА_6 від 28.09.1977 на 275-му засіданні заступників міністрів) означає будь-який окремий захід або прийняте рішення, які за своїм характером безпосередньо впливають на права або інтереси як фізичних осіб, так і юридичних, в ході здійснення публічної влади.

Згідно з п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Звідси, сформований 24.10.2017 Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (вих.№1606/207-17 від 25.10.2017) на земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 - не є рішенням суб'єкта владних повноважень у контексті ст.19 КАС України і не може бути визнаний протиправним і скасованим.

2. Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Як зазначено у п.3 Розділу І Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Рішенням Запорізької міської ради №7 від 30.06.2015 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконаної Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім.Ю.М.Білоконя.

Вказане рішення органу місцевого самоврядування позивач не оскаржив, доказів скасування Рішення Запорізької міської ради №7 від 30.06.2015 до суду не надав.

ОСОБА_4 з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.3 ст.23 Закону України Про оцінку земель ).

Відповідно до п.1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України , затвердженого 08.04.2011 Указом Президента України №445/2011 (надалі - Положення про Державне агентство земельних ресурсів України ), Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом ОСОБА_6 України через ОСОБА_6 аграрної політики та продовольства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Згідно з пп.6 п.4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України Держземагентство відповідно до покладених на нього завдань видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства.

Як передбачено пп.12 п.4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області , затвердженого 29.09.2016 наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №333, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за №1391/29521, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

Термін дискреційне повноваження відповідно до Рекомендації Комітету ОСОБА_6 Європи №R(80)2, прийнятої 11.03.1980 на 316-му засіданні заступників міністрів, означає повноваження, яке надає певний адміністративному органу ступінь свободи під час прийняття рішення, таким чином даючи йому змогу вибрати з кількох юридично допустимих рішень те, яке буде найбільш прийнятним.

Надаючи правову оцінку здійсненню відповідачем власних дискреційних повноважень суд бере до уваги, що санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови (ч.1 ст.114 Земельного кодексу України).

У п.6 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (який 27.12.2016 набрав чинності і діяв на день формування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (вих.№1606/207-17 від 25.10.2017), який є предметом спору у справі) зазначено: 6. Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, (2) де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони. Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту. Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон .

Позивачем не доведено наявність змін у Генеральному плані міста Запоріжжя, затвердженого рішенням Запорізької міської ради №4 від 15.09.2004, який містить у собі вихідні данні для обчислення коефіцієнта Км, інших коефіцієнтів.

У п.10 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів зазначено: … Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів. … .

До суду позивачем не надано Пояснювальної записки до Технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земель, яка розроблялась до передачі земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 у оренду ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 (у розділі 5 якої, відповідно до вимог Стандарту державного комітету України із земельних ресурсів: Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів СОУ ДКЗР 00032632-012:2009, і повинні визначатися зони прояву локальних факторів та значень локальних коефіцієнтів). Отже є безпідставним твердження позивача про незастосування певних локальних факторів при формуванні 24.10.2017 Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (вих.№1606/207-17 від 25.10.2017).

Відповідно до п.1.2 Класифікації видів цільового призначення земель , затвердженої 23.07.2010 наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306 (надалі - Класифікація видів цільового призначення земель ), код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі.

Так, згідно Класифікації видів цільового призначення земель (Код КВЦПЗ) Розділ - Секція J 11 Землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення , підрозділ 11.02 відповідає - Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості . Тобто, згідно Класифікації видів цільового призначення земель виду використання земельної ділянки для розташування складських та виробничих приміщень , на чому наполягає позивач - немає.

Відтак, зазначений у Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-2301840262015 від 11.12.2015 (яким обґрунтовано позов) вид використання земельної ділянки - для розташування складських та виробничих приміщень , явно не відповідає коду призначення 11.02 передбаченому Класифікацією видів цільового призначення земель .

Як передбачено п.178 Порядку ведення Державного земельного кадастру , затвердженого 17.10.2012 постановою Кабінету ОСОБА_6 України №1051 (надалі - Порядок ведення Державного земельного кадастру ), витяг з Державного земельного кадастру є дійсним протягом трьох місяців з моменту його видачі, крім витягу про земельну ділянку для оформлення права на спадщину, що видається спадкоємцям, та витягу з Державного земельного кадастру, що видається для підтвердження державної реєстрації земельної ділянки або внесення інших відомостей до Державного земельного кадастру, які є безстроковими.

Звідси, відомості з Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-2301840262015 від 11.12.2015 є застарілими, оскільки цей Витяг не є безстроковим.

Відтак, документально позивачем не доведено наявність помилок (чи то невідповідностей) у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконаної Державним підприємством Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім.Ю.М.Білоконя.

3. Стосовно доводів позивача щодо видачі нового Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:02:033:0012 із застосуванням локальних факторів: земельна ділянка розташована в санітарно-захисній зоні зі значенням коефіцієнту - 0,80, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням із значенням коефіцієнту - 0,95 та правильного показника Кф - 1,2, то суд бере до уваги те, що відповідно до п.139 Порядку ведення Державного земельного кадастру : 139. У разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки. У повідомленні викладається суть виявлених помилок. До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей. Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. .

Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами Повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою до ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області позивачем - не направлялось.

Причину, через яку ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 не направлено Повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою (за формою згідно з додатком 29) до ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області представник позивача пояснити суду не зміг.

Як зазначено пп.4 п.144 Порядку ведення Державного земельного кадастру , якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру: … 4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.

Відтак, позивач не реалізував належним чином можливість внесення змін до Державного земельного кадастру у порядок і спосіб, передбачений п.139 Порядку ведення Державного земельного кадастру , передчасно звернувшись з позовом до суду.

З урахуванням наведеного, суд не може зобов'язати ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області видати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:02:033:0012, з вихідними даними, зазначеними у позові.

Аналогічна правова позиція щодо застосування норм матеріального права висловлена і колегіями суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, зокрема, у постановах: від 26.10.2016 у справі №815/6973/13-а; від 30.03.2016 у справі №2а/0470/5301/12.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ СЛОВ'ЯНЕ-2000 не є обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю СЛОВ'ЯНЕ-2000 (69096, м.Запоріжжя, вул.Дніпровські пороги, буд.19, код ЄДРПОУ 30105440) до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м.Запоріжжя, вул.Українська, буд.50, код ЄДРПОУ 39820689) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Запорізька міська рада (69105, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.206, код ЄДРПОУ 04053915) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 25.04.2018.

Суддя Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2018
Оприлюднено26.04.2018
Номер документу73631961
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/4207/17

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 27.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Постанова від 07.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 19.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 19.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні