Рішення
від 19.04.2018 по справі 805/4809/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 квітня 2018 р. Справа№805/4809/17

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Мозгової Н.А.

при секретарі: Синиці М.І.

за участю сторін:

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «АПК-ІНВЕСТ» до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправними та скасування наказів про проведення перевірки та визнання протиправними дій, -

ВСТАНОВИВ:

26 грудня 2017 року позивач, Приватне акціонерне товариство «АПК-ІНВЕСТ» , звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області №374-ДК від 05.12.2017 року про проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства.

18.01.2018року на адресу суду надійшла заява позивача про уточнення позовних вимог, в якій просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області №374-ДК від 05.12.2017 року про проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства, визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області № 13-ДК від 12.01.2018 року про здійснення державного контролю за дотримання земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності та визнати протиправними дії щодо прийняття оскаржуваних наказів.

В обґрунтування позовних вимог з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог позивач зазначає, що спірні накази було винесено відповідачем в порушення вимог Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , яким встановлено мораторій на проведення перевірок у 2017році, в тому числі органами Держгеокадастру. Також, позивач зауважив, що землі історико-культурного призначення, які є об'єктами перевірки не мають жодного відношення до позивача.

Представник позивача в судовому засіданні просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, в матеріалах справи наявні відзив на позовну заяву та відзив на заяву про уточнення позовних вимог, в яких зазначено, що спірні накази було прийнято відповідачем в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством на підставі ухвали Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 29.11.2017року по справі №233/5702/17 та на підставі листа Дружківської міської ради від 12.06.2017року за №12-1386-01. Крім того, зазначив, що посадовими особами контролюючого органу не були порушені порядок та підстави призначення перевірки, оскільки Закон України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не розповсюджується на спірні правовідносини.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, просив відмовити в позовних вимогах в повному обсязі.

Ухвалою суду від 02 січня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №805/4809/18-а та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 23.01.2018року.

10.01.2018 року представник позивача через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, мотивуючи неможливістю прибуття у судове засідання, яке призначене на 23.01.2018 року о 13:00 год. у зв'язку із віддаленим місцезнаходженням суду від фактичного місця знаходження представника позивача.

Ухвалою суду від 11.01.2018року у задоволенні клопотання представника позивача про участь у судовому засіданні, яке призначене на 23.01.2018 року о 13:00 год. в режимі відеоконференції було відмовлено.

В судовому засіданні, яке відбулось 23.01.2018року по справі було оголошено перерву до 06.02.2018року.

06.02.2018року по справі оголошено перерву до 20.02.2018року.

Ухвалою суду від 20 лютого 2018 року продовжено строк підготовчого провадження та призначено підготовче засідання на 05.03.2018року.

В судовому засіданні, яке відбулось 05.03.2018року по справі було оголошено перерву до 27.03.2018року.

В судовому засіданні, яке відбулось 27.03.2018року по справі було оголошено перерву до 02.04.2018року.

Ухвалою суду від 02.04.2018року було закрито підготовче провадження та призначено справу за позовом Приватного акціонерного товариства «АПК-ІНВЕСТ» до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправними та скасування наказів про проведення перевірки та визнання протиправними дій до судового розгляду по суті на 19 квітня 2018 року.

Дослідивши та оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Позивач - Приватне акціонерне товариство «АПК-ІНВЕСТ» зареєстроване, в якості юридичної особи 20.09.2006року (код ЄДРПОУ 34626750), що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 16).

Відповідач, Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області, є юридичною особою та у відповідності до норм Земельного кодексу України є органом державної влади, який здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.

Ухвалою слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 29.11.2017року по справі №233/5702/17 було задоволено клопотання прокурора Костянтинівської місцевої прокуратури про надання дозволу Головному управлінню Держгеокадастру у Донецькій області на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства ПрАТ АПК-Інвест за період з 01.01.2017року по теперішній час під час використання земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти культурної спадщини (кургани) на території Іллінівської сільської ради та Миколайпільської сільської ради з питань наявності документів, що посвідчують право власності чи право користування на земельні ділянки, з обєктами культуної спадщини (курганами); площі земельних ділянок історико-культурного призначення, які використовуються самовільно, за відсутності правовстановлюючих документів; використання вказаних земельних ділянок відповідно до цільового призначення;

-сума шкоди, заподіяна власнику (користувачу) внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, чи використанням земельної ділянки не за цільовим призначенням; чи правомірно використовується земельні ділянки історико-культурного призначення (а.с.74).

На виконання вищезазначеної ухвали Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області, Головним управлінням Держгеокадастру у Донецькій області в межах компетенції прийнято наказ №374-ДК від 05.12.2017року про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороної земель усіх категорій і форм власності шляхом проведення перевірки земельних ділянок з кадастровими номерами 1422485000:14:000:0054, 1422485000:14:000:0053, 1422485000:14:000:0040, 1422485000:07:000:0062, 1422485000:01:000:0003, 1422484200:27:000:0010, №1422484200:21:000:0010, 1422484200:21:000:0009, 1422484200:20:000:0009, 1422485000:17:000:0007, 1422485000:12:000:0005, 1422485000:12:000:0007, 1422485000:12:000:0006, 1422485000:14:000:0172, на яких знаходяться об'єкти культурної спадщини (кургани), що розташовані на території Іллінівської сільської ради та Миколайпільської сільської ради у термін з 05.12.2017року по 22.12.2017року (а.с.45).

Листом від 13.12.2017року позивача було повідомлено про проведення перевірки згідно наказу №374-ДК від 05.12.2017року з проханням посприяти проведенню перевірки, яка відбудеться 20.12.2017року (а.с.18).

За результатами проведеної перевірки, відповідачем було складено акти обстеження земельних ділянок та акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки, якими, зокрема, встановлені факти самовільного зайняття спірних земельних ділянок (а.с.82-157).

Разом з тим, листом Дружківської міської ради від 12.06.2017року за №12-1386-01 рада звернулась з проханням до відповідача вжити заходи щодо проведення перевірки з питань оформлення та державної реєстрації права користування на земельних ділянках, зокрема, за адресою вул. Громової, 34, вул.. Урожайна, 2в та вул. Громової 32а.

Відповідно до вимог Земельного кодексу України, доповідної записки державного інспектора від 10.01.2018року (а.с.224) відповідачем було прийнято спірний наказ №13-ДК від 12.01.2018року про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороної земель усіх категорій і форм власності шляхом проведення перевірки земельних ділянок з кадастровими номерами 1411700000:00:003:0202 площею 0,1132га, 1411700000:00:003:0203 площею 0,0612га, 1411700000:00:005:0182 площею 1,3406 га (а.с.226).

Листом від 15.01.2018року позивача було повідомлено про проведення перевірки згідно наказу №13-ДК від 12.01.2018року з проханням посприяти проведенню перевірки та бути присутнім представнику підприємства при проведенні перевірки та надати всі наявні правовстановлюючи документи на зазначені земельні ділянки (а.с.228).

Водночас, у зв'язку з несприятливими погодними умовами в період проведення перевірки, та неможливістю обстеження земельних ділянок, провідним спеціалістом було спрямовано на ім'я начальника Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області доповідну записку з проханням продовжити терміни перевірки земельних ділянок з кадастровими номерами 1411700000:00:003:0202 площею 0,1132га, 1411700000:00:003:0203 площею 0,0612га, 1411700000:00:005:0182 площею 1,3406 га до 22.02.2017року (а.с.230).

З урахуванням вказаної доповідної записки відповідачем було прийнято наказ №13/1-ДК від 22.01.2018року про внесення змін до наказу від 12.01.2018року за №13-ДК в частині термінів проведення перевірки, які змінились з з 12.01.2018року по 22.01.2018року на з 12.01.2018року по 05.02.2018року .

За результатами проведеної перевірки, відповідачем було складено акти обстеження земельних ділянок та акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки, приписи про припинення порушень (а.с.203-217).

Надаючи оцінку правомірності дій відповідача зі складання спірних наказів про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, суд зазначає наступне.

Відповідно п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику, зокрема, у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Зі змісту вказаного Положення також вбачається, що Держгеокадастр реалізує свої повноваження, крім іншого, через свої територіальні органи та посадових осіб.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 2 Закону дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, проведення перевірок, що визначено ст. 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» .

Статтями 5 та 6 Закону № 877-V передбачені планові та позапланові заходи зі здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 6 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

Тобто, акт є документом, що складається за наслідком перевірки та має містити інформацію про стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15 (далі - Положення), Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Держгеокадастр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Статтею 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно ст.10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Відповідно до ст.4 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель об'єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Частиною 3 ст.19 Господарського кодексу України передбачено, що держава здійснює контроль і нагляд за господарською діяльністю суб'єктів господарювання у сфері земельних відносин - за використанням і охороною земель.

Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно зі ч.1 ст.4 ЗК України земельне законодавство включає цей Кодекс, інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин.

Статтею 15-2 ЗК України визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Відповідно до пп.25-1 п.4 Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань зокрема організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Отже, повноваження визначені ст. 15-2 ЗК України покладені на Держгеокадастр як на центральний орган виконавчої влади що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин.

Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено, що цей Закон визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

Тобто, Закон України Про державний контроль за використанням та охороною земель є спеціальним нормативно-правовим актом, який врегульовує, зокрема, покладену на Держгеокадастр функцію контролю за використанням та охороною земель.

Відповідно до ст.9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок.

Стаття 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель містить перелік конкретних дій та заходів, на вчинення яких вповноважено державних інспекторів.

Отже, державні інспектори уповноважені безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності, передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.

Аналізуючи вищезазначені норми чинного законодавства, суд звертає увагу, що контроль за використанням та охороною земель є прямим обов'язком Держгеокадастру, а одною з законодавчо встановлених форм здійснення контролю є перевірка земельної ділянки. Законодавством визначено повноваження державного інспектора в рамках проведення перевірки земельної ділянки.

Таким чином, відповідач був наділений повноваженнями здійснювати заходи контролю за використанням спірних земельних ділянок, зокрема, шляхом проведення перевірок, проведення яких оформлюється наказами, що в свою чергу доводить правомірність дій контролюючого органу зі складання спірних наказів про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства.

З метою належного виконання вищезазначених обов'язків та у зв'язку з листом Дружківської міської ради від 12.06.2017року, відповідачем прийнято оспорюваний Наказ №13-ДК стосовно здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства. Об'єктом перевірки Держгеокадастру в даному випадку є саме земельні ділянки.

Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ст.2 Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Частина 4 ст.2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності містить перелік державних органів які здійснюють заходи контролю, а саме: контроль здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

Суд звертає увагу на те, що Держгеокадастр не відноситься до перелічених органів, а тому посилання представників позивача на недотримання вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності при прийнятті наказів та проведенні перевірки, суд не приймає до уваги.

Відповідно до ст.1 Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , у цьому Законі терміни "державний нагляд (контроль)", "заходи державного нагляду (контролю)", "органи державного нагляду (контролю)" вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Особливості та обмеження перевірок визначені у вищезазначених законах не відносяться до перевірок земель Держгеокадастром та його територіальними органами.

Крім того, питання наявності у відповідача повноважень здійснювати перевірки земельних ділянок було предметом розгляду ряду адміністративних справ, зокрема постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 05.07.2017 №823/922/17, залишеною в силі ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду, у задоволені позову про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру та скасування припису - відмовлено зокрема с посиланням на те, що: перевірка проведена уповноваженою особою ГУ Держгеокадастру в Черкаській області здійснена не суб'єкта господарювання, а об'єкта - земельна ділянка. Отже, посилання представника позивача на приписи ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є недоцільними.

Аналогічні позиції висвітлені в постановах адміністративних суддів №825/879/17, №588/481/17, № 823/971/17.

Отже, суд зазначає, що наказ відповідача за №13-ДК стосовно здійснення перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства, об'єктом якої є саме земельні ділянки, прийнятий контролюючим органом відповідно до норм діючого законодавства.

Стосовно правомірності прийняття відповідачем спірного наказу №374-ДК від 05.12.2017року, суд окрім зазначеного раніше, зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що дозвіл на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» наданий Головному управлінню Держгеокадастру у Донецькій області ухвалою слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 20 листопада 2017 року по справі № 233/5702/17, оскільки матеріали перевірки Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні № 42017051660000158 від 07 вересня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 298 КК України.

Вказана ухвала суду на момент розгляду цієї справи набрала законної сили та не скасована судами вищих інстанцій.

Згідно зі ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов'язковим до виконання.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про правомірність здійснення перевірки позивача на підставі ухвали суду у межах збирання доказів у кримінальному провадженні, у зв'язку з чим суд не приймає до уваги посилання товариства з цього приводу.

Суд має визначити та забезпечити справедливу рівновагу між інтересами відповідної особи та необхідністю підтримання ефективної системи податкового контролю платників податків, тобто регулювати відповідність втручання контролюючого органу у господарську діяльність підприємства легітимній меті такого втручання.

Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що станом на момент розгляду даної справи відповідач, який є суб'єктом владних повноважень при вчиненні певних дій, діяв з урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дії, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), та з дотриманням принципу верховенства права.

Суд зазначає, що спірні накази не порушували суб'єктивних прав позивача в адміністративних правовідносинах, тому позовні вимоги товариства є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно вимог ст.139 КАС України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

Керуючись Конституцією України, ст. ст. 2-15, 31-32, 72-80, 160-161, 168, 171, 173-183, 192-198, 210, 223-225, 227-229, 241-246, 250-251, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерне товариство «АПК-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 34626750, місцезнаходження: 85325, Донецька область, Покровський район, село Рівне, вулиця Шопена, будинок 1 А) до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332, місцезнаходження: 85102, Донецька область, місто Костянтинівка, вулиця Європейська, 13) про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області №374-ДК від 05.12.2017 року про проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства, визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області № 13-ДК від 12.01.2018 року про здійснення державного контролю за дотримання земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності та визнання протиправними дій щодо прийняття оскаржуваних наказів - відмовити.

Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 19 квітня 2018 року. Повний текст судового рішення складено 27 квітня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Донецький окружний адміністративний суд.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Мозговая Н.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73689101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4809/17-а

Постанова від 17.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 02.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 02.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 19.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні