Рішення
від 23.04.2018 по справі 814/2578/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2018 р. № 814/2578/17 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошлях-нефтетрейд", вул. Мостобудівників, 17/12, м. Миколаїв, 54029

до відповідача:Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056

про:визнання протиправною та скасування постанови від 15.11.2017р. №67/1014-7147-17,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автошлях-нефтетрейд" (далі - позивач) звернулося із адміністративним позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області (далі - відповідач) в якому відповідно до уточнених позовних вимог просило визнати протиправною та скасувати постанову № 67/1014-7147-17 від 15.11.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 50 520 грн., визнати протиправним та скасувати припис Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Миколаївській області № 77 від 02.11.2017.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що постанова № 67/1014-7147-17 від 15.11.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис № 77 від 02.11.2017 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки власником автозаправочного комплексу за адресою: вул. 2 Набережна 2/3, м. Миколаїв, є ТОВ "Сокар Енерджі Україна" і зазначений автозапрвочний комплекс знаходиться у користуванні ТОВ "Автошлях-Нефтетрейд" на підставі договору оренди, а також позивача не ознайомлено з направленням на проведення позапланової перевірки та в зв'язку з чим, директор позивача був відсутній під час її проведення.

Відповідач проти позову заперечив та зазначив, що позовні вимоги є безпідставними, оскільки позивач повідомлявся належним чином про проведення позапланової перевірки об'єкта, а тому в задоволені позову необхідно відмовити.

З врахуванням положень частин 1, 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа вирішується на підставі наявних у ній доказів у письмовому провадженні. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

12.06.2017 між ТОВ "Сокар Енерджі Україна" та ТОВ "Автошлях-Нефтетрейд" укладено договір оренди АЗС 1/06/17 СЕАН з комплексом нежитлових приміщень, об'єктом оренди якого є комплекс нежитлових приміщень АЗС, з усім розміщеним у ній рухомим майном та комунікаціями, що знаходяться за адресою : Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. набережна друга, буд. 2/3.

01.07.2017 сторони договору оренди АЗС 1/06/17 СЕАН від 12.06.2017 підписали Акт № 1 прийому передачі нерухомого майна з комплексом нежитлових приміщень.

09.10.2017 відповідачем на адресу ТОВ "Сокар Енерджі Україна" та ТОВ "Автошлях-Нефтетрейд" надіслано лист (вих. № 1014-6507-17), яким повідомлено, що 20.10.2017 на підставі виявлення факту самочинного будівництва (службова записка головного іспектора будівельного нагляду Савчука О.С. від 05.10.2017 № 347) буде проведенао позапланову перевірку дотримання вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, за адресою: м. Миколаїв, вул. 2 Набережна, 2/3, яка розпочнеться 20.10.2017 о 10:00 год.

17.10.2017 на підставі виявлення факту самочинного будівництва (службова записка головного іспектора будівельного нагляду Савчука О.С. від 05.10.2017 № 347) Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області прийнято наказ про проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва: "Будівництво автозапрвної станції за адресою: м. Миколаїв, вул. 2 Набережна, 2/3", суб'єкт містобудування - ТОВ "Сокар Енерджі Україна", вул. Юрківська, 28, оф. 3, ТОВ "Автошлях-Нефтетрейд", вул. Мостобудівників, 17/12, м. Миколаїв, код ЄДРПОУ 41196995 на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт та направлено головного інспектора будівельного нагляду Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Миколаївській області Савчука О.С. (направлення № 647 від 17.10.2017 про проведення планового (позапланового) заходу) для проведення позапланової перевірки вищезазначеного об'єкта в строк з 20.10.2017 до 02.11.2017.

02.11.2017 року головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області Савчуком О.С. складено Акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій , згідно якого встановлено, що ТОВ "Автошлях-Нефтетрейд" (54030, м. Миколаїв, вул. Мостобудівників, 17/12) не допустило посадових осіб органу державної архітектурно-будівельного контролю на об'єкт "Реконструкція автозаправного комплексу за адресою: м. Миколаїв, вул. 2 Набережна, 2/3" для проведення позапланової перевірки, чим порушив положення пункту 1 частини 3 статті 41 Закону україни "Про реголювання містобудівної діяльності" та підпункту 1 пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ від 23.05.2011 № 553.

У зв'язку із виявленими порушеннями законодавства у сфері містобудівної діяльності відповідачем складено відносно позивача протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.11.2017, відповідальність за яке передбачена п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності". Розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності призначено на 15.11.2017.

Крім того, через виявлені порушення у сфері містобудівної діяльності головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області Савчуком О.С. видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.11.2017 № 77, у відповідності до якого відповідач вимагає усунути порушення містобудівного законодавства шляхом допущення посадових осіб Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області на об'єкт "Реконструкція автозаправного комплексу за адресою: м. Миколаїв, вул. 2 Набережна, 2/3" та надати документи, необхідні для проведення позапланової перевірки у термін до 15.11.2017.

За результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності за результатами позапланової перевірки винесено постанову № 67/1014-7147-17 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчинені правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", та накладено штраф у сумі 50 520 грн.

Згідно Указу Президента України від 08.04.2011р. №439/2011 Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України , Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Держархбудінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Положенням, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.

Основними завданнями Держархбудінспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, а саме: здійснення в межах своїх повноважень державного контролю за дотриманням законодавства, стандартів, нормативів, норм, порядків і правил із зазначених питань; виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві, ліцензування господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури; внесення Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України пропозицій щодо формування політики із відповідних питань.

Державна архітектурно-будівельна інспекція забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства. Державна архітектурно-будівельна інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за виконанням приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів та правил, у сфері житлово- комунального господарства; проводить перевірки відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються у будівництві, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам, рішенням; розглядає справи про правопорушення у сферах містобудівної діяльності, житлово- комунального господарства з прийняттям відповідних рішень.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 26 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Згідно ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядком здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 визначено процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно - будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Пунктом 5 Порядку передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно до пункту 9 Порядку, Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

Згідно п. 12 Порядку, посадові особи органу державного архітектурно - будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані:

- у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно - будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством;

- дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання та фізичними особами;

- ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно - будівельного контролю у строки, передбачені законодавством;

- за письмовим зверненням суб'єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю.

- надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручати особисто під розписку керівнику суб'єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.

У разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті під час перевірки складається відповідний акт.

Пунктами 13-14 Порядку передбачено, що суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право:

- вимагати від посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю дотримання вимог законодавства;

- перевіряти наявність у посадових осіб органу державного архітектурно- будівельного контролю службових посвідчень;

- бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

- за результатами перевірки отримувати та ознайомлюватись з актом перевірки, складеним органом державного архітектурно-будівельного контролю;

- подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

Суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно- будівельний контроль, зобов'язаний:

- допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

- одержувати примірник припису органу державного архітектурно-будівельного контролю за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу;

- виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; - надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Таким чином, посадовими особами державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки складається відповідний акт у разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно - будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті. Відповідачем за весь час перевірки позивача у період з 20.10.2017 по 02.11.2017 складено лише Акт від 02.11.2017 про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно - будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для

виконання покладених на них функцій в якому не вказано та не зазначено, як саме, коли саме та ким саме недопущено посадових осіб органу державного архітектурно - будівельного контролю до проведення позапланової перевірки об'єкту "Реконструкція автозаправного комплексу за адресою: м. Миколаїв, вул. 2 Набережна, 2/3".

Враховуючи вищенаведене, позов належить задовольнити, визнати протиправною та скасувати постанову № 67/1014-7147-17 від 15.11.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 50 520 грн., визнати протиправним та скасувати припис Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Миколаївській області № 77 від 02.11.2017.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В ході розгляду справи, відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірності та обґрунтованості оскаржуваних припису та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

За таких обставин позов підлягає задоволенню.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошлях-нефтетрейд" (вул. Мостобудівників, 17/12, м. Миколаїв, 54029, код ЄДРПОУ 41196995) до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області (вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056, код ЄДРПОУ 37471912) задовольнити.

2. Визнати протиправною та скасувати Постанову № 67/1014-7147-17 від 15.11.2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 50 520 грн., винесену Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області.

3. Визнати протиправним та скасувати припис № 77 від 02.11.2017 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, складений Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області (вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056, 3код ЄДРПОУ 7471912) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошлях-нефтетрейд" (вул. Мостобудівників, 17/12, м .Миколаїв, 54029, код ЄДРПОУ 41196995) судовий збір в розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 коп.), сплачений платіжним дорученням № 270 від 27.11.2017р. та судовий збір в розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 коп.), сплачений платіжним дорученням № 334 від 18.12.2017р.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73689580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2578/17

Ухвала від 31.07.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні