Постанова
від 25.04.2018 по справі 816/828/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2018 р. м. ХарківСправа № 816/828/17 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії:

головуючого судді: Сіренко О.І.

суддів: Перцової Т.С. , Спаскіна О.А.

за участю секретарів судового засідання: Ващук Ю.О., Дорошенко Д.О., Медяник А.О.

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційними скаргами ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" та Головного управління ДФС у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 13.12.2017, суддів - Сич С.С., Бойка С.С. , Довгопол М.В., , вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 18.12.17 по справі № 816/828/17

за позовом ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр"

до Головного управління ДФС у Полтавській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

24 травня 2017 року ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" (надалі - позивач; ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр") звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області, Державної фіскальної служби України, з урахуванням заяви про зміну розміру позовних вимог, про визнання протиправними та скасування: податкового повідомлення-рішення від 23 лютого 2017 року №0001251401, прийнятого ОСОБА_4 управлінням ДФС у Полтавській області, про збільшення суми грошового зобов'язання ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" з орендної плати з юридичних осіб (за землю) на 10478156 грн. 64 коп. податкового зобов'язання та 2619539 грн. 16 коп. штрафних санкцій, в частині збільшення вказаного податкового зобов'язання на 9743515 грн. 59 коп. та на 2619539 грн. 16 коп. штрафних санкцій; рішення Державної фіскальної служби України від 27 квітня 2017 року № 9076/6/99-99-11-03-01-25 про залишення без задоволення скарги ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" від 13 березня 2017 року №140 на податкове повідомлення-рішення від 23 лютого 2017 року № НОМЕР_1, прийняте ОСОБА_4 управлінням ДФС у Полтавській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення - рішення від 23.02.2017 №0001251401 в частині збільшення вказаного податкового зобов'язання на 9743515 грн. 59 коп. та на 2619539 грн. 16 коп. штрафних санкцій є протиправним, оскільки висновок відповідача про порушення позивачем п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України є помилковим. Зазначає, що у врахованих контролюючим органом витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2014 та від 05.07.2016 неправильно визначено розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Вказує, що контролюючим органом під час перевірки та донарахування позивачу грошових зобов'язань неправомірно не враховано рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.02.2015, згідно якого у період з 01.01.2015 нормативна грошова оцінка земель, що передаються або перебувають в оренді гірничодобувних підприємств для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин та наданих для залізниць в межах смуг відведення, діє у розмірі 32% від затвердженої нормативної грошової оцінки земель, а також рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 02.02.2016, згідно якого у період з 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земель, що передаються або перебувають в оренді гірничодобувних підприємств для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин та наданих для залізниць в межах смуг відведення, діє у розмірі 27,4% від затвердженої нормативної грошової оцінки земель.

В запереченнях на позов відповідач ДФС України посилається на те, що рішення за результатами розгляду скарг не створюють для позивача юридичних наслідків, оскільки прийняті за результатами досудового вирішення податкового спору та не є актом реалізації контролюючим органом повноважень у сфері управлінської діяльності. Актом застосування норм права або правозастосовним актом у даному випадку є рішення, викладене у формі податкового повідомлення-рішення, у зв'язку з чим вимога позивача про визнання протиправним та скасування рішення ДВС України про результатами розгляду скарги від 27.04.2017 № 9076/6/99-99-11-03-01-25 є необґрунтованою та задоволенню не підлягає /том 1 а.с. 233-234/.

В запереченнях на позов відповідач ОСОБА_4 управління ДФС у Полтавській області зазначив, що з набранням чинності змін до Податкового кодексу України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати. Пояснює, що обчислення орендної плати в ході перевірки здійснювалося за даними про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з наданого позивачем витягу Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області від 20.01.2014 № 01-21/35 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчуці, згідно якого нормативна грошова оцінка складала 329988451 грн. 55 коп. (173,45 грн. за 1 кв.м), з урахуванням щорічних коефіцієнтів індексації та "понижуючих відсотків", визначених рішеннями Кременчуцької міської ради /том 1 а.с. 238-240/.

13 грудня 2017 року ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду провадження у справі в частині позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України від 27 квітня 2017 року № 9076/6/99-99-11-03-01-25 про залишення без задоволення скарги ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" від 13 березня 2017 року №140 на податкове повідомлення-рішення від 23 лютого 2017 року № НОМЕР_1, прийняте ОСОБА_4 управлінням ДФС у Полтавській області - закрито. Вказана ухвала сторонами не оскаржувалась.

13 грудня 2017 року постановою Полтавського окружного адміністративного суду позов ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення задоволений частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 23 лютого 2017 року № НОМЕР_1 в частині збільшення ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" суми грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 7892079 грн. 05 коп. (сім мільйонів вісімсот дев'яносто дві тисячі сімдесят дев'ять гривень п'ять копійок), з них: за податковими зобов'язаннями - в сумі 6313663 грн. 24 коп. (шість мільйонів триста тринадцять тисяч шістсот шістдесят три гривні двадцять чотири копійки) та за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 1578415 грн. 81 коп. (один мільйон п'ятсот сімдесят вісім тисяч чотириста п'ятнадцять гривень вісімдесят одна копійка).

В іншій частині позовних вимог ТОВ Мало-Кохнівський кар'єр відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області (ідентифікаційний код 39461639) витрати зі сплати судового збору на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" (ідентифікаційний код 38952905) в розмірі 118381 грн. 18 коп. (сто вісімнадцять тисяч триста вісімдесят одна гривня вісімнадцять копійок).

В апеляційній скарзі ОСОБА_4 управління ДФС у Полтавській області просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" відмовити в повному обсязі. При цьому посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права при прийнятті рішення про задоволення вимог позивача. Зокрема зазначив, що з набранням чинності змін до Податкового кодексу України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати. Обчислення орендної плати в ході перевірки здійснювалося за даними про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з наданого позивачем витягу Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області від 20.01.2014 № 01-21/35 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчуці, згідно якого нормативна грошова оцінка складала 329988451 грн. 55 коп. (173,45 грн. за 1 кв.м), з урахуванням щорічних коефіцієнтів індексації та "понижуючих відсотків", визначених рішеннями Кременчуцької міської ради. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Тому відповідач не мав законних підстав здійснювати будь-які арифметичні дії із перерахунку показників, зазначених у Витязі та втручатися в дискреційні повноваження органу виконавчої влади. Також вважає, що відповідачу в ході перевірки в лютому 2017 року при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення рішення не міг використовуватися витяг з технічної документації про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 36-1605-99.2-719/17-6 від 05.07.2016 року, оскільки такого витягу не існувало.

В апеляційній скарзі ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позову та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити у повному обсязі. Вважає безпідставним посилання суду, як на підставу для відмови в позові , на той факт, що витяг Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області від 20.01.2014 № 01-21/35 останнім не оскаржувався, був чинним у перевіряємому періоді, оскільки суд повинен був безпосередньо дослідити вказаний витяг на предмет правильності використання та розрахунку показників ( коефіцієнтів тощо), які містяться у цьому витягу та їх відповідності відповідним спеціальним нормативно-правовим актам, які регулюють порядок визначення (розрахунку) цих показників. Також зазначив, що суд безпідставно дійшов висновку про те, що витяг Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області від 05.07.2016 року був складений за межами перевіряємого періоду, а тому не підлягав врахуванню під час проведення перевірки, оскільки орендна плата за користування земельною ділянкою повинна розраховуватися на підставі такого витягу, а за 2016 рік іншого витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ніж від 05.07. 2016 року не існує.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр", ОСОБА_4 управління ДФС у Полтавській області просить апеляційну скаргу позивача залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції в частині відмови позивачу в позові залишити без змін.

У відзиві на апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Полтавській області, ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" просить апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції в частині задоволення позову залишити без змін.

Колегія суддів, вислухавши суддю - доповідача, пояснення учасників процесу, вивчивши матеріали справи, апеляційні скарги , відзиви на апеляційні скарги, приходить до висновку, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав :

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" зареєстроване як юридична особа 28.10.2013 та перебуває на обліку у відповідача як платник податків (том 2 а.с. 110-118).

29 січня 2014 року між Кременчуцькою міською радою Полтавської області (орендодавець) та ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" (орендар) укладено договір оренди землі (том 2 а.с. 154-157), за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий номер 5310436500:10:003:0010) для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів (код КВЦПЗ J 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчуці.

Відповідно до пункту 2, 3 цього договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1902499 кв.м, в тому числі по угіддях: графа 40-відкриті розробки та кар'єри, шахти, які експлуатують - 1902499 кв.м. На земельній ділянці знаходяться будівлі, споруди, залізничні колії та Малокохнівське родовище гранітів.

Пунктом 5, 9, 10 вказаного договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1902499 кв.м станом на 20.01.2014 року становить 329988451 грн. 55 коп. (173,45 грн. за 1 кв.м). Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у трикратному розмірі земельного податку від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щорічно та складає 2474913 грн. 39 коп. в рік(том 2 а.с.154-157). Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Згідно пункту 15, 16 договору земельна ділянка передається в оренду для експлуатації та обслуговування Малокохнівського родовища гранітів (код КВЦПЗ J 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук. Цільове призначення земельної ділянки - для експлуатації та обслуговування Малокохнівського родовища гранітів (код КВЦПЗ J 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук.

Відповідачем ОСОБА_4 управлінням ДФС у Полтавській області в період з 19.12.2016 по 31.01.2017 , на підставі направлень на перевірку (том 1 а.с. 243-246) та відповідно до наказів Головного управління ДФС у Полтавській області № 1566 від 18.11.2016, № 41 від 17.01.2017 (том 1 а.с. 241, 242) проведено документальну планову виїзну перевірку ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 30.06.2016 та правильності нарахування та обчислення єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 по 30.06.2015 р. про що 07.02.2017 року складений акт № 77/16-31-14-01-10/38952905 (том 1 а.с. 114-124, том 2 а.с. 53-99) .

Згідно акту від 07.02.2017 № 77/16-31-14-01-10/38952905 відповідачем виявлено порушення позивачем п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, в результаті чого занижений розмір орендної плати на земельну ділянку кадастровий номер 5310436500:10:003:0010 загальною площею 1902499 кв.м, яка перебуває у оренді у позивача на підставі договору оренди землі від 29.01.2014, укладеного між ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" та Кременчуцькою міською радою Полтавської області на загальну суму 10478156 грн. 64 коп., в тому числі за 2015 рік - в сумі 6491478 грн. 79 коп. та за півріччя 2016 року - в сумі 3986677 грн. 85 коп. (том 1 а.с. 119-121).

Позивачем направлено до Головного управління ДФС у Полтавській області письмові заперечення на акт перевірки від 07.02.2017 № 77/16-31-14-01-10/38952905 (том 1 а.с. 125-134), за результатами розгляду яких ОСОБА_4 управління ДФС у Полтавській області листом від 22.02.2017 № 1294/10/16-31-14-01-17 повідомило ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" про те, що вважає, що порушення, викладені у акті виїзної планової документальної перевірки від 07.02.2017 № 77/16-31-14-01-10/38952905 відповідають вимогам чинного законодавства (том 1 а.с. 135-138).

23 лютого 2017 року ОСОБА_4 управлінням ДФС у Полтавській області на підставі акту від 07.02.2017 № 77/16-31-14-01-10/38952905 винесено податкове повідомлення-рішення №0001251401, яким ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 13097695 грн. 80 коп., у тому числі: за податковими зобов'язаннями - в сумі 10478156 грн. 64 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 2619539 грн. 16 коп. (том 1 а.с. 139).

Позивачем подано до ДФС України скаргу на податкове повідомлення-рішення №0001251401 від 23.02.2017 (том 1 а.с. 143-147), за результатами розгляду якої рішенням ДФС України від 27.04.2017 № 9076/6/99-99-11-03-01-25 податкове повідомлення-рішення №0001251401 від 23.02.2017 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення (том 1 а.с. 149-150).

Позивач не погодився з податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДФС у Полтавській області №0001251401 від 23.02.2017 в частині збільшення ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" податкового зобов'язання на суму 9743515 грн. 59 коп. та штрафних (фінансових) санкцій на суму 2619539 грн. 16 коп., у зв'язку з чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи позов ТОВ Мало-Кохнівський кар єр , суд першої інстанції виходив з того, що позивачем, в порушення вимог п.288.5 статті 288 Податкового кодексу України здійснено розрахунок орендної плати за землю за 2015 та 1 півріччя 2016 року.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав :

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податок це обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Відповідно підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Згідно статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі .

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.( пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України)

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

Відповідно до пунктів 288.2, 288.3 статті 288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Пунктом 288.5 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Платники орендної плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки.( Пункт 286.2 статті 286 Податкового кодексу України)

19.02.2015 року позивачем ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" подано до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік, у якій позивачем самостійно визначено суму орендної плати за 2015 рік за земельну ділянку площею 1902499 кв.м в загальній сумі 2163826 грн. 26 коп. (том 1 а.с. 249-251).

17.02.2016 року позивачем ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" подано до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, в якій позивачем самостійно визначено суму орендної плати за 2016 рік за земельну ділянку площею 1902499 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки 5310436500:10:003:0010, в загальному розмірі 2657785 грн. 23 коп. (том 1 а.с. 252-253).

21.03.2016 року позивачем ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" подано до контролюючого органу уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік , в якій позивачем самостійно визначено суму орендної плати за 2016 рік за земельну ділянку площею 1902499 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки 5310436500:10:003:0010, в загальному розмірі 2657785 грн. 30 коп. (том 1 а.с. 252-253).

У вказаних податкових деклараціях позивачем зазначено ставку податку за земельну ділянку площею 1902499 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки 5310436500:10:003:0010, у розмірі 0,75 %.

Відповідно до пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Таким чином, позивачем з порушенням вимог вищезазначеної норми, здійснено розрахунок орендної плати за земельну ділянку площею 1902499 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки 5310436500:10:003:0010, за 2015 рік та півріччя 2016 року із застосуванням 0,75% нормативної грошової оцінки.

Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності належить до загальнодержавних податків, порядок нарахування та сплати якого регламентований положеннями Податкового кодексу України. Тому положення договору оренди земельної ділянки, які суперечать Податковому кодексу України в частині визначення розміру орендної плати, не можуть застосовуватися та мати пріоритет над нормами Податкового кодексу України.

Пунктом 7.3 ст. 7 Податкового кодексу України визначено, що будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

Відповідно до абзацу першого пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. (пункту 271.1. статті 271 Податкового кодексу України).

Згідно пункту 289. 1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Пунктом 289.3 статті 289 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Частиною 2 статті 20 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно частини 1 статті 23 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Частиною 3, 4 статті 23 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV "Про оцінку земель" встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

24.11.2009 року рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області з базовою вартістю одного квадратного метра земель у розмірі 154,11 грн. станом на 01.01.2008 та введено її в дію з 1 січня 2011 року (том 3 а.с. 42-43).

Зазначене рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" було оприлюднено 03 червня 2009 року, що підтверджується листом Кременчуцької міської ради Полтавської області від 13.12.2017 № 01-38/9251 (том 3 а.с. 71-72).

При визначені розміру належної до сплати орендної плати за земельну ділянку, що перебуває у користуванні позивача на підставі вказаного вище договору оренди землі від 29.01.2014, відповідач керувався витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2014 № 01-21/35, виданим Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області (том 1 а.с. 151), згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 1902499 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Кременчук, вул. Ярмаркова, 15, становить 329988451 грн. 55 коп.

Відповідно до пункту 5 договору оренди землі від 29.01.2014 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1902499 кв.м станом на 20.01.2014 становить 329988451 грн. 55 коп. (173,45 грн. за 1 кв.м) (том 2 а.с. 154).

14.01.2015 року Державне агентство земельних ресурсів України у своєму листі № 6-28-0.22-215/2-15 "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель" зазначило, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 року становить 3,997.

З огляду на вищезазначене, нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації (1,249) у 2015 році складає 216 грн. 64 коп. = (173 грн. 45 коп. х 1,249).

У податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 19.02.2015 позивачем також самостійно вказано нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки площею 1902499 кв. м з урахуванням коефіцієнта індексації в розмірі 216 грн. 64 коп. (том 1 а.с. 249-251).

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2016 № 6-28-0.22-201/2-16 "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель" враховуючи це, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті Податкового кодексу України, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Таким чином, у 2016 році нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації (1,249) за 2015 рік та коефіцієнта індексації (1,433) за 2016 рік складає 310,443 = (173 грн. 45 коп. х 1,249 х 1,433).

Відповідачем при розрахунку податкового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку площею 1902499 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки 5310436500:10:003:0010, враховано коефіцієнт згідно рішення Кременчуцької міської ради за 2015 рік в розмірі 0,7 та за 2016 рік - в розмірі 0,6. (том 2 а.с. 105-106 ).

У своїх поясненнях представник відповідача посилався на рішення Кременчуцької міської ради від 30.01.2015 /том 1 а.с. 153-154/ та рішення Кременчуцької міської ради від 02.02.2016 /том 1 а.с. 155-156/, зазначаючи, що позивачем при здійсненні розрахунку орендної плати за 2015 та 2016 рік також враховувалися саме ці рішення Кременчуцької міської ради при зазначенні коефіцієнта до збільшення.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною службою геології та надр України видано ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" спеціальний дозвіл на користування надрами № 3272 від 30.10.2003 на підставі наказу від 06.12.2013 № 609 з метою видобування гранітів, придатних в якості сировини для виробництва щебеню будівельного та каменю бутового Мало-Кохнівського родовища та укладено угоду № 3272 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 23.12.2013 (том 2 а.с. 202-207).

Судом встановлено, що ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" станом на 01.01.2015 та 01.01.2016 мало право на здійснення таких видів діяльності: 08.11 Добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю, 08.12 Добування піску, гравію, глин і каоліну, 09.90 надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар'єрів, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах (том 2 а.с. 110-118).

Підпунктом 14.1.37 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що господарська діяльність гірничодобувного підприємства з видобування корисних копалин для цілей розділу IX цього Кодексу - діяльність гірничодобувного підприємства, яка охоплює процеси добування та первинної переробки корисних копалин.

29 січня 2014 між Кременчуцькою міською радою Полтавської області (орендодавець) та ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" (орендар) укладено договір оренди землі /том 2 а.с. 154-157/, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий номер 5310436500:10:003:0010) для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів (код КВЦПЗ J 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчуці.

Отже, земельна ділянка (кадастровий номер 5310436500:10:003:0010) у 2015 році та 2016 році перебувала в оренді гірничодобувного підприємства ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.05.2014 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" внесено зміни до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області", а саме, доповнено пункт 2.1 рішення словами: "-у період з 01.04.2014 року нормативна грошова оцінка земель, що передаються або перебувають в оренді гірничодобувних підприємств для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин та наданих для залізниць в межах смуг відведення, діє у розмірі 39% від затвердженої нормативної грошової оцінки" (пункт 1 рішення) (том 3 а.с. 58-59).

Вказане рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.05.2014 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" оприлюднено 05 червня 2014 року, що підтверджується листом Кременчуцької міської ради Полтавської області від 13.12.2017 № 01-38/9251 (том 3 а.с. 71-72).

Таким чином, відповідно до вимог пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України, норми відповідного рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.05.2014 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом, а саме з 01 січня 2015 року.

Отже, у період з 01.01.2015 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, кадастровий номер 5310436500:10:003:0010, діяла у розмірі 39% від затвердженої нормативної грошової оцінки.

З огляду на вищевикладене, річна сума орендної плати за 2015 рік за земельну ділянку кадастровий номер 5310436500:10:003:0010 загальною площею 1902499 кв.м складає: 4822241 грн. 39 коп. = (216,64 грн. х 1902499 х 3% х 39%).

Однак, позивачем у поданій до контролюючого органу податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 19.02.2015 самостійно визначено суму орендної плати за 2015 рік за земельну ділянку площею 1902499 кв.м в розмірі 2163826 грн. 26 коп. (том 1 а.с. 249-251).

Таким чином, позивачем у порушення вимог Податкового кодексу України занижений розмір орендної плати за земельну ділянку, кадастровий номер 5310436500:10:003:0010, за 2015 рік на суму 2658415 грн. 13 коп. = (4822241 грн. 39 коп. - 2163826 грн. 26 коп.).

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.02.2015 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" внесені зміни до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області", з урахуванням змін, внесених рішеннями Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.05.2012 "Про розгляд протесту прокурора м. Кременчука від 23.01.2012 № 94-908вих12 на рішення Кременчуцької міської ради від 27.12.2011 "Про внесення змін до рішення міської ради від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної оцінки земель м. Кременчука Полтавської області", від 25.12.2012 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.05.2012 "Про розгляд протесту прокурора м. Кременчука від 23.01.2012 № 94-908вих12 на рішення Кременчуцької міської ради від 27.12.2011 "Про внесення змін до рішення міської ради від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області", від 29.04.2014 та від 29.05.2014 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області", а саме доповнено підпункт 2.1 рішення міської ради словами, зокрема, "-у період з 01.01.2015 року нормативна грошова оцінка земель, що передаються або перебувають в оренді гірничодобувних підприємств для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин та наданих для залізниць в межах смуг відведення, діє у розмірі 32% від затвердженої нормативної грошової оцінки" (пункт 1 рішення) (том 3 а.с. 63-64).

Вказане рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.02.2015 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" оприлюднено 26 лютого 2015 року, що підтверджується листом Кременчуцької міської ради Полтавської області від 13.12.2017 № 01-38/9251 (том 3 а.с. 71-72).

Таким чином, з огляду на приписи пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України, норми відповідного рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.02.2015 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом, а саме з 01 січня 2016 року.

Отже, у період з 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 5310436500:10:003:0010 діяла у розмірі 32% від затвердженої нормативної грошової оцінки.

З огляду на вищевикладене, річна сума орендної плати за 2016 рік за земельну ділянку, кадастровий номер 5310436500:10:003:0010, загальною площею 1902499 кв.м складає: 5669941 грн. 83 коп. = ((173,45 грн. х 1,249 х 1,433) х 1902499 х 3% х 32%).

Відтак, розмір орендної плати на І півріччя 2016 року складає 2834970 грн. 92 коп. = ((5669941 грн. 83 коп. / 12) х 6 місяців).

З огляду на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачем занижений розмір орендної плати за півріччя 2016 року за земельну ділянку, кадастровий номер 5310436500:10:003:0010, на суму 1506078 грн. 27 коп. = (2834970 грн. 92 коп. - 1328892 грн. 65 коп. (за півріччя 2016 року згідно уточнюючої податкової декларації з плати за землю від 31.03.2016, (том 1 а.с. 254-255)).

Доводи позивача в апеляційній скарзі про те, що рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 02.02.2016 року внесенні зміни до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" (том 3 а.с. 65-66) колегія суддів вважає безпідставними, оскільки вказане рішення було оприлюднено 04 лютого 2016 року, що підтверджується листом Кременчуцької міської ради Полтавської області від 13.12.2017 № 01-38/9251 (том 3 а.с. 71-72).

Відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України норми відповідного рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 02.02.2016 "Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом, а саме з 01 січня 2017 року.

Доводи відповідача в апеляційній скарзі про те, що вказані вище рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області не підлягали врахуванню під час проведення перевірки, так як позивачем самостійно враховані інші коефіцієнти згідно інших рішень Кременчуцької міської ради за 2015 рік в розмірі 0,7 та за 2016 рік - в розмірі 0,6, оскільки помилкове врахування позивачем інших коефіцієнтів при визначенні розміру орендної плати не позбавляє контролюючий орган обов'язку під час проведення перевірки здійснити розрахунок орендної плати за земельну ділянку відповідно до вимог законодавства України незалежно від змісту допущених платником податків помилок.

Так, згідно підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Згідно з пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення від 23 лютого 2017 року № НОМЕР_1 в частині збільшення ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" суми грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 5205616 грн. 75 коп., з них: за податковими зобов'язаннями - в сумі 4164493 грн. 40 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 1041123 грн. 35 коп. (25% суми визначеного податкового зобов'язання), прийнято відповідачем на підставі, в межах повноважень, у спосіб, що передбачені законодавством України, а податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 23 лютого 2017 року № НОМЕР_1 в частині збільшення ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр" суми грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 7892079 грн. 05 коп., з них: за податковими зобов'язаннями - в сумі 6313663 грн. 24 коп. = (10478156 грн. 64 коп. - 4164493 грн. 40 коп.) та за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 1578415 грн. 81 коп. = (2619539 грн. 16 коп. - 1041123 грн. 35 коп.), - винесене без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Доводи позивача в апеляційній скарзі, з посиланням на судові рішення у адміністративній справі № 816/2034/16, предметом адміністративного позову у якій є визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у м. Кременчуці Полтавської області щодо видачі ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" витягу від 05.07.2016 №36-1605-99.2-719/17-6 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1902499 кв.м. для експлуатації та обслуговування Мало-кохнівського родовища гранітів, розташованої за адресою: м. Кременчук, вул. Ярмаркова, 15 з використанням при розрахунку розміру нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки сукупного коефіцієнту Км3 у розмірі 0,75 замість 0,50 та зобов'язання Управління Держгеокадастру у м. Кременчуці Полтавської області видати ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1902499 кв.м. для експлуатації та обслуговування Мало-кохнівського родовища гранітів, розташованої за адресою: м. Кременчук, вул. Ярмаркова, з використанням при розрахунку розміру нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки сукупного коефіцієнту Км3 у розмірі 0,50 /том 1 а.с. 201-204, 208-209, том 3 а.с. 3-4/, є безпідставними, оскільки витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 36-1605-99.2-719/17-16 від 05.07.2016 складений Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області /том 1 а.с. 152/, тобто за межами перевіряємого періоду (з 01.01.2015 по 30.06.2016), а тому не підлягав врахуванню під час проведення перевірки та не враховувався контролюючим органом під час проведення перевірки.

Водночас, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2014 № 01-21/35, виданий Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області (том 1 а.с. 151), позивачем не оскаржувався та був чинним у періоді , що перевірявся (з 01.01.2015 по 30.06.2016).

Колегія суддів також вважає безпідставним доводи позивача щодо неправомірного неврахування судом першої інстанції копії висновку судово-економічної експертизи по кримінальному провадженню № 32017170000000024 № 172, складеному 28.08.2017 /том 3 а.с. 9-14/.

Згідно висновку судово-економічної експертизи по кримінальному провадженню № 32017170000000024 № 172, складеному 28.08.2017, висновки акту ГУ ДФС у Полтавській області від 07.02.2017 № 77/16-31-14-01-10/38952905 "Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр", код 38952905 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 30.06.2016", в частині заниження розміру орендної плати за земельну ділянку, з урахуванням ухвали колегії суддів Харківського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2017 у справі № 816/2034/16, документально підтверджуються частково в сумі 734808,12 грн., в тому числі, за 2015 рік - 456325,34 грн., за 2016 рік - 278482,78 грн. В інших частинах по орендній платі за землю та рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин висновки акту не підтверджуються.

Експерт у висновку посилається на лист управління Держгеокадастру у м. Кременчуці Полтавської області від 24.07.2017 № 28-1605-99.1-331/2-17, який не є нормативно-правовим актом.

Крім того, експертом враховано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.07.2017 № 81605-99.1-331/2-17, про що зазначено на сторінці 7 висновку (том 3 а.с. 12).

Проте, витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, який є додатком до листа № 28-1605-99.1-330/2-17 від 19.07.2017 (том 3 а.с. 7) складено вже після проведення перевірки та винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та, як зазначено у самому витязі, розрахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки зроблено на виконання рішення Харківського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2017 по справі № 816/2034/16.

Разом з тим, предметом позову у справі № 816/2034/16 було визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у м. Кременчуці Полтавської області щодо видачі ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" витягу від 05.07.2016 №36-1605-99.2-719/17-6 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1902499 кв.м. для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів, розташованої за адресою: м. Кременчук, вул. Ярмаркова, 15 з використанням при розрахунку розміру нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки сукупного коефіцієнту Км3 у розмірі 0,75 замість 0,50 та зобов'язання Управління Держгеокадастру у м. Кременчуці Полтавської області видати ТОВ "Мало-Кохнівський кар'єр" новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1902499 кв.м. для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів, розташованої за адресою: м. Кременчук, вул. Ярмаркова, з використанням при розрахунку розміру нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки сукупного коефіцієнту Км3 у розмірі 0,50 (том 1 а.с. 201-204, 208-209, том 3 а.с. 3-4).

У справі № 816/2034/16 не оскаржувався витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2014 № 01-21/35, виданий Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області (том 1 а.с. 151), який був чинним у періоді , що перевірявся (з 01.01.2015 по 30.06.2016) та врахований відповідачем при проведенні перевірки.

Крім того, надання правової оцінки порядку розрахунку орендної плати, встановлення фактичних обставин справи та оцінка доказів, а також тлумачення судових рішень не відносяться до компетенції експерта-економіста.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо неврахування висновку судово-економічної експертизи по кримінальному провадженню № 32017170000000024 № 172 від 28.08.2017.

Доводи позивача щодо неврахування судом першої інстанції здійснених позивачем розрахунків орендної плати за іншими земельними ділянками колегія суддів також вважає безпідставними.

Так, згідно висновків акту перевірки, порушення податкового законодавства, що встановлені в ході проведеної ГУ ДФС у Полтавській області планової виїзної документальної перевірки ТОВ Мало-Кохнівський кар'єр , результати якої відображено в акті від 07.02.2017 року №77/16-31-14-01-10/38952905, далі - акт перевірки, полягають у заниженні розміру орендної плати за одну земельну ділянку (кадастровий номер земельної ділянки: 5310436500:10:003:0010) для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів, в загальній сумі 10478156,64 грн., в тому числі: 2015 рік - 6491478,79 грн.; І півріччя 2016 року - 3986677,85 грн., чим порушено порушення пп.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України.

Позивачем заявлено в даній справі позовні вимоги та здійснено обчислення (надано Правильні розрахунки розміру орендної плати ) орендних плат й за інші орендовані земельні ділянки, щодо розміру яких порушень в акті перевірки не встановлено.

Як вбачається з вищезазначеного акту перевірки предметом дослідження були :

1) договір оренди землі від 21.05.2014 року, за умовами якого позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий №5310436500:10:003:0003) для експлуатації та обслуговування будівлі столярної майстерні (код КВЦПЗ І 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук, загальною площею 1386 кв. м., в тому числі по угіддях: графа 37 - землі промисловості. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1386 кв. м. станом на13.05.2014 року, становила 515841,48 грн. (372,18 грн. за 1 кв. м.) Орендна плата, згідно умов договору визначена в розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щорічно та складає 15475,24 грн. на рік.

2) Договір оренди землі від 29.04.2014 року, за умовами якого позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий №5310436500:10:001:0204) для будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів транспортної інфраструктури під'їзні залізничні колії) до будівель і споруд код (КВЦПЗ І 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук, загальною площею 2358 кв. м., в тому числі по угіддях: графа 58 - землі, зайняті поточним будівництвом. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2358 кв. м. станом на 12.05.2014 року, становила 450849,60 грн. (191,20 грн. за 1 кв. м.) Орендна плата, згідно умов договору, становить 3 % від нормативної грошової з оцінки земельної ділянки щорічно та складає 13525,49 грн. на рік.

3) Договір оренди землі від 29.04.2014 року, за умовами якого позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий №5310436500:10:001:0203) для будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів транспортної інфраструктури під'їзні залізничні колії) до будівель і споруд код (КВЦПЗ І 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук, загальною площею 546 КВ.М. тому числі по угіддях: графа 58 - землі, зайняті поточним будівництвом. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 546 кв. м. станом на 12.05.2014 року, становила 99175,44 грн. (181,64 грн. за 1 кв. м.) Орендна плата, визначена умовами договору, становить 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щорічно та складає 2975,26 грн. на рік.

4) Договір оренди землі від 29.04.2014 року, за умовами якого позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий №5310436500:10:002:0060) для будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів транспортної інфраструктури під'їзні залізничні колії) до будівель і споруд код (КВЦПЗ J 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук, загальною площею 3713 кв. м., в тому числі по угіддях: графа 58 - землі, зайняті поточним будівництвом. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 3713 кв. м. станом на 12.05.2014 року, становила 683786,08 грн. (181,64 грн. за 1 кв. м.) Орендна плата, за умовами договору становила 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щорічно та складає 20513,58 грн. на рік.

5) Договір оренди землі від 29.01.2014 року, за умовами якого позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий №5310436500:10:003:0010) для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів (код КВЦПЗ І 11.00) по вул. Ярмарковій, 15 в м. Кременчук, загальною площею 1902499 кв. м., в тому числі по угіддях: графа 40 - відкриті розробки та кар'єри, шахти, які експлуатують. Договір укладено до 05.04.2033 року. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1902499 кв. м. станом на 20.01.2014 року, становила 329988451,55 грн. (173,45 грн. за 1 кв. м.) Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у трикратному розмірі земельного податку від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щорічно та складає 2474913,39 грн. на рік.

Таким чином, умови чотирьох договорів, в частині розміру орендної плати, відповідали вимогам 288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України. Лише умови договору оренди землі від 29.01.2014 року, згідно якого розмір орендної плати наданої в оренду земельної ділянки (кадастровий №5310436500:10:003:0010) для експлуатації та обслуговування Мало-Кохнівського родовища гранітів не відповідали чинним нормам податкового законодавства.

Оскільки постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів не вбачає підстав для скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, п.1 ч. 1ст. 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційні скарги ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Мало-Кохнівський кар'єр", Головного управління ДФС у Полтавській області залишити без задоволення .

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 13.12.2017 по справі № 816/828/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя ОСОБА_5 Судді ОСОБА_6 ОСОБА_7 Повний текст постанови складений та підписаний: 27.04.2018.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73699680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/828/17

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні