ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" квітня 2018 р. м.Київ Справа № 911/458/18
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Янюк О.С. за участю секретаря судового засідання Мірошніченко В.В. розглянув у судовому засіданні
заяву ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю Інстафф. ОСОБА_1
про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Інстафф. (08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, м.Вишневе, вул. Ломоносова, буд. 1-Б, офіс 2, ідентифікаційний код 38151163)
У судове засідання учасники справи не з'явились
ВСТАНОВИВ:
06.02.2018 ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю Інстафф. (далі - боржник, ТОВ Інстафф. ) ОСОБА_1 (далі - ліквідатор боржника), у порядку ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство), звернувся до Господарського суду Київської області (далі - суд) із заявою про порушення справи про банкрутство, у зв'язку з відсутністю активів у боржника для задоволення кредиторської заборгованості.
Ухвалою суду від 13.03.2018 заяву прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання на 12.04.2018.
На запит суду від 12.03.2018 автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, у справі № 911/458/18 визначено арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво №909 від 15.05.2013). Проте, 10.04.2018 до суду надійшла заява арбітражного керуючого ОСОБА_2 про відмову останнього від участі у даній справі.
Крім того, із заявами про участь у справі про банкрутство боржника звернулись також арбітражні керуючі ОСОБА_3 та ОСОБА_1
Ухвалою суду від 12.04.2018 порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ Інстафф. , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, судове засідання призначено на 26.04.2018.
У судове засідання представники учасників процесу не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, про час та місце судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно. У зв'язку із зазначеним та ураховуючи положення ст. 42 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), суд визнав за можливе розглянути зазначену заяву без участі представників учасників процесу.
Розглянувши надані матеріали заяви судом встановлені наступні обставини.
Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Так, на загальних зборах учасників ТОВ Інстафф. , у зв'язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарських операцій, складним становищем на ринку товарів та послуг, учасником боржника прийнято рішення про припинення господарської діяльності ТОВ Інстафф. шляхом його ліквідації, що підтверджується протоколом загальних зборів учасників боржника від 20.07.2017 №10. Головою ліквідаційної комісії боржника призначено ОСОБА_4 (а.с.30).
Як встановлено ч.ч.1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
З метою виявлення кредиторів ТОВ Інстафф. в офіційному друкованому засобі масової інформації Урядовий кур'єр від 04.08.2017 №144 (6013), розміщено оголошення про припинення діяльності ТОВ Інстафф. шляхом його ліквідації та встановлено термін для пред'являння вимог кредиторами до 04.10.2017 (а.с.31-32).
Із змісту витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що станом на 21.07.2016 наявний запис про перебування юридичної особи ТОВ Інстафф. у стані припинення (а.с. 26-29). Водночас, із наявних матерів справи вбачається, що ліквідатором боржника продовжується процедура ліквідації, у порядку визначеному ст. 111 ЦК України.
25.10.2017 рішенням загальних зборів учасників боржника про зміну ліквідатора ТОВ Інстафф. , яке оформлене протоколом №11, вирішено призначити на посаду ліквідатора боржника ОСОБА_1 (а.с.63).
Так, 13.02.2018 ліквідатором боржника проведена повна інвентаризація основних засобів, нематеріальних активів, розрахунків із покупцями, постачальниками та іншими дебіторами та кредиторами, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів з перевіркою їх фактичної наявності та документального підтвердження станом на 13.02.2018, що підтверджується відповідними наказом, актами, відомостями, описами, та за результатами якої складений відповідний протокол від 13.02.2018 (а.с.48-61).
Під час інвентаризації ліквідатором боржника виявлено, що ТОВ Інстафф. має відкритий рахунок в ПАТ Укрсоцбанк , на якому містяться залишки грошових коштів у розмірі 2 548,03грн та на який ухвалою Печерського районного суду м.Києва №757/40560/15-к від 02.11.2015 було накладено арешт. Крім того, ліквідатором боржника виявлено, що ТОВ Інстафф. має відкритий рахунок в ПАТ КБ Приватбанк на якому містяться залишки грошових коштів у розмірі 59 924,09грн, що підтверджується відповідними довідками з органів державної фіскальної служби та фінансової установи.
Згідно з Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта станом на 23.08.2017 відомості щодо наявності нерухомого майна у ТОВ Інстафф. відсутні (а.с. 79).
Із змісту реєстру вимог кредиторів, складеного та підписаного ліквідатором боржника, останній має заборгованість перед ТОВ Варта-7 Київ (ідентифікаційний код 35647090) за договором надання послуг №2502 від 25.02.2015 у розмірі 1 900 000,00грн.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів долучених ліквідатором боржника до заяви, у боржника відсутня заборгованість перед УПФУ у Києво-Святошинському районі, Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фондом загальнообовязкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що підтверджується довідками останніх.
Крім того, 06.12.2017 ліквідатор боржника звернувся із заявами (форма № 8-ОПП) до ДПІ у Києво-Святошинському районі ДФС у Київській області про припинення платника податків - ТОВ Інстафф. , у зв'язку із розпочатою процедурою припинення (а.с. 83).
У свою чергу, відповідно до вимог ч.8 ст. 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Так, за результатами роботи щодо виявлення кредиторів та розгляду грошових вимог останніх, виявлення та оцінки активів інвентаризації боржника ліквідатором ТОВ Інстафф. було складено проміжний ліквідаційний баланс боржника станом на 13.02.2018, відповідно до якого у боржника наявні активи на суму 62,5тис. грн., тоді як, пасив складає 1 900,0тис.грн (а.с. 47).
Відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ Інстафф. від 14.02.2018 №13, за результатами проведеної інвентаризації було затверджено реєстр вимог кредиторів та проміжний ліквідаційний баланс боржника. Крім того, у зв'язку із неможливістю погашення кредиторської заборгованості, яка була виявлена під час інвентаризації та аналізу первинних документів, у зв'язку з недостатністю майна та інших активів боржника було прийнято рішення про звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ Інстафф. у порядку ст.95 Закону про банкрутство.
Так, відповідно до ч.1ст. 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Згідно ч.2 ст. 95 Закону про банкрутство, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до ст. 37 Закону про банкрутство, у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
У свою чергу, ст. 95 Закону про банкрутство, яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.
Виходячи з наведеного, суд вбачає правові підстави для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч.1 ст.114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
Як вже зазначалось вище, на запит суду від 12.03.2018 автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України був визначений арбітражний керуючий ОСОБА_2, який в свою чергу надав суду заяву про відмову останнього від участі у даній справі.
Як зазначено в абз.4 ч. 1 ст.114 Закону визначено, що у разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.
Так, 07.03.2018 до суду із заявами про участь у справі № 911/458/18 звернулись арбітражні керуючі ОСОБА_1 та ОСОБА_3 Олександровичякі внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Розглянувши подані заяви, наявні матеріали заяви, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 97 Закону, арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути громадянин України, який має повну вищу юридичну або економічну освіту, стаж роботи за фахом не менше трьох років або одного року на керівних посадах після отримання повної вищої освіти, пройшов навчання та стажування протягом шести місяців у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства, володіє державною мовою та склав кваліфікаційний іспит.
Згідно із ч. 3 ст. 98 Закону, під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.
Таким чином, при виборі кандидатури арбітражного керуючого судам слід враховувати освіту, досвід та показники роботи у попередніх справах, кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки арбітражного керуючого у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які свідчать про здатність арбітражного керуючого належним чином виконувати передбачені Законом обов'язки.
Так, дослідивши подані арбітражними керуючими ОСОБА_1 та ОСОБА_3 заяви про участь у справі про банкрутство боржника, суд встановив, що останні відповідають вимогам ст. 97 та ст. 114 Закону про банкрутство та не відносяться до категорії осіб визначених п. 2 ст. 97, та ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство.
Водночас, як вбачається із поданої заяви арбітражного керуючого ОСОБА_1 останній має достатній рівень кваліфікації, приймав участь у справах про банкрутство, порушених господарськими судами м.Києва, Київської, Дніпропетровської та Житомирської області, згоден на призначення його, зокрема, ліквідатором ТОВ Інстафф. на безоплатній основі.
Як зазначалось вище, ТОВ Інстафф. відкритий рахунок в ПАТ КБ Приватбанк на якому містяться залишки грошових коштів у розмірі 59 924,09грн, а процедура ліквідації триває 12 місяців, відтак, суд дійшов висновку, що боржник має обмежену кількість грошових коштів на процедуру банкрутства у судовому порядку.
Таким чином, розглянувши заяву арбітражного керуючого ОСОБА_1 про призначення його ліквідатором боржника, ураховуючи обмежену кількість грошових коштів, суд вважає за можливе її задовольнити.
Ураховуючи викладене та керуючись ст. 95, 114 Закону про банкрутство, ст.232-233, 240-241 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю Інстафф. (08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, м.Вишневе, вул. Ломоносова, буд. 1-Б, офіс 2, ідентифікаційний код 38151163) та відкрити його ліквідаційну процедуру.
2.При подальшому розгляді справи застосувати положення ст.95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
3.Ліквідатором банкрута призначити арбітражного керуючого ОСОБА_1 (свідоцтво №1747 від 05.11.2015, 49000, м.Дніпро, вул.Мечникова, 11, каб.411).
4. У задоволенні заяви арбітражного керуючого ОСОБА_3 про участь у даній справі - відмовити.
5.Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України (Касаційного господарського суду в складі Верховного Суду) оголошення (повідомлення) про визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю Інстафф. (08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, м.Вишневе, вул. Ломоносова, буд. 1-Б, офіс 2, ідентифікаційний код 38151163).
6.Зобов'язати ліквідатора банкрута протягом двох тижнів по закінченню встановленого ч.3 ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом строку подати на затвердження до суду реєстр вимог кредиторів банкрута.
7.За результатами роботи ліквідатора подати господарському суду Київської області звіт та ліквідаційний баланс.
8.Зобов'язати ліквідатора щомісяця інформувати господарський суд про свою роботу та вжиття заходів, спрямованих на ліквідацію банкрута.
Копію постанови надіслати банкруту, ліквідатору банкрута ОСОБА_1, ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ ДФС у Київській області, визнаному головою ліквідаційної комісії кредитору - ТОВ Варта-7 Київ , Центру надання адміністративних послуг Києво-Святошинської РДА Київської області (для внесення відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань), ВДВС Києво-Святошинського РУЮ, Києво-Святошинському районному суду Київської області, Головному територіальному управлінню юстиції у Київській області.
Відповідно до ч.4 ст.8 Закону, постанова набирає законної сили з моменту її прийняття.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку в строки, визначені ст. 256 ГПК України, з дня складення повного судового рішення, у порядку визначеному ст. 257 ГПК України, з урахуванням підпункту 17.5 п.17 ч.1 Перехідних положень ГПК України
Суддя О.С. Янюк
Постанова виготовлена та підписана 02.05.2018.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2018 |
Оприлюднено | 03.05.2018 |
Номер документу | 73729629 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні