Постанова
від 25.12.2009 по справі 2-а-7647
ЯСИНУВАТСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Код суду 0555      Справа № 2-А-7647/2009

ПОСТАНОВА

Іменем України

    25 грудня 2009 року суддя Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області Циктіч В.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Ясинувата Донецької області, третя особа – Головне управління Державного казначейства України у Донецькій області, про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни за 2009 рік, -

В С Т А Н О В И В :

Позивачка 25 листопада 2009 року звернулася до Ясинуватського  міськрайонного  суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Ясинувата Донецької області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни за 2009 рік.  

Ясинуватський міськрайонний суд на підставі ч.2 ст.53 КАС України суд за власної ініціативи в якості третьої особи залучив Головне управління Державного казначейства  України у Донецькій області.

У судове засідання позивачка не з'явилася, надала суду заяву про розгляд справи за її відсутністю.

Відповідач просив справу розглянути за відсутністю його представника, надав суду письмові заперечення, в яких просив в задоволені позову відмовити, посилаючись на те, що виплати позивачці здійснюються відповідно до вимог чинного законодавства.

Представник третьої особи також надала суду заяву, про розгляд справи за її відсутністю.

Відповідно до ч.3 ст.122 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази по справі, суд дійшов висновку, про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст.2 КАСУ одним із завдань адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 58 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на Пенсійний фонд, крім інших функцій, покладений також обов’язок призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій.

Правовий статус дітей війни, основи їх соціального захисту та гарантії їх соціальної захищеності шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки встановлений Законом України «Про соціальний захист дітей війни».

Статтею 1 вказаного Закону передбачено, що дитина війни це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення Другої світової війни було менше 18 років.

Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_1 народилася 18 листопада 1943 року, тобто за станом на 2 вересня 1945 року їй не виповнилося 18 років (а.с.3), статус дитини війни підтверджується відповідною відміткою в пенсійному посвідченні (а.с.4).

Відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про прожитковий мінімум» затверджений прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Зокрема статтею 6 вказаного Закону після внесення змін передбачалось, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення пункту 28 розділу ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» щодо внесення змін до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» визнані такими, що не відповідають Конституції України.

Статтею 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Згідно ст.71 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України на 2009 рік надано право визначати розмір соціальних виплат в абсолютному розмірі. Пунктом 8 Постанови КМУ від 28.05.08 р. №530 встановлено, що дітям війни проводиться підвищення пенсії у твердих розмірах: з 22 травня – 48,10 грн., з 1 липня 48,20 грн. та з 1 жовтня – 49,80 грн. Відповідач в своїх письмових запереченнях зазначає, що виплати протягом 2009 року вказаної соціальної проводяться згідно вказаної вище Постанови Уряду.

Однак, суд не бере до уваги заперечення відповідача про не передбачення законодавством автоматичного відновлення дії норми, яка втратила чинність на підставі нормативно-правового акту, який було визнано у подальшому неконституційним. Таким чином суд робить висновок, що позивачка з 1 січня 2009 року має право на підвищену пенсію на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

    На підставі викладеного та керуючись ст.ст.159-163 КАС України    суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в м. Ясинувата Донецької області щодо не нарахування ОСОБА_1 щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з 01 січня 2009 року.

Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в м. Ясинувата Донецької області здійснити нарахування ОСОБА_1 щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з 01 січня 2009 року.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного адміністративного суду Донецької області через Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області.

Заяву про апеляційне оскарження постанови може бути подана протягом десяти днів з дня проголошення рішення.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження або протягом десяти днів з дня проголошення даної постанови без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя:    

СудЯсинуватський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення25.12.2009
Оприлюднено14.01.2010
Номер документу7377023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7647

Постанова від 25.12.2009

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Циктіч Віталій Михайлович

Постанова від 08.12.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Могилан Світлана Володимирівна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Єгурнова Ніна Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні