Ухвала
від 26.04.2018 по справі 808/750/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

з питань закриття провадження у справі

26 квітня 2018 року Справа № 808/750/18 м. Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., за участю представника позивача Маруфенко О.Є., представника відповідача Хохлова В.А., прокурора Стешенка В.Є., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому підготовчому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРІХІВ-МЛИН" (69002, м.Запоріжжя, вул.Фортечна, буд.75, прим.41; код ЄДРПОУ 39698327)

до Виконавчого комітету Оріхівської міської ради Запорізької області (70500, Запорізька область, м.Оріхів, вул.Шевченка, буд.11; код ЄДРПОУ 04593250)

за участю прокуратури Запорізької області

про скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРІХІВ-МЛИН" (надалі - позивач) до Виконавчого комітету Оріхівської міської ради Запорізької області (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд скасувати Рішення відповідача від 01.12.2017 за №397 Про затвердження Акта з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам від 29.11.2017 .

Представником відповідача подано до суду клопотання про закриття провадження у справі (а.с.51-54). Вказане клопотання обґрунтоване тим, що у даній справі спір стосується не стільки правомірності дій стосовно затвердження акта комісії з визначення розміру збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам, скільки визначення розміру збитків за фактичне користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів. Вбачається, що ТОВ Оріхів-Млин у порушення вимог ст.ст.125, 126, 206 ЗК України у період часу з 29.04.2016 до 07.08.2017 (впродовж 15 місяців 8 днів) володіло земельною ділянкою кадастровий номер 2323910100:02:012:0005, площею 14,7721 га без достатніх правових підстав, не сплачуючи при цьому необхідних платежів власнику цієї землі - територіальній громаді м.Оріхів в особі Оріхівської міської ради. З огляду на викладене, Токмацькою місцевою прокуратурою у порядку господарського судочинства подано позов в інтересах Оріхівської міської ради до ТОВ Оріхів-Млин про стягнення доходу, одержаного від майна набутого без достатньої правової підстави, у розмірі 740588,53 грн. Ухвалою господарського суду Запорізької області від 01.03.2018 відкрито провадження у справі 908/324/18 та призначено до судового розгляду. З описаних вище обставин видно, що із дня подання до адміністративного суду даної позовної заяви її вимоги були спрямовані не на статусні чи процедурні повноваження органу місцевого самоврядування, а власне на правильність визначення збитків цим органом як розпорядником (власником) об'єкта власності - земельної ділянки. Тобто, в основі спору є господарські відносини власності, на які юрисдикція адміністративних судів не поширюється.

Представник позивача проти задоволення вказаного клопотання заперечує.

Прокурор підтримав клопотання представника відповідача про закриття провадження у даній справі.

Як передбачено п.1 ч.1 ст.19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч.3 ст.157 Земельного кодексу України порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.1 ст.33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів; 2) підготовка і подання на затвердження ради проектів місцевих програм охорони довкілля, участь у підготовці загальнодержавних і регіональних програм охорони довкілля; 3) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо прийняття рішень про організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом, підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо прийняття рішень про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами сезону тиші з обмеженням господарської діяльності та добуванням об'єктів тваринного світу; 4) справляння плати за землю.

Як зазначено у п.1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам , затвердженого 19.04.1993 постановою Кабінету Міністрів України №284 (надалі - Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам ), з подальшими змінами власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Відповідно до п.2 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад. До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, на території яких знаходяться земельні ділянки. Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.

Згідно з рішенням 5 сесії Оріхівської міської ради Запорізької області 7 скликання від 26.10.2017 за №53 органом, який створив комісію з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам є Оріхівська міська рада Запорізької області.

З викладеного слідує, що Оріхівська міська рада Запорізької області повинна затвердити Акт з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.

Як свідчать матеріали справи, Акт з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам від 29.11.2017 затверджено виконавчим комітетом Оріхівської міської ради Запорізької області.

Предметом розгляду у даній справі є правомірність застосування Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам Виконавчим комітетом Оріхівської міської ради Запорізької області при нарахуванні розміру збитків у вигляді неодержаного доходу, який Оріхівська міська рада Запорізької області могла б отримати у разі своєчасного укладення договору оренди земельної ділянки із позивачем.

Вимоги позовної заяви обґрунтовані саме статусними та/чи процедурними повноваження органу місцевого самоврядування, а, відтак, між позивачем та відповідачем існує публічно-правовий спір.

Відповідно до ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі: 1) якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства; 2) якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом; 3) якщо сторони досягли примирення; 4) якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав; 5) у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи або припинення юридичної особи, за винятком суб'єкта владних повноважень, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва; 6) щодо оскарження нормативно-правових актів суб'єктів владних повноважень чи окремих їх положень, якщо оскаржуваний нормативно-правовий акт або відповідні його положення визнано протиправними і нечинними рішенням суду, яке набрало законної сили; 7) щодо оскарження індивідуальних актів та дій суб'єкта владних повноважень, якщо оскаржувані акти та дії суб'єкта владних повноважень було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили; 8) щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб'єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Судом не встановлено підстав, передбачених ч.1 ст.238 КАС України для закриття провадження в адміністративній справі.

З вказаних підстав суд вважає, що клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 238, 241-243, 248 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі №808/750/18.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: adm.zp.court.gov.ua/sud0870/.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Повний текст ухвали суду складено 27.04.2018.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2018
Оприлюднено10.05.2018
Номер документу73809366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/750/18

Постанова від 19.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні