Рішення
від 19.03.2018 по справі 804/5706/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2018 року Справа № 804/5706/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н. В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Логістика Дніпро до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю Логістика Дніпро звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро №4757-п від 05.09.2017р.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що наказом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №4115-п від 02.08.2017р. призначено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Логістика Дніпро з питань дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період з 30.11.2016р. по 30.06.2017р. тривалістю 10 робочих днів, яку розпочато працівниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з 21.08.2017р. 05.09.2017р. директору ТОВ Логістика Дніпро вручено під підпис наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4757-п від 05.09.2017р. Позивач вважає, що оскаржуваний Наказ №4757-п від 05.09.2017р. суперечить положенням Податкового кодексу України та має бути скасований, оскільки винесений податковим органом за відсутності передбачених законом обставин, так як передбачений законодавством 10-денний строк проведення перевірки закінчився 01.09.2017р., у зв'язку з чим, були відсутні підстави для її продовження.

Від відповідача надійшли заперечення в яких він посилається на те, що відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та наказу від 02.08.2017р. №4115-п, відповідачем правомірно винесено оскаржуваний Наказ Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро №4757-п від 05.09.2017р. При цьому, з урахуванням перенесення святкових днів, оскаржуваний наказ прийнято в межах визначених ПК України 10-ти денного строку проведення перевірки відповідно до наказу від 02.08.2017р. №4115-п.

Представник позивача до суду не з'явився, згідно письмової заяви від 19.03.2018р. просив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Представник відповідача до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України справу призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

У зв'язку з включенням до плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 року ТОВ Логістика Дніпро та на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України, в.о. заступником начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області, виданий наказ Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4115-п від 02.08.2017р., згідно якого наказано провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ Логістика Дніпро з 21.08.2017р. тривалістю 10 робочих днів.

На підставі вказаного Наказу, видано направлення на проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро №1203 від 21.08.2017р., копія якого наявна в матеріалах справи.

На підставі наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4115-п від 02.08.2017р. та згідно направлення №1203 від 21.08.2017р. фахівцями контролюючого органу розпочато 21.08.2017р. документальну планову виїзну перевірку ТОВ Логістика Дніпро з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 30.11.2016р. по 30.06.2017р.

05.09.2017р. заступником начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та наказу від 02.08.2017р. №4115-п, винесено наказ Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4757-п від 05.09.2017р. строком на 5 робочих днів.

06.09.2017р. з метою проведення перевірки перевіряючим - головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок у сфері матеріального виробництва управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Старішко В.Ю. 06.09.2017р. здійснено вихід за податковою адресою підприємства (вул. Ростовська, буд. 141, м.Дніпро), де посадовими особами ТОВ Логістика Дніпро у допуску для проведення перевірки було відмовлено, про що складено Акт №10891/04-36-14-02/40990363 від 06.09.2017р.

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп.75.1.2 п.75 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Згідно п.77.4 ст.77 ПК України, про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

П.77.7 ст.77 ПК України визначено, що строки проведення документальної планової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.

Відповідно до п.82.1 ст.82 ПК України, тривалість перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.

Як зазначено в Методичних рекомендаціях щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 31 липня 2014 р. № 22, продовження проведення перевірки розпочинається у перший робочий день за останнім робочим днем здійснення перевірки, зазначеним у направленні на перевірку. Наказ про продовження перевірки видається у ході проведення перевірки для недопущення перерви між датою закінчення перевірки згідно з першим направленням та датою продовження перевірки, зазначеною у відповідному наказі, на підставі доповідної записки керівника підрозділу органу державної фіскальної служби, який здійснював (очолював) таку перевірку, з викладенням підстав та причин необхідності такого продовження.

У п.1.3.4 вказаних Рекомендацій зазначено, що при виданні наказу про продовження термінів проведення документальної виїзної та фактичної перевірки нові направлення на перевірку не виписуються. Про продовження строків перевірки вказується у направленнях, що виписувались на проведення перевірки, із зазначенням основних реквізитів наказу та кількості робочих днів (діб), на які продовжено перевірку.

Судом встановлено, у зв'язку з включенням до плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 року ТОВ Логістика Дніпро та на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України, в.о. заступником начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області, виданий наказ Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4115-п від 02.08.2017р., згідно якого наказано провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ Логістика Дніпро з 21.08.2017р. тривалістю 10 робочих днів.

В ході проведення перевірки контролюючим органом вручено ТОВ Логістика Дніпро запити про надання документів від 21.08.17р., від 23.08.17р., 29.08.17р.

05.09.2017р. заступником начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та наказу від 02.08.2017р. №4115-п, у зв'язку із значними обсягами операцій, проведених платником податків у перевіряємому періоді, з метою забезпечення якісного проведення документальної планової виїзної перевірки, у відповідності до п.82.1 ст.82 ПК України, винесено наказ Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4757-п від 05.09.2017р. строком на 5 робочих днів.

06.09.2017р. з метою проведення перевірки перевіряючим - головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок у сфері матеріального виробництва управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Старішко В.Ю. 06.09.2017р. здійснено вихід за податковою адресою підприємства (вул. Ростовська, буд. 141, м.Дніпро), де посадовими особами ТОВ Логістика Дніпро у допуску для проведення перевірки було відмовлено, про що складено Акт №10891/04-36-14-02/40990363 від 06.09.2017р.

У вказаному Акті №10891/04-36-14-02/40990363 від 06.09.2017р. зазначено, що директор ТОВ Логістика Дніпро ОСОБА_3 вважає наказ Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Логістика Дніпро за №4757-п від 05.09.2017р. протиправним, у зв'язку з чим у допуску для проведення перевірки відмовив.

Як вбачається із матеріалів адміністративного позову та наданих пояснень представника позивача під час розгляду справи, єдиною підставою протиправності оскаржуваного Наказу №4757-п від 05.09.2017р. позивач вважає те, що 10-ти денний термін планової виїзної документальної перевірки яка розпочалася з 21.08.2017р. закінчився 01.09.2017р., направлення також втратили свою дію, у зв'язку з чим, відповідач не мав право приймати оскаржуваний наказ.

Проте, суд не погоджується з такими твердженнями позивача виходячи з наступного.

Відповідно до п.82.1 ст.82 ПК України, тривалість перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.

Згідно Наказу №4115-п від 02.08.2017р., наказано провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ Логістика Дніпро з 21.08.2017р. тривалістю 10 робочих днів та виписані відповідні направлення на проведення на перевірку.

Статтею 73 КЗпП України встановлені такі святкові дні, зокрема: 24 серпня - День незалежності України.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України Про перенесення робочих днів у 2017р. №850-р від 16.11.2016р., зокрема, з метою створення сприятливих умов для святкування 24 серпня - Дня незалежності України, робочий день з п'ятниці 25 серпня перенесено на суботу 19 серпня.

Таким чином, оскільки Наказом №4115-п від 02.08.2017р. перевірку призначено з 21.08.2017р. тривалістю 10 робочих днів, з урахуванням святкових та перенесених робочих днів, останній день перевірки припадає на 05.09.2017р.

Враховуючи наведені норми Податкового кодексу України, суд дійшов висновку, що відповідач правомірно у відповідності до вимог Податкового кодексу України скористався наданим законом правом на продовження строків проведення перевірки на 5 робочих днів шляхом прийняття наказу №4757-п від 05.09.2017р.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на сукупність встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд прийшов до висновку, що оскаржуваний наказ №4757-п від 05.09.2017р., винесений Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, відповідає вимогам чинного законодавства, відповідач при його прийнятті діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Логістика Дніпро (49000, м.Дніпро, вул.Ростовська, 141, ЄДРПОУ 40990363) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17а, ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування наказу - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Турлакова

Дата ухвалення рішення19.03.2018
Оприлюднено16.05.2018
Номер документу73921477
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —804/5706/17

Постанова від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 06.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 06.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні