Ухвала
від 15.05.2018 по справі 927/550/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

15 травня 2018 року м. Чернігів справа № 927/550/17

Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка, розглянувши матеріали справи за заявою КРЕДИТОРА: Головного управління ДФС у Чернігівській області 14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11 БОРЖНИК: Відкрите акціонерне товариство Промислове підприємство Пищепром 14000, м. Чернігів, вул. Князя Чорного, 4 про порушення справи про банкрутство

Представники:

від кредиторів: ОСОБА_1 - предст. ГУ ДФС у Чернігівській області, дов. від 21.07.2017р. № 3361/10/25-01-17-22; ОСОБА_2 - предст. ЧО УПФУ, дов. від 20.02.2018р. № 4398/01; ОСОБА_3 - представ. УВДФСС України в Чернігівській області, дов. від 11.01.2018р. № 3

від боржника: ОСОБА_4 - ліквідатор

Ухвала виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні з 12.04.2018р. по 15.05.2018р., на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні 15.05.2018р., на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головним управлінням ДФС у Чернігівській області подана заява про порушення справи про банкрутство Відкритого акціонерного товариства Промислове підприємство Пищепром (надалі - Боржник) на підставі ст. ст. 10, 11 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі - Закон про банкрутство), яка ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 09.06.2017р. була прийнята до розгляду.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 04.07.2017р. порушено провадження у справі про банкрутство, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 05.09.2017р. визнано грошові вимоги Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в сумі 29 900,00 грн.; затверджений реєстр вимог кредиторів з включенням до нього вимог вказаного вище кредитора, а також Головного управління ДФС у Чернігівській області в сумі 3 617 789,38 грн.

Постановою Господарського суду Чернігівської області від 17.10.2017р. припинено процедуру розпорядження майном ВАТ Промислове підприємство Пищепром та повноваження розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого ОСОБА_5, боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_4, встановлено основну грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора за рахунок коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника, зобов'язано ліквідатора виконати дії, передбачені розділом ІІІ Ліквідаційна процедура Закону про банкрутство, а також надати господарському суду ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 13.02.2018р. визнано грошові вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області в сумі 775 976,21 грн.; затверджений реєстр вимог кредиторів з включенням до нього вимог вказаного вище кредитора, а також Головного управління ДФС у Чернігівській області в сумі 3 617 789,38 грн. та Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в сумі 29 900,00 грн.

06 березня 2018 року ліквідатором банкрута подано до Господарського суду Чернігівської області ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 12.03.2018р., зокрема:

ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу були прийняті, приєднані до матеріалів справи та призначені до розгляду в судовому засіданні на 27.03.2018р.;

встановлений процесуальний строк для подання кредиторами заперечень на звіт ліквідатора - до 26.03.2018р. включно.

У встановлений господарським судом процесуальний строк заперечень на звіт ліквідатора від кредиторів не надійшло.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 27.03.2018р. визнано грошові вимоги Головного управління ДФС у Чернігівській області з включенням їх до реєстру вимог кредиторів в сумі 2 456 454,56 грн. та 3 524,00 грн. судового збору.

В судовому засіданні 27.03.2018р. господарський суд постановив протокольну ухвалу про відкладення судового засідання на 12 квітня 2018 року.

02 квітня 2018 року до Господарського суду Чернігівської області надійшла заява від 30.03.2018р. № 02-04/17 арбітражного керуючого ОСОБА_4 про стягнення з кредиторів грошової винагороди в сумі 29 825,33 грн. пропорційно розміру визнаних їх кредиторських вимог.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 03.04.2018р. вказана вище заява була прийнята, приєднана до матеріалів справи та призначена до розгляду в судовому засіданні на 12.04.2018р. При цьому, встановлений процесуальний строк для подання кредиторами заперечень на заяву арбітражного керуючого ОСОБА_4 про стягнення грошової винагороди - до 11 квітня 2018 року включно.

23 березня 2018 року до Господарського суду Чернігівської області надійшли письмові пояснення від 23.03.2018р. № 1550/9/25-01-17-22 Головного управління ДФС у Чернігівській області щодо звіту ліквідатора про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, зі змісту яких вбачається, що відсутня фінансова можливість для здійснення арбітражному керуючому ОСОБА_4 відповідних виплат.

В судовому засіданні 12.04.2018р. представник податкового органу підтримав відповідну позицію.

11 квітня 2018 року до Господарського суду Чернігівської області надійшов відзив від 11.04.2018р. № 06-15/1030 Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області на Заяву, зі змісту якого вбачається, що кредитором заперечуються вимоги ліквідатора. В обґрунтування даної позиції кредитор зазначає, що фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого кредиторами не створювався; інших джерел для виплати арбітражному керуючому грошової винагороди приписами чинного законодавства України не передбачено. При цьому, кредитор посилається на постанову Київського апеляційного господарського суду від 12.12.2017р. по справі № 927/1055/16.

Також кредитор зазначає, що обов'язки ліквідатора покладені на арбітражного керуючого ОСОБА_4 17.10.2017р., в той час як Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області визнано кредитором з включенням відповідних вимог до реєстру вимог кредиторів лише 13.02.2018р. Отже, здійснення розрахунку за весь період ліквідаційної процедури є таким, що не відповідає пропорційності строків включення вимог кредитора до реєстру вимог кредиторів, а тому відповідна вимога ліквідатора не може бути пред'явлена до Управління.

Крім того, на думку кредитора, вимоги ліквідатора щодо виплати грошової винагороди, згідно приписів ст. 45 Закону про банкрутство, підлягають включенню до першої черги задоволення вимог кредиторів.

В судовому засіданні 12.04.2018р. представник ЧО УПФУ підтримав позицію інших кредиторів та повідомив про відсутність фінансування відповідних витрат.

В судовому засіданні 12.04.2018р., на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України, оголошено перерву до 15.05.2018р.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників кредиторів та ліквідатора, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи (протокол від 26.02.2018р.) (том 2, а.с. 150 - 151), зборами кредиторів прийнято рішення про обрання комітету кредиторів у складі трьох осіб: Головне управління ДФС у Чернігівській області, Чернігівське об'єднане управління Пенсійного фонду України та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області.

Рішенням комітету кредиторів (протокол від 26.02.2018р.) (том 2, а.с. 148 - 149):

головою комітету кредиторів обрано Головне управління ДФС у Чернігівській області;

схвалений звіт ліквідатора.

Як вбачається з матеріалів справи (акт про неможливість проведення інвентаризації ВАТ Промислове підприємство Пищепром від 30.08.2017р. (том 2, а.с. - 26)), арбітражним керуючим ОСОБА_5 було встановлено неможливість проведення інвентаризації майна відкритого акціонерного товариства Промислове підприємство Пищепром (код 00445392).

Крім того, згідно акту (том 1, а.с. - 192) про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, складеного 10.08.2017р., відкрите акціонерне товариство Промислове підприємство Пищепром (код 00445392) за зареєстрованим в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням (14000, м. Чернігів, вул. Князя Чорного, 4) відсутнє; за вказаною адресою відсутні докази провадження господарської діяльності (опитування орендаторів офісних приміщень у будинку за відповідною адресою підтвердили, що боржник відсутній, його місцезнаходження невідоме, відсутні зовнішні вивіски з назвою юридичної особи тощо).

Отже, інвентаризація майна боржника проведена не була у зв'язку з його відсутністю за місцезнаходженням та неможливістю встановлення зв'язку з його керівництвом та засновниками.

На момент подання ліквідатором до суду ліквідаційного балансу та звіту про проведену роботу, будь-яке майно у товариства відсутнє, що підтверджується наступним:

згідно листа від 26.01.2018р. № 5-7/94/2018 (том 2, а.с. - 152) ПАТ АБ УКРГАЗБАНК станом на 26.01.2018р. залишок грошових коштів на рахунку становить 0,00 грн.;

згідно довідки від 24.07.2017р. № 4626 (том 2, а.с. - 159) управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради рішення щодо передачі ВАТ Промислове підприємство Пищепром земельних ділянок у власність або постійне користування не приймались; згідно рішень, прийнятих Чернігівською міською радою, договори оренди, термін дії яких не закінчився, з товариством не укладались;

згідно довідки від 22.09.2017р. № 10/01/19172 (том 2, а.с. - 161) Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за наявними щоквартальними адміністративними даними, наданими депозитарними установами відповідно до Положення про порядок звітування депозитарними установами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.06.2013р. № 992, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.07.2013р. за № 1126/23658, станом на 30.06.2017р. ВАТ Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392) серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше акцій приватних акціонарнеих товариств та 5 відсотків і більше публічних акціонерних товариств) відсутнє;

згідно довідки від 17.07.2017р. № 40-302-378 (том 2, а.с. - 162) департаменту дозвільних процедур Державної архітектурно - будівельної інспекції України (ДЕРЖАРХБУДІНСПЕКЦІЯ) відповідно до даних єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та аналювання зазначених документів Держархбудінспекції, ведення якого розпочато з 20.05.2011р., інформація щодо наявності у Відкритого акціонерного товариства Промислове підприємство Пищепром документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відсутня;

згідно довідки від 19.07.2017р. № 01-06/4291 (том 2, а.с. - 163) управління держпраці у Чернігівській області об'єкти котлонагляду та підйомні споруди, які підлягають реєстрації в органах Держпраці, а також великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби за ВАТ Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392) не зареєстровані;

згідно довідки від 17.07.2017р. № 2356/7/25-70-18-01/25) (том 2, а.с. - 164) Чернігівської митниці Державної фіскальної служби України:

відповідно до АСМО Інспектор ВАТ Промислове підприємство Пищепром , як особа, яка здійснює операції з товарами, в органах ДФС не значиться;

факти митного оформлення товарів Відкритого акціонерного товариства Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392) в зоні діяльності Чернігівської митниці ДФС відсутні;

переміщення через митний кордон України товарів і транспортних засобів товариства в зоні діяльності Чернігівської митниці ДФС не зафіксовано;

згідно довідки від 28.07.2017р. № 31/25/6-1224вх (том 2, а.с. - 165) Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України згідно облікових даних транспортні засоби за ВАТ Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392) не зареєстровані;

згідно довідки від 04.09.2017р. № 7131/02/15-17 (том 2, а.с. - 166) Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) записи щодо суден, власником або судновласником яких є ВАТ Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392), відсутні;

згідно довідки від 18.07.2017р. № 01-30/1876 (том 2, а.с. - 167) Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області, згідно даних уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи (УАЕОС) за ВАТ Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392) техніка не зареєстрована;

згідно довідки від 14.07.2017р. № 18-02-02495 (том 2, а.с. - 168) Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області ВАТ Промислове підприємство Пищепром (код ЄДРПОУ 00445392) інформація про наявність державної частки в статутному капіталі даного товариства та про наявність державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу і обліковується на балансі даного товариства, відсутня;

згідно довідки від 14.07.2017р. № 03/2293 Регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області:

в процесі приватизації Комунального підприємства Житомирська облмаслосирбаза Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Житомирській області за дорученням Житомирської обласної ради було засновано ВАТ Молочник .

Відповідно до акту оцінки, затвердженого наказом регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області від 21.04.1995р. № 16-АОК, із вартості цілісного майного комплексу державного комунального підприємства Житомирська облмаслосирбаза (ВАТ Молочник ), майно не вилучалось.

Приватизація ВАТ Молочник завершена 22.03.2000, станом на 14.07.2017 частки спільної власності територіальних громад, сіл, селиш, міст області в статутному капіталі ВАТ Молочник немає.

З часу завершення приватизації ВАТ Молочник до компетенції регіонального відділення не входило здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю товариства. Інформація щодо реорганізації ВАТ Молочник та фактичного місцезнаходження виробничих потужностей ВАТ Промислове підприємство Пищепром в регіональному відділенні відсутня.

згідно довідки від 17.04.2018р. № 5-7/532/2018 АБ УКРГАЗБАНК ВАТ Промислове підприємство Пищепром 17.04.2018р. закрито поточний рахунок в національній валюті України.

Факт відсутності зареєстрованого за ВАТ Промислове підприємство Пищепром нерухомого майна підтверджується також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо ВАТ Промислове підприємство Пищепром , сформованою 14.04.2018р.

Щодо подання ліквідатором копії розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідченої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, то згідно з п. 9 р. 1 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. № 737, у разі отримання реєструвальним органом інформації про акціонерне товариство, що було, зокрема припинено шляхом ліквідації, але реєстрація випуску акцій якого не була скасована в установленому порядку, реєструвальний орган протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження відповідної інформації здійснює скасування реєстрації випуску акцій шляхом оформлення відповідного розпорядження (додатки 5, 10).

При цьому скасування реєстрації випуску акцій здійснюється у разі, якщо інформація про відповідне припинення акціонерного товариства підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру або у разі отримання від органів державної статистики відповідної інформації про припинення акціонерного товариства.

Таким чином, скасування реєстрації випуску акцій ВАТ Промислове підприємство Пищепром можливе після ліквідації юридичної особи та внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно ліквідаційного балансу станом на 02.05.2018р. ВАТ Промислове підприємство Пищепром має поточні зобов'язання на загальну суму 6 887,4 тис. грн. - поточна кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги. При цьому, вартість всіх активів товариства складає 0,00 грн.

За таких обставин, вимоги кредиторів залишилися незадоволеними.

Наведені вище обставини свідчать про те, що ліквідатором були вжиті всі можливі заходи, спрямовані на пошук та виявлення майна та грошових коштів банкрута.

Відповідно до ст. 46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі - продажу; копії договорів купівлі - продажу та акти приймання - передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство, господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.

Розглянувши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, заслухавши пояснення повноважних представників учасників провадження у справі про банкрутство, господарський суд вважає, що звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс необхідно затвердити, юридичну особу - банкрута ліквідувати, а провадження у справі закрити.

За змістом ч. 1 ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 98 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Положеннями ст. 115 Закону про банкрутство визначено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.

Сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Ліквідатор щомісяця звітує перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 13.02.2018р. затверджений реєстр вимог кредиторів, до якого включено вимоги наступних кредиторів:

Головного управління ДФС у Чернігівській області в сумі 3 617 789,38 грн.;

Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в сумі 29 900,00 грн.;

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області в сумі 775 976,21 грн.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 27.03.2018р. визнано грошові вимоги Головного управління ДФС у Чернігівській області в сумі 2 456 454,56 грн. та 3 524,00 грн. судового збору.

Отже, загальна сума визнаних грошових вимог кредиторів становить 6 883 644,15 грн.

Як вбачається з матеріалів справи (протокол від 26.02.2018р.) (том 2, а.с. 150 - 151), зборами кредиторів прийнято рішення про обрання комітету кредиторів у складі трьох осіб: Головне управління ДФС у Чернігівській області, Чернігівське об'єднане управління Пенсійного фонду України та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області.

Рішенням комітету кредиторів (протокол від 26.02.2018р.) (том 2, а.с. 148 - 149), зокрема схвалений звіт арбітражного керуючого ОСОБА_4 про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 15.05.2018р. затверджений звіт ліквідатора ОСОБА_4 про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури ліквідації.

Подаючи до Господарського суду Чернігівської області на затвердження звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, а також заяву про стягнення грошової винагороди ліквідатором ОСОБА_4 був здійснений розрахунок відповідної суми, в основу якого були покладені дві мінімальні заробітні плати за кожний місяць виконання ним повноважень ліквідатора, що не суперечить положенням ч. 3 ст. 115 Закону про банкрутство та постанові Господарського суду Чернігівської області від 17.10.2017р.

За підрахунком арбітражного керуючого ОСОБА_4 сума грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора за період з 17.10.2017р. на день звернення до суду становить 29 825,33 грн., з яких 26 319,46 грн. або 88,29 % підлягає стягненню з ініціюючого кредитора - Головного управління ДФС у Чернігівській області, 129,48 грн. або 0,43 % - з Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України та 3360,33 грн. або 11,27 % - з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області.

При цьому, як вбачається з відповідного розрахунку, ліквідатором, при здійсненні даного нарахування та визначення відсотків були враховані суми неустойки (штрафу, пені), а також судовий збір у справі про банкрутство, сплачений кредитором в провадженні у справі про банкрутство.

Однак, згідно з ч. 4 ст. 26 Закону про банкрутство, конкурсні кредитори мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, та кратну одній тисячі гривень.

Під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені) , інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство , заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справі про банкрутство.

Як вже було вказано вище, господарським судом встановлено основну грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора за рахунок коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Як свідчать матеріали справи, жодного майна та грошових коштів банкрута виявлено не було; фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого кредиторами створений не був.

Разом з тим, законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Тобто, невиявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Розподіляючи витрати на оплату послуг ліквідатора та відшкодування його витрат за підсумками ліквідаційної процедури між кредиторами боржника за умов відсутності коштів від реалізації майна боржника на проведення ліквідаційної процедури, суд повинен керуватися принципом пропорційності суми витрат кожного із кредиторів на оплату послуг та відшкодування витрат ліквідатора розміру визнаних їх кредиторських вимог у справі про банкрутство.

Відповідні правові позиції викладені в постановах Верховного Суду від 21.03.2018р. по справі № 3/67-Б та від 03.04.2018р. по справі № 04/5026/1438/2012.

Враховуючи відсутність коштів від реалізації майна боржника, а також факт виконання арбітражним керуючим ОСОБА_4 повноважень ліквідатора та існування права, згідно приписів п. 3 ч. 1 ст. 98 Закону про банкрутство, на отримання винагороди в розмірі та порядку, передбачених цим Законом, суд вважає обґрунтованою вимогу останнього щодо стягнення з кредиторів грошової винагороди, виходячи з принципу пропорційності суми витрат кредиторів на виплату грошової винагороди ліквідатору розміру визнаних кредиторських вимог.

Разом з тим, суд вважає за можливе стягнути з кредиторів на користь ліквідатора грошову винагороду, визначивши її в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат за весь період виконання ним повноважень ліквідатора, що становить 14 892,00 грн. (3723 грн. * 4 = 14 892,00 грн.). При цьому, судом враховуються період виконання арбітражним керуючим ОСОБА_4 повноважень ліквідатора; дії ліквідатора, які вчинялись ним у відповідний період; наявні в матеріалах справи докази виконання арбітражним керуючим ОСОБА_4 повноважень ліквідатора у ліквідаційній процедурі.

Отже, за підрахунком суду, виходячи з принципу пропорційності суми витрат кредиторів на виплату грошової винагороди ліквідатору розміру визнаних кредиторських вимог, відсоток, який підлягає стягненню з Головного управління ДФС у Чернігівській області становить 82,65 % або 12 308,24 грн., з Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України - 0,64 % або 95,31 грн. та з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області - 16,71 % або 2488,45 грн.

Посилання кредиторів на відсутність фінансування відповідних витрат судом відхиляються з підстав, наведених вище.

Посилання Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області на необхідність включення відповідних вимог арбітражного керуючого ОСОБА_4 до першої черги задоволення вимог кредиторів судом відхиляється, оскільки арбітражний керуючий, за наявності вимог щодо неоплачених винагороди та витрат, не є кредитором в розумінні приписів ст. 1 Закону про банкрутство, його вимоги не включаються до реєстру вимог кредиторів боржника, а, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону про банкрутство, входять до витрат, які задовольняють першочергово (поряд з забезпеченими вимогами), після реалізації частини ліквідаційної маси, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 01.03.2018р. по справі № 3910/32824/15.

Посилання Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області на те, що його визнано кредитором з включенням відповідних вимог до реєстру вимог кредиторів лише 13.02.2018р. не може бути взято судом до уваги, оскільки дата включення вимог кредитора до реєстру не впливає на вирішення питання щодо сплати винагороди ліквідатору.

Керуючись ст. ст. 40, 41, 46, 83, 98, 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву від 30.03.2018р. № 02-04/17 арбітражного керуючого ОСОБА_4 про стягнення грошової винагороди задовольнити частково.

2. Стягнути з Головного управління ДФС у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11, код 39392183) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) 12 308 грн. 24 коп. грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора.

3. Стягнути з Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 44, код 40378209) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) 95 грн. 31 коп. грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора.

4. Стягнути з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області (14014, м. Чернігів, вул. Музична, 1 - а, код 41316447) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_4 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) 2 488 грн. 45 коп. грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора.

5. Дана ухвала є виконавчим документом та може бути пред'явлена до виконання в частині п. п. 2 - 4 протягом трьох років.

6. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.

7. Ліквідувати юридичну особу Відкрите акціонерне товариство Промислове підприємство Пищепром (14000, м. Чернігів, вул. Князя Чорного, 4, код ЄДРПОУ 00445392).

8. Провадження у справі про банкрутство закрити.

9. Вимоги кредиторів вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.

10. Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її оголошення та може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

11. Копії цієї ухвали надіслати ліквідатору ОСОБА_4 (14005, АДРЕСА_1), кредиторам: Головному управлінню ДФС у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11), Чернігівському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 44) та Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області (14014, м. Чернігів, вул. Музична, 1 - а), Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Житомирській області (10008, м. Житомир, вул. 1-го Травня, 20), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (14032, м. Чернігів, вул. Рокосовського, 20 - а) та відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а, к. 703).

Повний текст ухвали складено 16.05.2018р.

Суддя А.С.Сидоренко

Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу73997094
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —927/550/17

Ухвала від 10.12.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Ухвала від 19.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 01.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

Постанова від 18.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 18.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 18.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Постанова від 11.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 11.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 26.06.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні