ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"14" травня 2018 р.Справа № 922/4217/16
Господарський суд Харківської області у складі:
головуючий суддя Лаврова Л.С.
судді: Хотенець П.В. , Аюпова Р.М.
розглянувши заяву Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області (вх. 6460 від 12.03.2018 р.) про зміну способу виконання судового рішення по справі
за позовом Виконавчого комітету Ізюмської міської ОСОБА_1, м. Ізюм 3-я особаіз самостійними вимогами на предмет спору - Територіальна громада м. Ізюм в особі Ізюмської міської ради Харківської області до Ізюмської районної державної адміністрації м. Ізюм, Архівного відділу Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області про за участю заявника усунення перешкод та звільнення приміщення Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області
За участю представників:
не з'явилися.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Харківської області від 04.09.2017 р. було припинено провадження за первісним позовом Виконавчого комітету Ізюмської міської ради на підставі п. 1 ст. 80 ГПК України, задоволено позовні вимоги третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору до Архівного відділу Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 27.11.2017 р. частково задоволено апеляційну скаргу Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області, рішення господарського суду Харківської області від 04.09.2017 р. у справі №922/4217/16 в частині припинення провадження за первісним позовом Виконавчого комітету Ізюмської міської ради скасовано та прийнято в цій частині нове рішення, яким в позові відмовлено.
12.03.2018 р. через канцелярію господарського суду від Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області надійшла заява (вх. №6460) про зміну способу виконання судового рішення (в порядку ст. 331 п.3 ГПК України, п.5 п.п.2 Постанови КМУ України №845 від 03.08.2011 р. «Про затвердження порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників» ).
Відповідно до п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду у зв'язку з відпусткою судді Калініченко Н.В. призначено повторний автоматизований розподіл заяви по справі № 922/4217/16, протоколом автоматизованого розподілу судової справи (заяви) між суддями від 02.05.2018 р. визначено наступний склад колегії: головуючий суддя Лаврова Л.С., судді Аюпова Р.М., Хотенець П.В.
Ухвалою від 14.03.2018 р. судом було відкладено вирішення питання щодо прийняття до розгляду заяви Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області (вх. 6460 від 12.03.2018 р.) до повернення матеріалів справи з суду вищої інстанції.
Ухвалою від 03.05.2018 р. було прийнято до розгляду заяву Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області (вх. 6460 від 12.03.2018 р.) про зміну способу виконання судового рішення по справ, розгляд заяви призначити на 14.05.2018 року на 12 годину.
Від Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області 08.05.2018 р. надійшло клопотання про розгляд заяви без участі представника Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області 08.05.2018 р., також в заяві зазначається, що заявник подану заяву про зміну способу виконання судового рішення підтримує.
В призначене судове засідання з розгляду заяви сторони своїх представників не направили.
Розглянувши подану заяву про зміну способу виконання судового рішення, судова колегія виходить з наступного.
Виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у ЗУ Про виконавче провадження органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до ст. 5 ЗУ Про виконавче провадження примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Виконання судових рішень здійснюється з урахуванням положень ЗУ Про гарантії держави щодо виконання судових рішень , який встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених ЗУ "Про виконавче провадження", та особливості їх виконання.
Згідно ст. 6 згаданого Закону у випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються органами доходів і зборів, а рішення щодо стягнення коштів - банками та іншими фінансовими установами. Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. У випадках, передбачених законом, рішення можуть виконуватися іншими органами. Органи та установи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, не є органами примусового виконання.
Статтею 3 ЗУ Про гарантії держави щодо виконання судових рішень встановлено особливості виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу. Зокрема виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
За приписами ч. 2 ст. 2 ЗУ Про гарантії держави щодо виконання судових рішень дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності. Стягувачем за наказом від 19.09.2017 р. по справі №922/4217/16 є Ізюмська міська рада, яка в силу приписів ст. 2 ЗУ Про місцеве самоврядування є органом місцевого самоврядування.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. № 845.
Відповідно до п. 2 вказаного Порядку боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.
За інформацією Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області Архівний відділ Ізюмської районної державної адміністрації за кодом ЄДРПОУ 37714636 на обліку в Ізюмському УДКСУ не перебуває та його не включено до мережі жодного бюджету, який знаходиться на обслуговуванні в управлінні, тому він не має статусу розпорядника (одержувача) бюджетних коштів та не має відкритих реєстраційних рахунків в управлінні, що унеможливлює виконання рішення по даній справі в частині стягнення судового збору.
Окрім того, за зверненням Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області Ізюмською РДА повідомлено, що Архівний відділ є структурним підрозділом Ізюмської РДА (вказане підтверджується і випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), фінансування та обслуговування архівного відділу проводиться централізовано бухгалтерією РДА.
Зазначені обставини унеможливлюють виконання судового рішення по стягненню відповідних коштів з Архівного відділу Ізюмської РДА Харківської області.
В той же час, виконання судового рішення є невід'ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п. 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 № 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 № 11-рп/2012); відповідно до усталеної практики Європейського Суду з прав людини право на суд, захищене ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов'язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін (рішення у справі "Горнсбі проти Греції" (Hornsby v. Greece), від 19 березня 1997 року, п. 40, Reports of Judgments and Decisions 1997-II); за певних обставин затримка з виконанням судового рішення може бути виправданою, але затримка не може бути такою, що спотворює сутність гарантованого пунктом 1 ст. 6 Конвенції права (рішення у справі "Іммобільяре Саффі" проти Італії", № 22774/93, п. 74, ECHR 1999-V).
Згідно п. 5 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право, зокрема, звертатися у передбачених законом випадках до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання.
Відповідно до ст. 331 Господарського процесуального кодексу України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Враховуючи встановлені обставини та положення діючих нормативних актів України, колегія суддів вважає за необхідне задовольнити заяву Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області про зміну способу виконання судового рішення по справі з метою забезпечення виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Керуючись ст. ст. 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
Задовольнити заяву Ізюмського управління Державної казначейської служби України Харківської області (вх. 6460 від 12.03.2018 р.) про зміну способу виконання судового рішення по справі.
Змінити спосіб виконання судового рішення господарського суду Харківської області по справі №922/4217/16 в частині виконання наказу від 19.09.2017 р. про стягнення з архівного відділу Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (64300, Харківська обл., місто Ізюм, ПЛОЩА РАДЯНСЬКА, будинок 10, ідентифікаційний код юридичної особи 37714636) на користь Ізюмської міської ради (64300, Харківська обл., місто Ізюм, ПЛОЩА ЦЕНТРАЛЬНА, будинок 1, ідентифікаційний код юридичної особи 26201641) сплаченого судового збору в розмірі 1600,00 грн.
Рішення в зазначеній частині виконати шляхом стягнення 1600,00 грн. судового збору з Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (64300, Харківська обл., місто Ізюм, ПЛОЩА ЦЕНТРАЛЬНА, будинок 1, ідентифікаційний код юридичної особи 04059527), структурним підрозділом якої є боржник за наказом - архівний відділ Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (64300, Харківська обл., місто Ізюм, ПЛОЩА РАДЯНСЬКА, будинок 10, ідентифікаційний код юридичної особи 37714636).
Повний текст ухвали підписано 16.05.2018 р.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання колегією суддів.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня її підписання.
Головуючий суддя Суддя Суддя ОСОБА_2 ОСОБА_1 ОСОБА_3
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 74024589 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні