Постанова
від 15.05.2018 по справі 813/4244/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2018 рокуЛьвів№ 876/2284/18

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Гулида Р.М.,

суддів - Кузьмича С.М., Улицького В.З.,

при секретарі судового засідання - Гелецького П.В.,

за участю:

представника позивача - Гордієнко О.Ю.,

представника відповідача - Дорош А.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2018 року (Головуючий суддя: Карп"як О.О., ухвалено о 11 год. 28 хв. у м.Львів, 22.02.2018 складено повний текст рішення) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіакр-Львів" до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИЛА:

ТзОВ "Фіакр-Львів" звернулося до суду з адміністративним позовом до ГУ ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21.12.2016 №0005281408.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що ТзОВ "Фіакр-Львів" на підставі договору оренди землі, укладеного з Львівською міською радою, з жовтня 2010 року користується земельною ділянкою загальною площею 1,0854 га. Договором визначено розмір орендної плати за користування земельною ділянкою в сумі 146385,73 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки землі. У зв'язку зі зміною нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, на підставі ухвал Львівської міської ради № 2712 від 18.06.2009 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова", № 2029 від 27.12.2012 "Про нарахування та сплату орендної плати за землю і земельного податку до міського бюджету м.Львова у 2013 році" та № 37 від 16.12.2010 "Про порядок застосування відкоригованої нормативної грошової оцінки земель м.Львова" сторонами в жовтні 2011 року та в квітні 2013 року внесено зміни до договору оренди землі, в частині розміру орендної плати та передбачені пільги щодо земельного податку. При розрахунку розміру орендної плати на 2014 рік позивач керувався вказаними змінами до договору оренди землі, Ухвалою Львівської міської ради № 3034 від 26.12.2013 "Про нарахування та сплату орендної плати за землю і земельного податку до міського бюджету м.Львова на 2014 рік" та врахував нормативну грошову оцінку землі по м.Львову, затверджену ухвалою Львівської міської ради № 2712 від 18.06.2009 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова". З врахуванням вказаних ухвал Львівської міської ради розмір орендної плати позивача на 2014 рік становив157267,15 грн. Водночас, постановою Галицького районного суду м.Львова від 18.08.2015, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.11.2015, визнано нечинною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 18.06.2009 № 2712 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова" з моменту її прийняття. Крім цього, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 17.04.2014, яка набрала законної сили 22.12.2014, визнано протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради № 3034 від 26.12.2013 "Про нарахування та сплату орендної плати за землю і земельного податку до міського бюджету м.Львова на 2014 рік".

Отже, розмір орендної плати за землю в 2014 році слід нараховувати з врахуванням нормативної грошової оцінки землі, вказаної в договорі оренди від 07.10.2010року. Тому позивач вважає, що визначений ним в 2014 році розмір орендної плати за землю перевищує встановлений Податковим кодексом України мінімальний розмір. Отже, висновок податкового органу про заниження позивачем орендної плати за землю є безпідставним. З цих підстав просить визнати протиправним та скасувати оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2018 року, позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення від 21.12.2016 року №0005281408.

Не погодившись з зазначеним судовим рішенням, ГУ ДФС у Львівській області подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши доповідача, суддю Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без зміни, мотивуючи це наступним.

Судом першої інстанції встановлено, що ГУ ДФС у Львівській області було проведено планову виїзну документальну перевірку ТзОВ "Фіакр-Львів" з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства в період діяльності з 01.01.2013 р. по 30.06.2016 р., за результатами перевірки контролюючим органом було складено акт №298/13-01-14-08/03114848 від 07.12.2016р.

На підставі вказаного акту перевірки податковий орган прийняв податкове повідомлення-рішення від 21.12.2016 №0005281408, яким збільшено суму грошового зобов'язання позивача за платежем орендна плата за землю в сумі 245727,51 грн., в тому числі 196582,01 грн. за основним платежем та 49 145,50 грн. за штрафними санкціями.

Згідно з п.288.1 ст.288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до п.288.4 ст.288 ПК України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Водночас, не зважаючи на договірний характер користування земельною ділянкою комунальної форми власності, розмір орендної плати обмежений законодавчо, а саме: пунктом 288.5 ст.288 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірного зобов'язання), розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: згідно з п.п.288.5.1 - не може бути меншою 3 % нормативно-грошової оцінки; не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

З набранням чинності ПК України, річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду України від 10.02.2016 року по справі №21- 4172а14, від 14.04.2015 року по справі №21-165а15, від 07.04.2015 року по справі №21-117а15 та від 02.12.2014 року по справі №21-274а14.

У постанові Верховного Суду України від 10.02.2016 року у справі №804/9264/14 висловлено правову позицію про те, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам ПК України.

Як встановлено перевіркою та підтверджено матеріалами справи між ВАТ Фіакр Львів та Львівською міською радою був укладений договір оренди від 07.10.2010 року, зареєстрований у Львівській міській раді 07.10.2010р. за №Ф-1543 та в Управлінні Держкомзему у місті Львові 26.10.2011р. за №461010004000468 про оренду земельної ділянки площею 10854 м.кв. за адресою м. Львів вул. Федьковича, 34-б.

Згідно умов вищезазначеного правочину, сума орендної плати встановлена за календарний рік в розмірі 146385,73 грн., що складає 3% від нормативної грошової оцінки (4 879 524 грн.) за календарний рік.

Між ВАТ Фіакр Львів та Львівською міською радою була укладена додаткова угода до договору оренди землі від 01.06.2011року, зареєстрована у Львівській міській раді 01.06.2011 р. за №Ф-1790 та в Управлінні Держкомзему у місті Львів 14.11.2011 за №461010004000498, за текстом якої нормативна грошова оцінка земельної ділянки позивача становить 13105553,76 грн., отже фактична орендна плата за землю з врахуванням ухвал Львівської міської ради повинна була становити у 2014 році - 157267,15 грн.

Отже, не зважаючи на ухвали Львівської міської ради 18.06.2009р. №2712 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова , від 16.12.2010 poку №37 Про порядок застосування відкоригованої нормативної грошової оцінки земель м. Львова та від 27.12.2012 року №2029 Про нарахування та сплату орендної плати за землю і земельного податку до міського бюджету м. Львова у 2013р. , розмір орендної плати за землю повинен відповідати вимогам ПК України з врахуванням попередньо укладених угод.

ВАТ Фіакр Львів надало до ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області податкову декларацію з плати за землю по орендній платі на 2014 р. від 17.02.2014 року №9007341275. Відповідно до даної декларації річна сума орендної плати на 2014 р. становить 157 267,95 грн.

Враховуючи викладене, колегія суддів прийшла до неспростовного переконання про те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення було не правомірним і таким, котре підлягало обов'язковому скасуванню, адже висновок суду першої інстанції по даній справі був зроблений при повному та всебічному з'ясуванні судом та доведеності обставин, які мали значення для справи, що і призвело до правильного вирішення справи по суті спору.

Перевіривши дійсні обставини справи та додатково проаналізувавши зібрані документальні докази по матеріалах справи, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції у відповідності до вимог ст.316 КАС України, правильно встановив обставини справи, ухвалив законне та обґрунтоване судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для його скасування немає.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст. 316, ч.1 ст. 321, ст. 322, ст. 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області - залишити без задоволення, а Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2018 року у справі №813/4244/17 - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Р. М. Гулид судді С. М. Кузьмич В. З. Улицький Повне судове рішення складено 21.05.2018 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено22.05.2018
Номер документу74098282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4244/17

Постанова від 19.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 27.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Рішення від 14.02.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні