Постанова
від 08.09.2010 по справі 2-а-12/10
НОВОСАНЖАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Новосанжарський районний суд Полтавської області

смт. Нові Санжари, вул. Леніна, 32, 39300, (05344) 3-33-50

Справа№2а-12/10

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2010 року смт. Нові Санжари

Новосанжарський районний суд Полтавської області у складі: головуючого - судді Киричка С.А.

при секретарі - Коркішко А.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в с.м.т. ОСОБА_1 адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду в Новосанжарському районі Полтавської області про нарахування допомоги дитині війни,

встановив:

Позивач звернувся до Новосанжарської до районного суду Полтавської області з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Новосанжарському районі, Головного управління Державного казначейства в Полтавській області про визнання неправомірними дій га стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дитині війни, посилаючись на те що вона належить до соціальної категорії Дитина війни і відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з 01.01.2006 року має право на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком. У 2006 - 2008 рр. гака допомога їй не виплачувалася.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим що рішенням Конституційного у у України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року були визнані такими, що не відповідають Конституції України та є неконституційними окремі положення Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік , якими була зупинена дія положень Закону України Про соціальний захист дітей війни , на підставі яких йому повинна бути нарахована соціальна допомога. Разом з тим, відповідач в порушення вимог Конституції Україні!, не здійснив нарахування та виплату зазначеного підвищення до пенсії. Просив визнати дії відповідача неправомірними, стягнути несплачену щомісячну державну соціальну допомогу в сумі 4471 грн. 20 коп. за період з січня 2006 по червень 2008 року, зобов'язати відповідача нараховувати їй таку допомогу, відповідно ю Закону України Про соціальний захист дітей війни в подальшому при нарах ванні пенсії.

Відповідач - управління Пенсійного фонду України в Новосанжарському районні надав до суду лист в якому зазначив, що позивач перебуває на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області.

Залучене в якості відповідача ОСОБА_3 управління Пенсійного фонду України в Полтавській області надав ю суду лист в якому вказав, що позивач перебуває па обліку і (утримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб . Проти задоволення позову заперечу вав.

В судове засідання позивач та представники відповідачів не з'явились, про час та місце слухання справи були повідомлені своєчасно та належним чином, надали до суду заяви про розгляд справи без їх участі. 08.09.2010 року постановлено ухвалу про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши надані суду докази, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню частково, з наступних підстав.

ОСОБА_4 встановлено, що позивач має статус Дитини війни , а тому відповідно до ст.6 Закону № 2195-4 м.к право отримання державної соціальної допомоги, а саме: підвищення до пенсії в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком.

Згідно с 1.7 Закону № 2195-4. фінансове забезпечення державних соціальних гарантій передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок Державного бюджету України.

Законом України Про державний бюджет на 2006 рік від 20.12.2005 року .V . 235 -І\ (далі Закон № 3235 -IV) п.17 ст.77 було зупинено на 2006 рік дію статті 6 Закону № 2195-4.

Законом України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет на 2006 рік від 19 01.2006 року № 3367-4. який набрав чинності 15.03.2006 року. ст. І 10 Закону № 23 IV була викладена у новій редакції, згідно якої установлено, що пілы и дітям війни, передбачені абзацом статтіі 5 Закону № 2195-4. впроваджуються з 1.01.2006 року, а статтею 6 цього Закону - у 2006 році поетапно, а результатами виконання

бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів Україні за погодженням > Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Проте у 2006 році пільги, встановлені ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , запроваджені не були.

Закон України Про державний бюджет на 2006 рік від 20.12.2005 року № 3235 IV та Закон України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет па 2006 рік від 19.01.2І )6 року № 3367-4 не були визнані неконституційними та діяли протягом 2006 рок).

При таких обставинах, відповідно до вищезазначених Законів, у відповідача не було підстав нараховувати та сплачувати позивачеві доплату до пенсії, передбачену ст.6 Закон) № 21)5-4, оскільки до 15.03.2006 року дію зазначеної норми було зупинено, а потім передбачені нею виплати не запроваджені.

Виходячи із системного аналізу наведених норм законодавства, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог позивача, які стосуються виплат доплат до пенсії за 2006 рік. Відповідач по справі протягом 2006 року діяв відповідності з діючим законодавством га не мав підстав здійснювати позивачу щомісячні доплати до пенсії, оскільки до 15.03.2006 року дія Закон) України Про соціальний захист дітей війни була зупинена, а з 15.03.2006 року здійснення доплат, визначено у інший спосіб тобто поставлено в залежність від виконання у другом півріччі 2006 року Закону України Про державний бюджет на 2006 рік .

Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу доплати до пенсії за 2007 рік суд вважає їх такими що підлягають частковому задоволенню, з таких підстав. - .

Відповідно до п.І2.ст.71 Закот України Про Державний бюджет на 2007 рік дію ст.6 Про соціальний захист дітей війни , з урахуванням ст.111 цього Закон , було зупинено.

Рішенням Конституційного Суд) України № 6-рп /2007 р. від 9.07.2007 року у справі щодо відповідності Конституції України положень статей 29. 36. ч.2 ст.56. ч.2 ст.62. ч. 1 ст.66. пунктів 7.9,12. 13. 14, 23. 29. 30, 39, 41. 43. 44. 45. 46 статті 71. ст.98. 101. 103. 1 І 1 Закон) України Про Державний бюджет па 2007 рік , визнано таким, що не відповідають Конституції України (с неконституційними) положення п.12 і .71 Закон) України Про Державний бюджет на 2007 рік , яким зупинено дію ст.6 Закон) України Про соціальний захист дітей війни з урахуванням ст. 111 цього Закон) .

Рішення Конституційного ОСОБА_4 України у цій справі має преюдиціальне значенні для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів з правовідносинами, які виникли внаслідок ьп положень статей зазначеного закон , що визнані неконституційними. Рішення Конституційного ОСОБА_4 України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржено.

Відповідно до ч.2 ст.152 Конституції України закони, інші правові акти або їх речі положення, щ , визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним ОСОБА_4 України рішення про їх неконституційність.

Виходячи з приписів ч.2 ст.152 Конституції України та дати ухвалення рішення Конституційним ОСОБА_4 управління Пенсійного фонду в Полтавській області повинно б л( нараховувати та сплачувати позивач доплат) до пенсії, передбачену ст.6 Закон) України Про соціальний захист дітей війни з 09.07.2007 року, оскільки з моменту ухвалення Конституційним ОСОБА_4 Україні рішення щодо неконституційності пункту 12 ст.71 Закону України Про Державний*бюджет на 2007 рік . ця норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. При таких обставинах відповідач з 9.07.2007 року мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , нараховувати та здійснювати позивачу відповідні доплати.

Що стосується вимог позивача про зобов'язання відповідача виплачувати йому в 2008 році щомісячну надбавку до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, то суд приходить до ви не к\ про те. що ці позовні вимоги позивача також підлягають задоволенню частково, з наступних підстав.

Відповідно до п.41 розділ) 2 Закон України Про Державний бюджет на 2008 рік га про внесення змін то деяких законодавчих актів України від 28.12.2007 року № 107-6. текст ст.6 Закон) України Про соціальний захист дітей війни викладено в редакції, відповідно до якої дітям війни (крім тих на яких поширюється дія Закон) України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право па отримання підвищення то пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону Украйни Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту дане підвищення провадиться з. їх вибором згідно з одним із законів.

Рішенням Конституційного ОСОБА_4 України № 10-рп/2008 р. від 22.05.2008 року у справі щодо відповідності Конституції України положень ст.67 розділ) 1. пунктів 1-4. 6-22. 24-100 розділу II Закон) України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України , визнано таким, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) положення 11.41 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2.008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України .

Вказане Рішення Конституційного ОСОБА_4 України цій справі мас преюдиціальне значення для суду при розгляді ним позов і правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, що визнані неконституційними. Рішення Конституційного ОСОБА_4 України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржено.

При таких обставинах, аналізуючи зазначені норми законів. Рішення Конституційного ОСОБА_4 України № 10-рн 2008 р. віл 22.05.2008 року. враховуючи вимоги ч,2 ст.152 Конституції Україні суд дійшов висновку, що з 22.05.2008 року ОСОБА_3 управління Пенсійного фонду в Полтавської області повинно було нараховувати та сплачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , оскільки з момент) ухвалення Конституційним ОСОБА_4 України рішення щодо неконституційності пункту 41 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України , ця норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. При таких обставинах відповідач з 22.05.2008 року мав і має діяти відповідності з приписами діючої норми ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , нараховувати та здійснювати позивач) відповідні доплати в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

Статтею 54 Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік установлено у 2009 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих. хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, в розмірах, що діяли 2008 року. Таким чином, відповідні нарахування повинні були проведені і за 2009 рік.

Що стосується доплат позивач), здійснених до 22.05.2008 року, тобто до ухвалення рішення Конституційним ОСОБА_4 України, то відповідач, здійснюючи доплати, передбачені ст.. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни в редакції від 1.01.2008 року, з урахуванням вимог п. 41 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України , діяв на підставі та у відповідності з діючою нормою зазначених законів, а тому позовні вимоги щодо нарахування та стягнення з відповідача доплати до пенсії) розмірі 30% мінімальної пенсії за віком з 1.01.2008 року по 2 і .05.2008 року є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можу гь бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Згідно ч.ч.З та 4 ст.8 КАС України звернення до адміністративного суд) для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Таким чином, доводи відповідача, в частині неврегульованості на законодавчому рівні порядку здійснення доплат особам, які мають статус дітей війни не може бути підставою тля їх не здійснення або відмови в задоволенні позову.

Щодо доводів стосовно відсутності підстав для застосування до спірних правовідносин ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , іншого нормативно-правового акта, який би визначив цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

З огляду на викладене, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача щодо застосування положення ч.З ст.28 зазначеного Закон), з якої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком встановленні) абзацом 1 частини 1 цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявність такої норми та відсутність іншого мінімального розмір, пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем конституційної гарантії, встановленої ст.46 Конституції України та права на отримання доплати до пенсії, передбаченої ст.6 Закон) України Про соціальний захист дітей війни .

Суд вважає безпідставними заперечення відповідача стосовно відсутності коштів щодо забезпечення виплати зазначеної доплати до пенсії, щодо не визначеності на законодавчому рівні питання відносно органу на який покладено обов'язок здійснення виплат підвищення до пенсії особам, які мають статус дитини війни, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів, як на підставу невиконання своїх зобов'язань, які встановлені ст.46 Конституції України та зазначеною нормою Закону. Крім того, Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положення Про Пенсійний фонд України і здійснює свої повноваження на підставі 11.15 зазначеного положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Відповідно до Закон) України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів. Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої ст.6 Закон) України Про соціальний захист дітей війни покладено на ОСОБА_3 управління Пенсійного фонд) в Полтавській області.

Оскільки порушення прав позивача за захистом яких він звернувся до суду тривало з 9.07.2007 року по

31.12.2007року і припинилось лише 1.01.2008 року після внесення змін до Закоті) України Про соціальний захист дітей війни , суд вважає, що позивачем не пропущено строк звернення до суду за захистом свого порушеного права.

Суд вважає, що вимоги позивача про стягнення з відповідача доплати до пенсії у визначеному позивачем розміру не підлягають задоволенню, оскільки такі виплати не були йому нараховані, а суд не може перебирати на себе функцію здійснення перерахунку та нарахування пенсії замість органу які надані такі повноваження.

Виходячи зі змісту позову та для повного захисту прав позивача, за захистом яких він і звернувся до суду, суд вважає необхідним на підставі ч.2 ст.11 КАС України, вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду в Полтавської області, по не виконанню з 9.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по 30.06.2008 року приписів ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , яка призвела до порушення прав позивача на своєчасне нарахування та на отримання доплати до пенсії.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.64, 124. 152 Конституції України, ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , ст.ст. 6-14. 71, 159-163, 167. 186 КАС України, суд

постанови в:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Поновити пропущений строк звернення до суду за захистом порушених прав, свобод та інтересів.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_2 щомісячної державної соціальної допомоги дитині війни за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 та з 22.05.2008 року по 30.10.2008 року

Зобов'язати ОСОБА_3 управління Пенсійного фонду України в Полтавській області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_2 з підвищенням її на 30% мінімальної пенс ї з. віком з розміру, встановленого ч. 1 ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове пенсійне страхування т провести відповідні виплати за 2007 рік - з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року , за 2008 рік - з 22.05.2008 року по 30.10.2008 року.

В інший частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути , Державного бюджету України па користь ОСОБА_5 витрати сплати, судового збору у розмірі 1 грн. 70 коп. .

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в і явному обсязі.

Постанова надрукована суддею власноручно і є оригіналом

Суддя Новосанжарського районного су ту

Полтавської області ОСОБА_6

СудНовосанжарський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення08.09.2010
Оприлюднено25.05.2018
Номер документу74212857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12/10

Постанова від 28.03.2010

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Чебанов О. О.

Постанова від 29.03.2010

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Чебанов О. О.

Постанова від 30.03.2010

Адміністративне

Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області

Савицька Л. Й.

Постанова від 05.02.2010

Адміністративне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Ухвала від 26.02.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Овчаренко Н. Г.

Постанова від 08.09.2010

Адміністративне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Василенко Р. О.

Постанова від 29.01.2010

Адміністративне

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області

Чаплицький В. В.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Василенко Р. О.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні