Постанова
від 24.02.2010 по справі 2-а-13/10
НОВОСАНЖАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Новосанжарський районний суд Полтавської області

смт. Нові Санжари, вул. Леніна, 32, 39300, (05344) 3-33-50

Справа № 2 а -13 /10 р.

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2010 року смт. Нові Санжари

Новосанжарський районний суд Полтавської області в складі:

головуючого - судді Бугрій В.М.,

при секретарі - Жаботинській С.О., представника відповідача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду , смт. Нові Санжари, пл. Перемоги, 11 справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат в Полтавській області, ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації , Головного управління Державного казначейства України у Полтавській області , про відшкодування заборгованості по виплаті допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, -

встановив :

Позивач звернулася до суду з позовом до відповідачів про відшкодування заборгованості по виплаті допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

В судове засідання позивач не з'явилася , надала суду заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської РДА в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та заперечувала проти їх задоволення, посилаючись на те, що вони діяли в межах та на підставі Законів України Про Державний бюджет України на відповідні роки, Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, якою затверджено Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми .

Представник відповідача - Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат в Полтавській області в судове засідання не з'явився , прохає проводити розгляд справи без участі представника , надали на адресу суду заперечення в яких посилаються на те , що вони діяли в межах та на підставі Законів України Про Державний бюджет України на відповідні роки, Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, якою затверджено Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми .

Представник відповідача - Головного управління Державного казначейства України в Полтавській області в судове засідання не з'явився , прохає розглянути справу без участі представника , при вирішенні спору по суті розглянути в сукупності поданих доказів сторін .

Заслухавши пояснення представника ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської РДА , дослідивши матеріали справи , суд встановив наступне .

Позивач є матір'ю ОСОБА_4 - ІНФОРМАЦІЯ_1, і тому відповідно до положень Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" має право на отримання щомісячної грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі, встановленому законом.

З розрахунку наданого ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації вбачається, що позивачці не в повній мірі сплачена допомога по догляду за дитиною.

Що стосується вимог позивачки про стягнення недоплаченої державної допомоги за 2007 рік, суд вважає необхідним зазначити наступне.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України та ч.І ст.9 Кодексу адміністративного, судочинства України, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 1 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" передбачено, що громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим законом та іншими законами України.

Згідно п. З ч. 1 ст. З Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" - одним із видів державної допомоги сім'ям з дітьми є допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку передбачений ч.І ст. 15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , згідно якої розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Стаття 56 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" передбачає, що у 2007 році щомісячна грошова допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яка виплачується відповідно до Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми передбачена у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Рішенням Конституційного суду України у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29,36, частини другої статті 56, частини другої статті 62, частини першої пунктів 7, 9,12,13, 14, 23, 29, ЗО, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98,101,103, 111 Закону України Про Державний бюджет

України на 2007 рік (справа про соціальні гарантії громадян) від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 визнано такими, що не відповідають Конституції України (неконституційними), положення ст. 56 Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік , за якою щомісячна грошова допомога по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку виплачується у розмірі, який дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного Закону, що визнані неконституційними. Положення ст. 56 Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік , які визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення, тобто з 09.07.2007 року.

Враховуючи наведене, суд вважає, що ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації повинно перерахувати позивачу недоплачену державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, починаючи з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року , а Центр по нарахуванню та здійсненню виплат у Полтавській області виплати позивачу недоплачену державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, починаючи з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року

Що стосується вимог позивача щодо стягнення допомоги за 2008 рік , суд вважає за необхідне відмітити наступне.

Відповідно до пп. 23 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми викладено у такій редакції : допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень". Під час виплати позивачці у 2008 році допомоги по догляду за дитиною вказана норма закону не була змінена і не скасована, а також не визнана Конституційним Судом України неконституційною. Тому у 2008 році ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації діяло у відповідності до чинного законодавства і його дії є правомірними.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8 - 14, 71,159,160 - 163,167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України , суд , -

постановив:

Позов задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області щодо нарахування ОСОБА_2 допомоги по догляду за сином ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 до досягнення ним трирічного віку з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.

Визнати неправомірними дії Центру по нарахуванню та здійсненню виплат у Полтавській області щодо виплати ОСОБА_2 допомоги по догляду за сином ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 до досягнення ним трирічного віку з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.

Зобов'язати ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області перерахувати ОСОБА_2 допомогу по догляду за сином ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 до досягнення ним трирічного віку з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до 6 років з урахуванням сум, що отримані нею згідно ст. 56 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".

Зобов'язати Центр по нарахуванню та здійсненню виплат у Полтавській області виплатити ОСОБА_2 допомогу по догляду за сином ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 до досягнення ним трирічного віку з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до 6 років з урахуванням сум, що отримані нею згідно ст. 56 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_2 понесені нею судові витрати в розмірі 1 грн. 70 коп.

В інший частині позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Новосанжарський районний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її' проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі, і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної скарги відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова надрукована суддею власноручно і є оригіналом .

Судця Новосанжарського районного суду

Полтавської області ОСОБА_6

Повний текст постанови виготовлений 25.02.2010 р

СудНовосанжарський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення24.02.2010
Оприлюднено25.05.2018
Номер документу74212891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-13/10

Постанова від 05.03.2010

Адміністративне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Постанова від 24.02.2010

Адміністративне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Бугрій В. М.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Василенко Р. О.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Василенко Р. О.

Постанова від 15.01.2010

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Полтави

Кононенко С. Д.

Постанова від 24.12.2009

Адміністративне

Скадовський районний суд Херсонської області

Ведмідська Н. І.

Ухвала від 03.07.2009

Адміністративне

Скадовський районний суд Херсонської області

Ведмідська Н. І.

Ухвала від 06.07.2017

Цивільне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Пантелєєв Д. Г.

Окрема ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Іванівський районний суд Одеської області

Погорєлов І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні