Ухвала
від 24.05.2018 по справі 520/15060/17
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/15060/17

Провадження № 1-кс/520/1996/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.05.2018 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в місті Одесі клопотання слідчого СВ Київського ВП в місті Одеса ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42014160000000101 від 12.03.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст.367, ч. 5 ст.191, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 190, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 212 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді надійшло клопотання слідчого СВ Київського ВП в місті Одеса ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42014160000000101 від 12.03.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч.1 ст.366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст.367, ч. 5 ст.191, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 190, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 212 КК України.

Як вбачається з клопотання, досудовим розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , будучи депутатом Одеської міської ради п`яти скликань у період з 1994 по 2010 рік, здійснював свої повноваження (виконував свої функції) на безоплатній основі, не пориваючи з виробничою та службовою діяльністю. Так, він був керівником будівельних установ, організатором створення та фактичним власником (у тому числі опосередковано) групи підприємств, які об`єднані в єдине угрупування (холдинг) під назвою «Інкор-Групп», до складу якого у різний час входило біля 30 підприємств, зокрема: ПП «Ремерцентр» (код ЄРДПОУ 30766702), ПП«Будрембізнес» (код ЄРДПОУ 33215688), ПП«Строй систем» (код ЄРДПОУ 31373740), ПП «Грандстиль» (код ЄРДПОУ 33215651), ТОВ«Білд-Про» (код ЄРДПОУ 35405235), ПП «Інно-Тредінг» (код ЄРДПОУ 33215803), ТОВ «ТТ-Буд» (код ЄРДПОУ 36042705), ТОВ «Град Отель» (код ЄРДПОУ 35405392), ТОВ«Реставратор-1946» (код ЄРДПОУ 02497950), ТОВ«Одеські реставраційні майстерні» (код ЄРДПОУ 36153897), ТОВ «Арт Проект-2010» (код ЄРПДОУ 37224743), ТОВ «Компас Проект» (код ЄРДПОУ 36042731), ТОВ«Інкор-девелоп» (код ЄРДПОУ 33016604), ПП«Чека» (код ЄРДПОУ 33217203), більшість з яких на замовлення державних органів та органів місцевого самоврядування виступали генпідрядниками по будівництву та реконструкції об`єктів нерухомості.

Будучи обізнаним про те, що «Програмою комплексного соціально-економічного розвитку м. Одеси на 2005-2015 роки» заплановано будівництво споруд по обробці осаду і системи відводу очищених вод від станції біологічної очистки «Північна» у м.Одесі, володіючи якостями лідера, сильним і стійким характером, математичним складом розуму, маючи вищу економічну освіту, переслідуючи корисливі цілі, зловживаючи службовим становищем, тобто умисно використовуючи всупереч інтересам служби своїх прав і можливостей, пов`язаних з його посадою, навесні 2010 року вирішив створити та очолити організовану групу для вчинення умисних особливо тяжких злочинів, пов`язаних з незаконним заволодінням бюджетними коштами в особливо великому розмірі, шляхом зловживання посадовими особами своїм службовим становищем та внесення завідомо недостовірних даних в офіційні документи підприємств, при наступних обставинах.

З метою реалізації злочинного умислу ОСОБА_5 , у якості співорганізатора групи залучив у вказаний час ОСОБА_6 , який має ділові якості та добре розвиненні комунікативні і організаторській навики.

До злочинних ролей співорганізаторів злочинної групи ОСОБА_5 і ОСОБА_6 , входило здійснення загального керівництва організованою групою, розроблення єдиного плану, схем і способів вчинення злочинів, доведення цих даних до відома всіх учасників групи, підшукання та залучення до вчинення злочинів безпосередніх виконавців злочинних дій, розподіл ролей останніх, розподіл грошових коштів, здобутих злочинним шляхом, забезпечення фінансування злочинних дій учасників організованої групи.

З метою приховування своєї ролі у вчиненні злочинів співорганізатори вистроїли певну ієрархію, при цьому розподілили обов`язки між учасниками групи та безпосередніми виконавцями злочинів, з метою маскування слідів злочину залучили підконтрольні суб`єкти господарської діяльності.

Крім того, співорганізатори ОСОБА_5 і ОСОБА_6 з метою здійснення злочинної діяльності забезпечили укладання посадовими особами Одеської обласної державної адміністрації договору підряду (додаткових угод до нього) з підконтрольним підприємством без проведення тендерної процедури та погодження договірної ціни до цих угод за завищеними цінами без її перевірки; організували складання і підписання невстановленою слідством особою від імені виконувача обов`язків директора ПП «Ремерцентр» ОСОБА_7 договірної ціни до договору підряду № 26 від 26.07.2010, згідно якої визначено вартість труби за завищеною ціною, що не відповідає проектно-кошторисній документації; забезпечили прийняття робіт працівниками Одеської обласної державної адміністрації без проведення технічного і авторського нагляду, підшукали та залучили до виконання будівельних робіт субпідрядні організації; підшукали виробника та забезпечили поставку труб діаметром 2000 мм на територію України, необхідних для виконання будівельних робіт; здійснювали контроль за проведення будівельних робіт; з метою складання документів, які містили завідомо недостовірні данні залучили засновників та посадових осіб підконтрольних суб`єктів господарської діяльності; з метою прикриття незаконної діяльності та з метою надання проведенню робіт у один навігаційний період законного вигляду із залученням підконтрольного ПП«Грандстиль» організували розроблення проектної документації (стадія РД), яка передбачає реалізацію проекту замість шести черг в одну чергу (один навігаційний період); у 2012 році забезпечили укладання договору посадовими особами Головного управління розвитку інфраструктури та енергозабезпечення Одеської обласної державної адміністрації з підконтрольним ПП«Будрембізнес» на здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкту.

Далі, продовжуючи створення злочинної групи ОСОБА_5 і ОСОБА_6 влітку 2010 року залучили до участі в незаконному заволодінні бюджетними коштами ОСОБА_8 , довівши йому інформацію про єдиний план, схему та способи вчинення злочинів, визначивши йому роль виконавця, на що він дав добровільну згоду. З метою отримання службових повноважень ОСОБА_8 , які останній використав для заволодіння бюджетними грошовими коштами, ОСОБА_5 , як директор ТОВ «Інкор-Групп», що є одноособовим засновником ПП «Ремерцентр», діючи особисто 02.08.2010 своїм рішенням звільнив колишнього директора ПП «Ремерцентр» - ОСОБА_9 і призначив на цю посаду ОСОБА_8 , надавши йому право розпорядчого підпису за рахунком в банку.

Роль ОСОБА_8 полягала в підписанні з посадовими особами Головного управління капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації (далі - ГУКБ ООДА) та Головного управління розвитку інфраструктури та енергозабезпечення Одеської обласної державної адміністрації (далі - ГУРІЕ ООДА) додаткових угод (додатків) до договору підряду № 26 від 26.07.2010, складанні, підписанні і завіренні печаткою підприємства документів первинно-бухгалтерського обліку, які містять завідомо недостовірні дані щодо вартості та обсягів виконаних робіт і понесених витрат на закупівлю матеріалів, у тому числі після його звільнення з посади директора ПП «Ремерцентр»; укладанні договору субпідряду з ПП«Інно-Трейдінг», що входить у так званий холдинг «Інкор-групп»; переведенні бюджетних грошових коштів, отриманих від ГУКБ та ГУРІЕ ООДА, на розрахункові рахунки підконтрольних ОСОБА_5 підприємств та підприємств, що мають ознаки фіктивності.

У червні2010року,завершуючи останнійетап створенняорганізованої групи,розуміючи щобез використаннявладних повноважень,наданих розпорядникукоштів,виділених нареалізацію проекту«Проведення першочерговихробіт будівництвасистеми стічнихвод відстанції біологічноїочистки «Північна»у м.Одесі наоб`єкті «Глибоководнийвипуск» вособі тимчасововиконувача обов`язкиначальника Головногоуправління капітальногобудівництва Одеськоїобласної державноїадміністрації ОСОБА_10 (наказ № 22-к від 17.06.2010) не можливо реалізувати злочинний план, залучили його до участі у якості виконавця в незаконному заволодінні бюджетними коштами, довівши йому інформацію про єдиний план, схему та способи вчинення злочинів і узгодивши з ним дії всіх членів організованої групи, на що останній дав свою згоду.

Роль ОСОБА_10 полягала у тому, що він користуючись повноваженням начальника ГУКБ ООДА, залучивши підконтрольних йому осіб, використовуючи колізії у законодавстві, у порушення вимог Закону мав укласти договір підряду з ПП«Ремерцентр» без проведення тендеру і без її перевірки погодити договірну ціну до договору підряду, яка не відповідає проектно-кошторисній документації; погодити у травні 2011 року у порушення вимог Закону у якості субпідрядника ПП «Інно-Трейдінг», що не відповідало кваліфікаційним вимогам і не мало ліцензії на виконання господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури із передбаченого права виконання робіт з будівництва гідротехнічних споруд та комплексів (код 4.12.00); у травні-червні 2011 року, у порушення вимог Закону, погодити проект виробництва робіт, підготовленого ТОВ«Мьобіус Констракшнс Юкрейн», що передбачає здійснення усіх робіт в один навігаційний період і не відповідає проектно-кошторисній документації, що затверджена держбудекспертизою; у порушення вимог Закону у липні 2011 року з метою маскування незаконної діяльності злочинної групи, не маючи погодженої проектної документації, погодити локальний кошторис по розрахунку договірної ціни до додаткової угоди, яким внесено зміни щодо укладання труби напірної з поліетилену ПЕ-100, зовнішнім діаметром 2000мм у кількості 4307 м, що не відповідає проектні документації; незважаючи на те, що згідно договору про відступлення права вимоги №48/ВПВ від 22.11.2011, укладеного між ГУКБ ООДА та ГУРІЕ ООДА, функції замовника по договору підряду № 26 від 26.07.2010 передано ГУРІЕ ООДА, не маючи на те повноважень, у грудні 2011 року укласти додаткову угоду до договору підряду № 26 від 26.07.2010, після чого із залученням працівниками ГУКБ ООДА без здійснення технічного нагляду прийняти виконані роботи у ПП«Ремерцентр», шляхом підписання акту приймання виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про їх вартість форми КБ-3, що містять завідомо недостовірні дані щодо вартості труби та обсягу виконаних робіт; з метою маскування злочинної діяльності відмовитися від проведення ДУ «Держгідрографія» ІІІ етапу промірних робіт щодо визначення глибин в районі будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск», шляхом укладання додаткової угоди № 141 від 22.12.2011.

З метою виконання своєї злочинної ролі ОСОБА_10 в червні-липні 2010 року залучив до злочинної діяльності підконтрольних йому службових осіб, а саме: начальника інвестиційно-договірного відділу ГУКБ ООДА ОСОБА_11 (наказ про призначення на посаду № 25-к від 08.07.2010) та тимчасово виконувача обов`язки заступника начальника Головного управління капітального будівництва начальника виробничо-технічного управління ОСОБА_12 (наказ про призначення на посаду № 34-к від 14.07.2010), яких заздалегідь не повідомив про існування організованої групи та загального плану злочинної діяльності групи, однак які дали свою згоду на вчинення злочину за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_10 та службовими особами ПП«Ремерцентр».

Зокрема, ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , як учасники тендерного комітету мали погодити укладення ОСОБА_10 договору підряду з ПП«Ремерцентр» без проведення тендерної процедури, а також погодити договірну ціну до договору підряду без її перевірки. Також, ОСОБА_11 і ОСОБА_12 як працівники ГУКБ ООДА, які у різний час були визначені відповідальними особами за здійснення технічного нагляду під час будівництва «Проведення першочергових робіт з будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск», використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, повинні були формально здійснювати технічний нагляд та приймати роботи у працівників ПП «Ремерцентр», шляхом підписання актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в та довідок про їх вартість форми КБ-3.

Крім того, ОСОБА_10 у грудні 2010 року, діючи у складі злочинної групи, розуміючи, що наказом ГУКБ ООДА № 50-ч від 14.12.2010 тимчасово виконувачем обов`язки начальника ГУКБ ООДА визначено ОСОБА_13 , який згідно посадової інструкції виконує функції «Замовника» будівництва та є розпорядником державних коштів і без його участі, не можливо реалізувати злочинний план, залучив його до участі у незаконному заволодінні бюджетними коштами, заздалегідь не повідомив про існування організованої групи та загального плану її злочинної діяльності групи, однак який дав свою згоду на вчинення злочину за попередньою змовою з ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_6 та службовими особами ПП«Ремерцентр».

Роль ОСОБА_13 полягала у тому, що займаючи посаду тимчасово виконувача обов`язків начальника Головного управління капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації мав укласти додаткові угоди до договору підряду № 26 від 26.07.2010, та будучи достовірно обізнаним щодо визначеної у проектно-кошторисній документації вартості труби і щодо виробника Пайплайф-Норвегія, здійснюючи керівництво діяльністю управління не забезпечити перевірку договірної ціни працівниками виробничого відділу та погодити її за завищеною вартістю труби; не забезпечити проведення технічного та авторського нагляду та підписати і завірити гербовою печаткою акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2 в та довідки про їх вартість форми КБ-3, які містять завідомо недостовірні данні про понесені витрати ПП «Ремерцентр» на закупівлю труб, які на той час не були поставленні на територію України.

Надалі, ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з усіма учасниками злочинної групи, розуміючи необхідність у маскуванні реальних витрат на здійснення будівельних робіт, шляхом укладання договору субпідряду із підконтрольним підприємством, яке у свою чергу мало укласти договір субпідряду із реальним виконавцем робіт ТОВ «Мьобіус Констрашнс Юкрейн», у січні 2011 року залучив до незаконної діяльності ОСОБА_14 , який на той час займав посаду директора ПП«Інно-Трейдніг», а також у період 2009-2010 років працював на ПП«Будрембізнес» (код ЄРДПОУ 33215688) та ПП «Чека» (код ЄРДПОУ 33217203), що входять у так званий холдинг «Інкор-групп».

Роль ОСОБА_14 полягала в підписанні договору субпідряду №ГВ-02/11 від 16.02.2011 з ПП«Ремерцентр» та договору субпідряду з ТОВ«Мьобіус Констракшн Юкрейн» № 05-11 від 05.05.2011; підписанні і завіренні печаткою підприємства документів первинно-бухгалтерського обліку підприємства, які містять завідомо недостовірні данні щодо вартості та обсягів виконаних робіт; переведенні бюджетних грошових коштів, отриманих від ПП«Ремерцентр» на розрахункові рахунки підконтрольних ОСОБА_5 підприємств та підприємств, що мають ознаки фіктивності.

Крім того,співорганізатор ОСОБА_6 особисто діючи у складі організованої групи був відповідальний за напрямок роботи щодо складання документів первинно-бухгалтерського обліку ПП «Ремерцентр» і надання їх посадовим особам ГУКБ та ГУРІЕ ООДА для підписання та проведення подальших оплат на рахунки ПП «Ремерцентр». Для цього та конспірації злочинної діяльності у вересні 2010 року ОСОБА_8 , що також діяв у складі організованої групи, ОСОБА_6 призначено на посаду заступника директора ПП «Ремерцентр».

Також, ОСОБА_6 , діючи згідно заздалегідь розробленої схеми вчинення злочинів, розуміючи необхідність у відображенні в фінансово-господарській діяльності ПП «Ремерцентр» придбання труб за завищеною вартістю, у грудні 2010 року через невстановлених слідством осіб залучив до незаконної діяльності ОСОБА_15 , який на той час був засновником і обіймав посаду директора ТОВ«Рем-Промстрой Індустрія» (код ЄРДПОУ 34930406) та у червні 2011 року залучив до незаконної діяльності ОСОБА_16 , який на той час був засновником і директором ТОВ«Експортно-імпортна компанія «Верес» (код ЄРДПОУ 36758414), яких заздалегідь не повідомив про існування організованої групи та загального плану злочинної діяльності групи, однак які дали свою згоду на вчинення злочину за попередньою змовою з ОСОБА_6 .

Роль ОСОБА_15 полягала у проведені безтоварних операцій та у переведені бюджетних грошових коштів, отриманих від ПП «Ремерцентр» на розрахункові рахунки ТОВ «ПКФ «Коно» і ПП «Інно-Трейдінг», а також інших фізичних осіб з метою їх подальшого переведення у готівкову форму.

Роль ОСОБА_16 полягала проведені безтоварних операцій та у переведені бюджетних грошових коштів, отриманих від ПП «Ремерцентр» на розрахункові рахунки ТОВ «Комп`ютер ТЕС 9», що має ознаки фіктивності з метою їх подальшого переведення у готівкову форму.

У подальшому, грошові кошти отримані ОСОБА_15 , від ПП«Ремерцентр», за реквізитами наданими ОСОБА_6 були переведені ТОВ«ПКФ «Коно», за придбання труби діаметром 2000. Також, ОСОБА_6 , через невстановлених слідством осіб, шляхом залучення ОСОБА_15 та ОСОБА_16 організовано переведення незаконного здобутих грошових коштів у готівкову форму.

Продовжуючи свою злочинну діяльність співорганізатори злочинної групи ОСОБА_5 і ОСОБА_6 у грудні 2011 року залучили до участі в незаконному заволодінні бюджетними коштами ОСОБА_17 , довівши йому схему та способи вчинення злочинів, та якого заздалегідь не повідомили про існування організованої групи та загального плану злочинної діяльності групи, на що він дав добровільну згоду. З метою отримання службових повноважень ОСОБА_17 , які останній використав для заволодіння бюджетними грошовими коштами, ОСОБА_5 , як директор ТОВ «Інкор-Групп», що одноособовим засновником ПП «Ремерцентр», діючи особисто 02.12.2011 своїм рішенням звільнив колишнього директора ПП«Ремерцентр» - ОСОБА_8 і призначив на цю посаду ОСОБА_17 , надавши йому право розпорядчого підпису за рахунком в банку.

Роль ОСОБА_17 полягала в укладанні з посадовими особами ГУРІЕ ООДА додаткових угод до договору підряду № 26 від 26.07.2010 та додатків до них; складанні, підписанні і завіренні печаткою підприємства документів первинно-бухгалтерського обліку підприємства, які містять завідомо недостовірні данні щодо обсягів виконаних робіт; переведенні бюджетних грошових коштів, отриманих від ГУРІЕ ООДА, на розрахункові рахунки підконтрольних ОСОБА_5 підприємств.

Також, ОСОБА_5 , розуміючи необхідність у маскуванні і прикритті своєї незаконної діяльності, зокрема розуміючи, що роботи із засипки підводного котловану не виконувались, у грудні 2011 року залучив директора ПП «Будрембізнес» (код ЄРДПОУ 33215688) ОСОБА_18 , який у період березня-квітня 2011 року працював на ПП «Строй Систем» (код ЄРДПОУ 31373740) та у період лютого 2011 року - квітня 2014 року працював на ТОВ«Юридична компанія «Інкор-Девелоп» (код ЄРДПОУ 33016604), що входять у так званий холдинг «Інкор-Групп» та у квітні 2012 року представляв інтереси ПП«Ремерцентр» за довіреністю від директора ОСОБА_17 в державних органах влади, на що останній надав свою згоду. При цьому, ОСОБА_18 не був обізнаний про загальний склад злочинної групи.

Роль ОСОБА_18 полягала у складанні, підписанні та завіренні відбитком печатки ПП «Будрембізнес» планшетів промірів глибин за грудень 2011 року, які містять завідомо недостовірні дані щодо глибин в районі будівництва системи відводу стічних вод від станції біологічної очистки «Північна» в м.Одесі на об`єкті «Глибоководний випуск», якими підтверджуються роботи із засипки підводного котловану, що фактично не виконувались; укладанні договору з ГУРІЕ ООДА щодо здійснення технічного нагляду за будівництвом вищевказаного об`єкту, з визначенням відповідального працівника за технічний нагляд - інженера технічного нагляду ОСОБА_19 ; підписанні та завіренні печаткою підприємства акту приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2012 року № 6 форми КБ-2в без візи відповідального працівника ПП«Будрембізнес» - ОСОБА_19 , що передбачено п. 4.1.2 договору про здійснення технічного нагляду, який містить відомості про виконання ПП«Ремерцентр» будівельних робіт, пов`язаних із засипкою піском та щебенем, які фактично не виконано.

Крім того, ОСОБА_5 маючи знайомство із керівництвом держави, після виділення грошових коштів у 2013 році для погашення незаконно утвореної кредиторської заборгованості у ГУКБ ООДА перед ПП«Ремерцентр», з метою реалізації злочинного плану, здійснював тиск на керівництво Одеської обласної державної адміністрації для переведення грошових коштів на розрахункові рахунки ПП «Ремерцентр».

У подальшому, розуміючи необхідність доведення до кінця злочинного плану, що виник ще у 2010 році, ОСОБА_5 забезпечив у 2014 та 2015 роках подачу призначеним ним особисто 25.12.2012 директором ПП«Ремерцентр» ОСОБА_20 , який не був повідомлений про незаконність підписання актів приймання виконаних робіт форми КБ-2в, позовів до Господарського суду м.Києва про стягнення з Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Одеської обласної державної адміністрації і Департаменту капітального будівництва Одеської обласної державної адміністрації грошових коштів за актами приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в та довідок про їх вартість форми КБ-3, які містять завідомо недостовірні дані.

Згідно розробленого організаторами групи ОСОБА_5 та ОСОБА_6 злочинного плану, учасники організованої групи з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами діяли за чотирма схемами:

?Схема № 1 заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення вартості матеріалів (труби та комплектуючих до неї).

За цією схемою службові особи Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , під час укладання договору підряду та додаткових угод до них, погоджували договірну ціну, яка не відповідала реальній вартості труби та вартості, передбаченої у проекті, виготовленому ТОВ «Білд-Про» та затвердженого держбудекспертизою, у свою чергу директор ПП«Ремерцентр» ОСОБА_8 вніс завідомо недостовірні відомості в документи первинно-бухгалтерського обліку щодо витрат на придбання труби за завищеною ціною, шляхом відображення їх придбання у ТОВ «ЕІК «Верес» та ТОВ«Рем-Промстрой Індустрія», що мають ознаки фіктивності.

Всього за період з грудня 2010 року по кінець 2012 року організована група заволоділа грошовими коштами державного бюджету шляхом завищення вартості труби у сумі 64506519, 6 грн.

?Схема № 2 заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення вартості робіт.

За цією схемою використовуючи колізії у законодавстві України, яке чітко не регулює обов`язок у субпідрядника погоджувати з замовником робіт залучення субпідрядних організацій, організованою групою забезпечено укладання ПП«Ремерцентр» в особі ОСОБА_8 договору субпідряду з підконтрольним ПП «Інно-Трейдінг» в особі ОСОБА_21 та складання ними документів первинно-бухгалтерського обліку, що містять відомості про завищену ціну робіт, у свою чергу директором ПП «Інно-Трейдінг» ОСОБА_21 укладено договір субпідряду з реальним виконавцем робіт ТОВ «Мьобіус Констракшнс Юкрейн» за реальною вартістю виконання робіт. При цьому, посадові особи Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , будучи достовірно обізнаними щодо реального виконавця робіт ТОВ «Мьобіус Констракшнс Юкрейн», маючи права перевірити витрати генпідрядника на виконання будівельних робіт, шляхом залучення субпідрядних організацій, підписували акти виконаних робіт форми КБ-2в, що містили завідомо недостовірні відомості про вартість виконаних робіт.

Всього за період з липня 2011 року по кінець 2012 року організована група заволоділа грошовими коштами шляхом завищення вартості робіт у сумі 129666806, 56 грн.

?Схема № 3 заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення об`ємів робіт.

За цією схемою директора ПП «Ремерцентр» ОСОБА_8 і ОСОБА_17 мали відобразити у документах первинно-бухгалтерського обліку виконання робіт, пов`язаних із засипкою підводної траншеї піском та щебенем, які фактично не виконувались, у свою чергу службові особи ОСОБА_12 і ОСОБА_18 , які були відповідальні за здійснення технічного нагляду по цьому проекту мали підписати форми КБ-2в, чим підтвердити виконання цих робіт.

Всього за період з листопада 2011 року по кінець 2012 року організована група заволоділа грошовими коштами шляхом завищення об`ємів робіт у сумі 18864061 грн.

?Схема № 4 заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом подачі позовів до державних органів.

За цією схемою директори ПП «Ремерцентр» ОСОБА_8 і ОСОБА_17 , мали відобразити у документах первинно-бухгалтерського обліку понесенні витрати за завищеними цінами на придбання труби і комплектуючі до неї та виконання будівельних робіт, а також виконання робіт, пов`язаних із засипкою підводної траншеї піском та щебенем, які фактично не виконувались, у свою чергу ОСОБА_12 , який був відповідальним за здійснення технічного нагляду по цьому проекту мав підпити акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, чим підтвердити придбання труб та комплектуючих до неї за завищеною вартістю та виконання цих робіт. У подальшому, на підставі вказаних актів приймання виконаних робіт, що містили завідомо недостовірні відомості, посадові особи ПП «Ремерцентр» мали подати позови до господарських судів та на підставі рішень яких стягнути із ГУКБ і ГУРІЕ ООДА грошові кошти, враховуючи пеню, штраф та інфляційні витрати.

За цією схемою, злочинна група звернула до виконання рішення судів щодо стягнення з рахунків ГУКБ і ГУРІЕ ООДА на користь ПП «Ремерцентр» бюджетних грошових коштів на загальну суму 320957017, 31 грн., однак не змогла довести свої дії до кінця через відсутність відповідного фінансування.

Грошові кошти, отримані внаслідок вчинення злочинів використовувались злочинною групою шляхом їх переведення у готівкову форму через фіктивні суб`єкти господарської діяльності, погашення кредитів ПП «КФ «Будівнестгрупп» (код ЄРДПОУ 33215714), власником якого на той час було ТОВ «Інкор-групп», та використано під час здійснення господарської діяльності, що не пов`язана із будівництвом вищевказаного проекту, посадовими особами ПП «КФ «Будівнестгрупп» (код ЄРДПОУ 33215714), ПП«Строй-Сістем» (код ЄРДПОУ 31373740), ТОВ «Реставратор-1946» (код ЄРДПОУ 02497950), ПП «Будрембізнес» (код ЄРПДОУ 33215688), ТОВ«Одеські реставраційні майстерні» (код ЄРДПОУ 36153897), ТОВ «Арт Проект-2010» (код ЄРПДОУ 37224743), ТОВ «Компас Проект» (код ЄРДПОУ 36042731), ПП «Грандстиль» (код ЄРДПОУ 33215651), ТОВ«Гранд Отель» (код ЄРДПОУ 35405392),ТОВ «Інкор-Девелоп» (код ЄРДПОУ 33016604), що входять у так званий холдинг «Інкор-груп».

Стійкість організованої групи забезпечувалась за рахунок її стабільного складу. Фінансування діяльності організованої групи здійснювалась ОСОБА_5 , а також за рахунок коштів, здобутих злочинним шляхом, перерахованих та переведених в готівку учасниками групи.

Забезпечуючи тривалість вчинення злочинної діяльності групи ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 та інші співучасники застосовували заходи конспірації, надаючи своїм діям законного вигляду, шляхом використання прогалин у законодавстві та виступаючи у засобах масової інформації, створюючи у населення уяву про законність своїх дій.

Зазначені заходи разом з іншими методами конспірації злочинної діяльності групи і підтримки бездоганного авторитету її керівників, створювали у співучасників впевненість у можливості ухилитися від відповідальності за вчинення групових злочинів у разі їх виявлення правоохоронними органами.

Організована і керована ОСОБА_5 та ОСОБА_6 група характеризується стійкістю, ретельним плануванням злочинів, високим ступенем організації, стабільністю складу, чітким розподілом функцій кожного з співучасників, наявністю лідерів-організаторів, які користуються авторитетом серед учасників, дисципліною, та розподілом грошових коштів отриманих злочинним шляхом.

Таким чином, за період з грудня 2010 року по кінець 2015 року організована група незаконно заволоділа грошовими коштами у розмірі 213млн.грн. та здійснила замах на заволодіння грошовими коштами у розмірі 320,9 млн. грн.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 31.05.2017 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних проваджень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 28 ч.ч. 3,4 ст. 358, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191 КК України.

Державною службою фінансового моніторингу України здійснено моніторинг фінансових операцій, проведених за участю ОСОБА_5 та інших фізичних та юридичних осіб, які можуть бути пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Під час здійснення моніторингу встановлено, що ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ), за період з 28.01.2013 по 22.02.2016 здійснено фінансових операцій, на загальну суму 222,81 млн. грн. (в т.ч. 5,14 млн. дол. США), з використанням наступних рахунків:

-№ НОМЕР_2 , який відкритий у ПАТ «Альфа-Банк» (МФО 300346);

-№ НОМЕР_3 , який відкритий у ПАТ «Банк Восток» (МФО 307123);

-№ НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 та № НОМЕР_6 , які відкриті у ПАТ «Марфін Банк» (МФО 328168);

-№ НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 та № НОМЕР_10 , які відкриті у Центральній філії ПАТ «Марфін Банк» (МФО 388551);

-№ НОМЕР_11 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_2 та № НОМЕР_13 , які відкриті у ПАТ «Юніон Стандарт Банк» (МФО 305987).

На даний час, у органів досудового розслідування є всі підстави вважати, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, за вчинення якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Слідчий звертається з клопотанням про накладення арешту на майно, обґрунтовуючи клопотання необхідністю забезпечення виконання конфіскації майна та відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення. Вказане клопотання, слідчий просить розглядати без виклику підозрюваного ОСОБА_5 та представників ПАТ «Марфін Банк» (МФО 328168), ПАТ «Альфа-Банк» (МФО 300346), ПАТ «Банк Восток» (МФО 307123), Центральній філії ПАТ «Марфін Банк» (МФО 388551), ПАТ «Юніон Стандарт Банк» (МФО 305987).

В судовому засіданні прокурор клопотання про накладення арешту майна підтримав у повному обсязі.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку прокурора в судовому засіданні, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Відповідно до п. 1, 2 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.

При цьому, у відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Частиною 6ст. 170 КПК Українипередбачено, що у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Частиною 10ст. 170 КПК Українивстановлено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Стаття 41 Конституції Українизакріплює положення про те, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно зКонституцією УкраїнитаЗаконом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обовязковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.

До основних стандартів у сфері правового регулювання відносин власності належить Загальна декларація прав людини (1948 р.) та Європейська конвенція про захист прав людини та основних свобод (1950 р.), учасником яких є Україна.

Статтею 1 Протоколу №1 (1952 р.) до Конвенції встановлено, що кожна фізична або юридична особамаєправомирноволодіти своїм майном, ніхто не може бути позбавлений свого майна,інакше як в інтересах суспільства іна умовах,передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

Як свідчить практика Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ), найчастіше втручання в право власності фізичних та юридичних осіб відбувається з боку державних органів, зокрема, органів виконавчої влади, іноді органів законодавчої й судової влади, шляхом прийняття законодавчих актів чи при винесенні незаконного рішення суду, тоді як ст.1 Першого Протоколу доЄвропейської конвенції з прав людинизабороняє будь-яке невиправдане втручання державних органів.

Практика ЄСПЛ визначає, що стаття 1 Протоколу 1, яка спрямована на захист особи (юридичної особи) від будь-якого посягання держави на право володіти своїм майном, також зобов`язує державу вживати необхідні заходи, спрямовані на захист права власності (рішення по справі «Броньовський (Broniowski) проти Польші» від 22.06.2004р.).

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання публічної влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п. 1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п. 2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «ОСОБА_9 проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).

Як вбачається з матеріалів клопотання, 31.05.2017 року відносно ОСОБА_5 складено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 191 КК України.

Згідно долученого до клопотання рапорту прокурора, останнім під час здійснення моніторингу встановлено, що ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ), за період з 28.01.2013 по 22.02.2016 здійснено фінансових операцій, на загальну суму 222,81 млн. грн. (в т.ч. 5,14 млн. дол. США), з використанням наступних рахунків:

-№ НОМЕР_2 , який відкритий у ПАТ «Альфа-Банк» (МФО 300346);

-№ НОМЕР_3 , який відкритий у ПАТ «Банк Восток» (МФО 307123);

-№ НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 та № НОМЕР_6 , які відкриті у ПАТ «Марфін Банк» (МФО 328168);

-№ НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 та № НОМЕР_10 , які відкриті у Центральній філії ПАТ «Марфін Банк» (МФО 388551);

-№ НОМЕР_11 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_2 та № НОМЕР_13 , які відкриті у ПАТ «Юніон Стандарт Банк» (МФО 305987).

Як вбачається з санкції ч. 5 ст. 191 КК України, остання передбачає як додаткове покарання конфіскацію майна.

Таким чином викладене свідчить про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, що обґрунтовується метою забезпечення виконання конфіскації майна як додаткового покарання.

Крім того, як вбачається з матеріалів клопотання слідчого про накладення арешту на майно, за період з грудня 2010 року по кінець 2015 року організована група незаконно заволоділа грошовими коштами у розмірі 213млн.грн. та здійснила замах на заволодіння грошовими коштами у розмірі 320,9 млн. грн.

З урахуванням викладеного, беручи до уваги суму збитків, завданих державі внаслідок можливого вчинення кримінальних правопорушень, про які йдеться в клопотанні, в цілях забезпечення в подальшому відшкодування шкоди, завданої внаслідок можливого вчинення зазначених у клопотанні кримінальних правопорушень, слідчий суддя приходить до переконання, що викладеним ще раз підтверджується наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, та в цілому обґрунтованість клопотання слідчого.

Таким чином на підставі викладеного в сукупності, враховуючи норми національного законодавства та практику ЄСПЛ, слідчий суддя приходить до переконання, що на даному етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та інтереси власника майна, про який йдеться в клопотанні, та якого така особа зазнає внаслідок застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, а тому з метою забезпечення в подальшому можливої конфіскації майна, як виду покарання, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, відшкодування шкоди, завданої державі внаслідок можливого вчинення кримінальних правопорушень, клопотання слідчого підлягає задоволенню, а захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна застосуванню. Вказане клопотання, в цілях забезпечення арешту майна, підлягає розгляду без виклику підозрюваного ОСОБА_5 та представників ПАТ «Марфін Банк» (МФО 328168), ПАТ «Альфа-Банк» (МФО 300346), ПАТ «Банк Восток» (МФО 307123), Центральній філії ПАТ «Марфін Банк» (МФО 388551), ПАТ «Юніон Стандарт Банк» (МФО 305987).

Таким чином, керуючись ст. ст. 170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчогоСВ КиївськогоВП вмісті ОдесаГУНП вОдеській області ОСОБА_4 ,погодженого зпрокурором відділупрокуратури Одеськоїобласті ОСОБА_3 про арештмайна укримінальному провадженні№42014160000000101від 12.03.2014за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.205,ч.3ст.358,ч.4ст.358,ч.1ст.366,ч.2ст.366,ч.2ст.367,ч.5ст.191,ч.2ст.15,ч.5ст.191,ч.1ст.190,ч.2ст.364,ч.3ст.212КК України задовольнити.

Накласти арешт на грошові кошти на рахунках та зупинити видаткові операції з грошовими коштами та іншими цінностями, що надходять та вже знаходяться на рахунках, відкритих ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , а саме:

- № НОМЕР_2 , який відкритий у ПАТ «Альфа-Банк» (МФО 300346);

- № НОМЕР_3 , який відкритий у ПАТ «Банк Восток» (МФО 307123);

- № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 та № НОМЕР_6 , які відкриті у ПАТ «Марфін Банк» (МФО 328168);

-№ НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 та № НОМЕР_10 , які відкриті у Центральній філії ПАТ «Марфін Банк» (МФО 388551);

- № НОМЕР_11 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_2 та № НОМЕР_13 , які відкриті у ПАТ «Юніон Стандарт Банк» (МФО 305987).

Зобов`язати службових осіб ПАТ «Марфін Банк» (МФО 328168), ПАТ «Альфа-Банк» (МФО 300346), ПАТ «Банк Восток» (МФО 307123), Центральній філії ПАТ «Марфін Банк» (МФО 388551), ПАТ «Юніон Стандарт Банк» (МФО 305987) надати слідчому слідчого відділу Київського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 та особам, що будуть діяти за його дорученням чи постановою відомості щодо залишку грошових коштів на вказаних вище рахунках на момент отримання ухвали слідчого судді про зупинення видаткових операцій по рахунку.

Виконання ухвали про арешт майна покласти на прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 .

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до апеляційного суду Одеської області.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення24.05.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу74260672
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —520/15060/17

Ухвала від 23.12.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 05.11.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 01.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Ухвала від 01.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Ухвала від 15.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Ухвала від 15.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кадегроб А. І.

Постанова від 05.03.2019

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 09.10.2018

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 26.07.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

Ухвала від 25.07.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні