Рішення
від 26.04.2018 по справі 390/2037/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 390/2037/17

Провадження № 2-а/390/11/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" квітня 2018 р.Кіровоградський районний суд Кіровоградської області в складі:

головуючої - судді Бойко І.А.,

при секретарі - Губанові М.М.,

за участю представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Кропивницький адміністративну справу за позовом обслуговуючого кооперативу Соколівський 15 (ОСОБА_2 кар'єр, с.Соколівське, Кіровоградського району, Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 41042204) до ОСОБА_2 сільської ради (вул.Шевченка, 23, с.Соколівське, Кіровоградського району Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 04364905) про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Обслуговуючий кооператив Соколівський 15 звернувся до суду із позовом про визнання протиправним та скасування рішення ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області № 90 від 25.01.2017 року та зобов'язання вчинити певні дії. Позов обґрунтовано тим, що 07.11.2016 року автогаражний кооператив Соколівський звернувся до ОСОБА_2 сільської ради для укладання договору оренди земельної ділянки. На дане звернення відповідачем повідомлено, що у зв'язку з початком процедури припинення діяльності автогаражного кооперативу Соколівський , для укладення договору оренди земельної ділянки слід зареєструвати юридичну особу та звернутись до ОСОБА_2 сільської ради в загальному порядку. 21.12.2016 року члени автогаражного кооперативу Соколівський створили юридичну особу - обслуговуючий кооператив Соколівський 15 та 27.12.2016 року подали до відповідача заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення в оренду земельної ділянки на території ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району та області, орієнтовною площею 6,5 га, з цільовим призначенням для ведення гаражного будівництва, терміном на 25 років. Незважаючи, що відповідачу відомо, що на вказаній земельній ділянці містяться гаражні будівлі, які зведені на підставі відповідних дозволів, рішенням № 90 від 25.01.2017 року відповідачем було відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою у зв'язку з тим, що на даній земельній ділянці розташовані об'єкти нерухомого майна без правовстановлюючих документів. Вказане рішення позивач вважає протиправним, прийнятим з підстав, не передбачених ч.3 ст.123 ЗК України, а тому звернувся з даним позовом до суду, в якому просить скасувати зазначене рішення, зобов'язати відповідача повторно розглянути його заяву від 27.12.2016 року та стягнути з відповідача судові витрати по справі.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 позов підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити з підстав, зазначених в позовній заяві, надав пояснення по обставинам справи.

Представник відповідача ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області в судове засідання не з'явився, про місце, дату і час розгляду справи неодноразово повідомлявся, про що свідчать повідомлення про отримання поштового відправлення, відзив на позов ним до суду не подано.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно рішення виконавчого комітету Кіровоградської районної ради народних депутатів № 208 від 03.07.1991 року, винесеному з урахуванням згоди землекористувача, Кіровській районній раді спілки Автомобілістів УРСР для розширення колективної гаражної стоянки та під розміщення будівель відведено три земельні ділянки, площею 2,5 га, 5,0 га та 1,5 га (а.с.44).

Згідно протоколу від 01.04.1997 року ініціативною групою членів колективної гаражної стоянки № 15 Кіровоградської районної ради спілки Автолюбителів УРСР вирішено створити правонаступника вищевказаної особи - автогаражний кооператив Соколівський (а.с.37).

09.04.1997 року до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій внесені відомості про державну реєстрацію юридичної особи - автогаражного кооперативу Соколівський , що підтверджується свідоцтвом, виданим Кіровоградською районної державною адміністрацією (а.с.38).

На підтвердження використання спірної земельної ділянки за цільовим призначенням, а саме для гаражного будівництва, суду надані документи, на підставі яких члени кооперативу користуються територією гаражної автостоянки в с.Соколівське - договір-зобов'язання, укладений з Кіровською райрадою спілки Автомобілістів УРСР та довідкою, яку нею видано (а.с.45-48).

Рішенням восьмої сесії ОСОБА_2 сільської ради №118 від 19.05.2000 року автогаражній стоянці № 15 строком на 5 років надано пільги по сплаті земельного податку та встановлено її фіксований розмір (а.с.49).

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань обслуговуючий кооператив Соколівський з 29.09.2005 року перебуває в стані припинення.

10.11.2016 року уповноважена особа автогаражного кооперативну Соколівський - ОСОБА_3 подав до ОСОБА_2 сільської ради звернення, в якому зазначив, що кооператив є правонаступником автогаражної стоянки № 15 Кіровоградської районної ради спілки Автомобілістів УРСР та заснований на земельній ділянці 15а, площею 5 га, яку було виділено відповідними радами, будівництво індивідуальних гаражів є цілком законним, оскільки здійснювалось на підставі дозвільних документів. З урахуванням виявленої відсутності оформлення права користування (оренди) земельної ділянки, на якій розташований кооператив та великої кількості його учасників - 429 члена, просив вирішити питання щодо укладання договору оренди землі з автогаражним кооперативом Соколівський на вказану земельну ділянку. До вказаного звернення долучив копії документів, підтверджуючих обставини, зазначені у зверненні (а.с.40).

На вищевказане звернення 30.11.2016 року ОСОБА_2 сільською радою надано відповідь №02-41/706, в якій вказано на внесення запису про початок спрощеної процедури припинення діяльності автогаржного кооперативу Соколівський . Для укладення договору оренди землі із зазначеною сільською радою рекомендовано зареєструвати юридичну особу та повторно звернутись із заявою для отримання дозволу на виготовлення землевпорядної документації для отримання земельної ділянки в оренду (а.с.41).

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 21.12.2016 року внесено запис про реєстрацію юридичної особи - обслуговуючого кооперативну Соколівський 15 , який утворено рішенням установчих зборів засновників зазначеного кооперативу (а.с.50-56).

27.12.2016 року голова правління обслуговуючого кооперативу Соколівський 15 подав до ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення ділянки в оренду, терміном на 25 років, орієнтовною площею, 6,5 га, для колективного гаражного будівництва, яка розташована за адресою: ОСОБА_2 кар'єр, с.Соколівське, Кіровоградського району, Кіровоградської області. До заяви долучив копії відповідних документів, а саме: протокол установчих зборів, виписку з ЄДР, статут, наказ та карту місця розташування об'єкту (а.с.42).

Рішенням другої сесії восьмого скликання ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області № 90 від 25.01.2017 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди , обслуговуючому кооперативу Соколіський 15 відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення в оренду на 25 років земельної ділянки, розташованої в с.Соколівське, Кіровоградського району Кіровоградської області, ОСОБА_2 кар'єр, орієнтовною площею 6,5 га, з цільовим призначенням для ведення гаражного будівництва , у зв'язку з тим, що на даній земельній ділянці розташовані об'єкти нерухомого майна без правовстановлюючих документів (а.с.43).

Згідно довідки ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області № 976 від 18.04.2018 року, земельна ділянка, площею 5,000 га, відповідно до схеми місця розташування, знаходиться за межами населеного пункту та перебуває в комунальній власності ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області. Відповідно до облікових даних ОСОБА_2 сільської ради дана земельна ділянка у користуванні третіх осіб не перебуває та у власність не передавалась (а.с.79-80).

Згідно засад ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. б ст.12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Стаття 40 ЗК України встановлює, що громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно ч.2 ст.123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу , передають у власність або користування такі земельні ділянки . У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Як встановлено судом, рішенням другої сесії восьмого скликання ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області міської № 90 від 25.01.2017 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди , обслуговуючому кооперативу Соколіський 15 відмовлено в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 25 років для ведення гаражного будівництва, що розташована за адресою: ОСОБА_2 кар'єр, с.Соколівське, Кіровоградського району та області, в зв'язку із розташуванням на зазначеній земельній ділянці об'єктів нерухомості без правовстановлюючих документів.

Відповідно до положень п.1 ч.2 ст.2 КАС України суд перевіряє чи прийняте оскаржуване рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень і на пленарних засіданнях приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України, визнаються незаконними у судовому порядку.

Відповідно до приписів ч.3 ст.123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

За правилами, встановленими ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, в якій зазначені підставі звільнення від доказування.

Відповідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суду перевіряють, чи прийнятті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), згідно п.3 ч.2 ст.2 КАС України.

Під час судового розгляду даної справи від відповідача жодних заперечень проти позову до суду не надійшло. Пояснення представника позивача та обставини, на які він посилається, не спростовані. Належних і достатніх доказів на доведення законності винесеного 25.01.2017 року ОСОБА_2 сільською радою Кіровоградського району та області рішення № 90 відповідачем суду не надано.

З врахуванням викладеного, суд вважає, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

З матеріалів справи вбачається, що за подання адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1600,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1 від 02.11.2017 року та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету України.

У зв'язку із задоволенням позову, суд, на підставі ч.1 ст.139 КАС України, стягує з відповідача на користь позивача понесені ним документально підтверджені судові витрати по справі.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються ст.19 Конституції України, ст.ст. 12, 40, 122, 123 Земельного кодексу України, ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування .

Керуючись ст.ст. 241-250 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов обслуговуючого кооперативу Соколівський 15 (юридична адреса: ОСОБА_2 кар'єр, с.Соколівське, Кіровоградського району, Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 41042204) до ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (юридична адреса: вул.Шевченка, 23, с.Соколівське, Кіровоградського району Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 04364905) про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення другої сесії восьмого скликання ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області № 90 від 25.01.2017 року.

Зобов'язати ОСОБА_2 сільську раду Кіровоградського району Кіровоградської області повторно розглянути заяву обслуговуючого кооперативу "Соколівський 15" від 27.12.2016 року.

Стягнути з ОСОБА_2 сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (юридична адреса: вул.Шевченка, 23, с.Соколівське, Кіровоградського району Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 04364905) на користь обслуговуючого кооперативу Соколівський 15 (юридична адреса: ОСОБА_2 кар'єр, с.Соколівське, Кіровоградського району, Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 41042204) судові витрати в сумі 1600,00 грн.

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя

СудКіровоградський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення26.04.2018
Оприлюднено28.05.2018
Номер документу74269700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —390/2037/17

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

Рішення від 26.04.2018

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

Рішення від 26.04.2018

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

Постанова від 27.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Кіровоградський районний суд Кіровоградської області

Бойко І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні