Справа № 822/1090/18
РІШЕННЯ
іменем України
24 травня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д.,
за участі:секретаря судового засідання Троян О.А. представника позивача - Остафійчук О. О. представника відповідача - Дмітрієвої А. Л. розглянув адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Пакт" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
1. Приватне підприємство "Пакт" (далі по тексту - ПП "Пакт", позивач) звернулось в суд з позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - ДФС України, відповідач), в якому просить :
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017, від 08.12.2017 за № 380200/21332137 та від 19.12.2017 за № 440203/21332137;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017, складених приватним підприємством "Пакт" № 99 від 29.11.2017 днем їх фактичного подання.
2. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Вказує, що на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачем були надані письмові пояснення щодо правомірності складення розрахунків коригувань кількісних і вартісних показників, реєстрацію яких зупинено. Також надано перелік документів на підтвердження даного факту, проте, останні не були взяті відповідачем до уваги.
3. Представник відповідача в судовому засіданні та наданому відзиві просив відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначив, що оскаржуване рішення прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені законодавством. Вказав, що обсяг наданих позивачем документів був недостатнім для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної. Для прийняття рішення Державною фіскальною службою України позивач, згідно повідомлення, надав в електронному вигляді 8 документів. Проте, лише 3 з них можна було прочитати :
- Договір № 13 від 01.04.2015 ПП "Пакт" - продавець, ТОВ "Поло - Електро ТД" - покупець;
- Лист № 29-11 від 29.11.2017 про повернення помилково сплачених коштів в сумі 1430739,76 грн в тому числі ПДВ 238456,63 грн.;
- Розрахунок на оплату № 232 від 03.11.2017 на суму 1430739,76 грн постачальник - ПП "Пакт".
Зазначив, що на прийняття рішення вплинув факт, що документи, надані позивачем, були пошкоджені та не відкривались, що не дало можливості встановити правомірність виписки розрахунків коригування від 29.11.2017 № 64 та № 65.
4. 16.05.2018 до суду надійшла відповідь на відзив, в якому позивач просить позов задовольнити з підстав, що є тотожними підставам, викладеним у позовній заяві.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
5. Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 20.03.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 18.04.2018 о 10:00 год.
6. Судове засідання 18.04.18 відкладено у зв'язку з неявкою сторін, 15.05.18 розгляд справи не відбувся через перебування головуючого судді на лікарняному. Судове засідання призначено на 24.05.2018 о 11:00 год.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
7. ПП "Пакт" зареєстровано як юридична особа з 11.10.1994, код ЄДРПОУ 21332137 (місцезнаходження : 32300, Хмельницька область, м. Кам'янець - Подільський, проспект Грушевського, 43).
8. На виконання умов Договору №13 від 01.04.2015, укладеного між ПП "Пакт" та товариством з обмеженою відповідальністю "Поло - Електро ТД" (код ЄДРПОУ 39410825), позивач здійснював господарські операції, які відображені в господарському обліку підприємства. За результатами їх здійснення, позивачем складена податкова накладна № 23 від 13.11.2017 та № 49 від 23.11.2017, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
9. 29.11.2017 позивачем направлено засобами електронного документообігу Державної фіскальної служби України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017 та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017 на зменшення податкового зобов'язання та податкового кредиту, у зв'язку з поверненням коштів.
10. Відповідач через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" надіслав ПП "Пакт" квитанції від 01.12.2017 та від 11.12.2017, з яких останній дізнався про зупинення реєстрації поданих ним розрахунків коригування кількісних і вартісних показників, відповідно до п. 201.16 статті 201 ПКУ.
11. Позивач надіслав до Державної фіскальної служби України через електронну систему документообігу повідомлення з поясненнями та документами на підтвердження розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.
12. 08.12.2017 та 19.12.2017 позивач отримав рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 380200/21332137 від 08.12.2017 та № 440203/21332137 від 19.12.2017. Зазначеними рішенням позивачу відмовлено в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017 та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови зазначено : надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
13. Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.
ІV. ОЦІНКА (ПОЗИЦІЯ) СУДУ
14. Згідно пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
15. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
16. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
17. Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
18. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
19. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
20. За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
21. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
22. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
23. Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
24. Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
25. Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
26. Аналогічні норми містить пункт 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
27. Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
28. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
29. Із змісту квитанцій квитанції від 01.12.2017 по розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017 та квитанції від 11.12.2017 по розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017 слідує, що відповідачем сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії оцінки), а саме, зазначено - "РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених підпунктом 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації РК в ЄР".
30. Пунктом 6 Критеріїв оцінки визначено, що Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
31. Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
32. На підставі аналізу зазначених норм законодавства суд вважає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
33. Також, зі змісту квитанції від 01.12.2017 по розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017 та квитанції від 11.12.2017 по розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017 слідує, що відповідачем запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567, та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
34. Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
35. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).
36. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
37. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
38. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
39. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.
40. Суд вважає, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за розрахунками коригування, у реєстрації яких відмовлено.
41. Аналізуючи прийняте Комісією рішення суд вважає, що останнє не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
42. В рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
43. Більш того, ані у відзиві на позовну заяву, ані представником відповідача у судовому засіданні не зазначено переліку документів, що необхідний для підтвердження відсутності здійснення господарської операції задля реєстрації розрахунку коригування.
44. Господарські операції, які здійснював позивач носять реальний характер, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами та оформленими належними чином первинними документами.
45. Суд вважає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
46. Таким чином, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та ТОВ "Поло-Електоро ТД", та на те, що такі документи були надані відповідачу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017 та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017.
47. Суд також зазначає, що оскаржувані рішення відповідача від 08.12.2017 за № 380200/21332137 та від 19.12.2017 за № 440203/21332137 є актами індивідуальної дії.
48. Правовий акт індивідуальної дії виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований.
49. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.
50. Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
51. Натомість, оскаржуване рішення відповідача не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
52. Суд вважає, що оскаржувані рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.12.2017 за № 380200/21332137 та від 19.12.2017 за № 440203/21332137 прийняті не у спосіб визначений законом, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
53. Згідно з частиною 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
54. Окрім того, суд звертає увагу на приписи підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України, відповідно до яких, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
55. У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.
56. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
57. Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
58. Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
59. Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 ст.77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
60. В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017, складених приватним підприємством "Пакт" № 99 від 29.11.2017, днем їх фактичного подання, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
61. На основі викладеного та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд вважає, що відповідач безпідставно відмовив позивачу у реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017 та № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017, а тому позов слід задовольнити.
62. Відповідно до положень ч.1 ст. 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов приватного підприємства "Пакт" (проспект Грушевського, 43, Кам'янець-Подільський, Хмельницька область, 32300, код ЄДРПОУ 21332137) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017, від 08.12.2017 за № 380200/21332137 та від 19.12.2017 за № 440203/21332137.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 64 від 29.11.2017 до податкової накладної № 23 від 13.11.2017, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 65 від 29.11.2017 до податкової накладної № 49 від 23.11.2017, складених приватним підприємством "Пакт" № 99 від 29.11.2017, днем їх фактичного подання.
Стягнути на користь приватного підприємства "Пакт" (проспект Грушевського, 43, Кам'янець-Подільський, Хмельницька область, 32300, код ЄДРПОУ 21332137) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 3524,00 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 25 травня 2018 року
Головуючий суддя Д.Д. Гнап
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2018 |
Оприлюднено | 30.05.2018 |
Номер документу | 74286799 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні