Постанова
від 23.05.2018 по справі 816/2065/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: О.О. Кукоба

23 травня 2018 р. м. ХарківСправа № 816/2065/17 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії :

головуючого судді: Старосуда М.І.

суддів: Яковенка М.М. , Лях О.П.

при секретарі судового засідання Жданюк А.О.

за участю представника позивача - Фещенка І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.02.2018, повний текст складено 27.02.18 по справі № 816/2065/17

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Маркетінвест"

до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та м. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області

третя особа Кременчуцька міська рада Полтавської області

про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Маркетінвест" звернулося до суду з позовом до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та м. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області у якому просило:

зобов'язати Міськрайонне управління у Кременчуцькому районі та м. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області видати новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 2406 м2 по вулиці Ярмарковій, 35 у місті Кременчуці Полтавської області (для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств, кадастровий номер 5310436500:10:001:0226) із застосуванням коефіцієнтів, що відповідають фактичним обставинам, а саме - виключити з нього локальний коефіцієнт впливу на місцезнаходження земельної ділянки "Водоохоронна зона р. Крива Руда 1,05" та перерахувати, у зв'язку з цим, сукупний коефіцієнт Км3 з 0,75 на фактичний;

зобов'язати Міськрайонне управління у Кременчуцькому районі та м. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області видати новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 304 м2 по вулиці Ярмарковій, 35 у місті Кременчуці Полтавської області (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств кадастровий номер 5310436500:10:001:0227) із застосуванням коефіцієнтів, що відповідають фактичним обставинам. а саме - виключити з нього локальний коефіцієнт впливу на місцезнаходження земельної ділянки "Зона прирейкова 1,1" та перерахувати, у зв'язку з цим, сукупний коефіцієнт Км3 з 0,87238 на фактичний.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 20.02.2018р. позовні вимоги задоволено.

Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області, не погодившись із вказаним рішенням, подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невірне застосування судом першої інстанції до спірних правовідносин норм процесуального та матеріального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на те, що визначення локальних коефіцієнтів, які впливають на оціночну вартість конкретної земельної ділянки, передбачено технічною документацією із нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області, затвердженою рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009. Звертав увагу на те, що витяг про нормативну грошову оцінку землі формується територіальним органом Держгеокадастру у автоматичному режимі, а внесення змін до нього не можливе.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, рішенням сімнадцятої сесії сьомого скликання Кременчуцької міської ради Полтавської області від 22.12.2016 "Про надання, вилучення та оформлення земельних ділянок в оренду в м. Кременчуці" передано ТОВ "Маркетінвест" (код ЄДРПОК 21070134) в оренду земельні ділянки з кадастровими номерами 5310436500:10:001:0226, 5310436500:10:001:0227.

З метою визначення розміру орендної плати ТОВ "Маркетінвест" звернулось до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області за наданням витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок кадастрові номери 5310436500:10:001:0226, 5310436500:10:001:0227.

З наданого витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 5310436500:10:001:0226 слідує, що відповідач застосував до земельної ділянки коефіцієнт Км2: 1,83; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: земельна ділянка, що прилягає до вулиці без каналізації - 0,95, земельна ділянка, що прилягає до вулиці без тепломережі - 0,95, земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м - 0,925, санітарно-захисна зона - 0,88, водоохоронна зона р. Крива Руда - 1,05, зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря - 0,95; сукупний коефіцієнт Км3: 0,75; коефіцієнт Кф: 1,2; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 2,3145, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн.: 1413428,76.

З наданого витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 5310436500:10:001:0227 слідує, що відповідач застосував до земельної ділянки коефіцієнт Км2: 1,83; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: зона прирейкова - 1,1, земельна ділянка, що прилягає до вулиці без каналізації - 0,95, земельна ділянка, що прилягає до вулиці без тепломережі - 0,95, земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м - 0,925, зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря - 0,95; сукупний коефіцієнт Км3: 0,87238; коефіцієнт Кф: 1,2; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 2,3145, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн.: 207729,28.

Не погодившись із зазначенням у витягах окремих локальних коефіцієнтів (водоохоронна зона р. Крива Руда та зона прирейкова), позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено правомірності зазначення у наданих позивачу витягах відомостей про такі локальні фактори як водоохоронна та прирейкова зони.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Частиною п'ятою статті 5 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, окрім іншого, для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно абзацу третього частини першої статті 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Частиною першою статті 15 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Згідно частини другої статті 20, частини третьої статті 23 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно підпункту 36 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади та відповідно до покладених на нього завдань видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки та здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Як підтверджено матеріалами справи, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області виконана ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" на замовлення Кременчуцької міської ради та відповідно до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24.11.2009 затверджена станом на 01.01.2008, а введена в дію з 01.01.2011.

Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються Міськрайонним управлінням у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області з використанням Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС", розробленого Державним підприємством "Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві" (ДНДІАСБ) Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання.

Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, відповідно до пункту 10 якого вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х Км3.

Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 8 пункту 22 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про землі у межах державного кордону, як відомості про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, районів, міст, селищ, сіл, районів у містах) та за їх межами (у частині, що характеризують такі землі з урахуванням їх місцезнаходження): відомості про економічну та нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці: інформація про локальні фактори і зони їх дії (назви локальних факторів; межі зон дії локальних факторів (за видами) з координатами їх поворотних точок; значення коефіцієнта локального фактора в межах зони його дії).

Однак, зі змісту копій витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки з кадастровими номерами 5310436500:10:001:0226, 5310436500:10:001:0227 слідує, що в них не вбачається наявності локальних факторів у вигляді водоохоронної зони та прирейкової зони.

Пунктом 4.7 Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області передбачено, що локальний фактор "прирейкова зона" зазначається у тому випадку, якщо земельна ділянка знаходиться або примикає до відводу залізниці чи має під'їзну залізничну колію. Однак, такі фактори за адресою розташування земельної ділянки відсутні.

А підпунктом 6 пункту 4.7 Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області передбачено, що локальний фактор "водоохоронна зона" зазначається у випадку розташування земельної ділянки в районі прибережної смуги.

Згідно частини другою статті 60 Земельного кодексу України, прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: а) для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів; б) для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів; в) для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів. При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

Однак, з викопіювання з Публічної кадастрової карти України не вбачається наявність водних об'єктів у безпосередній близькості до місця розташування земельної ділянки кадастровий номер 5310436500:10:001:0226.

З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач не надав суду належних та достатніх доказів, що свідчили б про обґрунтованість зазначення у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок таких локальних факторів як водоохоронна та прирейкова зони.

Посилання апелянта про неможливість внесення змін до витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки з наявного в матеріалах справи примірника посібника користувача програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів вбачається можливість редагування відомостей про коефіцієнти локальних факторів.

З наведених вище підстав доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

За таких обставин, зважаючи на недоведеність відповідачем правомірності зазначення у наданих позивачу витягах відомостей про такі локальні фактори як водоохоронна та прирейкова зони, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність та обґрунтованість позовних вимог.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши у межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи та прийняв законне рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуване рішення прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права, що обумовлює залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області залишити без задоволення .

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.02.2018 по справі № 816/2065/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення - з 29.05.2018 року.

Головуючий суддя (підпис)М.І. Старосуд Судді (підпис) (підпис) М.М. Яковенко О.П. Лях

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено30.05.2018
Номер документу74287821
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2065/17

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Рішення від 20.02.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні