МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
29 травня 2018 р. № 814/729/18 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ОПТІМУС-М", вул. Потьомкінська, 13/5,Миколаїв,54030 доДержавної фіскальної служби України, Львівська площа, 8,Київ,04053 провизнання протиправним та скасування рішень від 31.01.2017 № 579761/38955654, від 31.01.2017 № 579762/38955654, від 31.01.2017 № 579763/38955654, від 31.01.2017 № 579764/38955654, від 31.01.2017 № 579765/38955654,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптімус-М" звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України з вимогами про визнання протиправними та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 31.01.2017 №579761/38955654, від 31.01.17 №579762/38955654, від 31.01.2017 №579763/38955654, від 31.01.2017 №579764/38955654, від 31.01.2017 №579765/38955654; зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №46 від 27.11.2014, №4 від 04.12.17, № 31 від 14.12.17, №26 від 11.12.17, №29 від 14.12.17.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що впродовж у грудні 2017 року на підставі договору поставки позивачем поставлено на адресу ВАТ "Антарес-Буд" будівельні матеріали .
Позивачем були складені податкові накладні № 46 від 27.11.2017 на суму 333718,84 грн., № 14 від 04.12.17 на суму 40825,78 грн., № 31 від 14.12.2017 на суму 7661,70 грн., №26 від 11.12.17 на суму 12389,78 грн., №29 від 14.12.17 на суму 7459,20 грн.
Але, відповідачем спочатку реєстрацію податкових накладних №46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17 на суму 40825,78 грн., № 31 від 14.12.2017 на суму 7661,70 грн., №26 від 11.12.17 на суму 12389,78 грн., №29 від 14.12.17 на суму 7459,20 грн., було зупинено, а потім взагалі відмовлено у їх реєстрації.
Відповідач надав відзив, у якому просив відмовити у завдоленні позову в повному обсязі. В обгрунтування свої позиції зазначив, що підставою для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, поданих позивачем, слугувало "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної", відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567, яким затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тощо.
Суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження за наявни ми матеріалами справи.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптімус-М" зареєстровано юридичною особою державним реєстратором, про що 29.10.2013 в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис. Основним видом діяльності товариства є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням КВЕД 46.73.
03.01.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптімус-М" уклало договір поставки №15 з відкритим акціонерним товариством "Антарес-Буд" , предметом якого було поставка будівельних матеріалів на умовах, визначених у договорі.
В порядку та на умовах вказаного договору 27.11.17, 04.12.2012, 11.12.17 та 14.12.17 ТОВ "Оптімус-М" поставило на адресу ТОВ "Антарес-Буд" будівельні матеріали ( плоский лист 0,5 мм поліестер в плівці, арматура ф16, арматура ф12, круг ф6,5, дріт ОСОБА_1 ф1,2, електроди Стандарт РЦ ф3 2,5 кг/п, металопрофіль Т-10 В0,5 мм поліестер, нестандартні аксесуари 0,5 мм), всього на суму 402055,30 грн. з ПДВ.
Позивачем були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні № 46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17 на суму 40825,78 грн., № 31 від 14.12.2017 на суму 7661,70 грн., №26 від 11.12.17 на суму 12389,78 грн., №29 від 14.12.17 на суму 7459,20 грн.
ДФС України було прийнято зазначені податкові накладні, але у їх реєстрації зупинено з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД :7210, 7214, 3919, 3920, 3921. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
В свою сергу, ТОВ "Оптімус-М" направлено на адресу Державної фіскальної служби України пояснення та повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК № 8 від 24.01.18, №9 від 24.01.18, №10 від 24.01.18, №11 від 24.01.18 та №12 від 24.01.18, з усіма необхідними документами, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій (рахунки-фактури, договори, платіжні доручення, видаткові та податкові накладні, тощо).
Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення від від 31.01.2017 №579761/38955654, від 31.01.17 №579762/38955654, від 31.01.2017 №579763/38955654, від 31.01.2017 №579764/38955654, від 31.01.2017 №579765/38955654 про відмову у реєстрації податкових накладних № 46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17, № 31 від 14.12.2017, №26 від 11.12.17, №29 від 14.12.17, відповідно до яких у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Вирішуючи по суті зазначений спір, суд виходить з того, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної є виявлена невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товаром УКТЗЕД:7210, 7214, 3919, 3920, 3921. У податкових накладних № 46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17, № 31 від 14.12.2017, №26 від 11.12.17, №29 від 14.12.17 поставлений товар відносяться саме до зазначених кодів. Саме по цьому товару позивач надав ДФС України всі первинні та пояснення щодо походження, придбання (договора, товаро-транспортні накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, податкові накладні, тощо).
Надані ТОВ "Оптімус-М" документи на адресу відповідача, цілком відповідають вимогам, викладеним у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За таких обставин, мотиви ухвалення відповідачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17, № 31 від 14.12.2017, №26 від 11.12.17, №29 від 14.12.17 є незрозумілими та непоясненними.
З самих Рішень вбачається, що вони прийняті з підстав того, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Але, суд звертає увагу, що зазначена підстава є лише цитатою з постанови КМУ №190 від 29.03.17.
У самому Рішенні відсутня будь-яка конкретизація, які саме документи, надані позивачем, складені з порушенням законодавства, яких документів не вистачило для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних.
Не надано такої конкретизації претензій до первинних документів і в запереченнях відповідача.
Так, законодавством дійсно надано право ДФС України на відмову у реєстрації податкових накладних, підстав того, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, але це не є безумовним повноваженням, яке не потребує доказування або будь-якої аргументації.
У Рішеннях відповідачем зазначена лише юридична оцінка (кваліфікація), але не викладено жодної фактичної обставини, стосовно якої така оцінка (кваліфікація) надана.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що первинні документи ТОВ "Оптімус-М" складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми.
При цьому, відповідачі повинні конкретизувати зазначені помилки, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.
Посилання на те, що формою Рішення, яка затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.06.17 №566 Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не передбачено більш детального визначення підстав відмови у реєстрації, судом не приймається, як належне та таке, що суперечить принципу належного урядування.
У судовому засіданні, відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України, відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних від № 46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17, № 31 від 14.12.2017, №26 від 11.12.17, №29 від 14.12.17.
За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.
В задоволенні клопотання про встановлення судового контроля за виконання рішення відмовити.
Судові витрати стягнути з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 257-262 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТІМУС-М" (вул. Потьомкінська, 13/5,Миколаїв,54030 38955654) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8,Київ,04053 39292197) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 31.01.2017 №579761/38955654, від 31.01.17 №579762/38955654, від 31.01.2017 №579763/38955654, від 31.01.2017 №579764/38955654, від 31.01.2017 №579765/38955654.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптімус-М" з податку на додану вартість № 46 від 27.11.17, № 14 від 04.12.17, № 31 від 14.12.2017, №26 від 11.12.17, №29 від 14.12.17 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8,Київ,04053 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТІМУС-М" (вул. Потьомкінська, 13/5,Миколаїв,54030 код ЄДРПОУ 38955654) судові витрати в розмірі 3524,00 гривень (три тисячі п'ятсот двадцять чотири грн.).
5. Апеляційна скарга на це рішення може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.
Суддя В. В. Біоносенко
Повний текст рішення складено 30.05.18
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2018 |
Оприлюднено | 01.06.2018 |
Номер документу | 74372508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні