Рішення
від 14.05.2018 по справі 808/114/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14 травня 2018 року о/об 11 год. 34 хв.Справа № 808/114/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м.Київ, вул.Б.Грінченка, буд.3; код ЄДРПОУ 38062828)

до Кредитної спілки Взаємний кредит (69005, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 20511323)

про стягнення суми штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач) до Кредитної Спілки Взаємний кредит (надалі - відповідач або КС Взаємний кредит ) про стягнення з відповідача штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, в сумі 17000 грн. 00 коп.

У позовній заяві зазначено, що відповідно до ОСОБА_1 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 04.10.2017 за №1154/1593/15-2/9-П, винесеної на підставі Акта від 19.08.2017 за №1593/15-2/9, встановлено порушення суб'єктом господарювання вимог: ст.14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів держаних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг; п.2.1 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого 25.12.2003 розпорядженням Держфінпослуг №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668, у частині подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) не пізніше 1 червня року, наступного за звітним роком; абз.2 пп.2.2.2 п.2.2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , у частині подання до Нацкомфінпослуг проміжних звітних даних - не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом. Позивач зазначає, що на підставі п.10 ч.1 ст.28, ст.39, п.3 ч.1 ст.40, п.2 ч.1 ст.41, ч.1 ст.42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абз.1 п.1.5 р.І, пп.3 п.2.1, п.2.4 р.II, п.3.2 р.III, абз.2 п.4.21, п.4.26 р.IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги , затвердженого 20.11.2012 розпорядженням Нацкомфінпослуг №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424, до відповідача застосовано штраф у сумі 17000 грн. 00 коп. Даний штраф добровільно відповідачем не сплачений, тому Нацкомфінпослуг подано позов про його стягнення у судовому порядку.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідач подав до суд відзив, в якому зазначив, що 28.03.2017 листом відповідач повідомив позивача про рішення його найвищого керівного органу - Загальних зборів, що відбулися 24.03.2017 - здійснити ліквідацію КС Взаємний кредит . При цьому, відповідачем було повністю дотримано вимоги Закону України Про кредитні спілки . 18.04.2017 КС Взаємний кредит отримала листа від позивача за №2877/15-8 від 13.04.2017, яким процес ліквідації з боку позивача було визнано (погоджено). Жодних пропозицій, як це передбачає Закон, позивачем внесено не було, запис до реєстру фінансових установ про знаходження спілки у процесі припинення було внесено згідно Розпорядження №1001 від 07.04.2017. Під час ліквідації КС Взаємний кредит не здійснює звичайної діяльності та не надає фінансових послуг, а тому не може в принципі дотримуватись вимог, встановлених позивачем для інших кредитних спілок, що знаходяться у звичайному режимі регулювання. Законодавством не визначено чіткого алгоритму дій, які слід чинити спілці під час ліквідації - орієнтовних строків ліквідації, повноважень органів управління спілкою, обмежень щодо видів діяльності, повноважень самого регулятора, особливостей (періодичності, формату) звітування у цей специфічний період діяльності, способів захисту прав споживачів, порядку отримання витягу про виключення з державного реєстру фінансових установ, подання на затвердження ліквідаційного балансу при завершенні ліквідації тощо. Тому, відповідач вважає, що позивач не має повноважень приймати заходи впливу щодо кредитної спілки, яка ліквідується. У даному випадку, позивач вже після початку ліквідаційної процедури звернувся із позовом до суду про стягнення з кредитної спілки штрафу у сумі 17000 грн. 00 коп. за неподання спілкою звіту за 1 півріччя 2017 року, обов'язок подачі якого припинився у зв'язку із ліквідацією спілки.

Відповідач просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69005, АДРЕСА_1. Відповідач має ідентифікаційний код 20511323.

Пунктом 1 «Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» , затвердженого 23.11.2011 Указом Президента України №1070/2011, передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_2 України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

У п.10 ч.1 ст.28 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» зазначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення

У ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» зазначено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» ).

Як зазначено у ч.1 ст.42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» , штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

04.10.2017 Директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача ОСОБА_1 №1154/1593/15-2/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафу становить 17000 грн. 00 коп.

Відповідач не надав до суду доказів визнання протиправною та скасування ОСОБА_1 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 04.10.2017 за №1154/1593/15-2/9-П.

Згідно з ч.3 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено факт наявності порушень відповідачем законодавства у сфері ринків фінансових послуг, ОСОБА_1 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 04.10.2017 за №1154/1593/15-2/9-П винесена правомірно, в межах повноважень та на підставі законодавства України.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача штрафу у сумі 17000 грн. 00 коп. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг є обґрунтованими, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище викладеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Кредитної спілки Взаємний кредит (69005, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 20511323) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, в сумі 17000 грн. 00 коп.

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 14.05.2018.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено05.06.2018
Номер документу74412298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/114/18

Постанова від 03.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні