Постанова
від 03.12.2018 по справі 808/114/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а їн и

03 грудня 2018 року м. Дніпросправа № 808/114/18

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Юрко І.В., Шальєвої В.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпро

апеляційну скаргу Кредитної спілки "Взаємний кредит"

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2018 року

у справі №808/114/18 (суддя у 1 інстанції Прасова О.О., повний текс рішення складено 14.05.2018 року)

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до Кредитної спілки "Взаємний кредит"

про стягнення суми штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

"09" січня 2018 р. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Взаємний кредит" в якому просила про стягнення з відповідача штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, в сумі 17000 грн. 00 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані відсутністю добровільної сплати нарахованого штрафу.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2018 р. у справі № 808/114/18 адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Взаємний кредит" про стягнення суми штрафу - задоволено.

Рішення суду мотивовано встановленням факту наявності неоскарженого штрафу та законодавчо визначеного обов'язку щодо сплати подібних платежів.

Не погодившись з рішенням суду, Кредитною спілкою "Взаємний кредит" подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2018 р. у справі № 808/114/18, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд не дослідив належним чином обґрунтованість нарахування штрафу, що підлягає до стягнення.

Сторони по справі про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

До судового засідання не з'явились представники сторін. Жодних клопотань, повідомлень про причини неявки до суду не надходило, підстави відсутності представників сторін суду не повідомлені.

З урахуванням наявних в справі матеріалів, нез'явлення в судове засідання представників сторін не перешкоджає розгляду скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, КС Взаємний кредит зареєстрований як юридична особа за адресою: 69005, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.129, кв.26. Відповідач має ідентифікаційний код 20511323.

04.10.2017 Директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача Постанову №1154/1593/15-2/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафу становить 17000 грн. 00 коп.

Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 04.10.2017 за №1154/1593/15-2/9-П, винесеної на підставі Акта від 19.08.2017 за №1593/15-2/9, встановлено порушення суб'єктом господарювання вимог: ст.14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів держаних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг; п.2.1 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого 25.12.2003 розпорядженням Держфінпослуг №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668, у частині подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) не пізніше 1 червня року, наступного за звітним роком; абз.2 пп.2.2.2 п.2.2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , у частині подання до Нацкомфінпослуг проміжних звітних даних - не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

З огляду на відсутність добровільної сплати, позивач звернувся до суду

Дослідивши обставини по справі, колегія суддів вважає за можливе погодитись з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення вимог адміністративного позву з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі Закон) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 4 Закону фінансовий лізинг віднесено до фінансових послуг.

Статтею 39 Закону передбачено, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону, на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

В даному випадку, інформацію про ознаки порушення законодавства про фінансові послуги містилася в матеріалах, отриманих на письмову вимогу Нацкомфінпослуг, про надання необхідних документів та інформації, звітних даних Товариства за перше півріччя 2017 року.

Перелік видів заходів впливу закріплено ст.40 Закону, які продубльовані Підпунктом 3 п. 2.1. розділу ІІ Положення.

До них віднесені наступні види: 1) зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення; 2) вимагати скликання позачергових зборів учасників фінансової установи; 3) накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону;

Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації передбачено штрафні санкції у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосувала до Товариства штрафні санкції, згідно розміру передбаченому ст. 41 Закону за відповідне правопорушення, а саме 17 000,00 грн.

Відповідно п. 2.4 розділу ІІ 2.4 Положення рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

При добровільному виконанні постанови особа зобов'язана надати Нацкомфінпослуг документи, що підтверджують перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

Суд зазначає, що відповідачем Постанова про накладання штрафних санкцій не оскаржувалась, заперечення на позовну заяву до суду теж не було надано.

Оскільки, доказів добровільної сплати штрафних санкцій в розмірі 17 000,00 грн., застосованих Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до КС Взаємний кредит до суду не надано, суд вважає доцільним стягнення зазначених штрафних санкцій у судовому порядку.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції вірно встановлено обставини справи та правильно застосовано до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують. Підстави для скасування оскаржуваного судового рішення відсутні.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Кредитної спілки "Взаємний кредит" на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2018 р. у справі № 808/114/18 - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 травня 2018 р. у справі № 808/114/18 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.329 КАС України.

Головуючий - суддя С.В. Білак

суддя І.В. Юрко

суддя В.А. Шальєва

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78746233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/114/18

Постанова від 03.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні